Jump to content

Turbina: cum stim ca e defecta?


Lucionix
 Share

Postare recomandată

Overboost mi.a aparut si mie zilele trecute la o depasire in forta, am pus vagul am stocat eroarea, nu am avut timp de log in mers. A doua zi am plecat la mare si pe A2 pe la km188 turbina si.a dat duhul. A luat.o pe ulei. Mentionez ca aveam ulei in intercooler, joc maricel in axul turbinei insa cu toate aceste turbina mergea super bine fara sunete sau alte zgomote. 

Ca si varsta avea undeva la 5 ani jumate de cand era la mine+ la fostul proprietar. Si vro 130.000 km la mine.

Consum de ulei aveam 1l la 15.000 km, 1.9 tdi avb.

Partea proasta e ca te lasa in drum brusc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pana la urma, ce firme serioase reconditioneaza turbo cu acel kit de fabrica ?

AVD Turbo e ok ?

O turbina KKK poate fi reconditionata ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce stiu eu in Romania nu se baga nimeni sa reconditioneze BorgWarner. Exista distribuitor autorizat pentru BW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu colaborez cu Turbocenter. Atat pentru reconditionari, cat si pentru turbine noi. Au preturi foarte ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei inlocuiesc kitul ala mobil cu unul de fabrica ?

Sau pur si simplu o curata pe a ta, cea veche ?

De ex. Nurvil preia turbine spre reconditionare, dar sigur nu le fac ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit oferta de 460 euro + TVA pentru motorizare CBAB, 140 cp.

Reconditionarea e pe la jumate din banii astia, nu mi se pare ca renteaza reconditionarea decat daca ai un garaj, o rampa ceva si te pricepi la mecanica.

Intrebare: daca masina e din fabrica cu KKK, se poate pune Garett ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

 

Doar ce am cumparat un golf 5 2.0 TDI BKD si ma ingrijoreaza putin aspectul turbo, fiind si prima masina diesel.

 

1. Turbina are un fluierat in jurul turatiei de 1500 rpm, se aude cand mergi cu treapta 1 pe stradute si turatia variaza intre 1200-1600  rpm. Nu se aude tare, dar cu muzica oprita se aude daca asculti. Cred ca la rece se aude mai pronuntat, nu sunt sigur daca face si la cald.. de obicei am radio pornit :)

 

2. In momentul in care accelerez puternic, in special in treptele 2 si 3, in momentul in care ridic piciorul de pe acceleratie (fie sa schimb treapta, fie ca nu mai e nevoie de demaraj) se aude un sunet.. pe care nu cred ca il pot descrie.. tot ca un fel de fluierat, sa zic, ca si cum s-ar eliberea mult aer dintr-o data. Mi se pare un sunet specific masinilor sport, nu stiu daca e normal pe TDI .. ? Poate o sa fac o inregistrate video si o sa atasez aici.

 

Mentionez ca nu suiera sau fluiera cand accelerez puternic, doar cand ridic piciorul de pe pedala.

 

Masina trage ok zic eu, consum ok, fum nu pare sa scoata, decat ceva fum alb dimineata cand accelerez, dar cred ca e condens, cam toate masinile scot acel fum alb la temperaturi sub 0 grade. Uleiul si filtrele sunt schimbate recent.


Ce ziceti ?

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut

Am și eu o problema cu un golf 4 tdi alh 

Problema este ca nu face turbo presiune.schimbat acuator vacuumatic turbo.curățat turbina. N73.schimbat geometria lucrează dar nu face presiune .debitmetru schimbat nou?egr curățat..ce poate avea.nu scoate fum negru .?eroare nu da. Ce pot face?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regleaza actuatorul,fa un LOG in mers si posteaza-l in aria dedicata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Https://hotupload.eu/32JE

Postez un film care ilustrează axul turbo pe partea de admisie de la masina din semnatura.

Am rugămintea sa îmi dați niște păreri, de preferat avizate, .cu privire la jocul axului. (dacă este în limite sau prea mare)

Din câte am citit, eu cred ca ar fi normal.

Mulțumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

 

Este o metoda buna ? Eu nu am reusit sa scot furtunul, trebuie tras mai tare ? Sau risc sa il rup ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adriannnnn, din câte vad în film este o metoda de a verifica actuatorul (mai exact a tijei acestuia) și dacă acesta acționează geometria turbocompresorului. Nu știu cât te ajuta pe tine, având în vedere ca îți manifești îngrijorarea cu privire la unele zgomote.

Zgomotele pot fi generate de funcționarea normala a turbo (din câte am mai citit pe forum au o intensitate scazuta), de un dispozitiv instalat special (blow off valve cred ca ii zice) sau de o defecțiune. Tot din cunoștințele acumulate de pe forum stiu ca zgomotele provocate de turbine defecte provin de la o decalibrare a rotorului sau deteriorarea acestuia, axul marindu-si jocul și palele atingând de corpul turbocompresorului.

Ca sa diagnostichezi corect si sa lămurești dacă ai sau nu o problema cu turbocompresorul ți as recomanda sa verifici sau sa te ajute cineva sa verifici:

-daca axul rotorului de pe admisie are joc mare (din câte am citit jocul maxim ar fi de 1 mm);

-daca în intercooler și pe admisie (inclusiv în turbo) ai ulei acumulat;

-dacă egr ul nu este extrem de îmbâcsit (depuneri).

Apoi fa niște testări în mers (loguri) și postează le în topicurile dedicate. În mod cert te va ajuta cineva cu interpretarea.

Dacă axul turbo are joc mare (nu știu exact de înseamnă asta, de aceea am scris și eu postul anterior) sau ai ulei în intercooler, nu recomand sa faci log urile, pentru ca se poate termina prost pentru turbo și motor.

 

 

 

Modificat de danneata84
completare mesaj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de ajutor. Nu ma mai ingrijoreaza f mult zgomotele, am vazut ca multi le au de mii de km, problema mea e ca iau overboost dupa ce merg cu masina cateva zile in oras, si nu merg subturat  (treapa a 4a nu stiu cand am folosit o ultima data..)

Dupa 50-60 km in afara orasului nu mai iau overboost deloc orice as face, masina merge, am atins lejer viteze spre 200 (pe drum privat) fara probleme. Apoi dupa ce revin la mersul de oras, la prima iesire din oras si prima talpa mai serioasa.. din nou overboost.

Am facut Craiova  Bucuresti saptamana trecuta. Pana in Slatina am luat limp de 2 ori. Dupa, nu am mai luat deloc pana la Bucuresti, nici pe autostrada, unde nu am mers deloc incet. Nici la intoarcere nu a mai luat.

O sa fac si log cu prima ocazie, am fost plecat din tara si nu m am ocupat.

Modificat de Adriannnnn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inseamna ca iti agata geometria variabila. Trebuie data jos si curatata. Verificat si actuatorul, sa nu aiba rugina la ax. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și eu merg cu masina în oraș destul de mult și nu îmi ia limp mode la drum intins.

Verifica în prima faza egr ul (se demontează relativ ușor furtunul) de depuneri. Asa îți poți da seama cum s a mers cu masina și dacă a fost curatata.

Posibil sa îți agate geometria din cauza depunerilor sau pot fi alte cauze. Nu ai cum sa îți dai seama pana când nu verifici efectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti ia limp sfatul meu e sa verifici bine turbo....

La fel am gresit si eu.. cand luam limp...cand nu luam...si am lasat-o asa...

Dupa un timp a inceput sa fluiere...si cand am vrut sa vad daca mai ia limp a facut poc direct...

20170224_133249.thumb.jpg.ccadfd0b23b1ad49eef11c4cc285a37c.jpg

20170224_133704.thumb.jpg.485429ac57c843a992789ef5008a7ba9.jpg

Daca iti ia limp...nu mai astepta...ca singura in parcare nu are cum sa se repare...

Si din experienta iti spun ca e mult mai ieftin sa o repari cand doar iei limp decat cand face poc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am avut problemele descrise de voi. La prima accelerare puternica imi lua limp mode, apoi dupa restart mergea foarte bine.

Dupa ce am facut un log in mers am observant ca geometria nu lucra liniar si mi-a recomandat baiatul cu testerul sa curat turbine.

Toata iarna am mers foarte usor din cauza personala. Dupa curatare totul a revenit la normal si am simtit ca lucreaza geometria mai ales la rece ( initial daca plecam cu a 2-a de la 1200 de ture urca foarte foarte greu pana la 2200 de ture.  

De asemenea confirm ce zice Laurentiu - in timp se ajunge la distrugerea turbinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat te-a costat curatarea geometriei ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si inca ceva, la ce trebuie sa fii atent cand o duci la un atelier petru curatare ? Sa se refaca planeitatea? Am inteles ca daca nu se face bine curatarea o sa se blocheze desul de repede din nou, si nu as vrea sa arunc banii pe geam :)

Se poate schimba geometria cu una noua ? Nu am gasit pe net doar geometria. Daca da, la ce pret ajunge ?

Pentru curatare am inteles ca in Craiova costa 250 ron iar montat demontat pe masina inca 250 ron, cum vi se par preturile?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, care ma ajuta si pe mine cu citirea datelor la un test al turbinei facut cu vagcom - ul pe canalele 3, 10 si 11 in mers, in treapta a 3 a incepand cu 1700 rpm si terminand cu 4000 rpm, mentionez ca acceleratia era calcata pana la fund, va multumesc foarte mult.

LOG-01-003-010-011.CSV

Modificat de nekkyy3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiune mare in turbina, nu ai luat limp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!