Jump to content

Sfat motor pentru Fabia


ovisod
 Share

Postare recomandată

Doresc sa achizitionez o noua Fabia Combi, insa nu sunt deloc hotarat asupra motorului.

Personal as fi preferat un motor diesel, dar cum toate sunt TDI PD si de 1.4 in 3 cilindri (stiu ca mai exista si 1.9 TDI dar masina iese mult prea scumpa), m-am gandit la 1.4 MPI - 101 CP, avand in vedere ca nu merg mai mult de 20.00 km/an, ca sunt unul care conduce extrem de linistit, si plus ca intretinerea e mai ieftina.

Puteti sa imi spuneti parerea voastra despre acest motor, cum se comporta, cat de fiabil este, sau eventual sa imi faceti alte recomandari? Am citit pe forum cam tot ce era despre acest motor, si am vazut ca ceva probleme au fost.

Modificat de ovisod
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si bine ai venit pe forum!

In primul rand ti-as recomanda un testdrive cu TDI-ul de 80CP, sa vezi ca nu merge chiar rau. Faptul ca e in 3 cilindri reprezinta un avantaj de fiabilitate fata de alte diesele la accesi capacitate.

Despre benzinar: daca spui ca mergi linistit, la fel de bine poti sa faci economie de bani si sa iti iei motorul de 75CP. Practic cel de 101CP se comporta identic cu cel de 75CP la turatii normale, dezlantuindu-si plusul de putere abia la turatii superioare. Cu alte cuvinte, doar de la 4000rpm in sus simti diferenta dintre cele 2.

Singurul avantaj real pe care il ai cu motorul mai puternic este ca parca masina vine echipata cu discuri pe spate - dar nu sunt 100% sigur, trebuie sa intrebi la dealer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun venit pe forum.

Motorizarea de 1,4Tdi 80cp este indicata pt Fabia, cu atat mai mult Combi, dat fiind cuplu sau si puterea suficienta pt aceasta masina. Singurul inconvenient ar fi dat de un nivel usor mai ridicat al trepidatiilor/vibratiilor la relanti, dar nimic realmente deranjant.

Despre benzinar, iti recomand 1,4 in varianta de 101cp. Este si singurul care vine cu discuri spate, singura motorizare disponibila pe variantele normale de Fabia. Chiar si 1,9Tdi 101cp vine cu tambure, doar Fabia vRS 1,9Tdi 130cp are discuri spate.

P.S.: daca ai acum o Fabia, de ce iti cumperi tot o Fabia ? nu vrei sa mai variezi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

P.S.: daca ai acum o Fabia, de ce iti cumperi tot o Fabia ? nu vrei sa mai variezi ?

Aer Curat >>> Multumesc pentru raspuns.

Fabia Combi 1.2 HTP, pe care o am acum are doar o luna de cand e luata, si este o masina pe care o impart cu tatal meu (practic el o foloseste cel mai mult), si as vrea una doar pentru mine si sotie.

Aleg tot Fabia pentru ca prefer o masina de clasa mica. Personal, consider Octavia prea mare pentru mine. In plus, sunt si incepator si nu as vrea sa iau o masina super scumpa din start. Ca buget dispun de cam ~17.500 EURO, insa nu cred ca Fabia face acesti bani datorita clasei din care face parte, dar si motorizarilor, care nu ma incanta foarte mult. Dar pentru un incepator mi se pare o masina super OK. Peste 2-3 ani o sa ma gandesc si la ceva mai mare (gen Octavia sau chiar un VW), insa asta dupa ce prind ceva experienta.

Am vazut cum suna Fabia 1.4 TDI PD si e destul de zgomotos acel motor. Ce ma sperie la el e legat de costurile de intretinere. Nu ma pricep, insa din ce am auzit la dealer si plus din ce am citit pe forum, PD-urile au costuri de intretinere mai mari decat vechiurile TDI-uri. E asa? Puteti sa imi spuneti ceva pareri despre asta cei care aveti motorul TDI PD 80 CP? Prea bine nu suna nici "3 cilindi"...

Oricum, sunt extrem de nehotarat asupra motorului. Variantele dintre care as alege sunt TDI PD 80 CP / 1.4 MPI 101 CP.

Modificat de ovisod
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si bine ai venit pe forum!

Bog MW, mersi pentru sfaturi. Suna bine "3 cilindri reprezinta un avantaj de fiabilitate fata de alte diesele la accesi capacitate.". Ce ma intereseaza foarte mult e fiabilitatea motorului, si probabil asta va decide alegerea lui, plus, bineinteltes, costurile de itnretinere.

Referitor la benzinar uite niste preturi:

- Fabia Combi Elite - 1.4 TDI PD 51KW(70CP) - motorina - M5 - 13.295

- Fabia Combi Elite - 1.4 MPI 59KW(80CP) - benzina - M5 - 13.460

- Fabia Combi Elite - 1.4 MPI 74KW(101CP) - benzina - M5 - 13.529

Practic intre 101 si 70 CP sunt 234 EURO, deci o prea mare economie de bani nu e, dar e adevarat ca pot fi folositi pentru optionale.

Avand in vedere ca va fi o masina care dupa cativa ani va fi vanduta, dintre 1,4 MPI 101 CP si 1,4 TDi PD 80 CP, la care as pierde cel mai mult (banuiesc ca la benzinara)?

Modificat de ovisod
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil ca la momentul vanzarii benzinara va inregistra deprecierea mai mare.

Acum, avand in vedere rulajul mentionat de tine (20k km anual) si locatia (Craiova) esti cam la limita cu acea socoteala a rentabilitatii diesel vs benzen. Depinde insa si cati ani vei tine masina.

Spui ca ai familie (poate si copii sau care ar putea sa urmeze) caz in care iti recomand o O2 1,9Tdi, aceasta avand in vedere si bugetul avansat de tine. Fabia va schimba generatia, masina de clasa mai mica, depreciere mai mare decat O2, nu atat de avansata tehnic, dotari mai putine.

Daca consideri ca nu se justifica si vrei sa ramai la optiunea Fabia (care nu este contraindicata deloc - aceasta precizare pt a nu se intelege gresit) iti recomand 1,4 Tdi 80 cp, insa sa nu sara pretul de max. 15k euro ddp ca nu se justifica.

Despre PD-uri, oricum acum sunt numai PD-uri sau diesel aspirat, costurile de intretinere mai mari nu sunt (semnificativ mai mari, o mica diferenta la ulei nu cred ca este decisiva).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alegerea actuala este: (6Y5234ET)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei un sfat asupra configurarii masinii, iata cum am considera teu configuratia oportuna (cea a Fabiei mele) :

Skoda Fabia Combi 1,4Tdi 80cp 195Nm

Echipare : Elite

Optionale comandate la masina:

- 2 lumini pentru citit fata, 2 spate, cu intrerupatoare

- Airbag lateral

- Airbag pasager cu posibilitate de dezactivare

- Bandouri laterale de protectie

- Duze stropitoare parbriz incalzite

- ESP - acum dupa ce am vazut ca vine cu tambure si nu cu discuri spate nu stiu cat de oportun mai este esp-ul. Avand in vedere ca are un cost destul de ridicat mai bine renunti (ca banui ca nu ai de gand sa mergi la limitele masinii), cel mult poti opta pt optiunea ASR care are un pret sensibil mai scazut.

- Faruri de ceata

- Filtru de aer Fresh, cu carbune activ

- Geamuri electrice spate

- Oglinzi exterioare electrice si incalzite

- SunSet - geamuri laterale spate si luneta in nuanta fumurie

- Inchidere centralizata pe cheie

- Alarma OEM pt inchiderea centralizata

- 4 difuzoare suplimentare

Despre:

- senzori parcare spate - nu cred sa fie prea utili, vizibilitatea este buna iar senzorii nu au un reglaj fin pe o plaja scurta (am mai spus aceasta)

- tempomat - doar daca circuli mult la drumuri lungi si presupunand ca vom avea si sosele cu min 2 benzi cat mai multe (nu mai pomenesc de autostrazi)

- scaune incalzite - personal nu le folosesc (la o alta masina care are si acestea in dotarile sale)

- sertar in consola centrala - este mic, nici macar un cd nu intra in el. Consider mai practic acel spatiu fara sertar

- pachet dinamic I - doar ca imagine si ca o placere a ta, altfel nu este cazul

- in ceea ce priveste tapiseria alege varianta bicolora (Achat), este mai placuta (de gustibus) si va fi ceva mai aparte fata de celelalte.

Raman la parerea ca este prea scumpa la aprox. 16k euro ddp. Din punctul meu de vedere nu prea s-ar justifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat-o pe a mea la pachet cum s-ar zice cu inca 5 de la tata de la servici. A mea are doar 20k km...dar celelalte au deja 60-70k km si nu au nici cea mai mica problema. Adica da...mai scartaie geamul,mai se arde un bec dar nimic. Tin sa zic ca revizile se fac la 15k si sunt masini de servici( stiti cum se merge cu asa ceva). Povestea ca au fost putin mai proaste ca finisari nu stiu ce sa-ti zic...am comparat cu una din 2004 si nimic special( eu am observat ca ii lipseste dimmerul de la bord, becuri pentru lumina de la picioare si cam atat). Conteaza si cat de atent esti....dar sincer interiorul de la Fabia mi se pare mult in urma fata de Octavia Tour.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ovisod .. subscriu la ce zice aer curat, sertarul din consola e naspa dpdv practic .. in afara de aspectul mai "special" al consolei nu e util cu nimic, nici un pachet de tigari sau CD nu poti pune in el, si te si zgarii la degete incercat sa scoti ce ai pus in el (am testat la showroom toate acestea) !

Revenind la masina ta .. motorul de 80 CP pare cel mai potrivit, daca vrei sa faci multi km, altfel cel de 101 isi poate face treaba cu succes desi ai avea un consum mai mare. Configuratia lui Aer Curat o adopt si eu, e echilibrata dar as elimina alarma OEM + inchiderea pe cheie .. platesti in jur de 250 EUR si prea mare lucru nu primesti, mai bine lasi cheia normala si pui o alarma aftermarket mai de calitate cu telecomanda si iesi tot in 250 EUR (~100 EUR montajul la dealeri) .. depinde doar de tine ce alegi! Scaunele incalzite, nu prea isi au rostul .. masina se incalzeste relativ repede si scaunele de Fabia tin de cald imediat ce te asezi pe ele :(! Pachetul dinamic 1 isi face banii in mare masura daca ai lua o versiune hatchback (adica putin sportiva ca aspect), nu cred ca isi au rostul scaune sport pe o kombi - decat daca e RS6 :)! Ptr bandouri, all airbags si ABS + ASR as opta si eu daca ar fi sa reconfigurez masina mea .. ESP, cum spunea si A. C. .. e putin cam marketing din partea Skoda, sa platesti o gashca de bani si sa nu ai macar discuri pe spate ..

Multa bafta in alegere .. si oricare ar fi ea, vei face o alegere buna ;) ! Fabia sau O2 (exclus OTour dpdv al meu)

PS - Sper sa nu fiu acuzat de ceva, dar ai putea sa iei in calcul si un VW Golf 5 TL 2.0 SDI 75 CP .. cu ceva optiuni, 5 usi .. aprox 14.000 CIP :P

Modificat de bluehunt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acest topic se numeste "Sfat motor Fabia". posturile care nu aveau legatura cu discutia au fost facute invizibile. va rog sa pastrati discutiile "in tema". pentru comparatii Fabia vs Octavia va rog sa folositi sectiunea "versus".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... pentru comparatii Fabia vs Octavia va rog sa folositi sectiunea "versus".

Am creat un nou topic in sectiune Versus, la adresa http://vwforum.... Am vrut sa aiba si poll, dar nu a functionat bine crearea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!