Jump to content

Schimb semeringuri la motor ...etc....


Imparatul
 Share

Postare recomandată

Am dus masina la mecanic sa schimb simeringurile de supape si cele de pe bloc, curea transmisie.

Am dat jos capacul de la axele cu came, am scos camele si am observat ca nu sunt dintii aceia care apasa pe came intregi. Sunt fabricate mai ales la "baza dintelui" doar jumatate. Toate sunt facute asa, sa fie jumatate. Nu sunt roase mai deloc ca si tachetii hidraulici, toate sunt oglinda. Stie cineva care e "faza" cu chestia asta si de ce sunt asa? ce fel de axe cu came sunt?

Si cum schimb simeringurile de supapa? La o prima incercare pistonul fiind scobit nu sta supapa in sus ca sa poata fi presata si coboara destul in piston. As vrea sa fac treaba asta fara sa dau jos chiulasa.

Multumesc.

Model KR 1.8 16v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La care dinti te referi ca eu nu inteleg, cumva la pinioanele de pe axe?

Poti sa scoti semeringurile daca bagi aer sub presiune in cilindri prin gaura de la bujie. In felul asta nu se mai lasa in jos supapele can comprimi arcurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La care dinti te referi ca eu nu inteleg, cumva la pinioanele de pe axe?

Poti sa scoti semeringurile daca bagi aer sub presiune in cilindri prin gaura de la bujie. In felul asta nu se mai lasa in jos supapele can comprimi arcurile.

Da la pinioanele de pe axele cu came. La ele ma refer. Sunt scobite la baza. Scobite din fabricatie. Am intrebat pe mecanic dar nu a vazut asa. Or fi ceva sport??? Si presiunea aerului reuseste sa tina supapa sa nu coboare????????

Am gasit simeringuri de supape 16 bucati la 289.000 lei marca Victor parca scrie pe ele. A mai schimbat cineva? merita sau "papa" ulei si mai mult dupa treaba asta? Intra ulei pe acolo in cilindri ca la compresie am verificat si e f. buna. 11.5 /cilindru si prin carter nu scoate gaze, dar pe teava scoate ceva fum alb/albastrui.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce dar cred ca s-ar putea sa fie segmentii. Sa fie numai semeringurile de la supape e o solutie , dar ras se intampla asa. Cauta pe forum si vezi ca GeorgeM a schimbat numai simeringurile si nu s-a simtit nici o diferenta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu de ce dar cred ca s-ar putea sa fie segmentii. Sa fie numai semeringurile de la supape e o solutie , dar ras se intampla asa. Cauta pe forum si vezi ca GeorgeM a schimbat numai simeringurile si nu s-a simtit nici o diferenta!

Dar la segmenti am compresie. daca nu era compresie erau dusi segmentii si si scotea fum si prin carter. Parerea mea.

Off-Topic: Daca pistoanele sunt scobite si cu pistonul urcat sus in PMI, supapa a coborat in jos, mai exista riscul ca la ruperea curelei de distributie sa le bata in cap pe supape?? daca pistonul este scobit???

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista 2 tipuri de pinioane la axele cu came, unele cu dintii mai mari si ascutiti si unele cu dintii mici si rotunjiti. Probabil tu ai tipul al doilea care s-a facut asa ca sa fie mai silentioase.

Daca nu scoate fum pe la joja cand o turezi cred ca sunt buni segmentii.

In general cam cat ulei consuma?

Pistoanele la 16v nu sunt scobite, nu stiu de unde ai tras concluzia asta. Intradevar exista ceva loc in camera de ardere intre supapa si piston, dar pistoanele au doar o adancitura mica in dreptul supapelor de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista 2 tipuri de pinioane la axele cu came, unele cu dintii mai mari si ascutiti si unele cu dintii mici si rotunjiti. Probabil tu ai tipul al doilea care s-a facut asa ca sa fie mai silentioase.

Daca nu scoate fum pe la joja cand o turezi cred ca sunt buni segmentii.

In general cam cat ulei consuma?

Nu stiu exact exact, dar cred ca 1 litru la 1500km. Daca ii dau turatie mare atunci consuma mai mult. Oricum si simeringul de la pompa de ulei era busit tare si a fost schimbat. Pe acolo pierdea f. mult ulei si pe la simeringul de arbore si de delco. Acuma le-am facut si o sa vad cam cat ulei consuma. Dar cam 1 litru. in cartea ei tehnica scrie ca trebuie sa ia vreo 1,5 litri sau 1 litru la 1oookm. Si al golful 5 nou nout scrie ca consuma 1 litru la 1000km.

Am tras concluzia din faptul ca atunci cand a impins supapa sa o comprime s-a dus in jos tare si era supapa de evacuare nu cea de admisie.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu exact exact, dar cred ca 1 litru la 1500km. Daca ii dau turatie mare atunci consuma mai mult. Oricum si simeringul de la pompa de ulei era busit tare si a fost schimbat. Pe acolo pierdea f. mult ulei si pe la simeringul de arbore si de delco. Acuma le-am facut si o sa vad cam cat ulei consuma. Dar cam 1 litru. in cartea ei tehnica scrie ca trebuie sa ia vreo 1,5 litri sau 1 litru la 1oookm. Si al golful 5 nou nout scrie ca consuma 1 litru la 1000km.

Am tras concluzia din faptul ca atunci cand a impins supapa sa o comprime s-a dus in jos tare si era supapa de evacuare nu cea de admisie.

Consumul de ulei admisibil e de maxim citeva sute de grame la 1000 km. Daca pierde, e alta problema dar la un litru/1000 km consumat se pune problema de simeringuri, daca compresia e ok la toti cilindrii. Golful 5 cosuma un litru la 1000 km? ;) Nu vreau sa par circotas, dar mi se pare greu de crezut ca o masina noua consuma mai mult ulei ca una de 15 de ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul de ulei admisibil e de maxim citeva sute de grame la 1000 km. Daca pierde, e alta problema dar la un litru/1000 km consumat se pune problema de simeringuri, daca compresia e ok la toti cilindrii. Golful 5 cosuma un litru la 1000 km? :D Nu vreau sa par circotas, dar mi se pare greu de crezut ca o masina noua consuma mai mult ulei ca una de 15 de ani.

Asa scrie la Golful 5 in cartea lui tehnica. Oricummarca simeringurilor este Victor Reinz si voi incerca sa le schimb fara sa dau jos chiulasa. Daca a mai schimbat cineva simeringuri va rog sa-mi spuneti cam ce diferenta s-a simtit dela cele vechi la cele noi.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si ce uleiuri folosit? Eu folosesc Aral Bluetronic 10w40. Poate sa-l consume si din cauza uleiului?????

Trebuie alt tip de ulei cu alte caracteristici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Victor Reinz sunt foarte bune. Eu le-am schimbat de 2 ori anul asta. Prima data am pus Elring de la Augsburg, dupa care consumul de ulei a devenit de 3-4 ori mai mare (e posibil sa fi fost pe stoc de mult timp, ca alta explicatie nu am, Elring e o marca buna totusi). Apoi le-am schimbat din nou si am pus Victor Reinz de la Volksparts, si consumul de ulei a ajuns parca putin sub valoarea initiala. Deci mare lucru nu am rezolvat schimbandu-le. Cred ca trebuie segmentat motorul. Compresia o aveam si eu buna, dar nu asa de buna ca tine.

Aveam 10, 9.5, 9, 10 (parca asa e ordinea). O imbunatatire dupa ce le-am schimbat e ca inainte din cand in cand erau momente cand scotea fum pe esapament la relanti, indiferent daca motorul era rece sau cald. Uneori, sa zicem odata la cateva zile se intampla fenomenul asta. Acum nu se mai intampla.

Legat de presiune in cilindrii, mecanicii la mine ridicau pistonul la care lucrau si bagau o sarma indoita pe la bujii si cu ea tineau supapele ridicate. La tine e mai complicat ca ai 4 supape pe cilindru, dar cred ca merge.

Intrebare pentru tine: tie iti ajunge ulei pe filtrul de aer? Al meu e plin de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe filtrul de aer imi ajunge f. putin ulei, aproape deloc si e schimbat nou de cateva luni 3/4 luni. Talerul mai este murdar de ulei dar nu. f mult. oricum cand ii dau turatie la masina ii dau pana pe la peste 7000rpm.

In relanti scoate fum, nu f. mult dar albatrui parca. daca ii dau turatie mica si merg mai linistit nu zboara asa tare uleiul. Oricum si un semering de pe bloc era dus rau de tot.

Modificat de Imparatul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi eu nu pricep un lucru :compresia nu spune nimc de starea segmentilor de ungere. NU?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!