Jump to content

Skoda Fabia cu probleme


alexs307
 Share

Postare recomandată

skoda Fabia 1.4 MPI cod motor AUB

Treaba sta asa.Masina are un istoric negru,in urma caruia s-au schimbat multe multe repere,printre care si calculatorul masinii,clapeta de acceleratie,mai putin sondele de oxigen sau catalizatorul...

problema sta in felul urmator:masina porneste sfert la rece,la cald,cum vreti voi.

insa,la rece,dupa imediata pornire a ei,orice atingere a pedalei de acceleratie duce la scaderea de turatie si moartea motorului...fenomenul persista pana cand temperatura atinge un regim de cca 60-65grade (citit cu VAG-COM-ul)...totodata,daca atunci cand e rece lipesc pedala de acceleratie la podea,turatia scade la cca 500 ture/min,motorul incepe sa mearga sacadat si pot auzi si cateva rateuri in admisie,asta pentru 5-10 secunde,dupa care reuseste sa se tureze peste 6000rpm...cu masina nu se poate pleca de pe loc dimineata pentru ca orice atingere a acceleratiei duce la oprirea motorului...

la cald,masina ruleaza impecabil si chiar fuge binisor

frumusetea vine acum:orice citire a codurilor DTC cu VAG-COM-ul nu scoate nimic la iveala...pe masina s-au inlocuit urmatoarele de mai multe ori,pentru ca erau considerate cauze:bujii,fise,filtru benzina,filtru aer...toate s-au dovedit inutile,masina persista sa functioneze prost la rece.

Senzorul de temperatura al motorului este ok,cel de temperatura al aerului in admisie este ok,nu stiu valorile de referinta pentru MAP sensor dar am comparat datele cu o alta Fabia citita cu vag-com-ul si sunt aceleasi.

Nu imi apar decat ocazional erori de la sonda lambda bank1 (amestec prea sarac),dar am inteles ca e de la benzina proasta...oricum de cca 1 saptamana de cand sunt in teste nu am mai intalnit defectul asta din nou.

Masina a fost si la service autorizat skoda unde nu i s-a dat de capat cu aceasta problema...

Daca cineva are vreo idee despre un remediu la problema asta,cat de aiurea ar fi,va rog postati aici...va stau la dispozitie cu orice informatii pe care le pot obtine cu VAG-COM-ul din dotare,informatii care o data vizualizate v-ar putea ajuta sa trageti vreo concluzie...

Ca o ultima mentiune...masinii i-a fost facuta de cca 5 ori procedura de implementare a codului Readiness

(adaptarea componentelor schimbate),dar de fiecare data dupa cateva zile de mers codul Readiness citit cu vag-com-ul era diferit de 00000000.

Modificat de alexs307
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa readaptarea clapetei de acceleratie mergea bine ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am de unde sa stiu treaba asta,mie abia acum mi-a incaput pe mana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca esti dispus sa dai o fuga pana in drumul taberei ma ofer sa te ajut cu adaptarea si cutratarea clapetei, numai sa cumperi un spray de curatat, daca e sunam sa-ti zic ce tre sa iei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Userul rvacaru a avut probleme ciudate (e adevarat, nu aceleasi simptome, dar tot comportament absolut ciudat) cu un motor similar. Pana la urma cauza a fost distributia - la schimbarea curelei, nu a mai fost nimerita "la punct". Cauta pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc de oferta cu curatarea clapetei,eu sunt tocmai din iasi din pacate...

legat de distributie,intradevar e singurul lucru la care ma mai gandesc acum...luni imi va veni mecanicul din concediu si il voi pune sa demonteze totul sa vedem daca nu e sarita de la punct...

clapeta am curatat-o de nenumarate ori,ultima data am folosit spray One Shot,un foarte bun remediu contra depunerilor de mizerie si calamina de pe clapete,supape,etc...si tot nu a fost bine.

gandul ca distributia e sarita de la punct vine din faptul ca la apasarea pedalei de acceleratie la maxim cu motorul rece,asa cum am zis,turatia stagneaza pt cca 10 secunde la aprox 500rpm,motorul merge sacadat si pot auzi rateuri in admisie...totusi de ce functioneaza bine cand e cald?

exista vreun grup de valori al canalului 01 (motor) in care pot vedea cu vag-comul daca distributia e la punct sau nu? intreb pentru ca folosesc si un tester de kia care e capabil sa imi arate acest lucru la Kia,am mai lucrat si cu testere de peugeot care,la fel,pot arata alinierea corecta a elementelor distributiei sau nu....nu stiu daca vag-comul poate arata treaba asta la skoda.

Modificat de alexs307
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul tau, nu cred sa fie distributia ; MAF-ul este ok? L-ai verificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul tau, nu cred sa fie distributia ; MAF-ul este ok? L-ai verificat?

Motorul respectiv nu are MAF.

Bieninteles ca nici eu nu pot garanta ca e distributia de vina...

Distributia nu poate fi verificata nici din VAGCOM, nici de altundeva decat fizic. Din pacare e atat ce a naibii incat la rvacaru nici la o inspectie vizuala nu a fost evident ca e deplasata. Exista o procedura destul de complicata de aliniere. Poti sa iei legatura cu Radu sau sa cauti posturile lui pt detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK nu stiam daca are sau nu MAF; Oricum, problema pare mai de graba de alimentare (benzina, evident) si nu distributie.

Si daca n-are MAF, are MAP.:D

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

....

Oricum, problema pare mai de graba de alimentare (benzina, evident) si nu distributie.

Da, asa pare, doar ca lui rvacaru i-au iesit peri albi pana a reusit sa rezolve... Si in plus si la el apareau erori tipice sistemului de evacuare - sonda lambda (amestec sarac), EGR, samd.

Merci, Toni pt linkuri.

:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

problema de alimentare e exclusa...azi dimineata am cuplat cu un coleg un manometru de carburant la rampa de injectie si acul sta nemiscat in orice turatie la 3.2bar la iesirea din rampa...iar filtrul este schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu despre aceasta alimentare vorbim; ci despre comanda pe care o primeste ECU; functie de cat aer aer intra in admisie acesta va comanda cantitatea de benzina injectata; Daca cineva il minte pe ECU?

Zic si eu:); cu siguranta, cauze pot fi mai multe; luate pe rand, usurel...poate iidai de cap; bafta!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in absenta MAF-ului nu stiu ce senzor comanda cantitatea de benzina necesara aportului de aer...cumva MAP-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca este o problema logica de amestec la rece.

Poate fi din sonda lambda. Vezi ca se poate face un readyness test cu VagCom. Exista procedura explicata si pe site-ul ross-tech si pe forum.

Nu ai MAF, dar ai MAP alfat in galeria de admisie (este o pastila de siliciu neagra). Si aceasta se poate testa. Se face log pe unul dintre grupuri (nu mai stiu care, dar il vezi) si itzi spune presiunea in mbar, teoretic in log-ul respectiv la relanti nu ar trebui sa sesizezi diferente mari intre cald/rece.

Eu ma indoiesc ca este o problema de distributie in cazul tau. Totusi din problemele avute de ceilalti cu AUB-uri este bine sa faci o verificare. La foarte multi li s-a "terminat" realmente motorul din cauza rolei intinzatoare de plastic <- motor VW traiasca!.

Mai verifica senzorul de temperatura, desi ar fi trebuit sa apara in logurile de vagcom informatii legate de valori implauzibile.

PS: am recitit explicatiile tale si imi vine tot mai mult sa zic ca este tot din clapeta de acceleratie. Lambda zice ca este amestec prost tocmai din motivul ca nu intra suficient aer pentru a asigura amestec optim. La rece clapeta de acceleratie trebuie sa stea intr-o pozitie mai deschisa decat normal la cald si cumulat cu o injectie sporita de benzina realizeaza acel soc automat. La tine cred ca nu are suficient aer si motorul se ineaca. Aceeasi problema am avut-o si eu la plecarile de la semafor, ori plecam ca din tun, ori motorul statea sa moara. Nu puteam pleca decat cu pedala de accel full si imediat dupa ce calcam pedala turatia cadea brusc si apoi sarea la 4000rpm. In cazul meu a fost clapeta murdara, iar la relanti motorul se sufoca. Cauta pe forum si vei gasi si poze de la operatia de curatare facuta de mine.

Modificat de Akebono
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce ne facem ca aceasta clapeta a fost schimbata acum 4 luni?...masina nu are nici 3000km de atunci.

ce ma termina e treaba ca in paralel mai am o fabia de 1.4 de 75cp,nu mai tin minte codul de motor...si verific parametrii la aia,verific la asta,nici o diferenta...aia merge perfect,asta nimic...cum ating acceleratia,cum se opreste motorul...

hai ca ma duc inapoi la service,sa ma mai amarasc putin si sa ma enervez...va tin la curent

Modificat de alexs307
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, ai spus ca ai curatat clapeta de nenumarate ori.

A fost inainte de schimb sau dupa?

Clapeta noua, a fost noua sau una second-hand?

Garnitura de sub clapeta a fost schimbata odata cu ea? <-vezi sa nu traga cumva aer fals pe undeva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze pentru lipsa de detalii,insa am devenit atat de obisnuit cu lucrul la masina asta incat mi se pare ca toti stiu situatia ei...am si un dead-line idiot impus de conducere,de aia sunt mai distrat

acum 4 luni s-au inlocuit ecu si clapeta,repere noi...eu am curatat de nenumarate ori clapeta noua...injectoarele au fost date jos si curatate cu ultrasunete (avem si instalatie de asta) de 10 ori pana acum...am dat jos pana si rezervorul sa vedem daca nu sunt balauri in el si e curat ca lacrima...

pe masura ce mai fac incercari va tin la curent...

si,baieti,feedback-ul vostru la problema mea este impresionant si va multumesc ca incercati sa ma ajutati...vw forum a excelat din totdeauna la capitolul tehnic si sper sa dam de capat acestei probleme impreuna...numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

Iti recomand sa faci urmatoarea chestie:desfaci suruburile de la galeria de evacuare si o departezi 1-2 cm de chiulasa,sau desfaci esapamentul la prima imbinare(catalizatorul trebuie sa ramana separat de motor).Am intalnit acum 2 zile aceleasi simptome si era catalizatorul infundat 75%.Probabil bujiile sunt f. negre pentru ca aerul care intra in cilindru prin clapeta de acc>>galeria de admisie nu mai este suficient deoarece o mare parte din gazele de evacuare se intorc in cilindru datorita catalizatorului infundat,de aici provin si acele rateuri.Bafta si sa ne spui daca am avut dreptate :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul moare daca apesi pedala IMEDIAT dupa pornire? Sau dupa cateva secunde, 10s? Daca moare numai dupa ce trec 10s atunci ai o problema de poluare pt. ca atunci ECU citeste sonda lambda (n-o citeste in primele secunde de la pornire numai dupa 10s daca imi amintesc bine). Deci ar fi catalizatorul sau sonda. Daca moare la apasarea pedalei de acceleratie IMEDIAT dupa ce porneste atunci e altceva, posibil ce a zis ELECTRICU".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina moare si la 2 sec dupa ce am pornit masina dimineata,si la 30 secunde,abia dupa 5 minute poate-poate reusesc sa plec de pe loc cu ea...ieri am stat de vorba cu unul din baietii de la skoda,si mi-a zis o chestie...avand in vedere ca s-a circulat mult timp cu masina in stadiul acesta,adica unul de proasta functionare,indiferent de setarile pe care incerc sa le fac,aici ma refer si la adaptari,etc,calculatorul e inhibat...mi-a sugerat pe baza unei experiente anterioare sa las masina cu borna de + deconectata mai mult de 24 de ore,dupa care sa incerc implementarea codului readiness din nou...la el a functionat...totodata,maine am de gand sa incerc treaba sugerata de electricu,cea cu catalizatorul infundat...stiu ca o sa fie zgomot,dar trebuie incercata...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics

Neaparat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de aceeasi parere cu electricu". Cred ca problema e tot de la catalizator. Nu e mare scofala. IS de desfacut 3 suruburi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie cand citesti valori referitoare la sonda lambda cu vagcom..este din aia de banda larga si se comporta diferit.

Si eu as incerca sa vad fara evacuare ce face...la a mea au scos complet catalizator afara si l-au scuturat :lol: evident, degeaba.

Multa bafta si ai grija la role intinzatoare :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 years later...

skoda Fabia 1.4 MPI cod motor AUB

Treaba sta asa.Masina are un istoric negru,in urma caruia s-au schimbat multe multe repere,printre care si calculatorul masinii,clapeta de acceleratie,mai putin sondele de oxigen sau catalizatorul...

problema sta in felul urmator:masina porneste sfert la rece,la cald,cum vreti voi.

insa,la rece,dupa imediata pornire a ei,orice atingere a pedalei de acceleratie duce la scaderea de turatie si moartea motorului...fenomenul persista pana cand temperatura atinge un regim de cca 60-65grade (citit cu VAG-COM-ul)...totodata,daca atunci cand e rece lipesc pedala de acceleratie la podea,turatia scade la cca 500 ture/min,motorul incepe sa mearga sacadat si pot auzi si cateva rateuri in admisie,asta pentru 5-10 secunde,dupa care reuseste sa se tureze peste 6000rpm...cu masina nu se poate pleca de pe loc dimineata pentru ca orice atingere a acceleratiei duce la oprirea motorului...

la cald,masina ruleaza impecabil si chiar fuge binisor

frumusetea vine acum:orice citire a codurilor DTC cu VAG-COM-ul nu scoate nimic la iveala...pe masina s-au inlocuit urmatoarele de mai multe ori,pentru ca erau considerate cauze:bujii,fise,filtru benzina,filtru aer...toate s-au dovedit inutile,masina persista sa functioneze prost la rece.

Senzorul de temperatura al motorului este ok,cel de temperatura al aerului in admisie este ok,nu stiu valorile de referinta pentru MAP sensor dar am comparat datele cu o alta Fabia citita cu vag-com-ul si sunt aceleasi.

Nu imi apar decat ocazional erori de la sonda lambda bank1 (amestec prea sarac),dar am inteles ca e de la benzina proasta...oricum de cca 1 saptamana de cand sunt in teste nu am mai intalnit defectul asta din nou.

Masina a fost si la service autorizat skoda unde nu i s-a dat de capat cu aceasta problema...

Daca cineva are vreo idee despre un remediu la problema asta,cat de aiurea ar fi,va rog postati aici...va stau la dispozitie cu orice informatii pe care le pot obtine cu VAG-COM-ul din dotare,informatii care o data vizualizate v-ar putea ajuta sa trageti vreo concluzie...

Ca o ultima mentiune...masinii i-a fost facuta de cca 5 ori procedura de implementare a codului Readiness

(adaptarea componentelor schimbate),dar de fiecare data dupa cateva zile de mers codul Readiness citit cu vag-com-ul era diferit de 00000000.

Salut,

Im cer scuze daca va deranjez...Ma gandeam daca ma puteti ajuta..

Am aceleasi simptome si eram curios cum ati rezolvat...

Multumesc anticipat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!