Jump to content

Sfat Passat AVF vs 2.5TDI


UNHleaSHD
 Share

Postare recomandată

Salutǎri,

 

Locuiesc in Germania. Vreau sǎ cumpǎr un Passat B5.5 cu care sǎ alerg cate 1500km de douǎ ori pe lunǎ, la viteze de “Autobahn”. Nu ştiu ce motor sǎ aleg. Alegerea depinde de costul pe km, respectiv consumul de motorinǎ la vitezǎ de autostradǎ şi fiabilitatea în timp. Momentan fac acelaşi lucru cu un Galaxy 1.9tdi din 2004, care nu stiu ce cod motor are, dar are un consum mediu pe bord de 8% (datorat vitezei si greutatii permanente de ~500kg din portbagaj). 
Daca (mai) este cineva pe aici care isi poate impartasi cunostintele cu mine/noi aş apreciz

 

Stimǎ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Un om normal ar zice 1.9. Avand in vedere ca ambele au probleme la ceva, as alege V6-le ca e mai wow, insa are 2 axe cu came, deci cost dublu cand e sa pice :)

Din cate retin toate au probleme cu axele cu came. Un ulei schimbat mai des poate sa ajute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 minutes ago, marius1982.11 said:

insa are 2 axe cu came

4 axe  (doua pe fiecare chiulasa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma intereseaza sa fie WOW, ma intereseaza consumul la vitezele autostrǎzii si fiabilitatea motoarelor. Asta daca mai e vreun posesor de 2.5tdi pe aici… tot caut detalii despre 2.5tdi si ori nu imi arata Google ori nu stiu eu sa caut…

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Posesor de 2.5 nu, doar de motor fiabil.

Atunci ia ALH, aa stai, nu au pe passat :))

Mai serios vorbind, personal nu as alege niciuna din astea pt masina cu care sa faci drumuri lungi si pe care chiar sa te bazezi. Oricat as slavi eu alh-ul meu, la sfarsitul zilei e o masina veche de 25 de ani, b5.5 nu e mult mai tinerel.

Exemplu: alh-ul nu m-a lasat in drum nicaieri, dar: o data a picat maf-ul, noroc ca eram la 100km, am scos mufa din el si aia a fost. Cedase ciudat, in sensul ca oscila intre 2 valori si tot deschidea si inchidea egr ca si o consecință si mergea in șuturi.

A 2-a oara era nevasta in Germania(culmea) si imi zice ca e balta sub golf...si acolo știi cum e cu mizeria pe asfalt. Se curata, dar factura ti se face pe numele tau. Asa ca am pus masina direct pe șlep, fara sa mai stau la discuții. Sigur am iesit mai ieftin decat sa platesc statul german sa curete asfaltul.  S-a dovedit a fi un set de garnituri de la pompa de injecție care pe bosch originale au costat TOATE 40 de ron. Pt 40 ron riscam sa raman si in drum si bun de plata. Retroactiv vorbind, puteam sa vin cu kitul pe avion si o sa o repar in fata casei, ca wizzul era mai ieftin decat un taxi pana la aeroport,  dar nu știam exact ce ma așteaptă.  Acasa am vazut exact care e problema si am rezolvato in 60min, cu tot cu modificat o tubulara ca sa dau jos surubul ala triunghiular. Probabil ajungea acasa(1200km) si pe roti, pt ca am vazut acasa ca la cald nu mai picura deloc, dar de ce da risti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alh nu are 6 trepte si ar consuma mai multicel la viteza aia. 
Galaxyul 1.9tdi pe care il folosesc acum a inlocuit alt galaxy (2.0tdi acela). Maşinile astea douǎ fac fac 6-9000km/lunǎ fiecare in regim de autobahn si cu cate 4-5persoane in ele. Sunt motoare durabile. Ambele masini au fost cumparate anul trecut pe la aproape 300,000km. Facut TÜV, schimbat distribuție şi revizie si puse la treabǎ. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Ps: il am din 2005.

Multicel huh? Masina asta nu vede 8% nici in oras :))))

Gaesti octavia tour cu motor ALH cred ca pana in 2008 daca nu ma înșel. Dar nah, e skoda, vb aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune un consum la 180kmh si daca ai consum sub 8% iti trimit €20. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu 500 kg permanent in portbagaj , nu oricum 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Al Bundy said:

Tu cu Sharanul ai sub 8 la 180kmh ?

 

Nu stiu cat are instant, atat are media. Viteza oscileaza intre 160-180. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut naveta cu AVF  cu cutie automata, 200km zilnic, singur in masina, iar consumul la 120kmh era intre 4,8 si 5 %.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 120 da si eu am consum de 7 , la 180 insa s-a terminat sacul cu trepte , e alta poveste , alta turatie , alt consum 

La 160 drum drept liber posibil sa fie sub 8 la Sharan , peste sigur creste 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ChatGPT e bun la astea, are formulele la el. Ca sa mentii 180 km/h (pe drum drept) cu Sharan, motorul trebuie sa dezvolte aprox. 100-110 HP. Luand in calcul o medie de 105 HP si o eficienta a motorului de 40% (optimist pentru un diesel aproape de turatia maxima) ai avea un consum de 11 L/100 km. La 160 km/h ar trebui sa ai un 9 L/100 km, deci ori afiseaja mai putin pe bord, ori consumul ala de 8 l/100 km include si mersul mai incet, nu doar in plaja 160-180 km/h.

 

LE: Plus ca pe bord nici nu iti afiseaja viteza reala, la 180 km/h poti sa ai si 170 km/h sau chiar mai putin in realitate. Depinde de marimea rotilor.

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce intrebare am pus si ce raspunsuri am primit…

Galaxy are un 1.9tdi de 131 sau 150cai. Nu mai tin minte exact cați kw scria in brief.
Chatgpt e prost la astea, nu bun. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce raspunsuri astepti, cine poate sa iti zica tie ce consum are o masina constant la 180km/h si incarcata si veche de minim 20 de ani. Si sunt sigur ca si google si chat gbt stiu de problemele motorului de 2.5 tdi! sunt cunoscute foarte bine, nu prea are cu ce sa te mai surprinda dupa 20 de ani de "servici"!

Probleme clasice la 2.5 TDI V6 Passat B5.5

1. Uzura axelor cu came (cea mai cunoscută problemă)

Una dintre cele mai frecvente defecte. Se uzează camele și tacheții hidraulici.

Simptome: Bătăi metalice specifice, Putere scăzută, Ralanti neregulat, Fum mai mult

Cauză: lubrifiere insuficientă și „călirea” slabă a camei.

Repararea implică schimbarea axelor cu came, tacheților și, uneori, punților.

2. Probleme la pompa de injecție VP44

Pompa are un modul electronic (PSG5) care cedează în timp.

Simptome: Motorul pornește greu sau deloc, Motorul se oprește brusc în mers

Erori legate de pompă (ex. 01318, 00550)

Reparația e scumpă dacă pică electronica.

3. Lanțurile de distribuție (da, motorul are lanț, nu curea)

Motorul are: lanțuri la spate, lângă cutie, întinzătoare sensibile, patine care se pot rupe

Problemele apar mai ales la kilometraje mari sau dacă s-a mers cu ulei prost.

Simptome: Zgomot de lanț la pornire, Erori sincronizare arbore cu came, Risc să sară de la punct → pagube mari

4. Turbinele (uzură ax, geometrie variabilă blocată)

La cele cu VNT, geometria variabilă se poate bloca din cauza calaminei.
Simptome: Pierdere de putere, Modul de avarie (limp mode), Turbo lag mare

5. Clapetele din galeria de admisie

Se pot gripă sau bloca.
Simptome: ,Ralanti instabil, Pierdere putere, Erori EGR/admisie

6. Debitmetrul de aer (MAF)

Foarte sensibil pe aceste motoare.
Simptom: mașina nu trage sub 2500 rpm.

7. Probleme cu EGR și colectorul de admisie murdar

Un clasic pentru TDI-uri.

8. Pierderi de ulei

De obicei: garnitura de la capacul de la distribuție (în spate), simering arbore, garnitura de la baia de ulei

9. Vibrații și probleme la fulia arborelui cotit

Fulia amortizor se dezlipește și lovește.

10. Consum mai mare decât la 1.9 TDI + performanțe medii

Motorul este greoi și „leneș” raportat la consum.

 

Nu sunt sigur ca ai cautat asa cum trebuie informatiile pe internet. Ele exista dar trebuie putin filtrate, la fel ca cele de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, UNHleaSHD said:

Pune un consum la 180kmh si daca ai consum sub 8% iti trimit €20. 

Este ilegal in romania sa rulam cu 180kmh, ramai fara permis. Eu vb de viteza legala. 130kmh pe GPS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

25 minutes ago, DB86CLP said:

Ce raspunsuri astepti, cine poate sa iti zica tie ce consum are o masina constant la 180km/h si incarcata si veche de minim 20 de ani. Si sunt sigur ca si google si chat gbt stiu de problemele motorului de 2.5 tdi! sunt cunoscute foarte bine, nu prea are cu ce sa te mai surprinda dupa 20 de ani de "servici"!

Probleme clasice la 2.5 TDI V6 Passat B5.5

1. Uzura axelor cu came (cea mai cunoscută problemă)

Una dintre cele mai frecvente defecte. Se uzează camele și tacheții hidraulici.

Simptome: Bătăi metalice specifice, Putere scăzută, Ralanti neregulat, Fum mai mult

Cauză: lubrifiere insuficientă și „călirea” slabă a camei.

Repararea implică schimbarea axelor cu came, tacheților și, uneori, punților.

2. Probleme la pompa de injecție VP44

Pompa are un modul electronic (PSG5) care cedează în timp.

Simptome: Motorul pornește greu sau deloc, Motorul se oprește brusc în mers

Erori legate de pompă (ex. 01318, 00550)

Reparația e scumpă dacă pică electronica.

3. Lanțurile de distribuție (da, motorul are lanț, nu curea)

Motorul are: lanțuri la spate, lângă cutie, întinzătoare sensibile, patine care se pot rupe

Problemele apar mai ales la kilometraje mari sau dacă s-a mers cu ulei prost.

Simptome: Zgomot de lanț la pornire, Erori sincronizare arbore cu came, Risc să sară de la punct → pagube mari

4. Turbinele (uzură ax, geometrie variabilă blocată)

La cele cu VNT, geometria variabilă se poate bloca din cauza calaminei.
Simptome: Pierdere de putere, Modul de avarie (limp mode), Turbo lag mare

5. Clapetele din galeria de admisie

Se pot gripă sau bloca.
Simptome: ,Ralanti instabil, Pierdere putere, Erori EGR/admisie

6. Debitmetrul de aer (MAF)

Foarte sensibil pe aceste motoare.
Simptom: mașina nu trage sub 2500 rpm.

7. Probleme cu EGR și colectorul de admisie murdar

Un clasic pentru TDI-uri.

8. Pierderi de ulei

De obicei: garnitura de la capacul de la distribuție (în spate), simering arbore, garnitura de la baia de ulei

9. Vibrații și probleme la fulia arborelui cotit

Fulia amortizor se dezlipește și lovește.

10. Consum mai mare decât la 1.9 TDI + performanțe medii

Motorul este greoi și „leneș” raportat la consum.

 

Nu sunt sigur ca ai cautat asa cum trebuie informatiile pe internet. Ele exista dar trebuie putin filtrate, la fel ca cele de mai sus.

Multumesc. Se pare ca problema axelor cu came este doar la codurile motor care încep cu A, s-au remediat la urmatoarele. 
este un forum VW, care inca functioneaza si mai are membri cu multa istorie auto in cârcǎ. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce vrei tu nu exista ,e o contradictie .

Masina de +20 ani care sa mearga mult cu viteza mare si incarcata si sa consume putin ….asta sunt criterii de masina noua .

Masina de +20 ani ,sa indeplineasca conditiile tale necesita o restaurare completa nu reparatii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

La solicitarea initiatorului, se inchide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • R_a_z_v_a_n a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!