Jump to content

Consum Skoda Superb 4 - benzina


tetea
 Share

Postare recomandată

Postați aici consumul obținut cu motoarele pe benzină, urban, extraurban, autostradă sau mixt. Menționați, dacă puteți, și stilul de condus, viteza medie, traseul sau sezonul (vară/iarnă).
 

 

Încep eu cu consumul pentru motorizarea 2.0 TSI 265 CP 4x4, echipată cu jante pe 19.

 

Am atașat două capturi de ecran din aplicația MySkoda. Prima poză este din anul 2024, mai exact din septembrie, de când am ridicat mașina. A doua poză este pentru anul 2025, până în prezent. În ambele se pot vedea viteza medie și durata de funcționare.

Conform Spritmonitor, consumul mediu pe toți cei 16.000 km parcurși până acumeste de 9,4.

 

Ultima poză, cea mai recentă, este de pe traseul București – Budapesta. Tot atunci, la realimentare, am văzut pentru prima dată în bord autonomie de 900 km.

 

Aproximativ 70% dintre kilometri au fost făcuți în afara orașului, iar restul în București.

Dacă mă întrebați cât consumă strict în București… sincer, nu știu să dau o valoare exactă. Nu am urmărit, pentru că pe mine nu mă interesează consumul în mod special, atât timp cât mașina merge bine și îmi oferă ce vreau de la ea.

 

Ca stil de condus, nu pot spune că merg economic, dar nici sportiv agresiv. Încerc să fiu echilibrat , respect limitele, dar când e liber îmi place să simt motorul. 

 

Per total, sunt foarte mulțumit de cum se comportă mașina. Motorul de 265 CP trage foarte bine, cutia DSG reacționează rapid, iar tracțiunea 4x4 îți dă încredere în orice condiții. Chiar dacă are un consum peste medie, pentru mine e un compromis acceptabil având în vedere performanțele și confortul oferit.

IMG_6261.png

IMG_6262.png

IMG_6252.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu niște cifre interesante, că tot vorbeam zilele trecute de consum. Am făcut un drum prin Ungaria și Austria și… surpriză, motorul 2.0 TSI 265 CP a zis că știe și el să consume puțin 😅

 

Am atașat 3 poze. Prin poza cu 6.6 este din aplicația MyŠkoda și reprezintă consumul pe toată ziua, care a inclus și puțin oraș (așa, ca să stricăm media). 

 

Poza cu 5.7 este consumul de pe ultima parte a zilei, doar autostradă, mers legal, cu trafic lejer și vânt din spate probabil .😄 Pe traseu am prins două zone cu restricții de 80 și 100 km/h și vreo 10 minute de ploaie. 

 

Mașina a fost setată pe modul Individual cu direcția pe Sport suspensia pe Confort maxim, restul setărilor pe Normal.

Am fost 3 persoane în mașină, cu ceva bagaje în portbagaj.

 

Și surpriza de final, după ce a scăzut consumul, autonomia a crescut la 1.010 km, conform celei de-a treia poze. Pentru cine nu știe, rezervorul este de 66 litri. 

Asemenea consum este imposibil de scos în România chiar dacă merg noaptea, cu ACC-ul pe 130 fix, fără nimeni pe drum.

Realist, acasă am 8 - 8.5 la 130 pe autostradă.
 

 

IMG_6392.png

IMG_6391.jpeg

IMG_6369.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si benzina e mai buna "afara", vorba aia... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să faci și un consum de la pompă la pompă.  Să vezi abaterile față de aplicație.

 

Consumă puțin afară pt așa motor.

Modificat de Crs.Vag
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am comparat ce îmi arată mașina cu ce am calculat în Spritmonitor, ca să văd cât de aproape e de realitate.

Aplicația MySkoda afișează 9,15 pentru cei 16300 km.

Spritmonitor, adică calcul real la pompă, 9,35 pentru cei 16300 km.

 

Dacă am calculat bine diferența e de doar 0,2 l/100 km, adică o marjă de eroare de aproximativ 2,1%, ceea ce e chiar puțin. Așa că valorile din aplicația Skoda sunt destul de aproape de realitate în cazul meu.

 

La voi cum e?

 

Cum spuneam mai sus, consumul mic e real, dar greu de reprodus la noi. 😄

Revin și cu alte consumuri din țară, eventul și din oraș ca tot am fost întrebat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Excursia s-a încheiat după puțin peste 2.100 km parcurși, iar consumul mediu calculat la pompă pe întreaga distanță a fost de 7,3 ceea ce mi se pare excelent pentru aceasta motorizare. 

 

În prima poză aveți consumul pe traseul Budapesta – București, pe ruta

Arad – Lugoj – Caransebeș – Drobeta – Craiova – Pitești – București.

Am făcut 3 pauze de aprox 15 minute fiecare, fără să opresc motorul, ceea ce probabil a mai influențat ușor media.

 

În a doua poză este consumul long-term pe ultimii 4.882 km.

 

După acești 2.100 km de mers extraurban, intervalul pentru schimbul de ulei s-a modificat din nou, de la 18.000 km cât arăta inițial, crescuse la 24.000, iar acum a crescut la 27.200 km.

Se confirmă încă o dată că intervalul este dinamic, adaptat stilului de condus.

 

IMG_6416.jpeg

IMG_6433.jpeg

IMG_6438.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Publicat (modificat)

Iată și un exemplu de consum urban în București pentru motorizarea de 265 CP.

Traseul a fost Drumul Taberei – Șoseaua Andronache, tur-retur.

După-amiaza, cu 43C afișați în bordul mașinii, traficul a fost aglomerat, mai ales la întoarcere, dar totuși nu la nivelul din perioada școlilor.

 

 

IMG_6475.png

Modificat de tetea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Postez și eu câteva cifre pentru Skoda Passatul meu 2.0 TSI 204 CP.  

 

Prima poză e un drum mai lung, de aproape 4000 km, în ceea mai mare parte extraurban, în special autostrăzi și drumuri expres (trei persoane adulte plus portbagaj full).

 

Următoarele două poze sunt încercări de stabilire a unor recorduri personale în extraurban, pe rutele Câmpulung-Pitești și Câmpulung-București (pe drumul vechi). Desigur, nu sunt reprezentative și a ajutat diferența de nivel, dar și faptul că era seara târziu.

 

Aseară am făcut un drum București - Vălenii de Munte (pe DN1): 5.9 l/100 km la dus (am plecat la ora 17.00 din centrul Bucureștiului) și 4.7 l/100 km când m-am întors (am ajuns înapoi pe la 22.30). Dar am condus destul de liniștit, deci nu e consumul uzual, dar am vrut să arăt că se poate conduce și la consum...

 

În urban, media este între 10-15 l/100 km, în funcție de valorile de trafic.

 

Poza1.jpg

Poza2.jpg

Poza3.jpg

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin cu un consum tot după un drum mai lung, pentru 2.0 TSI 204 CP FWD. Ca să fie mai clar, e vorba de ruta București - Zakynthos și retur. Din cei 2700 km, aproape 240 km au fost parcurși pe insulă, unde consumul a urcat spre 9%. Estimarea mea reală pentru tot traseul (pe baza metodei plin-plin) este de 6.26 l/100 km.

Mașina cu două persoane și portbagaj full, iar stil de condus relaxat, în general viteza legală (abateri minore ☺️ ).

1758993103-picsay.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare!

 

Recent am fost într-o plimbare scurtă 😁 până în Polonia și am strâns în total vreo 3.400 km. În poza de mai jos se văd consumurile la pompă, de la plecarea din București până la întoarcere.

 

Am fost 3 persoane, cu portbagajul plin, pe anvelope de iarnă R19 și presiune între 2.9–3.0 bari. Am mers „aproape” legal 😄, cu mici excepții, atât ziua cât și noaptea. Pe autostrăzile din Polonia am prins zone foarte aglomerate, cu lucrări și trafic bară la bară. De asta prefer oricând condusul pe timp de noapte, farurile fac o treabă excelentă.

 

Până aici toate bune, însă vreau să vă povestesc ceva ciudat legat de autonomia afișată în bord. De cam o lună și ceva am observat că scade foarte lent. Fac sute de kilometri, dar autonomia pare să nu se miște aproape deloc. În perioada asta am mers foarte puțin în oraș, mai mult în afară, deci cu consumuri mai mici. 

 

Ultima întâmplare de genul ăsta a fost chiar la întoarcerea din călătorie. Am făcut plinul în Austria, iar următoarea alimentare a fost la Drobeta Turnu Severin cu MOL 100.

Până acolo am parcurs 906 km, iar în momentul alimentării autonomia afișată în bord era de 320 km. 😱

 

Am alimentat 68,7 litri, rezervorul mașinii având 66 litri + rezervă (aprox. 70 litri total).

Consumul mediu și în bord și calculat la pompă a fost 7,5 l/100 km, deci datele sunt corecte, nu a fost o eroare la pompă.

 

Și aici vine ciudățenia, dacă bordul îmi arăta 320 km autonomie, ar fi trebuit să mai am în rezervor peste 20 de litri de benzină. Dar cum am reușit să bag 68,7 litri, e clar că rezervorul era gol. Deci autonomia afișată e complet eronată.

Acum mă întreb și vă întreb și pe voi, ce s-ar fi întâmplat dacă nu alimentam, bazându-mă pe autonomia de 320 km? Rămâneam fără benzină după câțiva kilometri?😂

 

A mai pățit cineva ceva similar?

IMG_7014.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicatorul de benzina ce zicea? Erai aproape pe gol? Daca indicatorul - atentie nu autonomie - zicea ca este pe la 1/4 din rezervor dar ai putut alimenta cu 68l eu suspectez plutitorul din rezervor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Indicatorul era pe la 1/4, normal trebuia să fie pe roșu de mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

plutitor - parerea mea. Dupa verificare la service te rog sa revii si sa spui daca am avut dreptate :) 

 

*nu am VAG dar am alta marca care a avut aceeasi problema :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!