Jump to content

Impresii de la posesorii de Passat B9


Michael
 Share

Postare recomandată

Primele impresii, după ce am făcut rodajul (am atașat partea din manual referitoare la rodajul motorului).

 

Probabil etalonul la care mă raportez - Skoda Octavia Combi 3 2.0 TDI 150 CP - nu este cel mai edificator, dar altul mai bun nu am 😁 Mi-a trebuit un pic de timp să mă obișnuiesc cu unele comenzi diferit poziționate (dar ușor de intuit), precum și cu noua tehnologie.

 

Datorită ampatamentului și ecartamentului mărit, este evident că Passat B9 se așează mai bine pe șosea, chiar dacă este echipat cu roțile 215/55 R17 (echivalentul 205/55 R16 la Octavia 3). Am optat pentru roți cu această dimensiune pentru că nu circul mereu pe drumuri cu asfalt perfect, iar acestea contribuie în condițiile date la confortul de ansamblu al mașinii.

 

La capitolul silențiozitate (am pachetul acustic) câștigătorul este evident motorul 2.0 TSI, pe care abia îl auzi. Cineva îmi zicea că parcă ai fi într-un phev; cred că nu era departe de adevăr. Zgomotul vântului este slab perceptibil la viteza de croazieră pe autostradă. În schimb, zgomotul de rulare al roților, în special pe suprafețe mai rugoase, se aude destul de bine. De vină sunt și anvelopele Hankook cu care este echipat, care nu sunt printre cele mai silențioase.

 

Scaunele sunt foarte confortabile. Menționez că am optat pentru pachetul cu piele, care include încălzire, ventilație, masaj, memorie și iluminat ambiental.

 

O surpriză destul de plăcută, până acum, sunt sistemele de asistență (am optat pentru pachetul IQ Drive). Am folosit ACC și Travel Assist intens și pot spune că sunt mulțumit de ele. Desigur, trebuie să ținem cont de limitele sistemului și de starea precară a marcajelor rutiere de pe unele dintre șoselele noastre. Totuși, sunt și momente izolate în care ACC și DSG nu relaționează perfect, în sensul că  transmisia nu reacționează mereu foarte lin la cerințele pilotului automat. Dar nu este ceva frecvent sau deranjant. Am testat inclusiv funcția Emergency Assist și a funcționat perfect.

 

Câteva comenzi/setări. Avertizarea sonoră pentru depășirea vitezei o deconectez din butoanele de pe partea dreaptă a volanului. Oricum, chiar și activată, nu mi se pare deranjantă. De asemenea, pentru start&stop am creat un shortcut în bara de sus a ecranului infotainment. La ACC, am debifat opțiunea care îl face să țină cont de semnele de circulație. Cât privește opțiunea care îl face să țină cont de traseu, aceasta depinde de stilul de conducere al fiecăruia.

 

Telefonul mobil s-a conectat wireless foarte ușor la sistemul infotainment al mașinii. Am folosit Waze și Replaio Radio (pentru radio internet). Mai sunt unele mici buguri ale aplicațiilor conectate prin Android Auto, dar nimic deranjant.

 

Sistemul Harman Kardon (opțional) nu mi se pare ceva wow. Este, desigur, mai bun decât cel stock (de aceea l-am și luat). Cred că mai încântați de el ar putea fi cei care obișnuiesc să asculte muzică la volume sonore mai ridicate. Ca o paranteză: Harman Kardon poate fi comandat doar cu roată de rezervă din aliaj.

 

În schimb, un minus ar fi grila față, atât din punct de vedere estetic, cât și funcțional: din cauza spațiilor destul de mari dintre lamelele grilei, radiatorul este vizibil și expus la pietricelele care ar putea fi aruncate de roțile mașinilor din față.

 

După cei 1500 km parcurși în condiții de rodaj, însă preponderent extraurban, inclusiv pe autostrăzi și, spre final, pe serpentine montane, consumul mediu afișat a fost de 6.6 l/100km (oficial este 6.8-7.0 l/100km).

 

Din punct de vedere financiar, Superb este o opțiune mai bună decât Passat. La dotările alese de mine, într-o echipare oarecum similară, Superb era cu cca 1500 euro mai ieftin. De asemenea, și configurarea este mai flexibilă în privința Superb. Totuși, am optat pentru Passat pentru că, din punct de vedere subiectiv, m-am simțit cumva altfel în Passat și mi-am dorit o mașină cu un aspect mai modern.

 

Ca termen de livrare, am primit mașina surprinzător de repede, în mai puțin de 2 luni de la comandă, deși termenul care mi s-a comunicat inițial era de 5-6 luni.

IMG-20250308-WA0007.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de Harman Kardon, dacă nu ai apucat încă, încearcă să te joci cu egalizatorul și activează câteva setări din meniul audio. Pe default nu sună grozav, dar după câteva ajustări, se simte diferența.

 

Cum ți se par scaunele după câteva drumuri mai lungi? Dar funcția de masaj?

 

Când ai timp, bagă și niște poze interior/exterior.

 

Să o stăpânești sănătos și cu cât mai puține vizite la service!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandumbogdan

Confirm mare parte din ce a scris mai sus colegul Michael.

 

Adaug suplimentar:

Am observat doua comportamente foarte diferite ale masinii daca merg pe D sau pe S si anume:

- pe D intra foarte des in regim de 2 cilidri, motor oprit si scos din viteza (coasting)

- ps S motorul sta tot timpul pornit, nu face coasting si nici nu activeaza modul de 2 cilidri

Cred ca e mai sanatos de pers pe S si toate automatizarile de pe D e posibil sa produca uzura suplimentara iar castigul la consum nu cred ca e foarte mare.

 

Am activat deschiderea geamurilor din telecomanda fiind dezactivata. Eu am luat masina care a fost expusa deci poate s-a jucat cineva inainte la setari.

O chestie enervanta e ca nu am optiune de dezactivat blocarea automata a usilor.

 

La primele drumuri, la oprire se simteau mirosuri de incins venind de sub masina. Am cautat pe internet si se pare ca se intampla des pana in 500-1000 km. Acum am 600km si se simte mult mai putin. Banuiesc ca sunt tot felul de componente de la evacuare care se incalzesc si emana mirosuri de fierbine la inceput. Ori vopsea ori ulei de protectie ceva.

 

"Avertizarea sonoră pentru depășirea vitezei o deconectez din butoanele de pe partea dreaptă a volanului."

Eu am dezactivat de cateva ori din meniul de pe ecranul mare dar am vazut ca la fiecare repornire trebuie sa fac iar si am renuntat. Nu am incercat inca din butoanele de pe volan, de acolo ramane dezactivat definitiv sau tot asa se reseteaza?

 

"La ACC, am debifat opțiunea care îl face să țină cont de semnele de circulație."

Confirm, a fost prima setare pe care am modificat-o/dezactivat-o.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu primul prilej, voi încerca setări diferite pentru Harman Kardon. Deocamdată, l-am trecut pe o presetare cu bass mai pronunțat (Vibrant parcă îi zice). Este suficient să crești volumul până la jumătate pentru a obține un sunet foarte puternic.

 

Un alt „dezavantaj” al Harman Kardon este acela că pierzi funcționalitatea podelei variabile. Altfel spus, nu o mai poți muta pe poziția inferioară, în primul rând din cauza poziției trusei cu scule. Mă gândesc deja la o soluție soft (care să nu îmi afecteze garanția), prin care să mut subwooferul în spațiul de depozitare din laterala stângă. L-am pus provizoriu acolo și am avut senzația că bassul se auzea mai pronunțat. 

 

Scaunele mi se par foarte confortabile. Cred că sunt aceleași scaune din echiparea de top de la Superb; diferă doar tapițeria. Personal, nu am folosit funcția de masaj. În schimb, soția mea a spus că este „acceptabilă”. Este evident că la un drum lung reprezintă un plus.

 

Voi reveni și cu poze cu prima ocazie. Mai ales la interior. La exterior, nu sunt prea multe de văzut: echiparea Business alb simplu și roți 215/55 R17 cu jante Bologna negru.

 

Referitor la Drive și Sport: am observat că doar la Sport îmi arată treapta de viteză (de ex., S1), la D nu mai apare cifra respectivă. O fi vreun bug de soft.

 

În ceea ce privește avertizarea sonoră pentru depășirea vitezei, ea se reactivează automat la fiecare pornire, indiferent de unde o dezactivezi. Părerea mea este că e mai simplu de dezactivat de pe volan. Din comenzile din partea dreaptă a volanului, cu săgeata sus/jos treci virtual cokpit într-unul din modurile de conducere asistată, apeși ok pe volan și în afișajul secundar din stânga apare o listă cu sistemele de asistență care pot fi dezactivate. Derulezi cu săgeată sus/jos la sistemul dorit și apeși ok pentru activare/dezactivare. În câteva secunde, ecranul respectiv revine singur la afișajul anterior.

 

Ce am mai observat: există o diferență de viteză de cca 2km/h între odometru și gps. La Octavia mea, diferența era de cca 5%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la treptele de viteză, nu mai sunt afișate decât în modul Sport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Am mutat subwooferul din roata de rezervă. Basul se aude acum mai puternic și pot să cobor podeaua variabilă. Desigur, piesele din trusa de scule le-am mutat în interiorul roții de rezervă. Mai puțin cricul, care nu încape, și pe care l-am poziționat lângă roata de rezervă (vezi foto).

Passat01.jpg

Passat02.jpg

Passat03.jpg

Passat04.jpg

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandumbogdan

Masina o am de o saptamana, am facut 700 km fara probleme dar azi prima data a zis ca e arsa lampa spate de la numar. Am verificat si nu se aprindea. Am oprit si repornit motorul si daca aprindeam farurile dadea eroare. Cand am ajuns acasa dupa 15 km a inceput sa mearga lampa. Ma mai invart pe langa masina, fac un dus, merg iar sa vad daca merge si acum apare frost assist indisponibil deci problema de mai sus. Intru in casa ca stiam de discutie si mai vazusem pe un grup ca spunea ca daca scot siguranta timp de 1 minut se rezolva dar nu mai stiam care siguranta. Ma intorc la masina acum stiind ca e vorba de siguranta nr 22 de sub volan si de data asta totul ok.

Astazi am mai observat doua chestii ciudate. Am descuiat masina din telecomanda si cand deschid portiera, sistemul audio era deja pornit si android auto deja conectat. In mod normal ar trebui sa astepte sa apas pe contact ca sa porneasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sandumbogdan 

Este posibil să nu ai actualizările software instalate, având în vedere că mașina ta a fost fabricată în 2024. Mergi la dealer pentru verificare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pozele promise...

Passat05.jpg

Passat06.jpg

Passat07.jpg

Passat08.jpg

Passat09.jpg

Passat10.jpg

Passat11.jpg

Passat12.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

@Michael Foarte frumoasa mașina, arată super bine! Scaunele sunt ca cele de pe Superb, mega confortabile, mai ales la drum lung. Motorul e ce trebuie, trage bine și e silențios. Per total, o combinație reușita între confort și performanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
sandumbogdan

Am observat o chestie ciudata.

Sistemul multimedia are doua setari: tema deschisa si tema intunecata si nu se schimba intre ele zi/noapte.

La B8 daca aveam android auto, tin minte ca parca se schimba waze din zi/noapte automat in functie de senzorul de lumina si faruri.

Gresesc eu ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

razvan.ac
Publicat (modificat)

Cred ca tine si de setarea luminilor, pe Auto sigur se va schimba (pe Octavia/Kodiaq cu Carplay merge).

Modificat de razvan.ac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandumbogdan

Pe auto le am, am pus tema deschisa, am aprins farurile si a ramans totul alb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!