Jump to content

Martor check engine - intrebare


SwatKat
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Am on intrebare daca ma puteti najuta cu vreo informatie/sfat sa stiu cum sa procedez.

Am patit problema asta de 2 ori anul asta, in conditii extrem de similare.

Deci, dupa drum lung la mers constant pe autostrada si oprit in poarcare, cu motor la relanti, la cca 1 min de stationare a inceput sa clipoceasca martorul check engine (cu mesaj ca start stop nu e disponibil). Pus masina in P, accelerat putin si a disparut. Nu am oprit motorul, continuat calatoria si niciun alt simptom (pierdere putere sau sa apara din nou). Ambele dati a fost identic, ambele dati ulterior, odata ajuns in oras/aglomeratie si atat la semafoare, niciun simptom. Iar daca opresc masina si trec niste minute bune, la pornire isi revine si SS.

 

Mi s-a mai intamplat si anul trecut si la tester aparea eroare sporadica de misfire. 

Nu se intampla mereu, am mers de sarbatori de 2 ori Buc-Piatra si nu a aparut niciodata vreo eroare, azi am mers la Buzau si la intors in Buc am patit-o. Iar in februarie cand am mers pana in Grecia,

 

Mi s-a parut astazi ca inainte de asta parca mirosea a sulf/ca de la catalizator. Ar putea fi cumva vreo eroare sporadica de la vreo sonda?

 

Merita sa merg la reprezentanta sau exista vreo recomandare de mecanic dedicat? Nu inteleg de ce eroarea apare aleatoriu si de ce. Nu apare niciun alt mesaj pe bord, probabil ca doar pusa pe tester apare.

Masina are aproape 120k km (in curand trebuie sa schimb din nou bujiile, au fost schimbate la 59k la reprezentanta). 

LE: de data asta la cca 1 de cand am ajuns acasa, la pornire mi-a ramas eroarea de SS indisponibil. 

 

Multumesc de eventuale idei/sfaturi.

 

Modificat de SwatKat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza , nu cred vrei sa o repari pe ghicite !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, stiam, m-am gandit daca s-a mai confruntat cineva cu problema asta. Pentru ca sinacum 3 ani chiar cand plecam dupa revizie de la Avia si stateam in parcare s-a intamplat si atunci au zis ca e random misfire si nu e nimic. Fix la fel s-a intamplat, dupa aia iar totul ok timp de peste 1 an si ceva. De aia nu inteleg de unde ar putea fi problema. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pus pe tester, eroare misfire pe cilidril 4. Fix cu ce a aparut si datile trecute (prima data prin 2023). Cand schimb bujiile acum voi schimba si bobinele - trebuie toate 4, nu? (ca sa fiu sigur) sau doar cea de la cil 4? 
Ar mai fi de urmarit altceva? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 - test de compresie .

Erorile trebuiau  remediate imediat ,nu dupa 2 ani 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data s-a intamplat imediat dupa o revizie la Avia, eram inca in parcare la ei. Pus testerul, mi-au zis ca nu e problema, ca o fi de la benzina si ca nu e nevoie de griji suplimentare. A mai facut o data anul urmator, eram prin concediu in Grecia, cand am revenit in tara dupa 2 sapt si mers la ei au zis la fel, ca daca masina merge ok cine stie de la ce o fi fost.

Daca m-au "pacalit" asta e, n-am ce face acum. M-au intrebat de consum ulei insa niciodata nu am avut consum ulei. La fel, mers in sarcina, in D sau S totul ok, nu am avut vreodata sincope in functionare sau pierdere putere.

Probabil ar fi trebuit sa imi schimbe bobinele sau sa le inverseze macar, dar la reprezentanta nu stiu daca fac ei "artificii" d-astea.

 

O sa cer si test compresie cand schimb bujiile in viitorul apropiat, 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pentru ca am luat in sfarsit un obd scanner l-am pus pe masina azi, deci cam la 1 luna si ceva de cand am facut ultima scanare si au fost sterse erorile. 
On- board mon test zice asa la misfire (ewma): 19/11/10/9. (In ordinea cilindrilor)

Ca idee, de la precedentul test cand stiu ca parca a sters eroarea, am facut cam 1000 km. 
 

Am pe tester si misfire count (last) si aici am vazut ca accelerand motorul la relanti astea 10 min mi-au aparut 1-2 misfire in plus pe cilindri.

 

La service am programare peste 1 sapt, ca am de schimbat bujii si bobinele si o sa vad ce zic si ei dar, ca idee, ar trebui sa NU fie niciun misfire, nu?

Modificat de SwatKat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@EEXCALADEmultumesc, insa reprezentanta nu a mentionat niciodata ca ar fi nevoie de asta. Ca intai sa schimb bujiile (oricum le schimbam) si eventual bobinele insa ei au spus ca daca de cativa ani mai da aleatoriu misfire si CEL (si nu am patit mai mult de 1 data pe an) nu trebuie sa investighez suplimentar. 
 

poate ei nu fac test compresie sau o fi complicat si n-u chef? Din ce am vazut pe net, se scoate o siguranta si se pune ceasul pe fiecare cilindru in loc de bujie?

 

Intreb ca nu stiu daca sa insist cu testul, daca sa ma duc in alta parte unde sa-l faca odata cu schimbul de bujii, ca sa nu alerg din service in service. 
 

Ps. Probleme la compresie nu ar trebui sa duca la aprindere de CEL in mers sau in forja, de exemplu? Eu n-am asa ceva (asta m-au intrebat si ei) 

 

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Musai test de compresie.

Daca nu are compresia necesara arunci banii pe bobine,bujii si alte piese/reparatii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!