Jump to content

Golf vs Leon vs ...


_R_A_D_U
 Share

Postare recomandată

Salut băieți!

Doresc să achiziționez o mașină NOUĂ dar nu vreau să trec prea mult peste 21k. Așadar, în acest buget, se încadrează opțiunile următoare:

Golf Life 1.5 TSI 115 cai

Leon Style 1.5 TSI 115 cai

Octavia dar nu îmi prea place că nu-i hatch.

----------------------------

Scala Selection 1.5 TSI 150 cai

Fabia Selection 1.0 TSI 116 cai

Mai am posibilitatea să achiziționez Golf Life 1.0 TSI 110 cai, final de ediție la cca 21k.

 

Obligatoriu doresc mașina cu 6 trepte, albă sau gri, încălzire-n scaune și pilot. Restul, dacă se mai încadrează ceva opțiuni, bine...

Sunt diferențe majore între Leon și Golf? Știu că ambele sunt versiunea ”caroserie troacă” (pentru multilink trebuie minim 150 cai) iar pentru mine orice versiune va fi un downgrade față de Golful din semnătură. Scala aia de 150 cai este cu suspensie independentă sau e tot troacă? Cum vi se pare ”noul” 1.5 TSi de doar 115 cai?

Orice sfat e bun venit, mulțumesc frumos!

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum aproape 5 ani am facut si eu aceasi schimbare, doar ca am prins o oferta foarte buna la Leon style 1.5tsi 131cp si altceva n-am avut ce alege, celelate optiuni fiind mult mai scumpe si la acea vreme vroiam sa inlocuiesc un Hyundai i10, nicidecum Golful 6 2.0tdi stage 1 cum am facut la final.

Leon vs. Golf
Primul are suspensie mai dura, vopsea mai slaba, tabla mai subtire, usi/torpedou necapitonate(desi nu stiu daca la 8.5 mai sunt capitonate) si probabil insonorizare mai proasta ca si golful, dar are spatiu mai mult in spate. 

Daca bugetul iti permite si nu ai nevoie de spatiul extra in spate ia tot Golf.

La motor am vazut ca ar avea acelasi cuplu cu versiunea de 131cp ce o am eu. Pot zice ca e destul la un mers normal si consuma putin, dar un stage 1 schimba mult comportamentul acestuia castigand 50% mai mult cuplu.
Neaparat mergi si fa un test drive cu motorul inainte sa-l comanzi si fa cumva sa stai cu masina mai mult de jumatate de ora.

Octavia e tot hatch, doar ca are forma de sedan.

Din cele de mai sus, Scala e masina mai fasneata, asa ca daca mergi mult in exterior si obisnuiesti sa faci multe depasiri, o sa te ajute mai mult acest motor.

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In bugetul tau nici nu m-as uita la masini din grup. In afara lui sunt optiuni multiple, argumentabil mai bune, mai dotate, mai bine motorizate. 

 

Eu, decat sa iau un faras entry level dar nemtesc, m-as uita mai bine si prin alte curti. Banii nu cresc in copaci si sa ii dai pe nimic nu stiu daca e cea mai buna alegere.

 

Referitor la prima parte a versusului, Golful este cea mai buna dintre cele enumerate de tine. Dar in niciun caz cu 1.0. 1.5 este un motor excelent pentru o caroserie de dimensiunile golfului.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, Adi_vw a scris:

Leon vs. Golf
Primul are suspensie mai dura, vopsea mai slaba, tabla mai subtire, usi/torpedou necapitonate(desi nu stiu daca la 8.5 mai sunt capitonate) si probabil insonorizare mai proasta ca si golful, dar are spatiu mai mult in spate. 
 

Ai ultima generație de Leon? Ca preț, Leon pleacă de la 21787 iar Golf de la 24039 (ambele pe configurator, fără eventuale reduceri).

acum o oră, Adi_vw a scris:

Neaparat mergi si fa un test drive cu motorul inainte sa-l comanzi si fa cumva sa stai cu masina mai mult de jumatate de ora.

Inainte de DT vreau ”să știu ce vreau”...

acum o oră, Adi_vw a scris:

Octavia e tot hatch, doar ca are forma de sedan.

Din cele de mai sus, Scala e masina mai fasneata, asa ca daca mergi mult in exterior si obisnuiesti sa faci multe depasiri, o sa te ajute mai mult acest motor.

Octavia e Liftback.

Scala de 150 cai are suspensie independentă?

acum o oră, cristi511 a scris:

In bugetul tau nici nu m-as uita la masini din grup. In afara lui sunt optiuni multiple, argumentabil mai bune, mai dotate, mai bine motorizate. 

Exemple concrete poți oferi?

acum o oră, cristi511 a scris:

Eu, decat sa iau un faras entry level dar nemtesc, m-as uita mai bine si prin alte curti. 

Mai exact, la ce model faci referire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am prins oferta pentru ultimele bucati de Leon 5F. 

Arunca un ochi si in ograda Kia/Hyundai . S-ar putea ca la pret de golf chel sa gasesti 1.5tgdi dct7 care are si cutie automata si suspensie independenta. Sa ne zici ce ai ales cand te hotarasti.

Nu cred ca exista independeta pe Scala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scala e pe MQB-A0, adica platforma de Polo, Ibiza si Fabia, printre alte modele de clasa mica din grup.

Golf/Leon/Octavia sunt pe platforma MQB, comuna cu multe alte modele compacte din grup, mergand pana la Tiguan, Passat sau Superb.

Eu nu as pune semnul egal intre ele, mai ales la interior Scala e saracacioasa rau ca materiale si design, dar are avantajul pretului.

Revenind la Leon, eu nu as considera Leon Style, chiar si cu echiparea de baza, ca o masina cheala. Are multe dotari standard pe care generatia anterioara le avea ca optionale. Atasez si configuratia standard, care mai mult ca sigur se poate negocia la pret.

Referitor la tabla mai subtire, insonorizarea mai slaba, spatiu mai mic, va asigur ca Leon 4/Golf 8 si Octavia 4 au toate acelasi ampatament, deci nu exista diferente de spatiu la interior, doar de design si materiale folosite.

Strict intre Golf si Leon, eu as lua masina care imi ofera cele mai multe dotari la pret similar, daca nu exista si preferinte legate de design intre cele doua.

 

@Adi_vw, 7DCT e o cutie mai proasta decat DQ200, se strica ambreiajele mai repede, eu nu as recomanda-o.

offer_Z5QNBX_20_2_2025.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristian eu m-am gândit la versiunea din atașament. Ce dealer recomanzi, având în vedere că noi nu avem la Craiova reprezentanță Seat?

Configuratie Seat.pdf

Apropo, la timpii de aștepatere, cum stă Seat? In 2017, la Skoda am stat 8 săptămâni...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Cristian Se strica la fel de des ca un DQ200. Chiar saptamana aceasta am discutat cu un prieten ce are Ateca 2x4 cu aceasta cutie si trebuie sa schimbe ambreiajele la ~50.000km. Din ce am inteles la coreeni e cam la fel si se strica mai repede doar daca e pusa pe o masina mai grea, desi Tucson/Sportage au cam aceasi greutate cu un Ateca, care e doar ceva mai greu ca un Leon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un prieten de-ai mei a fost in aceeasi situatie luna trecuta, cauta ceva in bugetul acesta dar break si a mers pe hyundai i30 dar manuala. Cumva in acest buget masina ofera foarte multe, 22k varianta de mijloc ca dotari dar cu multe dotari de bun simt(volan incalzit, virtual cockpit,camere, senzori) iar sincer la materiale masina chiar m-a impresionat, materiale moi, interior placut si design destul de clasic la exterior. Initial era setat pe corolla touring dar nu i-a placut interiorul si materialele plus diferenta de pret consistenta, undeva pe la 26-27k dar aveai avantajul hybrid-ului cu versiunea de 1.8 care este destul de lenesa. Pe hartie 1.5 de 140 de la hyundai arata chiar decent. 
Oricum multe variante in acest buget nu prea mai sunt, iar la grupul vag iei doar variantele entry-level care din pacate au ajuns si ele cu niste plastice la interior de tot rasul. 
Spor in alegere.

Modificat de gabriel88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Luni voi merge să definitivez treaba. În principiu va fi Leon Style + opțiunile din postarea precedentă la 20600.  Vă țin la curent cu noutățile!

Timp de așteptare 16-20 săptămâni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, gabriel88 said:

Un prieten de-ai mei a fost in aceeasi situatie luna trecuta, cauta ceva in bugetul acesta dar break si a mers pe hyundai i30 dar manuala. Cumva in acest buget masina ofera foarte multe, 22k varianta de mijloc ca dotari dar cu multe dotari de bun simt(volan incalzit, virtual cockpit,camere, senzori) iar sincer la materiale masina chiar m-a impresionat, materiale moi, interior placut si design destul de clasic la exterior. Initial era setat pe corolla touring dar nu i-a placut interiorul si materialele plus diferenta de pret consistenta, undeva pe la 26-27k dar aveai avantajul hybrid-ului cu versiunea de 1.8 care este destul de lenesa. Pe hartie 1.5 de 140 de la hyundai arata chiar decent. 
Oricum multe variante in acest buget nu prea mai sunt, iar la grupul vag iei doar variantele entry-level care din pacate au ajuns si ele cu niste plastice la interior de tot rasul. 
Spor in alegere.

 

@_R_A_D_U hyundai/kia/ford/renault etc...

 

In plus, cum am zis, orice as lua, sa fie cu motor in 4 cyl. 

 

Spor la cumparaturi. Orice ai alege, sa nu lasi 1e pe masa. Totul se discuta/negociaza, mai ales la masini luate de pe stoc. 

 

Exemple concrete:

link 1

 

link 2

 

link 3

 

link 4

 

link 5

 

link 6

 

ps: e ok si configuratia seatului pe care il vrei.  Nu stiu cu ce faruri vine standard, dar eu as mai pune si faruri led. 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristi511, nu exista faruri cu halogen pe Leon, vine standard cu faruri si stopuri cu led.

 

@_R_A_D_U, daca mai ai nevoie de sugestii de dealeri, eu as incerca la Pitesti prima data, la Euro Tehno Grup, am vazut niste oferte interesante, dar si GTT din Bucuresti au oferte ok, doar ca e mai departe de Craiova.

 

Referitor la cutia de viteze, am avut DQ200 pe Leon 5F, s-a stricat la 7000 km. Am acum cutie automata cu 7 trepte pe A Class, tot cu ambreiaje uscate, are aceleasi probleme, dar tot nu as mai reveni la o masina cu cutie manuala. Am condus multe masini inchiriate cu cutie manuala, in concedii, singurul avantaj pe care il vad e pretul mai redus.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe modele de la kia sau hyundai farurile sunt cu led inclusiv faza scurta si de-asemenea sa nu mai zic de garantia de 5 ani sau 7 ani. 

Au ajuns in punctul in care nu mai merita sa dai 3-4k in plus pe un golf fata de o masina similara de la alt brand, nu se mai percepe diferenta de calitate si fiabilitate ca acum 10-15 ani.
Clar cutiile dct si dsg uscat pot fi un punct slab la ambele modele dar macar ai mai multa garantie, probabil psihic te ajuta.

 

Modificat de gabriel88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Detin in familie Kia Ceed din 2007 si Kia Sportage din 2013.. in afara de revizii, ceed a avut doar bielete schimbate iar sportage un fir stricat la instalatia electrica de la camera retur. Masinile au depasit 200 mii km si motorul merge perfect. Ambele cu cutii manuale. 

 

In schimb.. passat si golf.. nu mai zic de cheltuieli de intretinere. Bucse, bielete, telescoape, volant etc. Preturile la cele 2 masini sunt in aer fata de celelalte 2 mentionate anterior.

Dar suntem pe acest forum ca ne place grupul VAG :)

 

felicitari pt alegere, oricare ar fi aceasta. Fiind o masina noua ar trebui sa fie fara probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 8 ore, cristi511 a scris:

 

@_R_A_D_U hyundai/kia/ford/renault etc...

 

Mulțumesc frumos dar merg pe principiul nu mașini cu F (Ford, Fiat, franțuzești! Și nici Ferrari că-s sărac!) Vreau MUSAi din grup, cea mai lesne compactă. Sper ca luni să fac achiziția iar timpul de așteptare să fie omenesc.

în urmă cu 6 ore, Cristian a scris:

 

@_R_A_D_U, daca mai ai nevoie de sugestii de dealeri, eu as incerca la Pitesti prima data, la Euro Tehno Grup, am vazut niste oferte interesante, dar si GTT din Bucuresti au oferte ok, doar ca e mai departe de Craiova.

 

Referitor la cutia de viteze, am avut DQ200 pe Leon 5F, s-a stricat la 7000 km. Am acum cutie automata cu 7 trepte pe A Class, tot cu ambreiaje uscate, are aceleasi probleme, dar tot nu as mai reveni la o masina cu cutie manuala. Am condus multe masini inchiriate cu cutie manuala, in concedii, singurul avantaj pe care il vad e pretul mai redus.

 

Am încercat câteva automate și parcă-mi lipsește ceva. Momentan vreau manuală, automată poate următoarea. Mulțumesc pentru sfaturi, am luat legătura cu ETG Pitești dar, din păcate, mi-au dat ofertă mai mare decât ce am acum.

în urmă cu 4 ore, gabriel88 a scris:

Si pe modele de la kia sau hyundai farurile sunt cu led inclusiv faza scurta si de-asemenea sa nu mai zic de garantia de 5 ani sau 7 ani. 

 

 Am testat Ceed, stă mai rău ca Golf, de opțiuni vs preț, vezi linkurile puse de Cristi511. Referitor la Garanția de 7 ani, hmmm... Nu știu nimic de hyundai dar, sincer, nici nu-mi plac asiaticele.

în urmă cu 2 ore, BTeo a scris:

In schimb.. passat si golf.. nu mai zic de cheltuieli de intretinere. Bucse, bielete, telescoape, volant etc. Preturile la cele 2 masini sunt in aer fata de celelalte 2 mentionate anterior.

Dar suntem pe acest forum ca ne place grupul VAG :)

 

felicitari pt alegere, oricare ar fi aceasta. Fiind o masina noua ar trebui sa fie fara probleme

Depinde de noroc! Eu sunt mulțumit de tinichelele din grup, cea mai nouă este din 2017 (dețin un Golf 4 AXR din 2005, un Golf 6 CFFB 2012 și o Fabia 3 benzinară). Vedem cum se va comporta următoarea... 

Vă mulțumesc tuturor pentru sfaturi și încurajare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut Hyundai și încă dețin o coreeană dar sa compari ceed/i30 modele 2017-2018 cu Golf 8/Leon mai ales la preturi asemănătoare...poate doar dacă ești fan sau mizezi pe garanția mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat au 4 usi, 4 roti, volan, scaune, etc si sunt din aceeasi clasa, poti compara Golf cu Ceed/I30. In plus, eu cred ca esti subiectiv, asa cum sunt si eu, insa nu degeaba Golf a fost cea mai vanduta masina din Europa timp de mai mult de 30 de ani, e o masina foarte buna.

 

@_R_A_D_U, sa o folosesti cu placere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Boiz, subiectul e rezolvat. Așteptăm impresii/topicul cu prezentarea. 

 

Pe de o parte eu apreciez genul asta de hotarare, de tipul "vreau x si gata".

 

Pe de alta parte, eu personal n as zice nu la niste teste cu "altceva". 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

KIA Ceed și Hyundai I30 nu se ridică la nivelul Golfului 8, ca și experiența de condus. Golful e mult mai stabil și agil in curbe, nu se compara cu cele 2. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 7 ore, cristi511 a scris:

Pe de alta parte, eu personal n as zice nu la niste teste cu "altceva". 

Teste, teste, teste! Ei bine, asta mă omoară! Sunt sătul de teste, asiaticele ”de seama lui Golf” (puse în versus cu acesta) dpmdv sunt niște troace. Posibil ca mulți să-mi zică fanboy VAG dar nu pot uita zâmbetul ăla tâmp pe care l-am avut când mi-am achiziționat prima mașină din grup (Golf 4), zâmbet pe care-l am și-n prezent când mai dau câte-o tură cu bătrânul... Luni voi testa și o Cupra, cu toate că e peste bugetul pe care mi l-am propus.

Apropo, cei care ați testat, sunt chiar așa mari diferențele de calitate între Seat Leon și Cupra Leon?

în urmă cu 7 ore, cristi511 a scris:

Pe de o parte eu apreciez genul asta de hotarare, de tipul "vreau x si gata".

Cristi, când vârsta depășește deja juma de veac, începi să fii destul de hotărât la anumite aspecte...

în urmă cu 8 ore, Cristian a scris:

@_R_A_D_U, sa o folosesti cu placere!

Mulțumesc frumos, vă țin la curent cu alegerea făcută!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cupra este noul Seat. Este miscare de marketing a Grupului, de a vinde masini intr o zona de pret mai ridicat.

 

Toate modelele Seat vor migra spre Cupra iar Seat, o spune directiunea nu eu, va deveni brand de mobilitate urbana.

 

Nu insist pe subiectul comparatiilor de tipul Grup vs non Grup.

 

Asteptam impresii de la test drive.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, marketing, nemarketing, mă uit pe configurator și văd că la Cupra Leon nu există manuală. Iar prețul este 33366 iar Seat Leon 27203 (ambele cu motor de 150 cai și cu aceeași cutie). Așadar, diferență de 6k euro. Nu-mi zice că-i doar marketing...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Design , finisaje si setari diferite la Cupra fata de Seat

In rest , e aceeasi masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca vrei doar 115cp?Mare gresala faci.Retrofituri poti face oricand ulterior , dar motorizarea nu o mai schimbi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau cutie MANUALĂ iar la manuală poți pune DOAR așa:

1. benzină DOAR 115 cai

2. diesel DOAR 115 cai.

Cine vrea 150 cai trebuie MUSAI DSG. Asta e valabil la echipare Style. Cine vrea FR, are doar o singură variantă: 150 cai DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!