Jump to content

Audi A4 B9 allroad vs. Audi Q5 vs. BMW seria 3 G21 - masina pentru 4 pasageri


Adi_vw
 Share

Postare recomandată

La multi ani tuturor!

De-a lungul sarbatorilor care au trecut am avut cateva zile un Mercedes C220 4matic 2023 care a aprins flacara unei noi masini. Desi am circulat doar in oras cu ea n-am putut sa nu apreciez cutia automata si suspensia. Mi-au placut toate, mai putin masa masinii si consumul care la final a fost de 15l/100km.

Momentan am Leonul 5F de care sunt multumit si in care incape decent un scaun de copil si o scoica, dar parca as vrea cutie automata si ceva mai mult confort.


Masinile din titlu sunt asa diferite pentru ca in cautarile mele am avut atat passat B8 2.0tsi DSG, cat si Tiguan cu aceasi motorizare, dar 4motion. Passat-ul l-am exclus datorita testului elanului, iar Tiguanul mi se pare cam vechi.

 

Variantele care le vizez:

  • A4 B9 allroad 2.0tfsi 245/265cp, 1615kg, portbagaj 495l 
  • BMW seria 330xi G21 252cp xDrive, 1640kg, portbagaj 500l
  • Q5 50/55TFSIe 2075kg, portbagaj 465l - Nu stiu daca merita hibrid avand 350kg in plus si ca bateria are deja 4-5 ani. As incarca in week-end o data la 2-3 saptamani de la soare, dar in rest nu ma vad stand pe la statii doar pentru a incarca masina.
  • Q5 45tfsi quattro 1720kg, portbagaj 520l. Ultimul facelift pentru a avea ecranul cu touch.
  • Am aruncat un ochi si la Golf R 7.5 combi, dar nu stiu cum e duritatea suspensiei.


Inima ar vrea seria 3, dar nu pot sa neg agantajele unei garzi la sol mai mare cum e in cazul celorlalte. 
Am gasit un video in care zice ca A4 allroad e mai confortabil ca si un Q5 si ca se conduce mai bine avand garda la sol mai mica si greutate mai redusa.

Obiectiv as vrea A4 allroad pentru ca are suspensia mai confortabila, usor de parcat la borduri, ar merge mai ok pe drumurile forestiere de doua ori pe an cand ajung la pescuit si pentru ca e mai ieftin la intretinere fata de un Q5, dar nu-s sigur de asta.

Are cineva A4 allroad si imi poate spune cum e spatiul care ramane pe locul din fata dupa ce se monteaza o scoica pe bancheta in dreapta. As aprecia daca e cineva cu aceasta masina si o scoica si poate face o poza sau poate masura cat spatiu ramane intre spatarul scaunui fata si bancheta spate atunci cand sta asezat pe cel din fata.

Imi poate da cineva exemple de preturi pentru intretinerea celor 3 masini, eventual si pentru A6 (2.0tfsi quattro), BMW seria 5 G30/G31 sau BMW X3 30i? 

Inca nu-s sigur ca o sa schimb masina, dar pana atunci ma documentez si caut varianta cea mai buna in bugetul meu. Ma gandesc undeva la maxim 30.000eur si an 2020, iar km cat mai putini.

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Referitor la A4 B9 (ca e sedan, avant sau avant+ aka allroad) iti pot spune ca locurile din spate sunt...sa fie la numar.

 

In cazul meu, la 181 si 90 de kg, se putea sta in spate dar nu in confort. Inca unul ca mine sigur nu incapea acolo.

 

In plus, daca scoica/scaunul sunt pe baza rotativa, poti sa ti iei adio. 

 

Pe de alta parte, am facut concediu de +1500 km, 3 adulti, dar intotdeauna adultul din spate statea in dreapta, unde in fata era sotia de 1.5m.

 

Dpmdv NU este o masina pt familie cu copil mic.

 

In plus, acelasi feedback ti l pot da despre un c200 din 2017.

 

Cat priveste costurile cu intretinerea, mie personal mi s-a parut scump si pretentios.

 

Sa stai departe de orice fel de denumire Sline in numele suspensiei, fiind unul dintre motivele pentru care am dat-o.

 

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot ce e Serie 3, A4 sunt (in cel mai bun caz) smilare cu Leonul la spatiu interior. In plus sunt sedanuri, ca atare sunt inutile daca ai de carat lucruri voluminoase.Break scrie pe tine, daca nu mai vrei hatch. Q5/X3 sunt scumpe la intretinere. Suspensia mai tare e un plus pentru cei mici, nu li se face rau in masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand si Leon 5F si A4 B9, pot spune ca diferenta e insesizabila, desi amintirile imi.spun ca parca aveam mai mult loc in Seat. 😀

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi!

Stiu ca suspesia S e prea dura pentru drumurile noastre. Poate fi A4 allroad cu suspensie S, S-line?

Avant caut sau SUV. Nu vreau neaparat mai mult spatiu pentru ca daca nu e Sharan sau Toureg, tot trebuie portbagaj deasupra, dar as schimba-o pentru mai mult confort si pentru o cutie automata, asa ca as cauta MLB sau alta platforma cu motorul dispus longitudinal. 

@dercos cat de scumpa e intretinerea si la ce anume te referi? Cand pica ceva sau planul normal de intretinere?

Las mai jos cateva masini care le urmaresc:
A4 allroad

BMW seria 3 G21
BMW seria 5 G31
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as cauta in locul tau un Passat Alltrack. Aici imbini si o garda la sol decenta, si spatiu interior + portbagaj, si o finisare mai ok decat o Skoda Superb Scout, si preturi decente la intretinere.

Nu stiu ce si cum au probleme cu testul elanului, eu am avut Passat Variant BITDI mai bine de 120k km condus de mine, chiar si FOARTE sportiv, si n-am simtit niciodata ca ma rastorn cu el :D :lol:

 

Daca vrei SUV si sa ramai in familia VAG, atunci as merge pe Q5 2.0TFSI ( sau 45TFSI sau cum e denumirea celor pe benzina simple 245/265cp ). 

 

Momentan sunt posesor de X3 G01 ( M40d ) si pot sa-ti spun ca m-am indragostit de masina. Este ceva mai spatios in interior decat seria 3, are porbagaj de 550L ( ce e drept cu 100L mai putin ca Passatul Variant, si a fost o mica bataie de cap la inceput sa impachetam mai putin ca familie pentru drumuri lungi :lol: ). Daca vrei benzina, motorul B48 2.0 benzina ( adica 30i de 252cp ) e foarte ok, preformante corecte si consum decent. Eu am oscilat intre Seria 5 G31 si X3 G01 si am ales si eu o garda la sol mai mare pentru a sta linistit la gropi borduri sau altele. Si nu regret deloc!

Iar ca dinamica, X3 e printre cele mai ok SUV-uri, si e mult mai aproape de seria 3 decat de X5. Este o placere la condus. Costuri de intretinere, o revizie completa ulei+toate filtrele la reprezentanta BMW ( in Oradea ) pe mine ma costa 1800-2000lei. Poate la un service autorizat sa fie in jur de 1500lei ( eu am 3.0 diesel , la benzina poate fi mai ieftin ca e mai putin ulei cred )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si avem mai multe BMW-uri in familie, toate luate noi cu service inclus in mod normal. Service la Bavaria, dar ne-am lecuit, slabi, neseriosi.  Orice se strica e 1000 euro, trebuie tinut cont de costurile mai mari decat la Seat/VW.

As lua masina cu Service Inclus, te scuteste de ceva cheltuieli. Avem un X5 si Seria 2 (tractiune spate) . X3/X5-urile sunt OK ca masini de familie/spatiu, dar la tinuta de drum nu au nimic deosebit. Sunt inalte, grele, directie de PlayStation :). Ce nu imi mai place este ca toate masinile au devenit prea grele, urate si nu mai sunt la fel de fasnete si distractive ca modelele mai vechi. 3-ul e inca OK-ish, dar e prea mic, mergi si urca-te intr-unul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa iei in Romania cu service inclus e cea mai mare prostie prosibila. Pentru ca te duci la revizie cand iti zice masina, gen 25-30k km. Daca vrei altele intermediare, cum ar fi si normal, gen 15k aprox, platesti oricum. Garantie extinsa DA, dar service inclus nu. Oricum colegul nu cred ca ia masina noua.

Cat despre tinuta de drum al unui X3, te pot asigura ca o conduc de imediat peste 90k km, si iti garantez ca sta pe drum MULT mai bine decat crezi. Nu are legatura cu X5, care e mult mai barca, mai ales cu suspensia pneumatica ( la X5 daca vrei dinamica cat de cat trebuie sa iei obligatoriu suspensia sport M.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu m-as apropia de X5 cu suspensie clasica. Merge ca o caruta, mai ales cu roti mari. Adica, din punctul meu de vedere, genul asta de masina trebuie sa fie confortabila, nu sa trebuiasca sa ocolesti fiecare gropita si/sau sa tii de volan cu toata vlaga cand sunt sleauri pe strasse.

 

In plus, directia se face doar in anumite locuri (nu iese altfel), sunt foarte dar foarte pretentioase la anvelope/jante...

 

Mno, in acelasi timp, daca e buget si nu e problema, sa fie!

 

Ce pot spune insa e ca orice ar fi, sa fie cu tapiserie full piele din motive de usurinta in intretinere. Copiii, invariabil, fac mizerie. :) 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar sunt curios despre Q5

Ce motorizare e recomandata ?

2.0 TFSI ?

FY inseamna modelele dupa 2017 ?

Ce inseamna in anunturi 55 TFSI , 50 TFSI , etc ?

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tavitara FY e dupa 2016, dar are un facelift pe sfarsit de 2020 care vine cu touchscreen si baterie mai mare in cazul plug-in-ului.
50, 55TFSIe sunt 2.0 245/265cp + electric

40TFSI => 190/204cp
45 TFSI  => 245/265cp
50/55TFSI nu este fara electric

Alltrack-ul tfsi e cam la acelasi pret cu A4 B9 allroad si atunci as prefera allroad-ul pentru suspensia mai buna chiar daca pierd la spatiu.
Pretul reviziilor la un motor de 2l cred ca sunt ok si nu ma sperie. Reviziile la cutie, grup, diferentiale, iar sunt ok. Inafara de aceste lucruri mai e ceva ce intra la intretinere?

 

Testul elanului:

Bugetul e de maxim 30.000eur. Nu ma incadrez la Q5 FY facelift cu perne de aer din pacate.
N-am exclus varianta fara facelift, dar nu stiu cum e Android auto din touchpad, desi rar bag o destinatie. 

Legat de Audi, am vazut ca multe vin fara autohold. Cat e de greu de facut retrofit la el pentru A4 sau Q5?

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu te intereseaza spatiul, atunci si eu as lua A4 Allroad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as evita suspensiile sport pe SUV/crossover, din motive ce tin de rigiditate excesiva si de o contradictie cu caracterul de familie al acestor modele. Cel putin pe modelele X de la BMW suspensia e prea dura.

Modificat de dercos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Costuri cu intretinerea la platforma B9, de pe vremea cand aveam:

- placute fata --> 20k km sau anual

- placute spate --> 40k km sau 2 ani

- revizii motor -> 2 pe an (la 10k)

- cost adblue --> 120 ron la 7k km

- discuri frana fata dupa 60k km --> am dat o caciula de bani ca am luat oem (doar astea se gaseau)

 

Dotari absolut obligatorii pe care eu le-as vedea pe A4:

- geamuri fata + parbriz acustice

- scaun sofer cu reglaj full electric. pur si simplu nu pot sa inteleg ideea de masina premium fara asa ceva...

- scaune fata incalzite

- faruri basic LED. Matrix-ul e un plus dar se poate trai bine mersi fara el

- pachet full led (interior exterior)

- sistem audio audisoundsystem. E o basina dar macar e mai bine decat fara. 

- quattro. exista mai multe tipuri, pe benzinare fiind exclusiv ultra adica haldex

- privacy. e deja la 90 sau 95% si sincer nu m-as risca sa desfac fetele de usi pentru a pune folie. Zdrangane imediat la orice interventie...

- DCC/aer. Sline-ul e horror pt romania dpmdv. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce se uzeaza placutele fata asa repede la o masina asa mica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix in aceeasi situatie sunt si eu, vreau sa mai cumpar o masina cu garda la sol mai mare si iau in considerare toate cele de mai sus + inca cateva modele. Inca nu am ajuns la o concluzie, dar parerea mea este:

 

  • Daca iti place sa conduci si vrei suv iti iei Bmw X3 sau Alfa Romeo Stelvio.
  • Daca vrei spatiu si costuri decente si un pic de 'sportivitate' iti iei Tiguan R-line (Allspace sau simplu) sau Skoda Kodiaq Sportline/RS. (neaparat in variantele astea de echipare, altfel personal nu le-as lua in considerare).
  • Daca vrei ceva mai premium iei Audi Q5 sau Volvo XC60. 

 

Urmeaza sa ma despart de bmw-ul 3 gt pe care il detin si tare imi e frica ca orice as alege o sa fiu nemultumit dpdv al directiei/suspensiei, deci cumva la mine pe primul loc e X3/seria 3 x-drive, urmat ft indeaproape de XC60 si Tiguan (rational vorbind, ca altfel as alege Stelvio toata ziua).

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

26 minutes ago, tavitara said:

De ce se uzeaza placutele fata asa repede la o masina asa mica ?

E prost soferul. :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

37 minutes ago, cristi511 said:

Costuri cu intretinerea la platforma B9, de pe vremea cand aveam:

- placute fata --> 20k km sau anual

- placute spate --> 40k km sau 2 ani

- revizii motor -> 2 pe an (la 10k)

- cost adblue --> 120 ron la 7k km

- discuri frana fata dupa 60k km --> am dat o caciula de bani ca am luat oem (doar astea se gaseau)

 

Doamne fereste, da din ce-s facute discurile si placutele la Audi, din plastic? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unii oameni pur si simplu calca frana mult mai des, am coborat de pe un munte si in fata mea era un domn, a calcat frana jumate de drum, eu am pus cutia pe manual si coboram din frana de motor. Pe mine ma tin placutele cel putin 60k km, pe domnul acela probabil 20k km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine consuma placutele asa de repede se bucura si de masina, a uitat sa mentioneze anvelopele schimbate.

Oricum, cand iti iei Stelvio placutele nu conteaza.

 

Aici pe topic scriu persoane care care conduc prudent si nu forteaza masinile si altii care se bucura de ele, ar trebui ca fiecare sa precizeze in ce categorie se incadreaza, pentru a se intelege de la ce tipologie vin recomandarile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 minutes ago, Dolfin said:

Cine consuma placutele asa de repede se bucura si de masina, a uitat sa mentioneze anvelopele schimbate.

Oricum, cand iti iei Stelvio placutele nu conteaza.

 

Aici pe topic scriu persoane care care conduc prudent si nu forteaza masinile si altii care se bucura de ele, ar trebui ca fiecare sa precizeze in ce categorie se incadreaza, pentru a se intelege de la ce tipologie vin recomandarile.

Nu nu, ma refer la A4 B9 @Dolfin. 2.0 tdi quattro stronic, de 190 de cai. 

 

In plus, toate tipurile de cutii automate (robotizate sau convertizor) pe care le-am condus, adica zf, dsg, edc, 7g, NU faceau frana de motor ca o manuala. Cu accent pe dsg/edc care efectiv NU fac frana ce motor in sensul clasic. Deci, da, e nevoie de frana de serviciu ceva mai des...

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un X3 M40d, adica varful de gama la diesel ( 3.0 6cil 326cp de fabrica ) cu Stage1 de aproape 400cp si 800+nm, pe o masina de 2tone+.

Primul set de placute fata l-am schimbat la 60k km, iar cu al 2 lea set inca merg dupa aprox 80k km de la schimb, si cred mai tin cel putin o revizie ( deci aprox 90k km sa zicem ). Discurile fata sunt inca cele originale. Posibil sa fie schimbate pe la 150-160k km odata cu al 3-lea set de placute.

Primul set de placute spate l-am schimbat la 100k km, iar cu al 2 lea set sper sa ma tina tot asa pana spre 180-200k km. Discurile sunt tot cele originale si posibil sa fie schimbate si ele odata cu al 2-lea set de placute la 180-200k km.

Stil de mers alert in general, totusi nu imi bat joc si nu omor masina, e totusi un SUV cu veleitati cat de cat decente, nu un M3/M5/etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, cristi511 said:

E prost soferul. :)

 

Eu am zis...😇

 

Cam atat am avut de spus, incat sa aduca minimul de valoare discutiei. Din masinile initiale, eu personal as lua X3 :). Defapt, asta am si vrut dar nu am gasit sa se incadreze in dorinte, dupa ce am vandut A4, asa ca am ajuns sa detin amanta italianca. 

 

Spor la cheltuit banii. Sunt curios ce o sa "castige".

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi! Toate sunt binevenite! 

Nu ma grabesc, fac putini km cu masina si de aceea si decizia grea in a o schimba pe actuala doar pentru un plus de confort.

In cel mai rau caz astept sa n-am nevoie de scoici/scaune rear facing si iau o italianca :)) . M-am uitat si eu la Stelvio, dar toti zic ca nu e pentru familie.

X3 30i - Pe acesta il urmaresc si e pe site de ceva timp. Nu a lasat la pret deloc si nici nu s-a dat de o luna pe cand la altele (audi-uri) ori s-au dat, ori au scazut mult la pret.
X3 20i - de la privat. Are cam putini km pentru DE si 6 ani, dar pare intretinuta. Cel putin discurile arata foarte bine

 

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!