Jump to content

Probleme după inspecția tehnică


Andrei0411
 Share

Postare recomandată

Salutare. Am o întrebare poate este cineva care a avut o situație similară. Astăzi am făcut inspecția tehnică la mașina mea (Seat Leon), după finalizarea inspecției am întrebat inspectorul care mi a verificat mașina dacă totul este în regulă și dacă pot pleca, acesta mi a spus ca da. În drum spre casă mi a sărit capota în fata din cauza ca aceasta se pare ca nu a fost închisă. Mi a stricat tot acolo inclusiv spart parbriz. M am întors înapoi și i am povestit ce s a întâmplat și i am spus ca nu mi a închis bine capota și din cauza lui s a întâmplat asta iar el râzând la mine mi a spus ca e datoria mea sa imi verific mașina și ca vezi doamne este mașina veche (anul fiind 2009) și ca pe lângă mai am și blocatorul acela de la capota stricat, și i am arătat ca nu este stricat doar trebuia să o închidă corect. Acesta râdea și a plecat. Am cerut să vorbesc cu un șef de al lui dar nu era nimeni acolo. Întrebarea mea este în acest caz ce pot face? Cine suportă cheltuielile și cine este de vină? Eu sau el? Și în cazul în care nu recunoaște cum trebuie să procedez? Mulțumesc frumos 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce face, mie nu imi pusese capacul la motor corect, doar de forma.Capacul bateriei la fel, astia sunt niste nenorociti spagari.Datoria ta este de a verifica absolut tot dupa ce termina ei de forjat masina, ca doar asta fac.Imi pare rau pentru tine, din pacate puteai sa eviti daca faceai ce trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva oricum nu e in regula la capota aia, chiar daca ala a fost neglijent din ce povesteti tu. In primul doar sub greutatea capotei, trebuie sa stea blocata chiar daca nu e inchisa complet. In al doilea rand, nu ai averizare de capota deschisa in bord ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina nu avea absolut nici o problema cu închizătoarea ca dupa aceea am fost la el și i am arătat ca nu este nimic stricat la ea, am închis-o cum se închide normal și am tras de ea să vadă ca nu se deschide, tot ce este posibil ca el să fi lăsat capota doar jos pe poziție fără să o mai apese pentru a se bloca. Nici în momentul de față inchizatoarea nu este ruptă. Iar mașina nu are senzor de capota 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 9 ore, sdR+ a scris:

Nu ai ce face, mie nu imi pusese capacul la motor corect, doar de forma.Capacul bateriei la fel, astia sunt niste nenorociti spagari.Datoria ta este de a verifica absolut tot dupa ce termina ei de forjat masina, ca doar asta fac.Imi pare rau pentru tine, din pacate puteai sa eviti daca faceai ce trebuie.

Păi atunci pentru ce mai sunt puși ei acolo? Pentru a verifica dacă mașina este în stare bună de funcționare și fără probleme. Așa îmi verific eu singur mașina și nu o mai duc la inspecție. Oricum am luat legătura cu compania unde am făcut inspecția, aștept un răspuns din partea lor iar dacă nu cădem la o înțelegere mă adresez la protecția consumatorului 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca ăla a fost autorul moral problema este că ei pot invoca anumite lucruri pe care tu nu o sa le poți dovedi. Cum poți dovedi, de exemplu (acum fac pe avocatul diavolului), că nu ai oprit mașina în drumul spre casa, ai ridicat capota și apoi nu ai inchis-o cum trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la orice statie ITP sunt obligati sa aiba camere, apoi pe alea ar trebui sa se vada daca au inchis sau nu. La urma urmei ei trebuie sa iti predea masina "la cheie", nu? Nu sa mai verifici tu daca ei au strans prezoanele de la chiulasa. zic si eu, stiu ca nu au treaba acolo la itp :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masina ta trebuie sa aiba martor de capota deschisa, daca nu iti arata atunci e defect. Chiar daca capota nu a fos inchisa cum tyrebuie, nu ar fi trebuit sa se ridice deoarece mai are un mecanism care o retine, daca s-a ridicat insemna ca acel mecanism nu functioneaza.

 

2 hours ago, Andrei0411 said:

Masina nu avea absolut nici o problema cu închizătoarea ca dupa aceea am fost la el și i am arătat ca nu este nimic stricat la ea, am închis-o cum se închide normal și am tras de ea să vadă ca nu se deschide, tot ce este posibil ca el să fi lăsat capota doar jos pe poziție fără să o mai apese pentru a se bloca. Nici în momentul de față inchizatoarea nu este ruptă. Iar mașina nu are senzor de capota 

ia fa urmatoarea chesti, pune capota pe pozitie, nu o apasa si trage de ea , se deschide ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ala nu are nici o vina daca chiar s-a intamplat aceasta poveste. Daca capota nu e inchisa bine si se tine doar in mecanismul de siguranta se vede de la 20m sigur...imposibil sa nu fi vazut. Daca luai un limitator de viteza si iti sareau cumparaturile din portbagaj unde mergeai? inapoi la magazin banuiesc

ps... am facut zeci de itp-uri in vreo 27 de ani dar niciodata....niciodata nu am primit masina cu usa capota sau altceva deschise. Mai mult....la iesirea din hala inspectorul imi baga mufa la camera de bord(nu se filmeaza in hala) si inchidea geamurile

Modificat de PauLLB
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 2 ore, marius1982.11 a scris:

la orice statie ITP sunt obligati sa aiba camere, apoi pe alea ar trebui sa se vada daca au inchis sau nu. La urma urmei ei trebuie sa iti predea masina "la cheie", nu? Nu sa mai verifici tu daca ei au strans prezoanele de la chiulasa. zic si eu, stiu ca nu au treaba acolo la itp :)

Păi tocmai asta spun, este de datoria lor sa verifice daca toate sunt la locul lor pe unde au umblat 

52 minute în urmă, PauLLB a scris:

Ala nu are nici o vina daca chiar s-a intamplat aceasta poveste. Daca capota nu e inchisa bine si se tine doar in mecanismul de siguranta se vede de la 20m sigur...imposibil sa nu fi vazut. Daca luai un limitator de viteza si iti sareau cumparaturile din portbagaj unde mergeai? inapoi la magazin banuiesc

ps... am facut zeci de itp-uri in vreo 27 de ani dar niciodata....niciodata nu am primit masina cu usa capota sau altceva deschise. Mai mult....la iesirea din hala inspectorul imi baga mufa la camera de bord(nu se filmeaza in hala) si inchidea geamurile

Faza este ca atunci cand l am întrebat dacă a umblat la capota/motor acesta a spus ca da iar eu l am întrebat de ce nu a închis o înapoi bine iar el mi a spus ca eu trebuie sa o verific dupa ce iese de acolo daca este totul in regula. Atunci asta înseamnă ca și atunci când mergi sa schimbi roțile la mașină mai iau eu odată toate roțile la mana sa nu cumva sa fie prezoanele slabe și sa rămân fără roți pe drum, nu? 

în urmă cu 3 ore, lupo_bv a scris:

Chiar daca ăla a fost autorul moral problema este că ei pot invoca anumite lucruri pe care tu nu o sa le poți dovedi. Cum poți dovedi, de exemplu (acum fac pe avocatul diavolului), că nu ai oprit mașina în drumul spre casa, ai ridicat capota și apoi nu ai inchis-o cum trebuie?

Mă gândesc ca sunt camere de supraveghere în hală și se poate observa pe filmări dacă a închis o bine sau dacă măcar a verificat o. Iar inafara de asta ar trebui să fii bolnav mintal ca unu să creadă ca ți au fi deschis singur capota ca să ți avariezi mașina iar după să mergi să dai vina pe ei 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa nu mai lungim inutil discutia :

- Leon de generatia aia e pacatos la capitolul incuietoare capota.

Este posibil ca aceasta sa nu se fi inchis corect, s-a mai intamplat.

Insa cum au spus si colegii, siguranta capotei trebuia sa functioneze. Cand ai uns ultima data siguranta ? se unge anual la fiecare revizie, tocmai sa se miste usor si sa cupleze capota asezata doar prin propria greutate.

 

Capota este raspunderea ta, chiar daca a lucrat altcineva. Roata, pivot etc, de acord, nu ai cum sa vezi / observi. Dar capota, usa etc trebuie sa le vezi. 

 

Si masina de generatie 2009 are martor capota si trebuia sa indice capota deschisa. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Andrei0411 said:

Iar inafara de asta ar trebui să fii bolnav mintal ca unu să creadă ca ți au fi deschis singur capota ca să ți avariezi mașina iar după să mergi să dai vina pe ei 

Ai înțeles greșit. Eu  m-am referit la o posibilă situație pe care ar putea sa o invoce cealaltă parte, nu la motiv. Motivele pot fi destule, poate să ți se para că auzi un sunet suspect la motor, etc. In nici un caz nu mi-a trecut prin minte motivul invocat de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Seat-urile din anii aceia nu aveau toate martor de capota in bord.

 

Daca vrei sa pui presiune pe cei de la atelierul ITP poti face o plangere la politie ca sa acceseze ei inregistrarile video din service si sa se vada cine ce a facut.

Nu este responsabilitatea ta sa verifici masina la plecare din statia ITP, ei au niste norme care nu prevad nicaieri asa ceva, RNTR-1 .

Pe site-ul RAROM este si o sectiune de plangere pentru operatorii economici care fac ITP.

 

Scrie-ne si despre ce service ITP este vorba, sa se stie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, lupo_bv a scris:

Ai înțeles greșit. Eu  m-am referit la o posibilă situație pe care ar putea sa o invoce cealaltă parte, nu la motiv. Motivele pot fi destule, poate să ți se para că auzi un sunet suspect la motor, etc. In nici un caz nu mi-a trecut prin minte motivul invocat de tine.

Am înțeles cred ca mă exprimasem eu greșit, am să revin zilele astea cu un răspuns din partea companiei 

în urmă cu 5 ore, andrei_221 a scris:

ca sa nu mai lungim inutil discutia :

- Leon de generatia aia e pacatos la capitolul incuietoare capota.

Este posibil ca aceasta sa nu se fi inchis corect, s-a mai intamplat.

Insa cum au spus si colegii, siguranta capotei trebuia sa functioneze. Cand ai uns ultima data siguranta ? se unge anual la fiecare revizie, tocmai sa se miste usor si sa cupleze capota asezata doar prin propria greutate.

 

Capota este raspunderea ta, chiar daca a lucrat altcineva. Roata, pivot etc, de acord, nu ai cum sa vezi / observi. Dar capota, usa etc trebuie sa le vezi. 

 

Si masina de generatie 2009 are martor capota si trebuia sa indice capota deschisa. 

 

Specific ca încuietoarea nu era stricata și nici în momentul de față nu este stricată după incident, lucrează cum trebuie dar martor la capota nu am de când am luat mașina acum nu pot ști dacă are sau nu martor. Știu ca este și răspunderea mea de a verifica mașina dar în cazul acesta după părerea mea și a altor persoane care lucrează în service-uri principalul vinovat cred ca este inspectorul mașinii ca nu a asigurat tot ce a manipulat la mașina după inspecție. Oricum poate reușesc și iau legătura cu compania și poate putem să verificăm și camerele din hala respectivă, pe camere se vede dacă a închis cum trebuie capota sau doar de formă. Seară bună 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, Dolfin a scris:

Seat-urile din anii aceia nu aveau toate martor de capota in bord.

 

Daca vrei sa pui presiune pe cei de la atelierul ITP poti face o plangere la politie ca sa acceseze ei inregistrarile video din service si sa se vada cine ce a facut.

Nu este responsabilitatea ta sa verifici masina la plecare din statia ITP, ei au niste norme care nu prevad nicaieri asa ceva, RNTR-1 .

Pe site-ul RAROM este si o sectiune de plangere pentru operatorii economici care fac ITP.

 

Scrie-ne si despre ce service ITP este vorba, sa se stie.

 Tocmai asta spun și eu și alte persoane, aștept luni un răspuns din partea lor dacă nu vor sa coopereze merg și depun o plângere la poliție iar după aceea la protecția consumatorului. Seară frumoasă 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!