Jump to content

EGR sau sonda lambda defecta?


mayday147
 Share

Postare recomandată

In urma unei verificari cu VAG-COM, am primit doua erori si anume:

* potentiometru EGR

* sonda lambda

Una(sau ambele) dintre aceste erori duce la aprinderea martorului "check engine" pe bord si la cresterea uriasa a consumului,chiar pana la 14-15 % in oras.

Acum vin si va intreb, ce pasi ar trebui sa urmez pentru inlaturarea acestei probleme? Initial am vrut sa cumpar o noua sonda, dar cineva mi-a spus ca ar putea fi numai vina EGR-ului si nu as vrea sa dau banii degeaba.

Tin sa precizez ca masina are momentan 98.000km, dar in urma testului a reiesit ca a fost dat inapoi kilometrajul.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care este comportamentul motorului? Pe langa consumul marit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea, are un comportament cat se poate de normal. Poate ca este putin cam lenesa pana ajunge la 2800 rpm, dar banuiesc ca e din cauza motorului f. mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am fost la Service ProMotor International, unde au facut o diagnoza (dar nu cu VAG-COM - era o scula independenta, cu cateva butoane) si a disparut eroarea la sonda lambda. Acum mai era doar eroarea EGR-ului, pe care l-au dat jos, l-au curatat, dar tot ramane.

Problema este urmatoarea: Cand mi-a facut testul cu VAG-COM, "cipos" spunea ca trebuie curatata clapeta EGR (care am vazut ca este separat de EGR-ul in sine) si resetata cu VAG-COM-ul - eroarea din acel moment fiind la potentiometru.

Acum vin si intreb: potentiometrul se afla langa clapeta sau in EGR-ul in sine? Sau sunt doua potentiometre?

Este cineva care ma poate ajuta cu inca o diagnoza cu VAG-COM? Nu de alta, dar vreau sa stiu exact ce trebuie sa schimb.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci ceea ce am zis ca trebuie curatata si reasezata era clapeta de la acceleratie, daca vrei te pot ajuta toy eu cu scanarea FREE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am fost la "xxleeus" , caruia ii multumesc f. mult si am facut inca o data scanarea, la care am primit o singura eroare de data asta (a disparut cea de sonda lambda) si anume:

"17851 - Potentiometer for EGR (G212): Signal too Low

P1443 - 35-00 - -

Readiness: 1110 0101"

De asemenea, a incercat readaptarea automata a acestuia si uneori mergea, uneori dadea eroare - ceea ce conduce la ideea unui contact prost.

@cipos: De asemenea s-a facut si o readaptare a clapetei de acceleratie - este adevarat, fara o curatire a acestuia in prealabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si mai inrteb o posibilitate: "Poate afecta cumva aceasta eroare, faptul ca am un bec ars pe frana?"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum vin de la intalnirea vwforum, unde Cristi (nu am retinut si nickul) mi-a curatat clapeta de acceleratie, asa cum spunea cipos, apoi cipos a facut o adaptare a ei. Din pacate, inevitabilul s-a intamplat si mi-a reaparut eroarea EGR. Ce-i drept nu chiar imediat, ci dupa vreo 5-6 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tin sa precizez ca masina are momentan 98.000km, dar in urma testului a reiesit ca a fost dat inapoi kilometrajul.

Ce test ai facut sa-ti dai seama ca a fost dat inapoi kilometrajul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok cum pot face sa citesc WSC-ul? (Am toate uneletele necesare interfata+soft)

Ce este de fapt WSC-ul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

wsc-ul e 00000

Salut cipos. Poti sa detaliezi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica s e intra in instruments si vor aparea niste capuri care se completeaza singure, printre care si wsc, daca sa umblatr la km wsc ramane 0000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu neaparat. am mai detaliat intr-un topic, tatal meu are la golf-ul luui WSC 0000 si in mod cert nu s-a umblat la kilometraj, masina fiind cumparata de noua de la reprezentanta VW Autoworl Cluj. e iesita de curand din garantie.

probabil ca mecanicii de acolo au operat cu o scula 'neoficiala' sau pur si simplu le-a fost lene...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai mi-am cumparat EGR-ul, dar acum vin si va intreb: Se intampla ceva daca montez piesa in fata blocului, apoi merg cativa km pana la cineva care are VAG-COM pentru a o readapta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie readaptat EGR-ul daca schimb valva EGR?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu, cred ca trebuie adaptat, daca necesita sa il demontezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am demontat pe al meu de vreo 2 ori si l-am pus la loc dupa ce l-am curatat si nu am facut nici o adaptare. Exista undeva procedura de adaptare? (Un link ar fi superb. :D ) Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai adaptarea se face software, in speta cu VAG-COM sau cu softul specializat VAS (asta numai la dealeri VW). Parerea mea este ca nu e bine sa mergi cu el neadaptat prea mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cat ai dat pe valva EGR?

ai fost sa 'readaptezi' valva? Ti minte cam ce facut? (in ce block de la Engine, login code, etc...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Salut

si scuze daca am intrat pe un topic nepotrivit !

Duminica trecuta am facut un drum mai lung, adica Rm Valcea - Sibiu - Balea Lac - Curtea de Ag - Pitesti - Rm Valcea. ( pt cine vrea sa mearga pe Transfagarasan evitati portiunea Balea - Curtea de Ag - drumul e jalnic ) si am intimpinat urmatoarea problema, daca pot sa-i spun problema : Am oprit la o cabana aproximativ 1 ora, iar cind am vrut sa plec, am dat la cheie dar ...nimic, dupa citeva secunde de invirtit in gol de parca m-as fi intors cu 15 ani in timp pe vremea cind aveam Dacie m-am oprit normal, iar dupa alte citeva secunde am dat din nou la cheie iar motorul a pornit la sfert, cum porneste de obicei, dar imediat pe bord mi-a aparut martorul check - engine !!!!!!! Am plecat mai departe, iar dupa 15 minute, martorul s-a stins si nici nu s-a mai aprins de atunci.

Curios fiind, am scanat masina cu Vag-Com ul si mi-au iesit urmatoarele erori :

Thursday,21,June,2007,13:54:43:13600

VAG-COM Version: Release 704.1

Address 01: Engine

Control Module Part Number: 03C 906 024 AH

Component and/or Version: MARELLI 4HV 0883

Software Coding: 0004071

Work Shop Code: WSC 00000

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Nu prea ai nimerit topic-ul. :D

2. De ce nu ne spui si parerea mecanicului?

3. Daca citesti ce scrie in dreptul fiecarui cod de eroare, poti sa iti dai seama si singur cam care ar fi problemele - cel putin in cazul erorii 17070 - ECM Power Relay Control Circuit (J271): Short to GND

P0686 - 000 - - - Intermittent. In plus, as fi curios sa ne spui daca ai simtit un comportament ciudat (al masinii) la un moment dat; desi erai in mers/sarcina mare (eu asa deduc din citirea codului) nu a dat un semn ca ar vrea sa se opresca?. :D

LE: Acum am vazut ca de fapt eroarea nu a aprut in mers; in cazul asta, as intreba: pornesti masina tinand piciorul pe pedala de acceleratie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Imi cer inca o data scuze daca nu am nimerit topicul ( unde trebuia sa intru ? ) !!!

Masina nu a dat nici un semn inainte, iar mecanicul care mi-a facut scanarea...... a mormait ceva in barba.....ca bateria slaba, multi consumatori :Driver: , ca nu trebuie sa-mi fac griji, ca daca pune scanerul si pe masina lui ( tot Golf 5 benzinar) se umple de erori !!!!!!!!

Oare ce trebuia sa merg cu farurile stinse si fara muzica ?????!!!!!!!!!!

Astept in continuare si parerea voastra !

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa intreb si eu ceva

daca am curatat clapeta (valva) egr, trebuie sa ii refac si eu adaptarea?

ce se poate intampla daca nu o fac asa curand?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acesta este un topic dedicat motoarelor pe benzina. Tu pentru ce tip de motor intrebi de adaptarea EGR-ului?

Daca e pentru cel din semnatura din ce stiu eu la TDI-uri EGR-ul este vacumatic si nu se adapteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!