Jump to content

upgrade la cutie in 6 trepte pe CAYC


geo999
 Share

Postare recomandată

Salutare,

 

detin o Octavia 2 FL la care cutia in 5 trepte nu mai are zile multe, face galagie.

Daca tot trebuie sa iau alta cutie ma gandesc sa trec la o cutie cu 6 trepte.

Am citit prin diverse locuri ca pe codul motor CAYC ar fi fost pus si cutie MYP sau PTW in 6.

Stie cineva ce alte modificari / piese sunt necesare ? , am vazut de exemplu ca MYP sunt cu start/stop dar masina mea nu are asa ceva, merge ?

 

mersi,

Geo

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MYP e de superb. PTW nu e pus pe CAYC

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand cine ti-a spus ca daca pui cu 6 trepte vei castiga autonomie? ca sigur asta e motivul principal.....

 

rapoartele cutiilor 5 si 6 trepte, gandite pentru acelasi motor, sunt similare pe ultima treapta (5 si respectiv 6) si vei avea fix aceeasi viteza la fix aceeasi turatie

ca sa nu mai vorbim ca pierzi pilotul automat( daca il ai)

 

Doar sa prinzi o cutie de GreenLine cod MDZ, sa ai autonomie mare, dar nu mai ai vlaga deloc in demaraje.

pt CAYC sunt LHW, LUB

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am gasit urmatoarele date pentru MYP si LHW si pare ca ar fi o diferenta de 13 km/h in ultima treapta.

Am folosit calculatorul de aici: https://www.boosttown.com/gearbox_differential/speed_calculator.php

poate datele introduse de mine nu sunt corecte, ca le-am gasit pe diverse site-uri.

 

Mersi

MYP-calculator.thumb.JPG.913e8bb0f307f0eb90bf6f9e76fef961.JPG

 

LHW-calculator.thumb.JPG.1cfe365a421ab4d57f9b00eedb65b5b6.JPG

 

Modificat de geo999
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal.. eu am schimbat la Rapid cutia cu 5 in una de 6 mq250 PTW de Octavia 3. PTW e cutia cu cel mai lung raport in treapta 6. Totul e plug and play mecanic.

Dar in același timp recomand si o resoftare la motor ( întrucât aveam pe Rapid 1.4 TDI de 90 cp, care era destul de leșinat). Am apelat la Voinea si mi-a făcut o curba de cuplu un pic superioară la 1.6 tdi de 110cp ( 285Nm vs 250, 118Cp vs 110cp).

Masina rezultata nu avea nici o treaba cu cea inițială, atât la demaraj, dinamica, silențiozitate si consum. Aș face oricând schimbarea.

Si da, eu am pierdut tempomatul in treapta 6, dar asta din cauza ca pe modelul meu de ECU nu s-a montat pe nici o mașina din grup cutia cu 6 trepte.

Din ce știu pe CAYC au fost destule mașini cu cutie cu 6 trepte, dar îți va trebui cineva sa îți facă soft custom.

@andrei_221 - daca operatia e facuta bine si calculată, rezultatele pot fi bune.

O cutie lungă fără un motor care sa aibă cuplu suficient in zona joasă va duce la un consum mare si o dinamica slabă.

In treapta 5 (cutie originală) la 2500 rpm aveam 140km/h

In treapta 6 (cutia noua) la 2150 rpm aveam 140 km/h

Consumul la mers normal a scăzut cam cu 0.5L in medie, dar si cu un stil de mers mai alert. Zgomotul la viteze mari de asemenea a scăzut.

 

PS: de scurt timp am luat o O3 (sh) pentru la munca, la care cum o sa de-a semne de oboseala ambreiajul o sa fac si la ea schimbarea. Aici am noroc ca am 1.6 TDI de 110CP, fix cel pus si pe greenline.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@geo999 sal..acum am vazut ca masina ta nu are start stop.. in acest caz îți trebuie si electromotorul de la start stop. Merge si cu al tău, dar fiind mai mic in diametru va sta fortat in șuruburi.

Nu te gândi la implementat start stop ca sunt multe de schimbat si nu merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ili2k2

salut, mersi de informatii.

In afara de electromotor mai trebuie ceva ?  ma gandesc la ambreiaj, volant, placa de presiune, rulment de presiune, planetare ...

start stop nu-mi trebuie

 

mersi

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal.. acum am ajuns sa îți scriu.

avand câteva conversii făcute, am întâmpinat cam toate modurile.

 

la tine ai 3 variante:

1. Cea mai ieftină.

Cumperi doar cutia si folosești electromotorul tău, chiar daca sta doar in cele doua șuruburi. Am avut b6 cu cutia schimbată ce a mers așa 5 ani (posibil si după, cel ce o avea a vândut mașina)

 

2. Medie, dar tre sa ai tot timpul seria de șasiu de la ce ai schimbat.

Cumperi cutie, kit complet de ambreiaj si electromotor. Aici trebuie sa fi atent, volant sa fie același tip: simplă sau dubla, așa cum ai si pe mașina. Prinderea este aceeași dar diferă softul si e posibil sa ai vibrații. Acest tip de upgrade am făcut tot la o2 NFL de la cutie 5 trepte la 6 trepte de 2.0 tdi pd. Merge ceas si in ziua de azi.

 

3. Scump, dar cu ocazia desfacerii schimbi si piesele uzate din cutia cumpărată. Încă nu am găsit cutie din dezmembrări sa meargă ceas.

Cumperi doar cutia si apoi mergi la un atelier de ce se ocupa de cutii de viteze. Păstrează partea cu priza de motor de la a ta si restul corpului si internele de la cea de 6 trepte. In acest caz nu îți trebuie cumpărat nimic, si apoi orice piese ai comanda, nu te complici cu alte serii de șasiu.

 

Spor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!