Jump to content

Golf 8 GTI


Morralien

Postare recomandată

Salutare tuturor si bine v-am gasit!

 

Sunt (sau mai corect spus, voi fi) proprietarul unui Golf 8 GTI. Tocmai ce am primit astazi telefon de la agentul de vanzari sa imi spuna ca masina este pe drum si urmeaza sa imi fie predata in curand, pana in sarbatori. Pana acum asteptarea a fost cum a fost, dar dupa acest telefon, am devenit de-a dreptul nerabdator.

 

Masina este un Golf 8 GTI, versiunea standard, nu Clubsport. Are un motor de 2l TSI, ce produce 265 CP si un cuplu de 370 (sper ca imi aduc bine aminte). Fiind un GTI, masina era destul de dotata in standard, astfel ca eu am adaugat numai 3 dotari suplimentare: 

 

- Pachetul piele - care include tapiterie de piele, scaun cu reglare electrica pentru sofer, scaunele fata sunt incalzite si ventilate, usile sunt captusite cu piele in loc de materialul acela de tipul alcantara (asta vine in standard pe GTI)

- Sistem audio Harman Kardon

- Suspensie adaptiva

 

O sa revin cu poze cand ajunge masina si cu primele impresii, pentru ca din pacate test drive nu am putut sa fac decat cu versiuni standard, asa ca ceea ce am condus la test drive a fost un Golf 1.5 eTsi. Pe langa subiect, tin sa precizez ca am fost placut impresionat de cum ruleaza acel motor 1.5 eTsi, este foarte agil si consumul este ceva fantastic, efectiv mie mi-a consumat ca un diesel. Am mers prin Bucuresti si in afara, pe centura, pe autostrada, apoi iar prin Bucuresti si m-am intors cu un consum de 5.7, in conditiile in care era test drive si nu am menajat-o, deci nu am mers la consum. 

 

Dupa acel test drive, eram destul de hotarat sa achizitionez acea versiune, in echipare R Line. Totusi, cand am inceput documentarea despre motorizare, am vazut ca au existat tot felul de probleme cu motorizarea eTsi si, stiind cum se comporta grupul VAG atunci cand exista defecte din fabrica, am zis ca mai bine sa iau o motorizare testata si cunoscuta de mai multa vreme. Asa ca primul gand a fost sa merg pe versiunea diesel. Din pacate, in Romania, nu exista posibilitatea sa iei motor diesel in echipare R Line, iar versiunile standard ale Golf-ului 8 nu imi placeau, nici la interior, nici la exterior. Nu vreau sa se simta cineva jignit de aici, pur si simplu mie imi dadeau un aer de masini de flota. 

 

Asa ca am refacut calculele, am negociat cu dealerul si am decis sa merg pe versiunea GTI. Cu toate reducerile si cu dotarile mentionate mai sus incluse, pretul cu TVA a fost de 39.500 (500 si ceva parca, dar irelevant). Odata cu scaderea a 50% din TVA, masina fiind achizitionata pe firma, pretul a fost de aproximativ 35.700 EUR. Nu stiu cum vi se pare voua, dar in conditiile actuale, in care orice masina decenta costa simtitor peste 20k EUR, un GTI la 35k mi se pare o afacere super buna, avand in vedere ca primesti un motor fiabil si utilizat la scara larga in grupul VAG, precum si faptul ca masina este foarte potenta si fun to drive, dar in acelasi timp suficient de practica astfel incat sa poata fi folosita ca daily car fara probleme. 

 

Revin cu poze si impresii dupa livrare. Daca aveti orice curiozitati, feel free!

 

 

 

 

Link către comentariu

Super masina / motor. daca ai ganduri de modificari, impartasim...

Link către comentariu

Iata si primele poze cu masina, trimise de catre dealer. O voi ridica zilele urmatoare 

23ae9f7d-f589-40e3-a6fd-ede23e42dca6.jpeg

c3ae2e48-827a-4032-ac9c-44461d6c5b87.jpeg

Link către comentariu
On 04.12.2024 at 13:48, mkvgti a scris:

Super masina / motor. daca ai ganduri de modificari, impartasim...

Multumesc frumos! Momentan nu vreau sa fac modificari, cel putin in perioada de garantie. 
 

Masina am luat-o ca un daily car si as vrea sa ii pastrez aspectul cat mai original. Iar pe partea tehnica nu am niciun plan, probabil o sa incep cu un set de jante mai frumoase (aici nu e neaparat tehnic) si cu folii pe geamurile spate (chiar daca are tinted din fabrica, vreau sa fie mai inchise, plus ca folia ajuta si in caz de spargere a geamului) si fata (doar transparente, pentru protectie sporita uv si in caz de spargere). 

Link către comentariu

Poate e si poza dintr-un unghi nefericit - insa rotile arata trist, parca ar fi de 16 :D

Faina masinaria oricum - asteptam poze care sa o puna in valoare. Si parca nu am vazut un detaliu - manuala sau DSG?

Link către comentariu

Din ce stiu eu exista doar varinata cu DSG, au scos manuala de pe GTI.

Link către comentariu

Salutare din nou! Ca sa raspund intrebarilor anterioare, da, masina are DSG. GTI-ul 8.5 vine doar cu DSG, manuala nu mai exista. 
 

Jantele sunt pe 17. Nici eu nu ma dau in vant dupa felul in care arata, insa nu am vrut sa iau jante de 18 sau 19 (erau optionale) intrucat am vrut sa o pastrez cat mai confortabila cu putinta. Daca as fi pus jante pe 18 sau 19, din cauza suspensiei adaptive as fi fost blocat exclusiv cu aceste dimensiuni. 
 

Asa ca cel mai probabil voi pastra jantele actuale pentru iarna si voi cumpara ceva aftermarket, dar de la un brand fain, pentru sezonul de vara - tot pe 17. 
 

In alta ordine de idei, am facut deja 1.100 km cu masina si sunt foarte incantat de ea. Este foarte puternica, accelereaza rapid, sunetul si in comfort si in sport este de-a dreptul minunat. 
 

Consumul este rezonabil as spune. La un drum de autostrada cu 4 adulti si fara bagaje a consumat 8.8, viteza fiind in plaja 130-160, cu destul de multe accelerari. 
 

La un alt drum pe DN, cu viteza de 110-120, respectiv 80-100 prin localitati, consumul a fost 6.6. Mi se pare fantastic acest consum in conditiile in care masina este asa puternica, o desparte doar 1 litru de un diesel mai lenes ca putere, de aproape 200 CP.

 

Daca cineva este in dubiu cu aceasta masina, pot sa va las cateva idei prin comparatie cu ce am avut anterior, si anume un bmw seria 1 120d. In mod cert era mai placuta tractiunea spate, consumul era un pic mai bun, cuplul era o idee mai mare, insa felul in care sta pe drum si cum se aseaza in curbe este incomparabil. GTI-ul bate un BMW standard. Stiu ca nu ar trebui facuta aceasta comparatie, insa preturile sunt similare, deci eu cred ca putem compara, pentru ca eu cel putin inainte de achizitie am reflectat asupra acestor aspecte. Am condus cativa zeci de km si un BMW 128ti (cel nou cu tractiune fata) si ca putere se simt similar, insa ride-ul in BMW este mai premium, se simte o antifonare mai buna, materiale o idee mai bune si o distribuire parca mai previzibila a greutatii masinii - nu stiu cum sa descriu altfel. Deci bmw-ul as putea spune ca este superior, insa mie mi-a placut mult mai tare designul interior al golfului si evident pretul, care era mai mic, eu neavand buget de bmw m nou. Daca as fi avut, nu cred ca mai postam aici 😁😁
 

Recomand total scaunele din piele, sunt ventilate si incalzite si pielea (a se citi musama, ca nu e piele) e foarte moale si se simte placuta la atingere. 
 

Printre minusuri as mentiona toate sistemele de siguranta si dificultatea in a le dezactiva. Efectiv pornesti motorul si zici ca pilotezi vreun airbus, te apuci si apesi diverse butoane touch ca sa dezactivezi start stop, line assist, speed warning si front assist care in Bucuresti sunt inutile ori chiar periculoase. Spre exemplu, line assist e ceva crunt. Eviti un canal si te apropii de linie, vibreaza si trage in directia opusa. Foarte neplacut. 
 

O chestie mi se pare foarte cheap. Modul in care functioneaza brake hold. Cand e activat, dupa ce franezi si incepi sa iei piciorul de pe frana efectiv simtit pedala ciudat, cumva o simti ca s-a oprit mai jos ca sa tina frana dar ea se ridica totusi la acelasi nivel, insa rodicarea se produce ciudat, pedala nu mai impinge in picior, devine foarte usoara si are chiar si un zgomot usoooor daca ridici brusc si ciulesti urechile. Aici, spre deosebire de bmw, doferenta e de la cer la pamant. Mult mai placut controlul pedalelor in bmw. 
 

 

Link către comentariu

Si a aparut si prima problema tehnica. In timp ce mergeam, mi se aprinde senzor si ma anunta sa verific lichidul de racire. Trag pe dreapta, deschid capota, lichidul de racire era sub nivel cu vreo 2-3 degete. In zona curelei de accesorii, pe scutul de jos, se vedea cum picura. 
 

Marfa. Ii pun noste apa distiloata din benzinarie si ma indrept spre service. Acu astept sa vad despre ce e vorba. 
 

E frustrant ca se intampla asta cu o masina noua si e si mai frustrant ca aveam planuri de calatorii pentru sarbatori, iar daca necesita vreo piesa de schimb pot sa imi iau adio de la acele planuri. 
 

Daca citesti postarea, tine-mi pumnii :))

Link către comentariu

Stiu ca aveau ceva probleme cu fixarea furtunului de antigel. Se misca si iesea din radiator. Poate este aceeasi situatie desi este total ne-ok la facelift sa ai in continuare aceeasi problema pe care au avut-o masinile din start.

Link către comentariu

Inca nu s-a rezolvat problema, constatarea se va face maine, cand au timp sa o desfaca. Insa momentan au confirmat ca nu e vorba de furtun sau alte imbinari, e o problema cu termostatul sau cu pompa de apa. Norocul este ca le au pe stoc si se poate rezolva maine sau luni. 
 

Dezamagitor sa ai astfel de probleme pe o masina facelift, unde aceste chestiuni minore ar trebui rezolvate…

 

Dar asta e. Sper sa faca reparatia OK si sa nu fie probleme dupa. 

Link către comentariu

Imi pare rau pentru patania ta. 

 

Ori, poate sunt eu mai dintr-o bucata dar masinile astea sunt din ce in ce mai proaste...

 

Totul in detrimentul clientului dar spre sfantu' profit si dividend...

Link către comentariu
Nenciu Victor

Au multe componente din plastic, care se dilata, contracta si pierd pe la garnituri. Sunt fortati de UE sa foloseasca materiale cat mai sustenabile si mai usor de reciclat ... De asta din ce in ce tot mai multe masini noi cu foarte putini km, cedeaza. O piesa care ar trebui sa reziste la n cicluri de racit, incalzit fara sa se deformeze, e facuta dintr-un material care de 4 ori e pa ... si nu e numai la VAG ... Preturi mari pentru ca au nevoie de alte matrite si tot asa .. fiabilitatea o sa vina din Japonia in urmatorii 5-10 ani maxim ... Cea Germana daca nu isi baga ceva in UE o sa dea faliment. Desi din ce stiu industria auto tine mai mult de jumate din economia Germaniei ... 

Link către comentariu

Pai si plasticul e mai sustenabil si usor de reciclat decat metalul ?; Mai degraba e vorba de ratiuni de cost (mai ieftin plasticul decat metalul) si greutate. Iar ca bonus, nici nu mai tine la "infinit" asa ca niste bani in plus si de aici.  

Link către comentariu
Nenciu Victor

da da, poti produce mai multe din plastic decat din metal si da vizitele la service mai dese, inseamna bani mai multi pentru companie. 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!