Jump to content

Superb 4 vs concurenta


Luciosu
 Share

Postare recomandată

@teteacum se descurca masina? Intreb ca trebuie sa imi comand masina de lucru si am de ales intre L&K, 265 cai, cu toate incluse mai putin carligul, Passat, Rline cu aceeasi motorizare, tot bine echipat sau noul A5, 204 cai, mai putin echipat.

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@LuciosuAm parcurs 5.500 km și pot spune că sunt foarte mulțumit de Superb. Este o mașină extrem de confortabilă, dotată cu toate echipamentele necesare pentru un condus relaxat și plăcut pe distanțe lungi. Motorizarea de 265 CP își face treaba excelent, oferind atât putere, cât și o stabilitate foarte bună la viteze mari. De spațiu nici nu mai vorbim, interiorul este generos atât pentru pasagerii din față, cât și pentru cei din spate, iar portbagajul este imens.

 

Un aspect mai puțin plăcut este zgomotul de la suspensie care se aude uneori pe drumuri denivelate. În modul Comfort, acest zgomot este mai puțin pronunțat, însă e încă prezent. Am observat că și Passatul și Tiguanul se confruntă cu o problemă similară, deci se pare că nu e ceva specific doar Superbului, ci poate mai degrabă un element comun acestor modele din grupul VAG.

 

La achiziție, am configurat și un Passat cu aceleași dotări și motorizare, iar diferența de preț a fost semnificativă — aproximativ 10.000 de euro mai mult pentru Passat, conform prețurilor de catalog. De aceea, raportul calitate-preț a fost un factor important pentru mine, iar Superb-ul mi s-a părut o alegere mai potrivită din acest punct de vedere.

 

Recomandarea mea ar fi să faci un test drive cu fiecare model care te interesează. Fiecare mașină are particularitățile ei, iar o scurtă experiență de condus poate face diferența. Spor la alegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Luciosu said:

@teteacum se descurca masina? Intreb ca trebuie sa imi comand masina de lucru si am de ales intre L&K, 265 cai, cu toate incluse mai putin carligul, Passat, Rline cu aceeasi motorizare, tot bine echipat sau noul A5, 204 cai, mai putin echipat.

mersi

In locul tau as alege clar masina cea mai dotata. Fara discutie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

13 hours ago, Luciosu said:

@teteacum se descurca masina? Intreb ca trebuie sa imi comand masina de lucru si am de ales intre L&K, 265 cai, cu toate incluse mai putin carligul, Passat, Rline cu aceeasi motorizare, tot bine echipat sau noul A5, 204 cai, mai putin echipat.

mersi

Dpmdv Passatul e totusi o idee mai bine finisat si mai inchegat ca si Skoda, chiar daca pare ca sunt acelasi lucru. Daca dotarile de pe Passat includ absolut tot ce ai nevoie, si te incadrezi in buget, eu asta as alege. Vorbind si de insonorizare, in Passat e mai liniste.

Suspensia zgomotoasa e o caracteristica a grupului VAG.

Dar cum a zis si @tetea, ar fi bine sa faci un DT cu ambele sa-ti faci o idee cat de cat despre cum stai in ele, si cum te simti cu covrigul in mana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la preț, fiind mașină de serviciu, se pare că aspectul financiar nu contează. Desigur, consider că A5 rămâne în cele din urmă un A5. 

 

Personal, din punctul de vedere subiectiv al designului, între Passat și Superb îl prefer pe primul. Passat este gândit mai modern, inspirat într-o oarecare măsură din modelele electrice ale grupului, în vreme ce Superb are un design mai clasic. Un neavizat va face cu greu diferența între Superb Mk3 și Mk4. De asemenea, la Superb unele soluții alese nu sunt tocmai Simply Clever. Vezi grila din bord, care se va umple de praf și nu poate fi curățată prea ușor, dar și soluția ciudată aleasă pentru virtual cockpit. Chiar și tableta centrală mi se pare mai bine integrată la Passat. În schimb, Superb vine cu avantajul practic oferit de Smart Dials.

 

Am configurat și eu un Passat Elegance și un Superb Combi Selection. Pentru a pune semnul egal între ele am pornit de la motorizarea 2.0 TDI 150 CP DSG, ambele scaune cu piele și culoare albă. Aparent, Passat Elegance este mai scump, însă vine mai bine echipat în dotarea de bază. În momentul în care, prin adăugarea de opționale, le echipezi identic, prețul celor două este practic același.

 

Passat devine mai scump, deși nejustificat, cu circa 1500 euro, atunci când treci la motorizarea 2.0 TDI 193 CP DSG 4x4 (deocamdată 2.0 TSI 265 CP DSG 4x4 nu este disponibil pe varianta Elegance), iar unele opționale similare celor două modele sunt oferite la prețuri mai mari de VW.

 

Later edit: Având în vedere că cele două modele sunt dezvoltate sub coordonarea Skoda în aceeași fabrică din Slovacia, nu sunt foarte convins că între ele există diferențe de finisaje sau insonorizare. De exemplu, ambele vin cu pachet acustic (serie sau opțional).

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu @Michael între Superb 4 și Passat nu prea mai sunt diferențe semnificative. Din punctul meu de vedere, singura diferență notabilă între cele două rămâne designul exterior și câteva detalii de interior. Dacă în trecut Passatul avea un avantaj la finisaje și materiale, acum diferențele sunt minime. Având în vedere că ambele modele sunt produse în aceeași fabrică, este logic să se folosească materiale și standarde de calitate similare. Practic, fiecare dintre ele reflectă în linii mari filosofia de design a mărcii, dar calitatea construcției e aproape identică.

 

Am observat la primele loturi livrate, ambele modele s-au confruntat cu probleme similare: chederele cromate de la geamuri nealiniate, capacul rezervorului care nu era perfect aliniat și diverse erori software, care par să fie comune atât la Superb, cât și la Passat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si eu prin showroom-uri si mi-am pus dorsala in ambele, dar mie sincer Passatul mi s-a parut mai inchegat si o idee mai bine finisat. Nu mai e intr-adevar diferenta de la generatia anterioara, dar o diferenta tot este. VW e totusi gama medie, intre Skoda si Audi.

Audi mi se pare cam overpriced sincer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi frumos. 

 

In ordinea pretului:

 

1. A5 - cel mai ieftin, dar rata e cea medie

2. Superb - intre A5 si Passat, cu rata cea mai mica

3. Passat - cel mai scump cu rata cea mai mare

Cred ca are legatura si cu devalorizarea. Am mai adaugat acum si Cupra Terramar. Actuala masina de servici e tot Superb, deci sunt familiar cu Skoda.

Superb modificat.pdf

 

Model: A5 Limuzina 40 TFSI
Cilindree: 1984 cmc
Caracteristici tehnice: 204 CP/150 KW, S tronic 7 trepte,
Tractiune Fata, 5 usi,Benzina
Pret vehicul de baza (net) 40.588,00 EUR
Culoare: Z9Z9 - Alb Arkona uni 0,00 EUR
Tapiterie: MI - Negru - Negru
Dotari optionale [cod]
$P2 - Actiune Pachet Tech plus -2.951,00 EUR
2F1 - Audi connect key 191,00 EUR
- necesita un smartphone compatibil cu sistem de operare Android care accepta standardul
de transmisie Near Field Communication (NFC)
- descuierea, incuierea, precum si autorizarea pentru pornirea motorului se face prin
intermediul telefonului
9VD - Audi sound system 239,00 EUR
- 10 difuzoare
- amplificator 6 canale
- subwoofer
- putere totala 180W
6I5 - Avertizare la parasirea benzii de rulare 95,00 EUR
- asista soferul prin mesaje si interventii corective
- daca este necesar, adopta masuri de siguranta cum ar fi optimizarea pozitiei scaunului
- include asistent pentru cazuri de urgenta: daca soferul nu raspunde, sistemul preia controlul
vehiculului oprindu-l automat pe propria banda
4K5 - Cheie confort cu senzor pentru portbagaj 477,00 EUR
- fara functie Safelock
- ofera controlul confortabil al sistemului de autorizare acces si pornire motor, fara utilizarea
efectiva a cheii (este suficient sa fie cheia prezenta)
- inchiderea/deschiderea masinii se realizeaza de la manerele exterioare ale portierelor fata
- motorul poate fi pornit cu ajutorul butonului Engine-Start-Stop
- deschiderea portbagajului se poate face confortabil printr-un gest de lovire cu piciorul in partea
din spate a autovehiculului, atunci cand mainile sunt ocupate
YEJ - Cod intern 0,00 EUR
5P2 - Detectarea ocupantilor din spate 133,00 EUR
1
- emite un avertisment daca persoanele, in special copiii, sunt lasate in vehicul pe bancheta
din spate dupa parasirea vehiculului si inchiderea usilor
- detectarea ocupantilor din spate cu ajutorul unui senzor radar din zona plafonului din spate
- daca sunt detectate persoane, in special copii, se activeaza un ciclu de avertizare in mai
multe etape.
- Nota: Sistemul functioneaza in limitele acestuia, responsabilitatea asupra persoanelor sau
animalelor de companie lasate in autovehicul, ramane a utilizatorului
QL5 - Geamuri fumurii - Privacy Glass 401,00 EUR
- pentru luneta si geamurile laterale spate
IU6 - Interfata conectivitate smartphone 419,00 EUR
- Audi Application Store: magazin de aplicatii pentru sistemul multimedia al autovehiculului;
aplicatiile pot fi incarcate in autovehicul independent de telefonul mobil.
- Smartphone-Interface: interfata pentru conexiunea unui terminal mobil smartphone; permite
afisarea si utilizarea unor aplicatii direct pe eranul multimedia al autovehiculului; conexiunea
se poate realiza fie folosind un cablu USB adecvat, fie wireless*.
- Nota*: informatii privind compatibilitatea terminalelor mobile puteti obtine de la orice partener
Audi sau apeland www.audi.ro/mobile
C1J - Jante aliaj usor, 5 spite duble 18" 764,00 EUR
- dimensiuni 8.0 J x 18
- anvelope 235/45 R18
98R - MMI experience plus 95,00 EUR
- sunet stereo echilibrat pentru toate locurile
- acustica completa, transparenta
- acces MMI la o gama larga de aplicatii
- control convenabil prin comanda vocala
- utilizarea continutului telefonului mobil smart pe afisajul tactil MMI
4L6 - Oglinda interioara antiorbire fara rama 167,00 EUR
- include senzor de lumina si ploaie
- functia automata antiorbire imbunatateste vizibilitatea pe timp de noapte si previne oboseala
ochilor
PY1 - Pachet exterior Advanced 286,00 EUR
- elemente de design elegante cu accente dinamice (FM8)
- bare de protectie advanced (2K5)
- grila radiatorului si difuzorul in gri Scandium
- insertii in difuzor in argintiu Selenite mat
FT1 - Park assist plus 286,00 EUR
- sistemul ofera ajutor la intrarea si iesirea din parcare prin manevre corespunzatoare
- cu acest proces, care trebuie monitorizat permanent si complet, sistemul controleaza directia,
acceleratia si franarea in limitele sale
3L5 - Scaune fata reglabile electric 730,00 EUR
- reglarea electrica a inaltimii scaunului, a unghiului sezutului si a unghiului spatarului
79H - Side assist & exit warning, rear cross 430,00 EUR
traffic assist & rear turn assist
- side assist: asistenta laterala
- exit warning: avertisment la iesirea din autovehicul
- rear cross-traffic assist: asistent trafic transversal spate
- rear turn assist: asistent la virajul cu spatele
- ajuta soferul sa monitorizeze unghiul mort si traficul din spatele vehiculului
- avertizeaza cu privire la potentialele coliziuni la iesire, la parcare cu spatele si oprire
- avertizeaza cu privire la vehiculele care se apropie sau vehiculele de-a lungul intervalului
de detectare
- daca sistemul considera ca o situatie este critica pentru schimbarea benzii, avertizeaza
soferul prin intermediul afisajelor din oglinda exterioara relevanta, precum si printr-un afisaj in
Audi virtual cockpit plus
PQ2 - Tech plus 5.267,00 EUR
- ecran MMI pentru pasager (JH1)
- camere video 360° (KA4)
2
- proiectie lumina LED in oglinzile exterioare (1J2)
- sistem de airbag-uri laterale fata si spate, airbag cortina si airbag de interactiune central (6C4)
- oglinzi exterioare antiorbire(6XK): reglabile si rabatabile electric, incalzite, cu efect automat
antiorbire
- protectie proactiva a ocupantilor, fata, lateral si spate(7W7): initiaza masuri de protectie
preventiva in cazul detectarii riscului de coliziune, in situatii critice de conducere cum ar fi
franarea de urgenta, evitare sau manevrarea critica a autovehiculului in limitele absolute.
- faruri Matrix LED (8IY)
- functie Matrix pentru faruri (8G4)
- adaptive cruise control ACC (8T3): pastreaza constanta viteza si distanta fata de vehiculul
din fata
- stopuri cu tehnologie LED pro (8VP)
- instalatie de spalare a farurilor (8X8)
- climatizare confort cu 3 zone (9AQ)
- parking control plus cu senzori lateral (9X0)
2FS - Volan sport imbracat in piele 210,00 EUR
- plat in partea superioara si inferioara, multifunctional, cu spite duble si padele
Total optionale (net) 7.239,00 EUR
Pentru mai multe informatii despre sistemele de asistenta sau tehnologiile Audi, vizitati un dealer autorizat
sau accesati pagina https://www.audi-technology-portal.de/en/.
Pret autovehicul (net) 47.827,00 EUR

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca o sa mi iau multa mUE dar in conditiile unui buget generos nici nu m-as uita la a5ul ala in varianta fwd. Thanks but no thanks.  

 

Daca limitarea este la grup VAG, atunci eu personal m-as uita la un suv "full cu de toate", dar obligatoriu cu DCC.

 

Dintre cele enumerate, superbul e pariul meu. Am.configurat un Terramar d ala, de 265 ce cai, si mi  iesit pe la 56k, inainte de reduceri.

 

🤒🤕🤢

 

Edit: insa, orice mlb "chel" va fi peste un mqb "full" la nvh.

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil o sa fie Superb-ul. E full, lipseste fosr carligul, ca n am nevoie de el, in rest cam tot.

Terramar, a iesit 56k si la mine, si discounturile sunt mici.

E foarte greu de ales, pt ca am rata maxima platibila de companie, iar ALD are un mod ciudat de a calcula rata (poate fi pret nai mic, dar rata mai mare etc)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Impresia mea este că, din rațiuni de cost-saving, actualele modele Superb și Passat împart componente mai mult ca niciodată. De exemplu, dacă priviți cu atenție profilul lateral al celor două mașini, ușile și aripile față și spate, plafonul, dar și parbrizul, luneta și spoilerul par identice. Această constatare este valabilă și pentru unele componente interioare: scaune față, cotieră, fețe uși (diferă tapițeria).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la PBN si aveau un L&K, exact culoarea si jantele selectate de mine, mai putin cateva optiuni.

imi place extensia pentru genunchi si faptul ca spatiilw de deozitare sunt multe si mari.

Spatiul interior este imens.

Ce nu-mi place:

- usile cam usoare, par tabla goala

- scaunele sunt comfortabile, dar nu imi pare sustinerea buna

- portbagajul automat, smuceste puternic la deschidere si se tranteste cam tare la inchidere

- doar dpmdv, cam anosta overall masina

BFC0A84F-E764-4DE3-9CC1-9880B5455234.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No hate dar...e o Skoda.  Ce asteptari aveai?

 

M-am tot uitat zilele astea mai atent, de curiozitate, la ce ofera piata in momentul actual.

 

Concluzia: aparent nu stiam ca imi doresc sa ajung într-o poziție de a-mi fi platita masina de catre firma. Dar imi doresc.  

 

De ce? Pt ca jur ca aproape toate masinile noi sunt niste gunoaie...mai ales in zona joasa de pret. Macar asa stiu o treaba, nu scot eu banii din buzunar.

 

E cu atat mai trist daca ai avut ceva masini vechi cu care sa compari.

 

Altfel, astea noi (majoritatea) sunt facute pt GenZ. Adica de luat in leasing operational...

 

In plus: 60-70k o Skoda full, 60k un SEAT, pardon Cupra, 70k un Passat...da le n ... astea sunt preturi de zona premium de acum 4 5 ani, iar definitia actuala de premium o reprezinta: ecrane, lipsa butoane, luminite, plastic si ceva materiale "raw vegane". Pai nu ne meritam soarta?

 

 

 

 

Modificat de cristi511
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N aveam cine stiecr asteptwri de la Skoda, dar...cel mai tare m a surprins modul de deschidere/inchidere al hayonului, care pe actuala Skoda este foarte lin, ieri m am si speriat de modul cum troncane.La fel si referitor la usi, unde nu aveam mari asteptari, dar n a, poate sunt eu prea pretentios sau am asteptari prea mari de la o masina de 54k eur, cu nivelul de echipare, cel mai de sus. 😃

La Audi, primesti discount de aprox 20%, iar la Skoda de 2100 Eur (Clever Bonus) si 600 eur de la dealer. 🫣

Astept calculele si pentru Terramar si Formentor VZ de 265 cai.

La astea din urma, am fost ieri in showroom, si e muuuult plastic tare, adica nema capitonaj nicaieri, nici macar in torpedo, doar plastic tare, dar macar arata altfel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astăzi am trecut și eu prin toate showroomurile non-premium din Pipera (mai puțin Dacia) și, raportat la așteptările mele, tot la un Superb m-am oprit în cele din urmă. Totuși, la PBN nu aveau Passat nici în showroom, nici în curte, ca să pot face comparație. Când i-am rugat pe cei de la vânzări să îmi afle dacă pot găsi Passatul la PBV1, mi-au spus că nu se poate, cu un stil de comunicare complet lipsit de profesionalism. Probabil clienții nu contează, se vând singure mașinile.

 

M-am riscat și am mers la PBV1 și acolo aveau Passatul, inclusiv în showroom. Spre deosebire de PBN, aici am avut parte și de un agent de vânzări profi.

 

Iar acum revin la comparația Superb-Passat și tind să îi dau dreptate lui acidone77, întrucât feelingul a fost pentru mine unul oarecum diferit. M-am simțit mai bine în Passat, deși sentimentul ar putea fi unul subiectiv.

 

Deci, opțiunea mea va fi cel mai probabil Passat, dar undeva spre primăvară, astfel încât să mai fie rezolvate până atunci unele dintre problemele copilăriei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am suit si eu intr-un Superb si intr-un Kodiaq nou, si sincer, cost reduction-ul e horror. Nu m-am suit in versiuni de top, masini medii ca si configuratie, si am ramas uimit intr-un mod negativ. Sa simti la ambele masini bavura de la matrita de turnare a manerului de care tragi ca sa deschizi usa, aproape sa te zgarie, zici ca eram in Dacie Logan din 2004. Usile usoare, plasticul horror, Superbul mai era cat de cat dar Kodiaq-ul....... pielea de pe volan la Kodiaq era cel putin de o calitate indoielnica.

Passat-ul meu 2017 e la ani lumina de masinile astea noi. Daca si noul passat e la fel..........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, Luciosu said:

Am fost la PBN si aveau un L&K, exact culoarea si jantele selectate de mine, mai putin cateva optiuni.

imi place extensia pentru genunchi si faptul ca spatiilw de deozitare sunt multe si mari.

Spatiul interior este imens.

Ce nu-mi place:

- usile cam usoare, par tabla goala

- scaunele sunt comfortabile, dar nu imi pare sustinerea buna

- portbagajul automat, smuceste puternic la deschidere si se tranteste cam tare la inchidere

- doar dpmdv, cam anosta overall masina

BFC0A84F-E764-4DE3-9CC1-9880B5455234.jpeg


 

Referitor la uși, într-adevăr, la unele modele simți diferența în greutate și izolație, dar aici cred că ține mult cu ce compari. Dacă ne uităm la mașini din gama asta de preț, chiar stă bine Superb-ul. Pe partea de scaune, dacă le-ai reglat și tot simți lipsă de susținere, varianta Sportline vine cu scaune diferite, mai sport și cu susținere laterală mai pronunțată,  poate ar fi o opțiune de luat în calcul.

 

Cu portbagajul automat, probabil cel din showroom are o problemă sau mai trebuie reglat. La mine funcționează lin, fără smucituri sau trântit. 

 

Cum zicea și @cristi511 s-au scumpit destul de mult, iar nivelul de dotări premium acum înseamnă, din păcate, mai puțin „solid” și mai mult „tech”. 
 

Mergi și vezi și Passatul, precum și ce alte modele mai ai pe listă. Încearcă să faci și test drive cu ele, chiar dacă ai găsit unele minusuri, ca să vezi feelingul la volan, izolația fonică și să le poți compara mai ușor.

Să ne spui cum a fost dacă testezi! 😃

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hey, mersi de feedback.

referitor la portbagaj/hayon, am vazur trei masini diferite si am vb si cu al meu coleg de la TM, care a fost si el la Procar si Porsche TM, si a ovservat aceeasi chestie. Nu e cursa in sine, cine deblocarea/blocarea hayonului (doar pe sedan, pe combi nu are nicio problema).

Rederitor la preturi, cred ca s au mai stabilizat, cel putin la Superb, de ex.:

In 2019, am luat Superb Combi Style 4x4 dsg 190 de cai, cu ceva dotari, pretul a fost de 34.322 Eur fara TVA si cu discount de 14% (au fost luate 5 masini identice). Facand comparatie cu actuala configuratie, care e L&K, cu de toate (mai putin carlig), cred ca tot pe acolo suntem, 40.300 Eur fara tva.

Cand ma refer la usi usoare, compar cu actuala masina de companie, care e tot Superb. 
Sportline, e mai pe gustul meu, doar ca sotia a zis ca daca iau Superb sa fie cu interior cognac.

Astept sa imi iasa calculele si pentru Cupra si dupa ma decid.

Pana la urma, eate masina de companie, destul de bine dotata, nu prea as avea de ce sa ma plang.

 

P.S. Interesant este ca ALD-ul, calculeaza mentenanta la Skoda Superb, mai mica decat la Passat sau alte branduri putin mai premium, ori din experienta mea, prerurile sunt tot pe acolo pt toate (inclusiv comparatie cu BMW)

@teteaCe culoare este a ta? Poti pune o poza? Mersi

Modificat de Luciosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!