Jump to content

Problemă pornire Vw Sharan


Dany_aleksandar
 Share

Postare recomandată

Dany_aleksandar

Salutare ! 

Întâmpin ocazional de ceva vreme o problemă cu pornirea mașinii.

Ultima oară, alaltăieri, dau la automat și după câteva secunde îmi apare în bord senzorul roșu de ulei. Am verificat joja și uleiul este la nivel, am decuplat borna de minus de pe baterie și am lăsat-o așa până ieri când am revenit la mașină, am reconectat-o pe baterie iar mașina a pornit din prima fără probleme !

Menționez că pe vcds îmi dă eroarea:

"Immobilizer: 01314 - Engine control module 49-00 - No communications "

Ar putea să mă ajute cineva cu o părere ?

Multă stimă! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza unei probleme la imobilizator, nu ti-a autorizat pornirea. Pt ca ai dat mai mult la cheie si nu a pornit, s-a aprins martorul presiune ulei 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dany_aleksandar

Mulţumesc pentru răspuns !

Să înțeleg că faptul pentru care mașina ocazional nu vrea să pornească se datorează unei probleme la immo ?

 

Alte erori nu îmi apar la scanarea cu vcds.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o parere strict personala, lipsa pornirii pentru macar o secunda si lipsa de comunicare cu ECU motor, pe mine m-ar duce cu gandul la o problema in partea ECU motor. 

Lipsa alimentari, lipsa GND (masa) sau probleme la linii de comunicare cu celelalte module.

Cam atat, pentru ca nu ai precizat exact despre ce Sharan si ce motor este vorba. 

La fel de interesant ar fi fost de stiut si daca in momentul in care nu a pornit ai putut sa vezi ECU motor pe VCDS sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dany_aleksandar

Volkswagen Sharan 1.9 AUY din 2001.

M-am uitat acum peste scanările memorate iar în cele în care nu a pornit mașina nu apare partea de engine. doar ABS, electrica centrală, Airbag ș.a.m.d.

Mulţumesc pentru răspuns !

Modificat de Dany_aleksandar
Adăugare informații
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fă un autoscan şi postează-l aici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dany_aleksandar
în urmă cu 21 ore, lupo_bv a scris:

Fă un autoscan şi postează-l aici

 

 

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer        Labels: 6X0-953-257.lbl
   Part No: 6X0 953 257 
   Component: IMMO                0003  
   Coding: 00003
   Shop #: WSC 00000  
   VCID: 7DF14CF377F16763A8-4B18
   WVWZZZ7MZ1V003495     VWZ1Z0Y0453734

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 
            49-00 - No Communications

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 1J0-907-37x-ABS.lbl
   Part No: 1J0 907 379 P
   Component: ABS     20 IE CAN  0001  
   Coding: 12502
   Shop #: WSC 00788  
   VCID: 3E738BFF3A77BC7BF1-4B18

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 
            49-00 - No Communications

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 7M3-907-040.clb
   Part No: 7M3 907 040 A
   Component: CLIMATRONIC MPV GP  0001  
   Coding: 00010
   Shop #: WSC 00020  
   VCID: 2C57B1B7DC0B3EEB4F-25A4

2 Faults Found:
01086 - Speedometer Sensor (G22) 
            35-10 - - - Intermittent
01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154) 
            35-00 - -

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 7M3-962-258.lbl
   Part No: 7M3 962 258 G
   Component: Multifunkt.Einheit  0001  
   Coding: 16385
   Shop #: WSC 00788  
   VCID: 3E738BFF3A77BC7BF1-5102

1 Fault Found:
00955 - Key 1 
            09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 6Q0 909 605 
   Component: 0A AIRBAG VW5  09   0004  
   Coding: 12353
   Shop #: WSC 00020  
   VCID: 74E769D744BB262BD7-4B18

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 7Mx-920-xxx-17.lbl
   Part No: 7M3 920 840 C
   Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V04  
   Coding: 09021
   Shop #: WSC 00012  
   VCID: 3169A0C3FB2953037C-513C

2 Faults Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 
            30-00 - Open or Short to Plus
01314 - Engine Control Module 
            49-00 - No Communications

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901-19.lbl
   Part No: 6N0 909 901 
   Component: Gateway K<->CAN    0001  
   Coding: 00006
   Shop #: WSC 00020  
   VCID: 70EF65C730A31A0B33-515A

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 
            49-00 - No Communications

End---------------------(Elapsed Time: 04:59, udsna)-----------------------
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca nu apare ECU in listă şi că mai multe module au erorea de necomunicare cu ECU, cel mai probabil este cum a scris colegul @sebage mai sus. În primă fază verifică releul şi siguranţele din pozele de mai jos. Dacă astea sunt bune atunci trebuie măsurate tensiunile şi masele din mufa ECU

J317.png.fa34c7322a68787dc48b294b3cda537c.png

N97-0138.thumb.png.de23ed881f2b26a244d9d5ea9e3421d5.png

97-27300.png.b0fe32355376be1c85273bae03d7aeaa.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dany_aleksandar

Mulţumesc frumos pentru răspuns! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Dany_aleksandar

@lupo_bv

@sebage

Bună seara! De la ultima mea postare dădea semne că și-a revenit. Acum se pare că nu prea mai vrea să pornească deloc.

Ieri am pornit-o cu cabluri de la bateria altei mașini pentru a ajunge acasă, după care am scos bateria și am încărcat-o complet, azi dimineață când am pus din nou bateria pe mașină nu a mai vrut să pornească, acum 20 de minute am reușit să o pornesc o singură dată, s-a aprins și s-a stins martorul de bujii incandescente și a pornit din prima, însă după pornire mi-a apărut mesajul "oil sensor workshop" însoţit de martorul galben de ulei, am lăsat-o câteva secunde și am oprit motorul, imediat am încercat să pornesc din nou, dar nu a mai vrut să pornească, am verificat joja, uleiul fiind aproape de mijlocul gradaţiei.

Așa cum mi-aţi sugerat, am verificat cele 2 siguranțe de sub bord (14 și 19) și S176 situată în tabloul cu siguranțe de lângă motor, toate sunt în regulă !

Din păcate, nu știu și nici nu am găsit pe internet unde se află tabloul cu relee și implicit releul cu numărul 3 din prima poză pentru a-l verifica și eventual schimba. 

Ca și idee din ce am observat acum:

Când pun contactul numai apare deloc martorul de bujii incandescente (spirala), doar martorul galben sub forma unui triunghi înconjurat de o săgeata cu semnul exclamării în interior, respectiv martorul ABS, ambele stingându-se la scurt timp.

Bateria are 12,7 cu bornele scoase, 12,5 V cu contactul pus, iar în momentul în care încerc să o pornesc, scade și oscilează undeva în jurul a 10 V. 

Atașez mai jos o nouă scanare cu vcds făcută în urmă cu 45 de minute, în caz că ajută la ceva !

 

Mi-ar fi de mare folos dacă aţi putea să mă ajutați și de data asta ! 

Multă sănătate !

 

 

Wednesday,27,November,2024,19:48:29:00009
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 21.3.0.0 (x64)
Data version: 20210226 DS325.0
www.Ross-Tech.com


VIN: WVWZZZ7MZ1V003495   License Plate: 
Mileage: 243400km-151241mi   Repair Order: 

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 7M (7M - VW Sharan (1996 > 2010))
Scan: 25 01 02 03 08 09 15 16 17 18 19 22 29 35 36 37 39 45 55 56
          76
 
VIN: WVWZZZ7MZ1V003495   Mileage: 243400km-151241miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer        Labels: 6X0-953-257.lbl
   Part No: 6X0 953 257 
   Component: IMMO                0003  
   Coding: 00003
   Shop #: WSC 00000  
   VCID: 7DF14CF377F16763A8-4B32
   WVWZZZ7MZ1V003495     VWZ1Z0Y0453734

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 1J0-907-37x-ABS.lbl
   Part No: 1J0 907 379 P
   Component: ABS     20 IE CAN  0001  
   Coding: 12502
   Shop #: WSC 00788  
   VCID: 3E738BFF3A77BC7BF1-4B32

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 
            49-00 - No Communications

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 7M3-907-040.clb
   Part No: 7M3 907 040 A
   Component: CLIMATRONIC MPV GP  0001  
   Coding: 00010
   Shop #: WSC 00020  
   VCID: 2C57B1B7DC0B3EEB4F-25AA

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 7M3-962-258.lbl
   Part No: 7M3 962 258 G
   Component: Multifunkt.Einheit  0001  
   Coding: 16385
   Shop #: WSC 00788  
   VCID: 3E738BFF3A77BC7BF1-50E6

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 6Q0 909 605 
   Component: 0A AIRBAG VW5  09   0004  
   Coding: 12353
   Shop #: WSC 00020  
   VCID: 74E769D744BB262BD7-4B18

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 7Mx-920-xxx-17.lbl
   Part No: 7M3 920 840 C
   Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V04  
   Coding: 09021
   Shop #: WSC 00012  
   VCID: 3169A0C3FB2953037C-513C

2 Faults Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266) 
            30-00 - Open or Short to Plus
01314 - Engine Control Module 
            49-00 - No Communications

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901-19.lbl
   Part No: 6N0 909 901 
   Component: Gateway K<->CAN    0001  
   Coding: 00006
   Shop #: WSC 00020  
   VCID: 70EF65C730A31A0B33-513C

1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 
            49-00 - No Communications

End---------------------(Elapsed Time: 04:58, udsna)-----------------------
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Dany_aleksandar said:

Din păcate, nu știu și nici nu am găsit pe internet unde se află tabloul cu relee și implicit releul cu numărul 3 din prima poză pentru a-l verifica și eventual schimba

Cam ai de demontat. Placa cu releul ăsta (Lower relay carrier) este în spatele altei plăci cu relee (Uper relay carrier)

În pdf-ul de mai jos vezi cum să ajungi la placa cu relee. Am mai pus câteva pdf în plus pentru orice eventualitate. Să verifici şi lipiturile din spatele mufei releului

1-Removing and installing upper relay carrier of multifunction unit.pdf

2-Removing and installing multifunction unit.pdf

3-Removing and installing lower relay carrier.pdf

4-Removing and installing relay sockets from relay carrier.pdf

1 hour ago, Dany_aleksandar said:

Când pun contactul numai apare deloc martorul de bujii incandescente (spirala)

Asta înseamnă că ECU nu se alimentează ceea ce reiese şi din erori.

Eu zic că înainte să ajungi la releu ar fi mai simplu să verifici în mufa ECU dacă ai tensiunile şi masele necesare. Mai jos ai configuraţia mufei ECU, ca să scoţi mufele trebuie să tragi în lateral de mânerele alea ( cum am arătat eu cu săgeţi) concomitent cu trasul de mufă.  Când pui mufa la loc, o potriveşti pe poziţie şi când apeşi pe ea să apeşi şi pe mânerul respectiv, altfel nu prea intră

290086861_mufaauy.thumb.jpg.90daf6fecbb237448cfb00cfabdb0aa6.jpg

La mufă pe pinii 1.2 şi 37 trebuie să ai tensiunea bateriei cu contactul pus (verifică şi siguranţa 4 că am uitat de ea data trecută, prin ea vine tensiunea la pinul 37)

Pe pinii 4 şi 5 trebuie să ai masa (trebuie să ai continuitate între aceşti pini şi caroserie sau papucul care vine la borna minus a bateriei (cand scoţi/bagi mufele la ECU borna minus a bateriei trebuie scoasă, apoi o pui la loc pentru a putea face măsurătorile)

Verifică prima dată astea şi în funcţie de rezultat vedem unde trebuie să mai umbli. Eroarea de pe senzorul de ulei s-ar putea să aibă legătură cu lipsa de comunicare cu ECU sau poate avea el o problemă, vedem după ce porneşti motorul.

2-Removing and installing multifunction unit.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dany_aleksandar

@lupo_bv Am rezolvat ieri, de vină a fost acel releu al pompei de combustibil (releul 109).

L-am înlocuit cu unul nou și acum mașina pornește normal.

Vă mulțumesc mult! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!