Jump to content

2023 Cayenne Hybrid


tudy_cnu

Postare recomandată

Oho , te incurca trecerea de la 500k la 250k ?

La asa afacere asa masina :beer:

Peste un an scade pragul la 100k :mop:

Link către comentariu

@tavitaranu chiar. Pentru cei in situatia respectiva e un pic tragic. Dar (sper sa) fac 100k si in 2025, asa ca am maxim un an sa gasesc o solutie. De preferat ar fi sa actionez cat mai rapid, dar in ceea ce priveste masina, oricum nu pot inchide leasingul in primele 12 luni.

Am sarit de la 20k ron impozite anul trecut pe pfa, la vreo 70k anul asta, pe micro. Nu mai sunt dispus sa suport si cresterea asta. La un calcul sumar, ar fi inca 30-35k ron pe an. De trecut la impozit pe profit nici nu mai zic, ar fi un dezastru pentru mine, avand in vedere ca principala "materie prima" pentru businessul meu este creierul meu. Nu am ce cheltuieli sa fac, astfel incat sa scada profitul, prin urmare si impozitul pe profit, la niveluri rezonabile.

Planul pe scurt ar fi sa imi trec activitatea pe o alta jurisdictie din UE, la mine fiind totul doar servicii digitale. Am auzit lucruri bune despre Lituania, Malta si Cipru (in ordinea asta).

Daca pana acum m'am descurcat si am navigat partea asta fiscala singur, acum voi avea nevoie de un consultant fiscal si e principalul task cand ma intorc din vacanta.

Link către comentariu

Doua firme , doua persoane , stai sub 100k pe fiecare , nu e asa tragic daca pe acolo te invarti , ai timp un an sa pui la punct tot

Dar cei mari care aveau peste 500k , obligati sa treaca in 2 ani la sub  100k e tragic , clar merg pe 16% si e dezastru , multi vor zbura cum si pe unde pot

Un angajat pe srl acum te costa aprox 20k ron pe an cu salariu minim , la tine TVA-ul te mananca si apoi dividendele

Eu lucrez la nivel mai mic dar tot am SRL si PFA ca sa nu depasesc 300k ron pe an / firma , sa trec la TVA

Daca acum 3 ani plateam doar 3% din cifra de afaceri pe SRL si 5% pe dividende , lejer sub 10k lei ambele firme , in 2025 o sa depasesc 40k lei ptr aceleasi activitati si aceeasi cifra de afaceri / profit - angajat obligatoriu plus 10% dividende

Da' ce pot face ?

 

 

 

Link către comentariu

Eu nu sunt dispus sa le mai dau nici macar un leu un plus talharilor astora. 2 firme inseamna 2 angajati cu salariu minim.

Mie TVA'ul imi convine. Si la masina, mai deduc 50% din el. Singura problema e ca eu nu prea am clienti in RO carora sa le facturez cu TVA. Majoritatea clientilor mei sunt din UE si facturile emise nu contin TVA.

Oricum aveam cod din ala special de TVA intracomunitar, inca de cand am inceput activitatea pe firma asta.

Link către comentariu

No , atunci gaseste-ti unde e mai bine , statul roman nu ne merita , oricum de 30 de ani ne considera niste infractori care trebuie prinsi

La Multi Ani

Link către comentariu

Acesta este un subiect la fel de interesant ca si cel al masinii. As fi fosrte interesat de resultatul discutiei. 😀

Link către comentariu

Voi reveni cu informatii, odata ce gasesc vreo solutie. Daca gasesc vreuna. Sper sa ne ierte moderatorii micul offtopic :))

Link către comentariu

In weekend am avut drum pana in jud Tulcea si azi la intors am avut parte de o experienta nasoala pe un A2 altminteri liber.

Pe la km 80, pe celalalt sens, fix in timp ce treceam s'a produs un accident. Nu imi dau seama ce s'a intamplat, probabil a intrat cineva in parapetul de pe mijloc, cert e ca au sarit chestii din alea verzi si pe sensul nostru de mers.

Eu mergeam in coloana pe banda 2, pe ACC, 130 legal, cu distanta setata la o [cenzurat] din 5. Nu masina fix din fata mea, ci urmatoarea mai din fata, s'a panicat de a franat brusc de la 130, efectiv la 0. Masina din fata mea si ea a dat grav in frana, la mine cam 50% din franare a facut'o pilotul automat iar apoi am apasat eu pedala. A fost o chestie de cateva fractiuni de secunda in care am simtit ca nu ma opresc la timp si ca voi intra in cel din fata, am reusit sa ma uit in oglinda dreapta si, cum era liber, am reusit sa fac manevra de evitare le prima banda,

Daca nu era liber pe prima banda, probabil intram cu vreo 20 kmh in masina din fata, suficient cat sa fac varza bara, grila, senzor ACC, intercooler etc. De asemenea, in situatia asta posibil ca as fi fost acrosat si de cel din spatele meu. 

Lectia e ca si sistemele astea functioneaza pana la un punct. Also, am si mutat ACC'ul la 3 liniute din 5, sa tina distanta. 

In acelasi timp, nu cred ca a procedat prea bine nici soferul din prima masina oprind efectiv pe banda 2, dar cred ca s'a speriat vazand plasticele alea verzi cum zboara prin aer.

Link către comentariu

Pe ACC (si nunumai ) e bine sa mergi  la distanta maxima ,asa eviti franarea brusca a celui din fata si pietricelele care sar .

Link către comentariu

Si m-as hazarda sa zic sa folosim si banda 1 daca tot e libera…

Din ce am citit in postul tau, pe 2 era coloana si 1 era libera? Sau s-a nimerit libera fix cand ai tras tu de volan?

 

Link către comentariu

Pe 2 nu era neaparat coloana de masini. Cel din fata mea ma depasise recent si urma sa il depaseasca si pe cel din fata lui, asa ca revenisem si eu pe banda 2 in anticiparea acestei miscari, sa depasesc si eu masina respectiva. Practic fix in momentul ala eram o coloana de 3 masini. In spate, nu stiu daca mai era cineva.

Doar ca s'a intamplat intamplarea, iar prima masina din fata, in loc sa se dea pe banda 1 sa fie depasita, s'a speriat de acele panouri verzi sarite de pe sensul celalalt si a franat brusc.

Eu aveam o distanta mai mare decat cea pe care o lasa ACC'ul atunci cand e setat pe 1/5, dar problema a fost ca masina mea nu a franat deloc pana a ajuns la distanta respectiva, moment in care era deja un pic prea tarziu. 

Anyways, iti dai seama ca a fost totul atat de rapid, incat nu mai retin exact exact toate detaliile. Bine ca am reusit sa evit.

Link către comentariu
lambda_dryver

Salutare și sa o stăpânești sănătos (cu întârziere :D). 
 

Liniuțele pentru setarea distanței ACC-ului, din câte știu, reprezintă “x secunde față de mașina din fața”, unde X reprezintă nr. liniutelor, factor de 30m distanta. Astfel, 1 linie = 1 secundă (30m), 5 linii (max) = 5 secunde (150m). 
 

Din amintiri, parcă, în regulamentul de conduită preventivă, se menționează ca trebuie menținută o distanță de min 2 secunde pentru fiecare 50 km/h, pentru a fi “safe”. Deci 2 linii la 50 km/h, 4 linii la 100 km/h etc. Bineînțeles, ca asta e doar teoria pură și, cu toții știm, în RO e foarte greu sa menții o distanță de 150m fiindcă mulți vor profita de spațiul respectiv pentru a se angaja în depășiri cu viteze mult mai mici, te vor forța să frânezi/dezangajezi ACC-ul etc. și va deveni frustrant foarte repede :(

 

In orice caz, urata pățania, dar e bine ca ați evitat-o cu succes și fără alte evenimente!

 

Drumuri bune!

Link către comentariu

Bine ca nu s-a intamplat nimic.

Poate doar mi s-a parut dar, din ce am vazut la mine, distanta setata pentru ACC se modifica automat in functie de viteza.

Link către comentariu

@lambda_dryver multumesc. Fix asa s'a intamplat apoi pana la intrarea in Bucuresti. La fiecare depasire, a trebuit sa preiau controlul sa ma apropii si sa dau semnal. 

@razvan.ac cred ca a descris corect colegul nostru mai sus, ca e vorba de secunde, deci are sens ce zici

Link către comentariu

Scuze ca insist, cred ca e un mix aici: ce am vrut sa spun e ca mie mi se pare ca o [cenzurat] setata de mine pentru Travel Assist/TJA cand eram in vesnicul trafic de pe Valea Prahovei, bara la bara, pastra o distanta mai mica fata de masina din fata, iar atunci cand mergeam cu viteza mai mare pastra o distanta proportional mai mare cu aceeasi setare. Evident ca am crescut si eu distanta ACC cand a fost mai liber si se putea circula legal.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Mi'a aparut aseara o reclama pe Facebook, in care aparea masina unui cantaret roman ce a fost supusa unui upgrade pentru sistemul audio. Avand sistemul basic, am zis sa pun si eu o intrebare, fiind in primul rand interesat daca se poate face plug and play si cam pe la ce costuri.

Am primit azi si raspunsul, specialistul intrebandu'ma cam in ce range ma incadrez cu bugetul: 4000-6000, 6000-8000, 8000-10000 sau 10k+... Toate astea in euro. 

M'am linistit rapid :)) 

Chiar asa scump sa fie un upgrade mai entry level? Adica cu mai putin de 4k nu se poate? Sau am primit zonele astea de buget doar pt ca am mentionat de la inceput ca e vb de un Porsche?

Sunt mai mult curios.. no judging

Link către comentariu

Suna de pe alt numar si spune de o alta masina, un vw/skoda ceva...si te vei lamuri. Dar sa fie tot suv, sa fie totusi echivalenta.

Link către comentariu

Deci inseamna ca se ajunge relativ usor la costuri de genul asta. Daca mai pui si manopera, chestii trestii... E pe acolo :) 

Link către comentariu

Depinde de ce aparatura contine oferta. In custom audio cerul e limita. :)

 

Link către comentariu

Preturile sunt astronomice.

Ce nu are suficient ? Volum ,bas,medii ?

Incepe cu o insonorizare usi si plafon ,3 straturi (vibro/fono/termo) ,asta schimba mult.

Link către comentariu

Optionalele sunt scumpe. Burmester e vreo 7000 euro din fabrica.

Link către comentariu

Nu prea stiu sa ma exprim. Sunetul e foarte plat, nu are deloc profunzime, spatialitate. Bassul e de asemenea foarte foarte slabut. Am observat ca de asemenea conteaza destul de mult si sursa. De exemplu, aceeasi melodie se aude mai bine daca o rulez din aplicatia Spotify a masinii, decat din Spotify'ul din Android Auto.

Totusi, parca 4000 de euro nu as da. La partea audio as fi fost dispus sa investesc maxim 1000-1500 de euro. Acum totusi inteleg ca vrabia malai viseaza :) 

 

@dercos la cat de "fina" ureche muzicala am eu, cred ca un Bose era perfect. Ala e parca vreo 2k.

Modificat de tudy_cnu
Link către comentariu
marius1982.11

Asta cred ca ar fi cea mai buna solutie, sa faci retrofit la un BOSE dar nu stiu ce implica, adica nu stiu daca trebuie si activat ceva ce doar la reprezentata se poate sau scapi simplu schimband HU si difuzoarele. Eu am avut ocazia sa ascult un burmester intrun 911, insa asa din 1 minut sincer nu am putut spune multe :)) si nici nu m-a dat pe spate. Am vut 3 zile un 911(992) C4S cu BOSE si e suficient de bun, clar mai bun decat sistemul stoc.

Recomandarea lui @EEXCALADEe un a pertinenta. Sa stii ca insonorizarea la o masina conteaza mult in calitatea sunetului si nici nu e extrem de scump. Cred ca cu 4-500 euro poti face o treaba excelenta care s-ar obsereva imediat atat in calitatea sunetului sistemului audio dar si al rulajului masinii. Eu am facut asta la CHR care e chel ca o cutie de conserve goala la insonorizare. Cam asa suna el din fabrica. 

 

Ce am facut eu: dynamat extreme pe fetele de usi, CTK standard pro pe capota, tabla aripi,, cutie sub JBL de fabrica, portbagaj, hayon si plafon. Nu am mers cu coverage de 100% pt ca adauga inutil greutate si cost, un 70% e suficient pt a reduce vibratiile. CTK wavefix 15/35mm, in functie de nevoie pe fetele de usi, pasla plafon si cutie subwoofer. Pasajele rotilor date cu CTK anticorrosive mastic soundproofing inclusiv aparatorile de noroi date cu maglavaisul ala si peste aplicat un strat de wavefix.

 

Ce pot sa iti spun ca sistemul audio e clar 1 clasa peste ca si perceptie a sunetului iar unii posesori de A6 stoc sunt cam gelosi pe sunetul de inchidere al portierelelor care acum suna mai "premium". Nu zic ca masina acum e bentley pt ca nu e, dar clar confortul auditiv e mult imbunatatit.

Sistemul stoc de boxe e mort si fara bass, insa si ala poate fi imbunatatit cu o izolare fonica. Stiu ca peste "chel" parca mai e sound package plus pana la BOSE.

PS: acum m-am uitat in configurator, nu exista sound package plus, iar BOSE e o nimica toata la 1400euro ca optional. Ma indoiesc totusi sa scapi asa ieftin daca ar fi la cumperi piesele separat.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!