Jump to content

Fum alb-albastrui la 1 minute după pornire


cipikd
 Share

Postare recomandată

Salutare dragi colegi.

Se da Octavia 2, 2.0 tdi-cr (CFHC), 4x4, 2012, 190.000 km.

Vin cu următoarea problema

- după un timp (în funcție de temperatura exterioara) aproximativ 30-90 de secunde începe sa scoată un fum alb-abastrui, se bâlbâie motorul și uneori chiar se opreste

- nu porneste dacă o opresc când scoate fumul, trebuie să apăs putin accelerația ca să pornesca și cu mult fum

 

Problemele au început după ce am schimbat distribuția și consumabilele, imediat la pornirea motorului a aparut martorulnde fitru de particle. Precizez ca la distribuție s-a spălat motorul cu apa. 

S-a incercat curatare fortata, nu a funcționat. La service-ul de filtre s-a făcut DPF și EGR of pt ca era prea înfundate cica.

 

S-a bănuit turbina, demontata și verificata la AVD, turbina perfect funcțională nu s-a intervenit deloc pe ea.

 

S-a bănuit capacul chiuloasei, mai exact supapa PCV, s-a înlocuit capacul, s-a găsit rupt un cuibușor, s-a înlocuit și el.

 

S-au bănuit injectoarele, s-au recondiționat.

 

S-a înlocuit sonda lambda.

 

S-a făcut conversie la CP3 pt ca CP4 începuse sa cursa pe la simeringul axului.

 

Pe tester totul este ok.

 

Recomandati-mi un service unde sa ma mai duc!!!!

 

 

Am uitat sa precizez ca problemele dispar când se încălzește puțin motorul. Iar când este frig afara și se tureaza la 1000 nu este chiar asa de evidenta problema.

Modificat de cipikd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum de toate astea au aparut dupa distributie? Nu te duce cu gandul ca ceva nu e in regula aici ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectia nu iti merge bine,cred eu,nu stiu motivul,pare ca nu ai suficient debit la ralenti,sau presiunea prea mica.Am vazut ca ai specificat,ca ai reconditionat injectoarele...adica ce ai facut mai exact?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

41 minutes ago, Al Bundy said:

cum de toate astea au aparut dupa distributie? Nu te duce cu gandul ca ceva nu e in regula aici ?

 

Asa cum am vorbit când am fost la tine, excludem distribuția (făcută la John), refăcută când am schimbat pompa de înalte.

Pompa nu are reglaj pe ea, doar pe axa cu came la care nu s-a umblat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha , despre acea mașină e vorba. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 minutes ago, vp44 said:

Injectia nu iti merge bine,cred eu,nu stiu motivul,pare ca nu ai suficient debit la ralenti,sau presiunea prea mica.Am vazut ca ai specificat,ca ai reconditionat injectoarele...adica ce ai facut mai exact?

Mers la service, demontate, puse pe bancul de proba, înlocuit și reglat ce era cu probleme, puse pe masina, făce la fel.

Mecanicul a făcut și un test mai neortodox, a scos pe rand câte o mufa la injectoare pe rand la toate. Cica dacă este o problema la x injector, când îl scoți pe acela se opreste și problema, la mine nu a fost cazul.

2 minutes ago, Al Bundy said:

Aha , despre acea mașină e vorba. 

Exacta. Acum ce am observat fata de când am venit la tine, la relanti nu mai am fluctuația aia de 50 de bari, masina cere 320 și fluctuează între 315 și 321 de bari, în limitate tot asa, 800 de bari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Conversia de la cp4 la cp3 e facuta la cineva care se pricepe,si face tot ce este de facut,sau doar ai pus o pompa cp3 si gata?Manifestarile astea cu fum,banuiesc ca au aparut la pornirea motorului,dupa schimbarea distributiei,dar cit timp ai testat masina?Ai testat masina pe loc,sau ai mers cu ea?Cit a durat de cind ai oprit masina ca sa-i faci distributia,si pina in momentul cind ai pornit prima data motorul,ore?zile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Distribuția am schimbat-o când am cumpărat masina și problemele le-am observat după circa 2 săptămâni, din câte în aduc aminte a fost frig toată aceasta perioada. Conversia am facut-o săptămâna trecută dar partea cu fumul era și pana în conversie.

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tu practic nu ai mers cu masina inainte sa schimbi distributia. Fostul proprietar ce zice ? Fara un istoric clar legat de cand/cum a aparut problema si ce s-a facut la masina, asta poate un puzzle extrem de dificil de rezolvat. Incepe totusi prin a rescrie ECU-ul sau a compara versiunea actuala cu versiunea originala. Daca cineva s-a jucat pe aici, poti sa schimbi motorul cu unul nou si tot nu rezolvi nimic. Iar conversia la CP3 (care necesita modificari software) cand ai deja o problema care nu esti sigur ca e legata de pompa de inalte, nu ajuta deloc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mers puțin cu masina pana sa o iau, mergea bine. Când  apărut problema cu filtru de particule am sunat fostul proprietar si mi-a zis ca el a schimbat filtrul cu unul nou te s-a dovedit a nu fi. Am instalat versiunea cea de dinaintea anulari DPF și face la fel, din câte îmi aduc aminte am 9977. 

Conversia la CP3 am facut-o pt ca cea veche curgea și problema s-a păstrat și cu noua pompa. 

Nu s-a făcut nicio modificare de soft după montajul CP3, doar sau verificat presiunile de lucru și injectoarele.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva tipic,face omul si desface,apoi se intreaba de ce nu merge.Parerea mea este urmatoarea,in aceasta dimineata,probabil ca spre seara o sa o schimb.Masina poate avea defecte oculte,sau colegul nostru a mai facut si alte interventii pe care nu si le amiteste sau nu vrea sa ni le aduca la cunostinta,motivele in acest caz neavind importanta.

Distributia,daca nu se facea bine in prima faza,cred ca nu mergeai cu masina 2 saptamini.

Prima manifestare dupa punerea distributiei,banuiesc ca noua,altfel nu-i vad rostul,a fost o eroare a filtrului de particule.

Aceasta eroare putea surveni din mai multe motive,iar unul dintre ele este o injectie deficitara.

Ce nu reusesc sa pun in ordine cronologica,este schimbul de filtre,verificare injectie,conversie cp4 la cp3.

Fiecare pas facut,si ordinea in care sa facut,poate ajuta la elucidarea cazului,asa ca ar fi nevoie de o descriere a tuturor operatiilor efectuate,si ordinea in care sa facut fiecare dintre ele.

Din cite am reusit sa inteleg pina in acest moment,sistemul de injectie este Bosch,si injectoarele sint piezoelectrice.Verificarea lor rezulta din descrierea colegului,dar rezultatele obtinute in bancul de probe nu.

Ca sa simplific,un injector care functioneaza in parametrii normali,conform protocolului,nu inseamna neaparat ca va functiona perfect,ca unul nou.

De exemplu,un injector care ar trebui sa injecteze la ralenti intre 0,3ml minim,si 4,8ml maxim,conform protocolului,daca in masina va injecta 0,4ml ,este mai mult ca posibil ca masina sa scoata fum alb-albastrui la pornire,si pina se incalzeste la temperatura de lucru optima.

de asemenea,daca acelasi injector,ar trebui sa injecteze la solicitari maxime,spre exemplu intre 42ml si 56ml si in masina injecteaza 42ml,masina va scoate fum alb-albastrui atunci cind este accelerata pentru plecarea dupa loc,si cu toate acestea,injectorul respectiv,conform bancului de probe,se afla in parametrii normali de functionare.

Faptul ca un injector se afla in parametrii de functionare,nu inseamna neaparat ca functionarea in motor va fi ireprosabila,pentru a indeplini acest lucru,injectorul trebuie sa injecteze o cantitate optima,care in general este considerata ca fiind media dintre minimul si maximul cerut de protocol in bancul de probe,exemplul in cazul ralenti fiind undeva pe la 2,5ml.

Revin la conversia facuta de la cp4 la cp3,si din cite am inteles,trebuie modificat softul ca sa functioneze cum este nevoie,dar acest domeniu poate sa il explice mai bine cei care se ocupa cu asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ordinea am trecut-o în prima postare, cu lux de amănunte poate, poate cineva s-a ma lovit și poate sa ma trimita undeva unde sa rezolv problema ca de cheltuit bani și timp sunt satul.

Și la conversie din ce am văzut doar s-a montat noua pompa, s-a modificat mufa și s-a scos pompa auxiliara.

Repet, poate nu ai înțeles sau nu m-am făcut bine înțeles eu, NU VREAU SA REPAR MASINA ONLINE, PE FORUM. 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și da, din logica mea tot pe injecție este problema deși 2 mecanici mi-au spus sa desfacem motorul sa vedem ce este acolo. Însă dublul meu este, de ce pornește și merge bine și după 1 minut începe sa facă ce face!!!! Este ceva care declanșează debitul mărit de motorina, acum ca este din soft sau vr-un senzor, asta vreau sa îmi zică un mecanic/electrician.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,orice este posibil,ma refer la cine ce, a inteles,sau nu.Si de ce nu cauti unul din baietii dupa forum care se ocupa cu conversia cp3-cp4 sa iti dea o mina de ajutor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie îmi trebuie cineva care sa verifice toată injectia, plecând de la pompa pana la distribuție. Problema a fost si înainte și după conversie, deci nu conversia e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite,hai sa iti expun cum vad eu lucrurile,si in primul rind sa specific ca nu traiesc in RO,deci nu sint interesat direct,eu ca pompangiu,pot sa verific daca injectoarele merg intradevar cum specifica protocoalele bancurilor de probe,si pompa de asemenea,dar,cum pompa respectiva nu a fost dedicata acestui tip de motor,si cum nu ma pricep la aceasta conversie de la cp3 la cp4,primul lucru care l-as face,as pune o pompa originala,apoi as proba masina.

Asta este motivul pentru care te indrum catre o persoana care stie cu ce se maninca aceasta conversie.Daca iti faci impresia ca o alta pompa,va functiona corespunzator,doar pentru ca se invirte si face presiune,te inseli amarnic.

Inteleg si faptul ca tu ai avut aceasta problema inainte de conversie,si de aceea nu banuiesti lucrarea respectiva,ca fiind cea vinovata,dar indiferent la ce mecanic vei ajunge,se va afla in situatia in care se va intreba,daca nu cumva noua pompa este cea vinovata.

Parerea mea este ori sa revii la sistemul de injectie original,apoi sa cauti un mecanic,sau daca nu,sa cauti pe cineva care stie cum functioneaza aceasta conversie,sa o puna la punct,apoi sa cauti un pompangiu.

Fum alb-albastrui,este ce vezi tu,sau poate,si fara a vrea sa te jignesc in vreun fel,este ce crezi ca vezi,si care poate fi produs de o multitudine de cauze,care poate nu au nicio legatura cu distributia,sau cu injectia,dar a aruncat cineva o vorba in vint,si tu,te-ai dus dupa fenta,pentru ca asa ai interpretat informatia,plauzibila,cunoscuta,sau cum doresti sa o numesti.

In cazurile vazute de mine,fumul alb-albastrui,era rezultatul arderii uleiului din cilindri de cele mai multe ori,si banuiam turbina,nu sistemul de injectie.

Fum alb,un pic albastrui,si urit mirositor,intepator,de regula inseamna ca injectoarele,din diferite motive,administreaza mai putin combustibil in cilindrii motorului,si pot fi defecte,sau nu,sau pur si simplu nu au nicio legatura cu manifestarea.

Fum negru,de regula,inseamna ca amestecul de combustibil si aer nu este cel corect,cauzele care il produc,de asemenea pot fi multiple,nu neaparat sistemul de injectie.

Si sa ne reamintim ca mecanica nu este o stiinta exacta,se bazeaza pe experienta,observatii si teste.Pe vremuri,cind faceam pe elevii,si nu reuseam sa depistam cauzele unei defectiuni,maistrul ne trimitea sa cautam sirma ghimpata ca sa scoatem ralentiul din baia de ulei,asa ca am invatat sa nu mai reparam masini dupa ureche,dupa ce spun unii,ci sa analizam cauza-efect,schimbind orice piesa este necesar,pina rezolvam problema,dovada ca azi lumea ne numeste ,,schimbatori de piese" nu mecanici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare dragi colegi'

Se dă Octavia 2 rs BMN la bază conversie făcuta la BKD cu G+

După cum se ştie "păcatoasele" Siemens'uri s-au dus si mi-a recomandat cineva o alternativa mai buna să fac conversie la injectie de Bkd zis şi făcut

Până să meargă maşina cum trebuie am schimbat 3 seturi de injectoare axă cu came de bkd cea de pe evacuare' senzor axă cu came cel care trebuie să dai distribuţia jos pompă de inalte sau vacum cum i s zice senzor vilbrochen cu volant + ambreiaj  Masina are egr dpf răcitor off admisie de bkd din aluminiu' maffles' turbină 2.7 map4

Şi după toate aceste bătăi de cap maşina tremură la relantiu cu ac fară ac când o scoţi pe liber când apeşi ambreiaj orice ar face tremura...  în mers merge bine trage toate cele'

Am zis că poate o fi de la modificări am un ecu stock şi un map3 de bari tot la fel tremură...

Încă nu am dat chiulasa jos şi nu am umblat la tacheţi'

Ca idee ultimul set de injectoare pe care le-am luat de pe un audi 2.0 bkd au valoari până in + -0.33 la rece

valori-audi.jpg

 

Şi la mine pe masina 2 sunt peste  0.50+ si celelalte 2 ajung si la 1+

ultimele-mele-valori.jpg

Ţin să preciez că am luat compresie la motor : compresie.jpg

28 28 27 26

 

De precizat că avansul stă pe 1.5 şi da©ă il pun pe 0 nu este nicio schimbare ce am observat atunci când ii iei din motorină tremură mai rău' s-a umblat şi in rezervor pe furtune în carcasa degeaba...

Maşina porneşte imprăştiat deşi i-am schimbat toate tampoanele de la motor cutie si anti balans'uri

O să vă ataşez câteva videoclipuri mai jos

https://www.youtube.com/shorts/PXwIg1kPJak

https://youtube.com/shorts/ZLb9xS0oaX0

 

Valori injectoare in mers'

 

 

Imi cer scuze dacă nu am postat unde trebuie'

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune distributia cu cele trei cale si respecta procedura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

S-a umblat la distribuţie de 2 ori degeaba am schimbat si senzorul de poziţie' şi maşina tot tremură la relanti'

Inafară de uzura cilindrilor respectiv a injectorului  şi cablajul de la injectoare ce poate să mai influenţeze valoarea acestora? Pt ca eu când le-am luat de pe masina respectiva aveau valori mai mici de©ât au acum pe maşina le-am pus oringuri si suruburi noi reglate corect'

Maşina merg cu ea asa de mai bine de 1 an si ceva nu i-am dat de cap ţin să preciez că iarnă durează până incepe să tremure' la rece porneşte bine'

 

M-am uitat in topicu "Reglare avans (torsion value) pentru motor BKD" am înţeles ca avansul pe vcds trebuie să fie intre -1.5 sau -2.5 şi cantitatea injectata intre 4.7 si 5.2 eu am cantitatea injectata undeva la 6( din ce imi aduc aminte) o să revin cu un screen când pun mâna pe un laptop cu vcds

Dacă mut avansul pe - masina nu mai trage aşa tare şi dacă ii iau si din motorina tremură şi mai rău' am instantul la 0.7 fară ac'u

 

Dacă poţi te rogi să ma redirectionezi in alt topic/secţiune' poate o mai fi păţit cineva ceva de genul'

 

Modificat de Bebeee
Fara quote la postul anterior!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!