Jump to content

Skoda Kodiaq (FL 2023) 2.0 TDI (110KW/150CP) 4X4


Cosmin Cojocea

Postare recomandată

Cosmin Cojocea

Buna ziua tuturor.

Dupa 5 ani petrecuti cu Octavia FL (2018), am decis sa mizam tot pe marca SKODA, si sa facem upgrade la un SUV care sa ne satisfaca nevoile de familie si aici ma refer la confort la drum lung, iesiri multe la munte la cazari cu acces mai dificil, spatiu mare pentru cel mic in spate, si binenteles un portbabaj pe masura pentru a cara toate cele necesare familiei pentru multele sejururi.

Masina din semnatura a fost achizitionata in aprilie 2023 de noua din reprezentanta SKODA Piatra Neamt, este varianta de echipare style tractiune integrala, cutie automata DSG 7 (DQ381 cod cutie) motorizare Diesel , 150cp/360 Nm, cu mici optionale peste (scaune spate incalzite, volan incalzit, padele pt DSG etc. driving mode selection OFFROAD).Skodiaq-ul l-am achizitionat de la Piatra Neamt, a intrat si reducerea aferenta progamului Rabla 2023, si in plus a fost si o oferta la dealer si am prins si anvelope iarna din partea lor.

Pana in prezent dupa apx. 15 000 km (la prezenta data) , va pot impartasi experientele mele cu skodiaq-ul :).Imi place confortul masinii, pozitia inalta a postului de conducere, garda sol cca. 195 mm cu, care ma simt foarte confortabil pe drumurile forestiere,iarba etc, si in jungla urbana gen parcari la borduri inalte.Eram invatat de la Octavia precendenta cu spatiul generos in spate dar la Kodiaq e si mai mare, insonorizare buna, virtual cockpit ul este un must de acum incolo.Cutia de viteze (DQ381) e lenesa la schimbat in modul normal (lucru stiut de aproape toti utilizatorii de DSG) dar odata trecuta in sport e ceea ce trebuie.Folosesc modul D cu precadere in oras, si daca am nevoie de raspuns mai rapid fac shift in Sport prin apasarea in jos a manetei schimbatorului.Ma incanta cuplul, se simte de la turatii mici, urcatul rampelor pe teren dificil (cai acces drum pamant, forestier, iarba etc ) este foarte simplu, nu simt nimic chinuit totul decurge firesc.Farurile Matrix Led is superbe , am vazut ca odata puse pe auto noaptea nu deranjez pe nimeni din fata , chiar am ramas putin uimit de cum se face un con de umbra pentru cel din fata special ca sa nu il orbeasca si totul e dinamic (la vechea Octavia nu aveam asa ceva ).

Aspectele negative pana in prezent, un senzor stanga fata cam da rateuri in sensul ca in mers tot se triggereste ca si cum ar avea un obstacol dar nu e cazul (sper ca se rezolva odata cu recall-ul 91GF configurare unitate comanda senzori, tocmai am fost instiintat de un astfel de update la masina personala de catre cei din reprezentanta).Dinamica masinii la condus urban chiar si in modul sport e dupa parerea mea sub Octavia avuta in trecut (1.0 tsi 116 CP manuala), adica trebuie sa fiu mai temperat intr-o oarecare situatie in trafic unde necesita sa fii fasnet, ceea ce nu e cazul marelui urs :)).La fix 8200 km , dupa un martor presiune ulei , a trebuit sa completez cu fix 200 de ml de ulei deoarece nivelul era sub minim , cu toate ca la predare nivelul se incadra in normal.Din punct de vedere stilistic nu imi plac insertiile cromatice de la nivelul geamurilor dar se pot face un chrome delete (poate pe viitor).Alte probleme nu am gasit pana la prezenta data si cca 15 000 km.

Tocmai am facut prima revizie deoarece masina vine dotata cu un timp variabil  decis de catre masina cumva (mai aveam cca 2000 de km pana la schimb ulei , valoare calculata de calculatorul masinii).La prima inspectie, conform planului de service s-au inlocuit filtrele de ulei/aer habitaclu/polen si uleiul (cca 6l).Uzura placutelor fata este undeva la 20% si cele din spate 15%.Cam atat de spus pana in prezent.Daca va mai pot ajuta cu alte informatii va stau la dispozitie.

Toate cele bune!

 

 

image.thumb.png.1f97f6ed319e3a488ff14851fd4e3547.png

Link către comentariu

Faina masina, consum decent pentru gabaritul ei

Link către comentariu
Cosmin Cojocea

Asa este.Pot spune un 10l/100km in oras (sunt din IASI si stau intr o zona destul de aglomerata unde se merge bara la bara), si undeva la 6.2-7l/100 km extraurban (national+forestier etc).Pe autostrada nu pot spune , in zona Moldovei inca nu avem decat cei 7km centura ocolitoare de la Bacau :)) .(momentan)

Link către comentariu
Cosmin Cojocea

Cum afara deja se simte miros de vara, in weekend am scos puțin ursul la plimbare unde ii place lui mai bine, in natura.O plăcere sa pun haldexul puțin la treabă.

IMG-20240401-WA0017.jpg

IMG-20240401-WA0018.jpg

IMG-20240401-WA0019.jpg

Link către comentariu
  • 1 month later...
Cosmin Cojocea

Dupa multe drumuri si fataiala de oras, ca in perioada sarbatorilor pascale, am scos putin ursul la aer curat la padure, pe drumuri de codru ne-umblate.Nimic interesant, doar putin noroi pe roti, si alea neschimbate inca, ramase de pe vremea zapezilor. (lenea prea mare ca sa ma duc sa schimb cauciucurile cu cele de vara :)))

B.thumb.jpg.1fbb682aaef2283ade4bfa89b9f8e348.jpg

D.jpg

E.jpg

A.jpg

C.jpg

Link către comentariu
  • 3 weeks later...
Cosmin Cojocea

Buna tuturor, 

 

Tocmai ce am fost in weekend trecut pana intr-o escapada la munte in zona Bucovinei, Iezerul Sadovei.O zona superba, cu peisaje minunate.Referitor la Skodiaq, aceleasi pareri de bine.Ne indreptam spre 20 000 km.Dupa update-ul de unitate control senzori (recall din fabrica), nu am mai observat functionare defectioasa a lor in mers.

Singura chestie noutate de mentionat este ca de 2 ori cand am fost pe drumuri forestiere putin mai dificile (cu mai mult bolovanis si rampe) am observat ca dupa ceva mers, imi tot apare martorul "verificare presiune roti " cu mentiunea la detalii "nu s-a putut indica care roata anume". La destinatie la o simpla verificare presiune , constat ca e in valori optime la fel peste tot, deci banuiesc ca e din cauza diferentelor de rotatii poate, cauzate de posibile derapari locale cand treci peste vreun grohotis/pietric pe astfel de drumuri.In fine, nimic grav, reset si scap de warning. :)

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Link către comentariu
  • 1 month later...
Alex Salajan

Te salut  @Cosmin Cojocea

Legat de ce ai spus tu : ,, Aspectele negative pana in prezent, un senzor stanga fata cam da rateuri in sensul ca in mers tot se triggereste ca si cum ar avea un obstacol dar nu e cazul (sper ca se rezolva odata cu recall-ul 91GF configurare unitate comanda senzori, tocmai am fost instiintat de un astfel de update la masina personala de catre cei din reprezentanta) "

Si eu mi-am luat un Skoda Kodiaq in iunie 2023 si anul asta prin mai a inceput senzorul din stanga sa de-a niste beep-uri si nu era nici un obstacol sau vreo musca lipita.
Ciudat totusi, ca pana in mai nu a facut asa deloc, abea dupa ce am scos-o din service sa ai schimb rotiile(luna mai 2024) de iarna si atat, imd la 1 saptamana 2 a inceput sa de-a acele rateuri la senzorul de miscare fata stanga.
Tind sa cred ca poate sa intamplat dupa ultimul update din martie, daca nu ma insel, cel care aparea pe ecran la masina.
Acum am vb cu Skoda sa ma duc si eu sa fac acel update(recall din fabrica) de care zic ei ca e pt senzori.
Ma bucur sa aud ca la tine, ca dupa update nu mai ai probleme cu acel senzor si sper sa fie si la mine la fel.
Legat de martorul ,, verificarea presiuni''  a mai aparut asa din senin probabil si pe drum normal ? sau alte erori ?
Si cam cat a durat sa faca acel update, mi-a zis Service de aici ca poate dura si 2-3 ore 

 

 

Link către comentariu
Cosmin Cojocea

Buna

 

După update până la prezenta data nu am mai avut rateuri :) iar referitor la senzorul presiune roti nu am avut niciodată probleme până în prezent pe drum asfaltat normal (daca ai sa mergi vreodată pe drumuri forestiere sau camp unde nu exista marcaje nici delimitare a drumului ai sa observi că acc ul se dezactivează o să apară un warning ⚠️ ceva de genul acc indisponibil după urmat și de warning la senzor presiune roti uneori da uneori nu, fara consecinte asupra conduitei de condus a mașinii, m am documentat e cumva comportament firesc deoarece softul nu recunoaște drum, marcaje etc și își dă disable).Update ul l am făcut la reprezentanta in Iași și a durat cca 1h in cazul meu.(Recall unitate senzori parcare).Alte erori nu am mai avut.Totul funcționează în parametrii.(doar warning uri legate de alimentare :)) și completare AdBlue atât :))

Link către comentariu
  • 1 month later...
Cosmin Cojocea

Salut din nou,

 

A venit toamna, cel putin in IASI, asadar nu ratez ocazia sa ma bucur de natura, binenteles cu Kodiaq ul din dotare.In urma iesirilor mele precedente, off the road, am reusit cumva, nu stiu unde si cand, sa crap usor scutul de plastic, si am gasit si niste pietricele pe acolo :D, asadar cred ca in viitorul apropiat o sa purced la achizitionarea unui scut motor si cutie.Deja am gasit ceva ceva dedicat pe un site din Germania, ceva din aluminiu, poate putin mai scump dar cu reviewuri bune si usurel.Consider ca e ceea ce trebuie pentru drumurile pe care le frecventez eu cu precadere si micile iesiri in natura soft offroad.Toate cele bune tuturor! 

 

 

3.jpg

4.jpg

1.jpg

2.jpg

Link către comentariu
  • 1 month later...
Cosmin Cojocea

Buna tuturor,

 

Dupa ceva km cu masina din dotare, as putea vorbi un pic despre regenerarile si observatiile mele facute cu ajutorul unei interfete OBD conectata la portul masinii , si a unei aplicatii android, pentru motorul 2.0 TDI 110kv/150 cp (4x4).

 

Intervalul de km de la o regenerare la alta -> absolut variabil in functie de traficul unde conduci autoturismul.Personal am prins regenerari incepand de la o data la 60km (condus doar oras, aglomeratie, bara la bara, timp de o sapt. si doar in trafic la ore de varf), pana la o data la 500 km (condus extraurban in concedii).Inclusiv cand am ridicat masina din showroom prima regenerare a avut loc la cca 210 km. (in conditiile in care 120 de km am facut extraurban de la PN->IASI, masina fiind luata de acolo).In medie acuma la tipul de folosinta a masinii in familie, (condus in trafic abundent + trafic lejer + iesiri extraurbane) regenerarile se fac cam o data la 250/260 km.

 

Cand incepe regenerarea? -> Am observat ca regenerarile incep atunci cand "soot Mass calc (g)" ating valorile de 24, si undeva conform aplicatiei incarcarea pe filtru e spre 80%.

Cat dureaza regenerarea? -> In medie daca ma prinde in trafic dureaza cam 30 de minute (sau 4-5 km parcursi in oras conform trafic), daca ma prinde pe extraurban dureaza undeva la 15 minute.De la "soot mass calc (g) de 24 scade pana 7g , care corespunde in aplicatie undeva la 10-15% incarcare pe filtru.(niciodata 0 g).In timpul procesului de regenerare temperaturile in catalizator din citirea senzorilor de catre aplicatie arata undeva la 900 grade celsius, lucru simtit si uneori cand esti in toiul procesului si te dai jos din masina si simti mirosul acela de metal fierbinte venind de dedesuptul masinii.

 

Conditii de satisfacut ca sa inceapa regenerarea? -> Inafara de incarcatura filtrului, nu am gasit alta conditie care sa limiteze sa inceapa regenerarea.Stiu ca citisem din experientele altora ca trebuie motorul sa fie rulat (la cald), ca trebuie sa iesi la un drum lung etc. In cazul de fata nu se aplica.Regenerarea porneste fie ca e motorul cald sau rece fix atunci cand incarcatura ajunge la 24g.Am experimentat cazuri in care a doua zi la prima ora, la iesirea din parcare, regenerarea a pornit, chiar si cu temperatura de afara la -3 grade.Am experimentat si o regenerarea pornita chiar si cu martorul alimentare pornit.

 

Ce se intampla daca opresti motorul in timpul unei regenerari? -> Pai in cazul meu de fata, nimic tragic, la urmatoarea pornire se reia fix de unde a ramas netinand cont de faptul ca motorul nu a ajuns la temperatura optima sau altele.Am experimentat regenerari facute in 3 sau 4 reprize. Gen dimineata la pornire a inceput , nu s-a finalizat pana la destinatie, nici la intoarcere, iar a 2a zi , s-a reluat de unde a ramas, finalizand cu succes.Temperaturile alea inalte de ardere cum am mentionat mai devreme (800 - 900 de grade se ating instant in minute, conform citirii aplicatie.)In general, inafara cazurile extreme descrise, regenerarile se fac dintr o singura repriza.(cumva am norocul sa inceapa cand am drumuri mai lungi, dar se pot intampla si exceptii).Aici mai pot completa si faptul ca, tot din informatiile date de unii forumisti cum ca, regenerarile dese ridica nivelul de ulei , etc , personal verific loja odata la n timp si constat doar o scadere a nivelului si nu o crestere.

 

Comportamentul masinii in timpul regenerarii? -> Inafara de turatia crescuta a motorului la relantii, nu observ alte comportamente diferite in timpul procesului, si in timpul sofatului.Lipsa totala de indicii cum ca regenerarea e in toi, in cazul condusului extraurban.

 

(si pentru ca explicatiile mele sa fie cat mai concise, detaliez faptul ca alimentez doar cu carburant superior, si folosesc addblue doar din cadrul reprezentantei achizitionat)

Va multumesc! Sper sa fie util post-ul si catre ceilalti colegi.

Toate cele bune!(PS: next week montez scutul motor + cutie din aluminiu, a venit in sfarsit)

 

 

 

 

Link către comentariu

900grade? Eu n-am vazut asa ceva niciodata... cred ca maxim am vazut 650... poate 700 in timpul regenerarii, in conditii optime.

Link către comentariu
Cosmin Cojocea

Da si mie mi s-a parut wow, dar asa e. Atasat un log din aplicatie cu una din regenerari.

 

 

image.thumb.png.e3ba4eb25bab32844c9cb5d5f006d079.png

Link către comentariu
  • Administrator

Hai sa nu transformam topicul asta intr-o discutie despre DPF, va rog.

 

R.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...
Cosmin Cojocea

Dupa cum am mentionat si in postul trecut, saptamana asta am reusit si am schimbat scutul din fabrica cu cel achizitionat aftermarket.Operatiunea a fost realizata cam intr-o ora cu un cost modest ,in cadrul reprezentantei din IASI.Scutul vine perfect, fara alte artificii, nu coboara garda sol a masinii, nu aduce nici o schimbare in conduita de condus a masinii, nu afecteaza in vreun fel garantia de fabrica oferita de producator.

 

In alta ordine de idei, odata cu instalarea scutului, le-am aratat celor din cadrul reprezentantei, faptul ca ambele faruri (MATRIX LED), la imbinarea laterala a blocului far cu caroseria, pe cantul lor se observa niste fisuri care se propaga dealungul fantei.Culmea e ca fisurile sunt fix in acelasi loc, atat la farul stang cat si la cel drept.Excul lovituri mecanice, sau altceva.Domnii din cadrul reprezentantei au constatat, cu proces verbal, si au trimis mai departe pentru schimb pe garantie, urmand sa-mi comunice indata ce primesc raspunsul de la importator.Culmea ironiei, e ca in parcarea service-ului mai era un kodiaq FL, de vanzare, care la unul dintre faruri avea aceeasi problema. Asadar inclin sa cred ca a fost un lot destul de maricel de faruri cu defecte de fabricatie, de aceea indrum pe detinatorii de model KODIAQ FL, sa inspecteze vizual poate au aceeasi problema.

 

Atasez si niste pozici cu noul scut.Weekend fain!

1.thumb.jpg.d09550e1dc48840a00f51ce769921492.jpg2.thumb.jpg.e71a17620d26ba1c1e79e4a12a475a97.jpg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!