Jump to content

Blau Battlewagen


dragos suma

Postare recomandată

dragos suma

Helou,

 

Nu stiu cum sa incept dar here goes nothing : dupa lungi framantari sufletesti si nopti petrecute pe internetz incercand sa imi dau seama ce masina s-ar preta cel mai bine stilului meu de viata si planurilor viitoare am ajuns la concluzia ca un Subaru Outback Wilderness s-ar potrivii de minune dar cum intregul proces de achizitie , import si omologare individuala parea prea anevoios m-am multumit cu next best thing adica un Passat Alltrack 2.0 TSI GPF.

 

Presupun ca trebuie sa descriu si un pic partea mecanica : Sub capota se afla un ea888 gen3 acompaniat de un is38 si  un filtru cu particule o cutie automata cu 7 rapoarte ( sper dq500 dar cel mai probabil este un dq381 ) precum si un sistem de tractiune integrala de tip haldex gen5 . Tot acest pachet a fost asamblat in 2019 si pana in momentul cand a intrat in posesia mea  a parcurs 66k pe drumurile din germanica .

 

Dotari :

Sincer nu stiu numele "pachetelor de optiuni" si nici nu as vrea sa folosesc expresia "full fara piele" asa ca o sa incerc sa enumar dotarile ce le-am descoperit pana acum :

  • 2 pedale - una face masina sa mearga mai tare una sa mearga mai incet - great success
  • Una bucata volan plin de butoane plus 2 pe spatele lui care ca prin magie face ca sa creasca sau sa scada zgomotul din habitaclu
  • 3 ecrane, cu mentiunea ca unul e jucaus tare si ba apare ba dispare la apasarea unui buton
  • Prajitor de chelie
  • Scaun sofer fara happy end , ca altfel incearca sa faca ceva acolo la lombar
  • Pachet soacra - e mai atenta decat tine sa pastrezi distanta regulamentara , daca mergi intre benzi , daca ai ceva in unghiul mort ( sincer sper sa si puna frana :)) )
  • Pachet prietena - daca are loc face si o parcare laterala cat de cat decenta
  • ACC - asta a fost cam una dintre cerinte :)
  • Priza de 220v

 

Planuri viitoare :

 

0. Protectii metalice motor/cutie si haldex

1. Haldex controller :) - Papa needs that 4x4 lock

2. Lift kit - Asta daca ajung sa o pun pe burta pe undeva

3. Baie de ulei din metal - fooo vw si responsabilitatea fata de mediu prin folosirea de mult plastic reciclat

 

 

 

Multumesc.

IMG_20240112_155731.jpg

Modificat de dragos suma
Added more info + picture
Link către comentariu

Lift kit, 4x4 lock... deja cred ca Alltracku isi depaseste capacitatile :) Poate mai bine cautai un SUV, ceva?

Link către comentariu
dragos suma
Publicat (modificat)

Sincer nu prea imi plac suv-urile :) Ma uitam la un Touareg ( cele cu low range , si diferentiale blocabile ) dar nu am gasit ceva care sa se incadreze in cerinte ( Km , ani , combustibil si binenteles buget :))  Daca voi ajunge sa am nevoie de un SUV pentru un overland build cred ca am sa ma orientez pentru ceva cu mai putina tehnologie mai multa mecanica :) Momentan pentru 95% asfalt si 5% forestier alltrack-ul cred ca este mai mult decat suficient :)

 

Modificat de dragos suma
Link către comentariu
  • 2 months later...
dragos suma

So .. au trecut cateva luni si ceva km asa ca pot sa imi mai vars un pic of-ul pe forum :))

La masina nu pot sa ii reprosez ceva , merge papa benzina , si ceva antigel :( In schimb pot sa imi reprosez mie ca stau prea mult pe net ca sa citesc cum se repara una alta pe la masina si asta ma face un super client dificil pentru service-uri :((

 

So long story short o recomandare pentru niste "bajeti" prin Bucurestin care stiu ce fac pe partea de mentenanta cutii si haldex :) Intreb asta pentru ca initial am zis sa vorbesc cu reprezentante si recomandari si situatia se prezinta cam asa :

 

1. Brady - recomandarea unui coleg ca ii servizeaza nea mecanicu de acolo ff bine R-ul lui. Discutat cu baietii , spus ce vroiam eu sa ii fac la masina , toate bune si frumoase dar mi-am luat un mega ghosting dupa ce mi-au prezentat oferta cand i-am intrebat de schimbul de ulei din diferentiale

2. AVIA Pantelion - citit pe forum ca par a fi cat de cat ok. Dat un mail , spus eu ce vreau sa faca . Ei mi-au raspuns ca da producatorul nu recomanda schimbarea ulei-ului din diferentiale dar pot sa o faca la cererea clientului. Dar cand am ajuns la partea de schimbare a filtrului de la cutie mi-au precizat ca trebuie sa dea cutia jos ( 1500 ron extra ) . Cand le-am raspuns cu procedura din manual despre cum se schimba filtrul de ulei de la cutie mi-am luat ghosting :((

3. VOLKSGARAGE - tot asa citit pe forum ca ii recomanda lumea. Am vb cu ei , tot asa producatorul nu recomanda dar ei schimba dar cand am ajuns la partea de HALDEX cumva pareau sa nu stie ca daca vrei sa cureti filtrul ( cosutet-ul de la pompa) atunci cele 2 garnituri de la pompa.

 

Sincer stau si ma gandesc ca una din marea problema a VW e ca sunt multe si cam toti mecanicii stiu sa repare, toata lumea are recomandari si experiente ... dar pana la urma urmei putini sunt cei care fac procedura cum trebuie.

 

So daca aveti ceva recomandari pentru unii care stiu ce fac as aprecia. As vrea sa invat eu tips & tricks nu sa vin si sa ii intreb daca au facut una sau alta.

 

Multumesc.

Link către comentariu
gabriel88

Pe partea de revizii si diverse la dsg am tot auzit despre un tip din Buftea, are pagina de facebook si vad doar clienti multumiti pe acolo iar din poze si cum explica pare ca procedeaza dupa manual. Ii poti pune o intrebare eventual (Revizii cutii automate Buftea), asa se numeste pagina de facebook. Nu il cunosc si nu am fost la el dar am auzit doar de bine. 
Spor la research.

Link către comentariu
acidone77

Da tu ce vrei sa faci defapt, ca nu prea inteleg?

Schimb ulei dsg si filtru?

Schimb ulei diferential fata si cutie transfer? ( astea sunt impreuna )

Schimb ulei diferential spate?

Schimb ulei si curatare sita Haldex? ( banuiesc ca e Haldex 5 cu sita nu cu filtru... aici da, daca dai jos pompa se inlocuiesc cele 2 oringuri )

Si pentru operatiunile astea nu gasesti service sa ti le faca?

Link către comentariu
dragos suma
Publicat (modificat)

Toate :)  Vreau sa ii schimb toate fluidele pe partea de transmisie. Nu stiu daca nu gasesc dar pana acum ori nu mai raspund ori inventeaza proceduri / nu cunosc procedura. In apararea lor .. cred ca de cele mai multe ori am vb cu reprezentantii de vanzarea care sunt sigur ca sunt paraleli , dar ma astept ( poate prosteste) ca in momentul cand vine cate unu' cu gargauni sa iti intrebi mecanicul sef ba cum se face aia , sa iti notezi si apoi sa vii cu un raspuns. Mda .. poate ma astept la prea multe 😐 

Modificat de dragos suma
Link către comentariu
acidone77

Pai da nu e nimic complicat in a schimba cele de mai sus... vorbeate cu @Doomy poate iti recomanda el un service ok... sau du te pana la @EEXCALADE

Link către comentariu
cascadoru
11 hours ago, gabriel88 said:

Pe partea de revizii si diverse la dsg am tot auzit despre un tip din Buftea,

Nu repara cv DSG la 4x4, doar FWD

Link către comentariu
acidone77

DA el nu cred ca vrea sa repare nimic, doar sa schimbe uleiul si filtru la DSG, ceea ce ar trebui sa fie basic knowledge pentru orice mecanic mai rasarit...

Link către comentariu
cascadoru

Nu te contrazic.

Link către comentariu
în urmă cu 14 ore, gabriel88 a scris:

Pe partea de revizii si diverse la dsg am tot auzit despre un tip din Buftea, are pagina de facebook si vad doar clienti multumiti pe acolo iar din poze si cum explica pare ca procedeaza dupa manual. Ii poti pune o intrebare eventual (Revizii cutii automate Buftea), asa se numeste pagina de facebook. Nu il cunosc si nu am fost la el dar am auzit doar de bine. 
Spor la research.

Am fost si eu la el, foarte ok băiatul, stie ce face, recomand.

Link către comentariu
dragos suma
Publicat (modificat)

Exact schimbrile de ulei :) Numai ca problema e mecanicul mai rasarit :))  Am vb cu @Dommy si rezultatul nu este incurajator, Mi-a recomandat fie sa imi murdaresc eu mainile sau sa ma duc pana la Bacau :) 

O sa le dau un telefon celor de la Buftea ( bine impropriu zis buftea ca e mai mult Darza :) )

 

In apararea celor de la Volksgarage .. eu cred ca problema e la partea de comunicare / cunostiinte a reprezentatilor de vanzari.

Modificat de dragos suma
Link către comentariu

Recomand și eu atelierul de la Dârza (Revizii cutii automate Buftea).

Am schimbat preventiv uleiul Haldex la Kodiaq, cu demontare și curățare filtru pompă.

Link către comentariu

Salutare!

Incearca si la cei de la revizie cutie. Sunt undeva prin andronache si am vazut ca au recenzii foarte bune. 

Acum nu stiu daca te pot ajuta si cu restul. 

 

Succes!

Link către comentariu
  • 4 months later...

So nu am mai scris de multicel pe aici asa ca m-am gandit sa imi fac timp :)

 

Masina pare in mintile ei , aduna kilometrii cam 16k in 10 luni ( poate ar fi trebuit sa imi iau un diezal la cat vad ca merg cu ea ) numai ca observ ca desi nu pare sa ii placa asa de mult ulei-ul ( poate am parte de dilutie , poate nu inca nu am trimis uleiul colectat la analizat ) pare sa fi dezvoltat o afinitate pentru antigel :) Acum stiu modulul termic ( parca asa se numeste ansablul de pompa termostat ) este o chestie care poate sa puna probleme pentru aceste motorizari  dar as vrea sa intreb din experienta ( patanii ) ce altceva mai poate sa dezvolte o afinitate pentru antigel :D ( poza plin -  9Iulie , poza gol azi 1 Oct . Ca si referinta pe 13 Iunie a fost refacut nivelul )

 

Pot sa zic ca pana acum sunt placut surprins de capacitatea masinii de a face fata la drumuri forestiere , si desi nu am ajuns in situatii cu vreuna din roti suspendata as putea zice ca sigur nu ii face mare placere cand auzi cum se torsioneaza sasiul cand incerci niste niste hartoape mai interesante :) O alta chestie care ma surprinde  este modul cum decide taica ESP ( cu toate ca , cred ca este mai curand ASR-ul ) sa intervina aleator , bine aleator din pct meu de vedere de plebeu care sta cu mainile pe volan si cu o talpa grea :) Poate nu il inteleg eu dar de ce atunci cand treci cu ceva viteza peste limitatoarele de viteza ( franat inainte , ridicat piciorul din frana fix inainte ) si apoi imediat revenind mai hotarat pe pe acceleratie incepe sa clipoceasca ASR-ul de parca cine stie ce drq de suprafata ar fi sub si pierde mama aderentei si in  aceleasi timp cand ies hotarat dintr-un ac de par pe transfagarasan pare sa puna toata puterea jos si nu maraie si caraie nimic ...

 

Ca si continuare la postarile anterioare : Am schimbat uleiul de cutie la Wolksgarage acum 5k km si pare sa nu fi crapat nimic :D

 

Anywho .. povestea continua km la fel :)

NivelAntigel_1Oct.jpg

NivelAntigel_9Iulie.jpg

Modificat de dragos suma
Link către comentariu

Urmareste pompa de apa, cam pica la 2.0 tsi, crapă carcasa din plastic și curge antigelul.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Mda .. telenovela antigelului continua :) Am fost zilele trecute sa imi schimb ulei-ul ( la un service cu o reputatie cat de cat ok pe forum ) si raspunsul lor a fost ca totul pare uscat deci imposibil pentru ei sa determine sursa misterioasa a disparitiei de antigel.

 

Acum vad ca trebuie sa explorez solutii alternative :

 

1.  Analiza ulei - poate am o fisura in zona de contact antigel / ulei si cumva am pierdere pe acolo

2. Test prezenta CO2 in antigel - cu toate ca daca era o problema acolo cred ca imi sarea temperatura antigelului si imi dadeam seama de asta pana acum

3. Sa adaug un lichid sensibil la UV in antigel si apoi cu o sursa de UV sa vad pe unde drq e scurgerea vietii :)

 

Anywho printre altele ( garnitura de la baia de ulei ) masina a iesit din service si cu mentiunea ca amortizoarele fata au cam inceput sa planga ( saracutele le inteleg cand au vazut ce gropi sunt in romanica ) si in cautarile mele pentru inlocuitoare am vazut ca baietii de la blistein ofera atat b4 cat si b6 pentru aceasta platforma :) So intrebarea si intr-un fel dilema mea .. daca cineva foloseste b6 cu dcc cat de diferite sunt in modul sport fata de oem , ca asteptarea mea este ca pe comfort treburile sa fie cam la fel :)

 

Si ca sa fie treaba treaba am zis sa incep sa monitorizez si marea buba a EA888-urilor  ( cea care pe mine ma ingrozeste cand ma gandesc ) si anume intinderea lantului de distributie , so toate bune pana acum 84k si 2.2% Not great not terrible

20241015_162054.jpg

Modificat de dragos suma
Added compensation picture
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!