Jump to content

2021 Cupra ATECA 300


dumi_DC

Postare recomandată

Salutare si bine v-am regasit!

De cateva luni m-am decis sa reintru in lumea VAG, dupa o lunga pribegie pe la francezi, japonezi si bavarezi :)

Cum ultima masina, un 118d, cutie manuala, (pe care inca o mai am) a implinit varsta de 13 ani, m-am decis sa imi achizitionez una mai noua...dar ce masina?

Prin Septembrie am facut un test-drive cu un Formentor VZ 310 (prin intermediul celor de la GTT) si mi-a placut foate mult, drept urmare, m-am pus pe cautari...zi de zi sa vedem daca apare vreuna in bugetul dorit (pana in 30.000E fara TVA), cu ceva dotari (sistem audio Beats, trapa, scaun sofer electric si carlig), si in anumite conditii de achizitie (musai de la un dealer si cu TVA deductibil). Cum nu prea se gaseau astfel de masini, care sa indeplineasca toate criteriile, am aruncat un ochi si la Ateca, un model aproape de varsta pensionarii.

Initial, dupa ce am vazut prezentarea lui Vlad (atelierul de detailing) a unui Ateca facelift (2021), care avea tot motorul EA88 Gen3, eram putin reticent, dar am observat ca cele mai multe modele, chiar si din 2021 au motorul in ultima lui iteratie.

Ca sa scurtez putin, am gasit o Ateca care se apropia de ce cautam eu (mai putin la dotari) dar m-a incanat ceva mai mult decat Formentorul, avand mult mai mult spatiu la interior (inaltime, spatiu la interior si portbagaj - chiar m-am saturat sa merg in concedii cu bagaje si la mine in brate). Si am spus ca este chiar masina de care am nevoie asa ca...dupa aproape 2 saptamani am putut sa o si conduc (chiar daca toata povestea se intinde pe aproape 3 luni, ea a ajuns in tara abia la inceput de decembrie)  

 

 

IMG-8800.jpg

 

Whats-App-Image-2023-12-08-at-14-54-56-6

 

IMG-8803.jpg

 

Whats-App-Image-2023-12-08-at-14-54-56-1

 

Whats-App-Image-2023-12-08-at-14-54-56-1

 

Ca si prime impresii, mergand numai in Bucuresti cca 250km, confortul este de vis, amortizeaza foarte bine toate denivelarile in modul confort, scaunele sunt foarte comode desi sunt scoica. Motorul este foarte vioi, fiind si prima mea masina mai puternica - cele anterioare s-au invartiti in jurul valorii a 140CP, se tureaza rapid, trage din ture joase, de pe la 2000-2500rpm. Consumul se invarte intre 13 si 16% dar este ok pentru ce ofera raportat la traficul din oras in aceasta perioada.

Ce nu regasesc din caracteristicile Foremntorului, in modul Cupra, sunetul motorului nu este asistat prin sistemul audio, evacuarea este ceva mai silentioasa (tot in modul Cupra, nu are pops&bangs la retrogradari), din setarile profilului Individual nu de pot regla in aceeasi masura toate optiunile, ci numai in 4 trepte: Confort, Normal, Sport si Cupra (o sa revin cu detalii aici, nu sunt 100% sigur ca sunt 4 optiuni).

Din dotarile pe care nu le-a bifat ar fi scaunul sofer reglabil electric si carligul de tractare. Am trecut peste aceste minusuri deoarece chiar daca este foare util sa iti pot regla scaunul si pe inclinatie, nu este ceva fara de care nu pot trai...o sa vad eu la primul drum mai lung (peste 500km). Carligul era si ala bun, fiind destul de ianalta e mai complicat sa iti pui bicicletele sus pe suportii de pe barele transversale si de asta ar fi fost util. 

 

Doua nemultumiri am:

1. nu a venit cu carte service dar conform raportului CarVertical nu a avut nici un fel de incident si a avut 4 intari in service pana acum, ultima la 27400km in Aprilie anul trecut. Acum are 35300km si urmeaza o revizie la inceput de an...oricum nu plec la drum de sarbatori si nici numere definitive nu am.

2. Camerele 360 sunt foarte slabe la luminozitate scazuta, asa ca noaptea, tot vizual trebuie sa te ghidezi.

 

O sa revin cu noutati!

 

Modificat de dumi_DC
Link către comentariu

Salut, sa o stapanesti cu drag. 

 

Arata foarte bine utilajul, n-am ce spune. Cum sta la capitolul antifonare, mai ales la mers pe autostrada?

Link către comentariu

Salutare,

ca si fost propietar de Ateca si cu avans dat pentru Formentor, pot sa iti spun ca iti inteleg problema spatiului in aceasta comparatie ca si volum :)
Consum nu se pune la zambatul de pe buze, daca ajungi prin Cluj ne putem vedea sa iti arat cum sa tii turatie pentru cateva pop-uri ;)
Km fericiti impreuna!

Link către comentariu
în urmă cu 1 oră, cristi511 a scris:

Salut, sa o stapanesti cu drag. 

 

Arata foarte bine utilajul, n-am ce spune. Cum sta la capitolul antifonare, mai ales la mers pe autostrada?

Multumesc!

Nu iti pot spune multe de cat este de zgomotoasa pe autostrada, inca n-am iesit din oras. Mi se pare ca este antifonata cel putin la fel de bine ca seria 1 (la zgomotele din exterior) si un mare plus este ca nu se mai aude motorul diesel inauntru :) 

Am verificat setarile pentru modul individual si la unele optiuni ai Confort, Eco, Sport si Cupra, la altele doar Confort, Sport si Cupra. Modurile prestabilite mi se par foarte ok, nu tin neaparat sa le setez in 15 trepte pe fiecare.

Modificat de dumi_DC
Link către comentariu

Camerele 360 sunt o mizerie...am avut un nissan ce avea camere 360 gratie tehnologiei dezvoltate de infinity prin 2012...imaginea era fluida, contrastul era perfect zi/noapte...la vag/seat/cupra sunt asa, sa fie...eu sunt dezamagit total.Mai nou si stellantis are camere 360 ce functioneaza mult mai bine.....

Link către comentariu

Banuiesc ca sunt cam aceleasi camere in grupul VAG, eu am avut 360 pe Passat B8 si am fost foarte multumit.

Link către comentariu

Tot cautand, am gasit pe net un program de service:

808769404_MentenantaCupraAteca.thumb.png.6509c7667fa33b2728e203339d2d2796.png

 

Chiar eram curios cand trebuie schimbat uleiul in cutie si dieferential. Se pare ca va urma la primvara diferentialul...uleiul in cutie ma mai gandesc daca o sa il schimb la 60k sau 80k.

 

Am facut ieri si o revizie (ulei si toate filtrele), in plus am inlocuit si placutele de frana fata, mai aveau  mai putin de 2mm pana la senzor..

 

Sarbatori fericite tuturor!

Link către comentariu

Daca vrei sa intretii masina corespunzator iti recomand sa schimbi pana la max 60k toate uleiurile... dsg, cutie transfer, diferential spate si haldex ( daca ai gen5 sa cureti si filtru haldex ).

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Retrag plangerea legata de camerele 360, se poate regla luminozitatea...asa e cand pui mana pe ceva nou, pana iti dai seama cum sa le configurezi, dureaza putin.

 

Am mai observat o chestie, dupa ce opresti motorul, indiferent de modul de condus in care era inainte, se revine oarecum la Confort. Odata desi il lasasem pe Confort, cand am pornit, cutia era in Sport. Nu este o problema, doar o constatre.

 

In rest, nu am de ce sa ma plang, astept ocazia sa ies din Bucuresti. Consumul in oras este undeva la 15 si ceva.

Modificat de dumi_DC
Link către comentariu

Eu la.Passat tineam.modul de condus configurat pe Individual ( daca ai ) dar mie imi ramanea asa dupa fiecare pornire/oprire.

Link către comentariu

La masinile mai noi se reseteaza automat la oprirea motorului. O prostie, bineinteles.

Link către comentariu

Aseara pe la 8 dupa ninsoarea de peste zi, cand am plecat spre casa fiind carosabilul acoperit cu zapada am simitit ce insemna un sistem 4x4. La accelerari si viraje sta foarte bine pe drum.

Dupa atatia ani de diesel ma bucur si eu de caldura in interior la scurt timp dupa plecare, YEY!

 

Am ceruti aici pe forum dotarile masinii conform VIN dar nu imi dau seama daca exista precablaj pentru carlig sau nu. Chiar as vrea sa imi montez carlig de tractare (cel rabatabil OEM) dar in afara de carligul in sine si de cablajul pentru priza nu stiu ce ar mai implica. Carligul il gasesc util pt a monta un suport de biciclete, poate si un peridoc cu barcuta la un moment dat.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Se pare ca sistemului de infotainment nu ii prietste prea bine conexiunea cu telefonul, prin Carplay waze-ul face figuri. Se vedea similar cu google maps din satelit si pana la urma s-a blocat, a trebuit sa scot telefonul.

475092300_WazeCarplay.thumb.jpeg.5ab452082b8c6d570d8eb2531482dd83.jpeg

 

Se mai intampla cateodata sa fie telefonul conectat prin BT si sa nu se auda convorbirea, dar foarte rar.

Link către comentariu

Făcea și al meu Ateca la temperaturi mici via cablu, face și Tiguan actual wireless random, soluția era să trec din nou în interfața mașinii și să decuplez pe CarPlay, ajută, câteodată 🍻🤣

Modificat de ToniM
Link către comentariu
On 1/9/2024 at 4:17 PM, dumi_DC said:

Aseara pe la 8 dupa ninsoarea de peste zi, cand am plecat spre casa fiind carosabilul acoperit cu zapada am simitit ce insemna un sistem 4x4. La accelerari si viraje sta foarte bine pe drum.

Dupa atatia ani de diesel ma bucur si eu de caldura in interior la scurt timp dupa plecare, YEY!

 

Am ceruti aici pe forum dotarile masinii conform VIN dar nu imi dau seama daca exista precablaj pentru carlig sau nu. Chiar as vrea sa imi montez carlig de tractare (cel rabatabil OEM) dar in afara de carligul in sine si de cablajul pentru priza nu stiu ce ar mai implica. Carligul il gasesc util pt a monta un suport de biciclete, poate si un peridoc cu barcuta la un moment dat.

Pot sa iti dau eu mai multe informatii despre montajul carligului: pe langa carligul propriu zis si cablaj (masina mea nu a avut pregarire pentru carlig), a trebuit sa mai cumpar si un modul can-bus, pentru a pastra functiile de siguranta ale masinii (atunci cand conectez suportul de bicicleta in priza carligului mi se dezactiveaza automat senzorii de parcare de pe spate si sistemul de radar pentru rear traffic alert). Eu am montat carlig AM, nu cel OEM, totul a costat in jur de 3500 lei acum 2 ani si a durat o zi intreaga, cablajul se conecteaza in cutia de sigurante, deci a trebuit desfacut destul de mult din plasticele de la praguri si din portbagaj, apoi modulul can bus a fost activat si configurat de la distanta, in functie de dotarile masinii.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Multumes pentru raspuns!

Iau in considerare cele spuse.

 

Am o nelamurire legata de modurile de condus, oare de ce in Sport si Cupra creste relantiul la 1100-1150rpm? Pare masina mai rapida cand sta pe loc, ca nu inteleg?

M-am mai uitat pe YT si la Porsche, la BMW, ma Merc...nicaieri nau am vazut sa sara relantiul 3-400 ture in sus. Se poate schimba din soft?

Ex la Porsche 911 Carrera S:

image.thumb.png.a19de99bb3324009a037c2ea5a45d637.png

Link către comentariu

Nu am un raspuns la intrebare, dar confirm ca si Formentor VZ310 se comporta la fel. 

Ma gandesc ca este pentru un zgomot mai pronuntat al evacuarii sau poate a facilita o plecarea mai rapida de pe loc.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Revin cu noutati:

Am ajuns la GTT pentru o mica interventie la bara spate dupa un incident in parcare (povestea mai jos) si "am primit" o programare pentru o resoftare a sistemului multimedia si instalarea capacului motor. O sa mai schimb si placutele de frana spate si sa instalez carligul (o sa iau unul de la dezmembrari), diferenta este foarte mare fata de cel nou care costa 3800 ron.

Am ajuns weekendul trecut si pana la Fundata, frumos pe drum, mai putin plecarea din Bucuresti de vineri, cand de la Afi pana la iesirea pe A2 am facut aproape 2h si mi-a cam dat consumul peste cap :))). La intoarcere, decent, am intrat in Bucuresti cu 8.2% dar a fost doar coborare. Concluzia este ca se poate un 9-9.5 in orice conditii de drum.

 

Despre incident, acum 2 saptamani am plecat cu fetita mea la o aniversare la Destiny Parc langa Dedeman Baneasa, cat copilul statea la petrecere am plecat pana in Dedeman. Nu am gasit ce trebuia si am iesit in maxim 5 minute. Cand ajung la masina am vazut ca este zgariata bara spate pe colt in stanga, am zis ca m-a atins cineva cand parca. Ma duc la receptie, le spun ca am intrat cateva minute si ca cineva mi-a lovit masina. VIne un tip de la securitate, foarte de treba, discut cu el, mergem la masina ii atar dupa care ii cere o inregistrare colegului de la dispecerat, ii trimite un printscreen si imi arata ca am intrat cu masina lovita la ei in parcare....m-a bagat complet in ceata.

Stau sa ma gandesc ce si cum s-a intamplat, nu avea cum decat sa fie de la mine de la bloc. Ajungem intr-un final acasa pe seara si vad masina care fusese parcata in spatele meu pana la pranz, pana cu vreo 2h inainte sa plec. Avea o julitura pe usa spate dreapta fix inainte de pasajul rotii, fix la aceeasi inaltime...era clar. Il sun pe proprietar (am gasit un numar printr-un buzunar sub bord), si bineinteles ca a inceput cu textul clasic, nu am fost eu, n-are cum, zic eu bine si merg la politie, dau frumos declaratie ca am gasit-o lovita darstiu cine m-a lovit.

Dupa vateva zile ma intalnesc personal cu soferul in cauza si i-am aratat unde e lovita masina mea, i-am arata ca si a lui "a fost" lovita in aceeasi zi si ca nu are cum sa fie coincidenta. A recunoscut ca nu si-a dat seama, nu e obisnuit cu masina...ca sa facem amiabila. Au mai trecut 2 zile am completata amiabila, ma intorc la politie sa discut cu agentul care a completat atunci procesul verbal, mare problema, de ce am facut amiabila? Intr-un final a spus ca anuleaza ce procesul ala verbal si declaratia mea si ca pot merge la service pt dosarul de dauna pe RCA-ul vinovatului. Care culmea are RCA la aceeasi societate de asigurari unde am si eu Casco. 

 

909758031_WhatsAppImage2024-02-23at01_08_02.thumb.jpeg.38fc7926b5c568761e7dc909a1f7e6c8.jpeg1865131878_WhatsAppImage2024-02-23at01_30_00.thumb.jpeg.065cfae16f1cc77ba27dab67e3fc2b89.jpeg

Link către comentariu

Traiasca Bucurestiul si oamenii din el :))

 

Cat priveste consumul, interesant. E chiar ok pentru motorizare/masina. :) 

 

Confortul la drum cum e? zici ca ai fost la Fundata si sunt curios cum ti s-a parut asfaltul dar si cu ce anume compari ca sa avem un cadru cat mai complet.

 

Bafta!

Link către comentariu

Ca tot ai mentionat Casco, ce valoare ai asigurata si care e prima de asigurare? Si la ce firma?

Link către comentariu

@cristi511 mi se pare mai confortabila ca un BMW seria 1 (e87), masina pe care am condus-o ultimii 13 ani. Desi are rotile de 19" mi se pare ca amortizeaza bine gropile si denivelarile, in sensul ca nu sunt deloc deranjante.

@andrei0241 Asigurarea CASCO este la Aliianz, prima este 1428E/an si valoare scade de la 36.000E in primul an la 19.600E in ultimul.

 

Apropo ca spuneam ca e mai bine sa faci reparatii pe RCA decat pe CASCO cu regresie la RCA, la BMW, in 2015 cand am terminat leasingul, ma costa asigurarea CASCO 1400E/an pentru 10.000E valoarea asigurata, oferta de oferta :))))

 

Modificat de dumi_DC
Link către comentariu
  • 4 weeks later...
Publicat (modificat)

Ieri am facut un drum pana la Eforie si inapoi, cu un mic ocol prin Constanta. Am ajuns acasa cu autonomie de 10km. Plinul il facusem la MOL-ul de pe Pallady de la iesirea din oras. Consumul a fost undeva aprope de 11%, pe pilot la 140km/h.

Uitasem cu este la drum lung cu o masina pe benzina :)))

 

Foarte misto cu pilotul adaptiv, practic te agati de covrig cat sa nu iesi in parapeti si masina face toata treaba.

 

Mi-am luat armatura cu carligul electric, sper ca luna care vine sa ajung si la montaj. Nu ma grabesc sa dau 5000 lei pe instalare.

Modificat de dumi_DC
Link către comentariu

De unde ai luat carligul? OEM? Ai pe masina pre-echipare ptr carlig?

Ce anume include suma aia de 5000 ron ptr instalare si unde o vei face?

 

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Salut!

Carligul l-am luat de la dezmembrari, este OEM. Este acelasi ca la Skoda Karoq sau Seat Ateca, nu este nici o diferenta. Al meu are codul 57A803880D (pt karoq are acelasi cod dar am vazut ca sunt si versiuni mai vechi care au alta litera la final B sau C, probabil au fost mai multe revizii).

La GTT mia-u spus ca un carlig OEM este 3900 lei si cu restul componentelor: cabluri, modul, buton, capitonaj portbagaj, decodare plus manopera ajunge la 9000lei.

Atunci le-am spus ca vin eu cu carligul :), totusi sunt 2400 lei pe care imi raman in buzunar.

 

Cred ca la ei voi merge pentru montaj dar sunt deschis si la alte variante, nu cred ca este ceva iesit din comun pentru cineva care se pricepe la masini VAG.

Modificat de dumi_DC
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!