Jump to content

Golf 7.5 GTI


Dudutz18

Postare recomandată

Vă salut!

După 6 ani cu o japoneză aspirată, a venit și rândul meu să intru în lumea posesorilor de VAG :D

Mașina în cauză este un Golf 7.5 GTI, fabricat în 04.2018 pe care l-am adus din Germania acum o lună și jumătate. Sincer să vă zic, planul era să iau un NFL după 2016 dar când am văzut-o pe asta, n-am mai stat să mă gandesc la toate calculele pe care mi le făcusem când am plecat din România deoarece..aia e, am prins o ofertă zic eu destul de bună încât s-o refuz.

Ca și dotări, înafară de cele standard existente pe GTI, mașina are ACC, trapă și DSG (venind de pe o manuală și nefiind adeptul cutiilor automate, inițial am fost destul de sceptic privind achiziția unei mașini automate până s-o conduc, după s-a schimbat treaba). Drumul din Germania până în țară a fost ceva de vis, nu-mi venea să cred felul în care se mișca mașina și nivelul de confort din interior la viteze de 130-140 de km/h. Pentru cine este curios de cifre privind consumul de combustibil, cu ACC-ul setat la 140 de km/h, mașina avea un consum instant între 7.5% și 9% (mai mult decât rezonabil zic eu). De la Sibiu până în Pitești, cu câteva depășiri pe alocuri, CB-ul îmi arăta 6.9%. 

Când am ajuns în țară primul lucru pe care l-am făcut a fost să duc mașina la mecanic pentru o revizie mai amănunțită (ulei, ulei în cutie, bujii) dar unde s-a constatat că trebuia schimbată și pompa de apă deoarece pierdea antigel. Zis și făcut! :)) 

 

La momentul actual, am apucat doar să-i activez Apple Carplay-ul și i-am luat un set de Michelin Pilot Alpin 5 pentru iarnă. 

 

Pentru anul 2024 intenționez:

 

  • Soft ECU și TCU deoarece nu zic nu la 300 de cai putere;
  • Admisie: mă gândeam la cea de la Eventuri dar bineînțeles că sunt dispus și la alte variante;
  • Arcuri sport: mă gândeam la cele de la VWR deoarece n-au un drop foarte mare dar totuși mai reduc din wheelgap;
  • Jante de vară: oscilez între un set de Motec MCR2 sau un set de Pretoria pe 19 SH dacă mi-o permite bugetul.

 

 

 

 

 

 

WhatsApp Image 2023-12-03 at 16.56.34_e0420483.jpg

WhatsApp Image 2023-12-03 at 16.56.35_052357c3.jpg

WhatsApp Image 2023-12-03 at 16.56.35_d06426d3.jpg

WhatsApp Image 2023-12-03 at 16.56.36_87f460e2.jpg

WhatsApp Image 2023-12-03 at 16.56.36_ab136f98.jpg

WhatsApp Image 2023-12-03 at 16.56.37_37160a6d.jpg

WhatsApp Image 2023-12-03 at 16.56.37_c05a7975.jpg

WhatsApp Image 2023-12-03 at 16.56.38_62d3f138.jpg

Link către comentariu

Salut. Sa o stapanesti sanatos! Pompa de apa si termostatul sunt probleme comune. Cat te-a dus masina?

Link către comentariu
10 minute în urmă, DB86CLP a scris:

Salut. Sa o stapanesti sanatos! Pompa de apa si termostatul sunt probleme comune. Cat te-a dus masina?

Salut, mulțumesc frumos! 🙏🏻 Mașina a fost 21.500 de euro cu TUV si numere provizorii incluse de la dealer. 

Link către comentariu
  • 2 months later...

Cati km? Cum e insonorizarea la viteze normale? Vreo sansa sa ma dai o tura cu ea ? haha

 

Sunt si eu interesat de achizitia unui GTI.

Link către comentariu
  • 4 months later...

Vin cu un update!

 

Masina in prezent are 99300 de km, aproximativ 12.000 de km facuti de la ultima postare, interval in care am facut 2 schimburi de ulei. 

Masina a mai beneficiat de aplicarea unor folii pe spate, folie PPF pe faruri si folie PPF pe trimurile piano black din jurul schimbatorului de viteze si la navigatie. 

M-a dus peste tot si pe la turci..si prin tara...si acum ne pregatim de un concediu prin Grecia.

Contrar ideilor pe care le aveam la achizitie, de vara am decis sa-i cumpar un set de Sparco Assetto Gara pe 18 deoarece m-am gandit ca cu balon de 35 o sa-mi fac zile aspre :))

Acum intentionez sa-i fac soft. Parca 230 de cai putere nu sunt de ajuns. Sunt curios totusi, long-term, cum ar afecta un stage 1 acest motor. 

 

On 21.02.2024 at 16:04, Razvan Matei a scris:

Cati km? Cum e insonorizarea la viteze normale? Vreo sansa sa ma dai o tura cu ea ? haha

 

Sunt si eu interesat de achizitia unui GTI.

 

Parerea mea este ca insonorizarea este un criteriu destul de subiectiv, vin de pe o Mazda 6 din 2007 si-n comparatie cu aia, asta mi se pare lux :)). Daca esti din Bucuresti,  cu cea mai mare placere. Imi cer scuze pentru raspunsul mega intarziat....

 

 

 

 

WhatsApp Image 2024-07-01 at 12.12.24_418a4a70.jpg

WhatsApp Image 2024-07-01 at 12.13.44_19d3b6f3.jpg

WhatsApp Image 2024-07-01 at 12.14.03_6fab4edb.jpg

WhatsApp Image 2024-07-01 at 12.15.28_f490429e.jpg

WhatsApp Image 2024-07-01 at 12.16.56_ad26c3d3.jpg

Link către comentariu

GTI sau GTD ? 😅

 

Am mers pana la Corbu cu maxim 130 pe ACC, 2 persoane, AC si bagaje. Parca nu mi-a venit sa cred cand am ajuns :))

 

WhatsApp Image 2024-07-06 at 16.37.16_ca2e7e5a.jpg

Link către comentariu

Salut, o sa simti o diferenta destul de mare dupa soft. Al meu are un stage 1+ (admisie , downpipe si soft) si are acum 333 cp. E drept ca am schimbat ambreiajul care nu a rezistat (a mea fiind manuala).

Link către comentariu
On 08.07.2024 at 8:25, DB86CLP a scris:

Salut, o sa simti o diferenta destul de mare dupa soft. Al meu are un stage 1+ (admisie , downpipe si soft) si are acum 333 cp. E drept ca am schimbat ambreiajul care nu a rezistat (a mea fiind manuala).

Abia aștept :)) Nu că cu 230 de cai nu s-ar mișca…dar parcă 300 de cai la un daily driver nu sună rău 😅. Poți să-mi spui de câți km ai softul și dacă ai întâmpinat ceva probleme pe parcurs?

 

În altă ordine de idei, am schimbat prefixul și i-am făcut și un schimb de ulei și filtre deoarece ne pregătim de un concediu de aproximativ 3000 de km prin meleagurile Grecești…😀

 

 

7F1A1FD6-E952-4DB7-8458-F5BF0EE8E07D.jpeg

Link către comentariu

Salut, am mai bine de 50k si nu am avut nici o problema. Ii fac reviziile la 7k si de fiecare data ii schimb si bujiile. La urmatorul schimb o sa inlocuiesc si cele 4 bobine.

Link către comentariu

Este cam excesiv sa schimbi bujiile la 7k km. Nu strica .. dar nici nu este necesar pentru stage 1.

Uleiul este discutabil. Daca nu esti boi racer si nu traiesti la 5k rpm poti tine intervalul normal , 1 an - 15k.

Link către comentariu
în urmă cu 19 ore, DB86CLP a scris:

Salut, am mai bine de 50k si nu am avut nici o problema. Ii fac reviziile la 7k si de fiecare data ii schimb si bujiile. La urmatorul schimb o sa inlocuiesc si cele 4 bobine.

Bobinele le schimbi deoarece așa ți-a recomandat tunerul? Eu unul nu le-am schimbat de când am luat mașina. Cât despre bujii, ale mele au 15.000 de când nu le-am schimbat și mă gandeam să le mai țin.  
 

în urmă cu 18 ore, ShadoWzZ a scris:

Este cam excesiv sa schimbi bujiile la 7k km. Nu strica .. dar nici nu este necesar pentru stage 1.

Uleiul este discutabil. Daca nu esti boi racer si nu traiesti la 5k rpm poti tine intervalul normal , 1 an - 15k.

 

Nu sunt racer dar mă bucur de mașină în limita bunului simț și a normelor legale. 😀 Totuși, schimbul îl fac pe la 7-7500 maxim în prezent mai ales că merg mai mult în urban cu mașina…

Link către comentariu

10k km e un interval de timp foarte ok ( si usor de urmarit :) ) in cazul utilizarii normale a unei masini, fie ea si cu stage 1. Daca nu mergi cu ea la curse/circuit/liniute, etc, e f bine si 7500km dar si 10k sunt foarte ok. n as sari totusi de acesti interval.

Iar bujiile sa le schimbi la fiecare revizie, e exces de zel vorba aia :D nu ca ar dauna, sau ca ar avea un pret prohibitiv, dar nu cred ca e cazul. Poate un 30k ar fi mai rezonabil.

Link către comentariu
20 hours ago, ShadoWzZ said:

Este cam excesiv sa schimbi bujiile la 7k km. Nu strica .. dar nici nu este necesar pentru stage 1.

Uleiul este discutabil. Daca nu esti boi racer si nu traiesti la 5k rpm poti tine intervalul normal , 1 an - 15k.

Salut. Eu le schimb pentru ca asa cum am mentionat in topicul meu, cu aceste bujii de RS7 (pe care le am eu montate pe masina) sunt probleme...se rupe "varful" si ajunge in motor cauzand daune mari. Prefer sa dau 4-5 sute de lei in plus dar sa dorm linistit. Uleiul in schimb la 7k din cauza piticilor de pe creier. Sunt momente cand masina merge si la turatii mai mari...nu a ajuns pana acum pe circuit sau la liniute. 

Referitor la bobine, masina a ajuns la 100k si consider ca ar fi necesar inlocuirea bobinelor.

Link către comentariu

Schimbul de ulei este super ok la 10k km chiar si daca te bucuri de masina intr-un regim normal. Adica ii mai scapi din cand in cand cate o pedala .. doar e GTI. Cat timp nu faci 1data la 2 saptamani Lepsa in blana, parerea mea este ca esti OK.

Bujiile au termen de schimbare mult mai mult de 7k km , parca 40-50k.
Eu sunt stage 2 le schimb la 20k.

Astea sunt propriile mele pareri si trebuie luate ca si pareri. Tu faci cum doresti tu la masina ta.

 

@DB86CLP Ai simtit nevoie de o scanteie mai buna de ai ales sa faci acest upgrade care iti aduce batai de cap (in sensul ca trebuie schimbat mai des) ? Din ce stiu eu un simplu stage 1 nu necesita nici o alta modificare hw si la randu-i ... nici o alta modificare hw de acest tip nu va imbunatati (notabil) rezultatele unui stage 1.

 

Modificat de ShadoWzZ
Link către comentariu

Nu pot sa zic din pozitia de sofer ca am simtit nevoia de scanteie mai buna, nu ma pricep atat de bine. Cred ca sunt undeva la un stage 1 plus ca sa nu zic stage 2 pentru ca nu am inca schimbat intercooler-ul dar este in plan. Daca nu ma insel, un stage 1 inseamna doar modificari software iar la stage 2 modificari de admisie, evacuare, racire etc. Cresterea de putere de la 230 la 333 cp cred ca se incadreaza in regula de mai jos (informatie din link-ul de mai sus) pentru schimbarea bujiilor cu unele mai reci.
"A good rule of thumb is, use one heat range colder for every 75-100hp added."

 

Atentie, nu spun ca e mai bine sa pui bujii de RS7 decat cele stock, doar ca asa am considerat eu la momentul respectiv. 

 

Modificat de DB86CLP
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Salutari si vin cu un mic update :))

 

Am fost plecat cu Golfozaurul intr-un concediu de aproximativ 2700 de km pe meleagurile Grecesti unde pot spune ca sunt foarte mandru de alegerea pe care am facut-o cu privire la achizitia acestuia. Sportivitate, practicabilitate si economie :)). Am avut un overall de aproximativ 7.5% parcursi pe aceasta distanta. Not bad zic eu...

 

IMG-20240731-WA0047.thumb.jpg.e9f206993f7f3590fcfad009bdcd2434.jpgIMG-20240731-WA0048.thumb.jpg.87a02d42e7e2a97f133b348c785d07cc.jpgIMG-20240728-WA0102.thumb.jpg.f47f1f1be1276a79b338a397ff3fb0f3.jpg

IMG-20240731-WA0046.thumb.jpg.b843c044181ab84ec3bf403bbd018854.jpgIMG-20240731-WA0044.thumb.jpg.9b73ab89491eb5bd682ba64456f68d0d.jpgIMG-20240731-WA0045.thumb.jpg.22a53c585c77fd79bd6e74c24be32bad.jpg

 

Ajungand in Bucuresti m-am gandit cat de mult mi-a placut felul in care a mers masina asa ca am zis sa-i fac un cadou. Astazi mi-am luat putin liber de la munca si am ajuns la DOP unde masina a beneficiat de un Stage 1 :D. Trebuie sa mentionez ca nu ma asteptam sa fie o asa diferenta :)). Parca mi-am schimbat masina

 

IMG-20240731-WA0019.thumb.jpg.ea7d4f92c079457294c45dd1cc8014be.jpgIMG-20240731-WA0018.thumb.jpg.c0b9db7abe1fb159452f05adb7fe52b0.jpg

 

 

Link către comentariu

Salut. Bine ca ai facut poza cu consumul ala de 7.5. 😉

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Salut! Spre rusinea mea, poza atasata e singura facuta la CB cu consumul mediu :)))

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!