Jump to content

VW Passat B8 - 2.0 TDI 190 CP - 4Motion | Balena Albastra


MTeiu

Postare recomandată

Salut,

 

Fost posesor de B6 (benzinar turbo, BWA) si Megane 3 1.5 dCi, actual posesor de B8, ma declar multumit. Sunt al doilea proprietar al B8-ului, masina adusa pe roti de vechiul detinator in 2019, din Germania. L-a servit 4 ani, trecand acum la Skoda Superb 2023, iar acum sper sa ma serveasca si pe mine cel putin inca atat.

 

Din start cand am inceput sa caut masina, nu mi-am dorit urmatoarele dotari:

 

- Panorama -> Vibratii, zgomot de fond inutil, frig (?), intretinere/mentenanta pe care nu mi-o doresc.

- Webasto -> Nu e un general valabil, dar inainte sa o cumpar m-am interesat in cercul de prieteni si cunoscuti cu B8 cu dotarea asta si au avut doar probleme cu pompele/cablajele. Plus ca masina va sta in mare parte in interior pe perioada iernii.

- Ventilatie in scaune -> Nu am o explicatie pentru care nu mi-am dorit dotarea asta, doar ca am mers in cateva masini cu asa ceva si nu am simtit un 'wow-factor' care sa faca pentru mine dotarea un 'must'.

- Volan incalzit -> Am mania de a retapita orice volan prind in mana si as fi pierdut cel mai probabil functia din start. Mereu aleg sa retapitez cu alcantara care nu e un material extraordinar de rece iarna. Am avut dotarea asta pe prima masina (Opel Corsa D) si nu cred ca am folosit-o de mai mult de 3 ori in 2 ani.

- DCC -> Nu mi se pare o dotare pentru un B8 non-BiTDI. Mai degraba ceva pe un trackday GTI. Nu vad de ce as vrea dotarea asta stiind costurile inutile de inlocuire a amortizoarelor in cazul unor defectiuni. Mai ales la ce drumuri sunt in orasul meu.

 

Prezentare generala:

 

- Cod motor: DDAA (2.0 TDI 190CP)

- Euro 6 cu Adblue

- 4Motion

- Transmisie automata DSG DQ250

- Culoare: NIGHT BLUE-METALLIC

 

 

Dotari pe care mi le-am dorit, dar din pacate nu s-au nimerit pe actuala masina:

 

- Side assist

- Parbriz incalzit

- Camere 360°

 

La capitolul dotari ale masinii, stam in felul urmator:

 

Asistenta

 

- Faruri LED High cu DLA

- Lane Assist

- Front Assist

- Park Assist

- Pedestrian Warning (initial credeam ca nu am, dar am testat cu un prieten destul de 'amabil' sa se 'arunce' in fata masinii la o viteza moderata de 22 km/h)

- TJA (functioneaza doar cand vrea / sunt vizibile minim 80% marcajele)

- Senzori de parcare 360° cu afisaj

- Camera marsarier

- Camera A5

- Driver Fatigue Detection System (Rest Assist) 

- TPMS

 

Restul dotarilor prezente:

 

- AID 

- DYNAUDIO

- Kessy (Keyless GO/Entry)

- Navigatie 'Discovery Pro' cu Carplay / Android Auto / MirrorLink (harti 2024) - complet dezamagit de calitatea audio redata prin CarPlay (Am incercat YT Music, Spotify Premium si Apple Music)

- Lumini ambientale albe pe trim-urile portierelor, pedalier si la manerul de deschidere a portierelor

- Puddle lights 

- Oglizni exterioare incalzite, electromate si rabatabile electric (interior + cheie)

- Oglinda retrovizoare electromata (nu stiu daca este sau nu dotare standard pe B8)

- Incalzire in bancheta

- Priza 230V 

- Deschidere hayon automat din interior, cheie si functie Easy-Open cu senzor si inchidere pe buton

- Scaune cu piele neagra si alcantara, electrice, cu memorii si masaj pentru scaunul soferului

- Carlig de remorcare electric

- Cotiera fata refrigerata
- Torpedou refrigerat

 

Pe partea de anvelope avem asa:

 

- Vara: R18 'Marseille' cu anvelope Pirelli Powergy

- Iarna: R17 'Salamanca' cu anvelope Bridgestone Blizzak LM005
 

Fostul proprietar nu s-a asteptat sa ii ajunga noul Superb asa de rapid si a pus masina la punct cu putin timp inainte de vanzare (Schimb ulei + filtre, revizie haldex, placute, discuri, valva VVT, etc.), singurul lucru ramas fiind revizia la cutie (avand 58k de la ultimul schimb). Am facut revizia cutiei la Iasi la Moldotrans Auto (Dealer autorizat SEAT) pretul fiind 1200 RON (recomand).

 

Voi insonoriza complet portierele pentru ca inca din prima ora de condus am fost complet dezamagit si exasperat de vibratiile de plastice/cleme/cabluri produse de fetele de portiere sau mai bine zis, produse in interiorul acestora. Chiar si la 25% din volum erau puternic audibile baraielile si sunetele produse.

 

Am comandat materialele de pe un site de profil, costul total (fara burete fono pentru fata de portiera) fiind 770 RON. Mi s-a parut destul de 'overkill' buretele respectiv avand in vedere ca eu vreau sa scap de vibratii, nu neaparat sa fac masina silentioasa de afara.

 

 

Mai jos anexez cateva poze si voi reveni cu update in legature cu insonorizarea.

 

 

395423812_b8(19).thumb.jpg.3c2178518d97fc53e01cc9eb94cbc792.jpg

1462808659_b8(6).thumb.jpg.5fb950b0140cd6ed4ba3fdd174c6e134.jpg

1846332941_b8(4).thumb.jpg.8c2fb3dd0b952456be4cd569c25af1f5.jpg

1746553935_b8(3).thumb.jpg.62b9745777409316655acaf7b1d1218c.jpg

1689068275_b8(2).thumb.jpg.136fe1502944a9ba74cdbe6f65f823fa.jpg

 

 

Sa fie intr-un ceas bun si sa nu fie probleme (prea mari).

Modificat de MTeiu
Link către comentariu

Salutare,

 

Revin cu operatiunea 'insonorizarea balenei'. Ma declar multumit, in proportie de 95%. Am scapat de greierasii din portierele de pe spate (99%), dar la cele din fata inca mai am de lucru. Daca initial, inainte demontarea fetelor de portiera sunetul era ok pe partea stanga, dupa montare a aparut un nou barait; suspectez ca s-a desprins vreun cablu / clips.. In schimb, la portiera pasagerului (dreapta fata), situatia e mult mai complicata. Dupa montarea insonorizantului, am observat ca macaraua (bucata de plastic alb) vibreaza extraordinar de tare si rezoneaza in orice bucata de tabla neinsonorizata din interiorul portierei. Urmeaza zilele astea cand o sa fie putin mai cald (momentan maxima e de -1c) sa desfac din nou, sa dau jos macaraua si sa insonorizez si sub ea, sperand asftel sa scap complet de sunetele de genul.

 

Nu stiu daca sunt singurul care intampina problema asta, dar DYNAUDIO-ul are mult prea mult bass chiar si cu dif-urile setate la -7/-8 din -9. In functie de frecventele melodiilor (nu, nu ascult melodii 'bass boosted' sau remix-uri nebune, doar mainstream-uri din playlist-uri random de pe YT), vibratiile portierei sunt sau nu mai pronuntate.

 

Pe interiorul portierei (spre tabla exterioara) am folosit 3x straturi vibro STP BLACK SILVER, 1,8MM (am luat un Bulk Pack si au mai ramas cam 4 coli) si 2x straturi termo STP ACCENT 6MM. Pe interiorul portierei unde stau toate cablurile am folosit 2x straturi vibro + 2x straturi termo (unde era nevoie de 2) iar pe fata de portiera am folosit in zonele de contact si unde se intanlesc cabluri 2x vibro + 1x strat termo. La imbinarea dintre fata de portiera si caroserie am folosit STP MADELINE ANTI SQUEAK TAPE (x1 per fiecare portiera).

 

Am cumparat si burete fonoabsorbant 4x coli 100x50 cm cu 6cm grosime pe care am renuntat sa-l mai montez din frica de a nu se mai clipsa fata de portiera (fiind atat de gros). Totusi am sa incerc cand desfac tot iarasi sa montez.

 

Mai jos anexez cateva poze cu operatiunea.

IMG-20231204-WA0018.thumb.jpg.596d6c4bf827d9b749b8ab8a4f41e1cb.jpg

IMG-20231204-WA0023.thumb.jpg.3728caca6b8b8926dd368d58af577f49.jpg

IMG-20231204-WA0022.thumb.jpg.9378dca10690bde024291395b0253900.jpg

IMG-20231204-WA0014.thumb.jpg.729b16f6645c696bb8a7fd8634aae7c5.jpg

 

Revin cu update cand fac si ultimele modificari.

 

O seara minunata.

Link către comentariu
On 12/3/2023 at 12:06 AM, MTeiu said:

Din start cand am inceput sa caut masina, nu mi-am dorit urmatoarele dotari:

- Panorama -> Vibratii, zgomot de fond inutil, frig (?), intretinere/mentenanta pe care nu mi-o doresc.

- Webasto -> Nu e un general valabil, dar inainte sa o cumpar m-am interesat in cercul de prieteni si cunoscuti cu B8 cu dotarea asta si au avut doar probleme cu pompele/cablajele. Plus ca masina va sta in mare parte in interior pe perioada iernii.

- Ventilatie in scaune -> Nu am o explicatie pentru care nu mi-am dorit dotarea asta, doar ca am mers in cateva masini cu asa ceva si nu am simtit un 'wow-factor' care sa faca pentru mine dotarea un 'must'.

- Volan incalzit -> Am mania de a retapita orice volan prind in mana si as fi pierdut cel mai probabil functia din start. Mereu aleg sa retapitez cu alcantara care nu e un material extraordinar de rece iarna. Am avut dotarea asta pe prima masina (Opel Corsa D) si nu cred ca am folosit-o de mai mult de 3 ori in 2 ani.

- DCC -> Nu mi se pare o dotare pentru un B8 non-BiTDI. Mai degraba ceva pe un trackday GTI. Nu vad de ce as vrea dotarea asta stiind costurile inutile de inlocuire a amortizoarelor in cazul unor defectiuni. Mai ales la ce drumuri sunt in orasul meu.

 

Dotari pe care mi le-am dorit, dar din pacate nu s-au nimerit pe actuala masina:

 

- Side assist

- Parbriz incalzit

- Camere 360°

 

Panorama am avut si eu, si in afara de un feeling de luminozitate, in rest doar batai de cap. Senzatia e faina, dar as fi preferat sa fie plafon paforamic doar, adica fix, fara mecaniste si scurgeri si alte probleme inutile.

Webasto, si acum dupa 200k km webasto functioneaza fara probleme, si l-am folosit din toamna pana in primavara, cand era rece afara. O dotare care a fost si va fi tot timpul de lista de dotari OBLIGATORII. Dpmdv merita cu varf si indesat chiar in favoarea parbrizului incalzit.

Ventilatia, dupa preferinte, vara isi face treaba, adica se simte, oferind un comfort sporit.

Volan incalzit, se poate si fara

DCC, e destul de scump, si nu are ce cauta la track day sau altele, dar oferta o dinamica mai buna pe sport totusi, pentru adeptii stilului. In aproape 150k km, nu cred ca am mers cumulat 1000km cu suspensia pe Sport :) e destul de tare si in comfort :lol: si da, sunt destul de scumpe amortizoarele...

 

Dintre cele dorite, iar camerele 360 ar fi obligatorii dpmdv, chiar daca esti mare sofer si stii parca si fara senzori, iti usureaza foarte mult "viata" la volan, mai ales cand trebuie sa te inghesui in locuri mai inguste.

Link către comentariu
3 hours ago, danieldb said:

Aveti grija la balamale dupa modificari , cu cat sa ingreunat usa ?

 

Nu cred ca pot cuantifica greutatea finala, dar la fata de portiera cam 1kg în plus iar la tabla se simte considerabil mai solida la închidere, poate 2kg? 
 

3 hours ago, acidone77 said:

 

Panorama am avut si eu, si in afara de un feeling de luminozitate, in rest doar batai de cap. Senzatia e faina, dar as fi preferat sa fie plafon paforamic doar, adica fix, fara mecaniste si scurgeri si alte probleme inutile.

Webasto, si acum dupa 200k km webasto functioneaza fara probleme, si l-am folosit din toamna pana in primavara, cand era rece afara. O dotare care a fost si va fi tot timpul de lista de dotari OBLIGATORII. Dpmdv merita cu varf si indesat chiar in favoarea parbrizului incalzit.

Ventilatia, dupa preferinte, vara isi face treaba, adica se simte, oferind un comfort sporit.

Volan incalzit, se poate si fara

DCC, e destul de scump, si nu are ce cauta la track day sau altele, dar oferta o dinamica mai buna pe sport totusi, pentru adeptii stilului. In aproape 150k km, nu cred ca am mers cumulat 1000km cu suspensia pe Sport :) e destul de tare si in comfort :lol: si da, sunt destul de scumpe amortizoarele...

 

Dintre cele dorite, iar camerele 360 ar fi obligatorii dpmdv, chiar daca esti mare sofer si stii parca si fara senzori, iti usureaza foarte mult "viata" la volan, mai ales cand trebuie sa te inghesui in locuri mai inguste.


Nu neg ca webasto nu ar fi folositor, am avut 1 an Tucson JM cu webasto și parbriz încălzit și am fost mulțumit, dar nu am folosit opțiunea de mai mult de 2 ori. Ma gândesc sa instalez o alarma viper cu pornire a mașinii de la distanta, dar doar dacă găsesc o soluție prin care a 2-a cheie sa nu fie folosita. Încă nu m-am documentat dacă exista vreo posibilitate, dar pe viitor poate, poate.
 

În legătură cu volanul încălzit, cum am spus, am plecat pe premisa ca retapitez si/sau trec pe modelul de R, care din ce știu eu, nu vine cu încălzire.
 

Cu camerele ai dreptate. Sunt un must, dar sunt extrem de mulțumit și de senzorii 360. Își fac treaba.
 

Joi desfac iarăși portierele pe fata pentru a adăuga vibro sub macaralele geamurilor sperând astfel sa scap de vibrații în proporții de 99%.
 

Revin atunci cu update.
 

Seara plăcută.

Link către comentariu

Update: Insonorizarea e gata, totul in regula. Am demontat toate 4 fetele de portiera si am insonorizat si sub motorasul geamurilor.

 

Chiar si la volum maxim acum nu mai vibreaza absolut nimic (cu sub setat la +7 si bass in portiere -6, nu suport efectul de bass > medii/inalte).

 

Recomand cu incredere operatiunea.

 

Durata a fost undeva la 2 zile de lucrat minim 8 ore la masina (in conditiile in care nu am mai facut asta niciodata).

 

Am renuntat la ideea de a mai pune burete fonoabsorbant; ii voi da retur.

 

 

Link către comentariu

Salut, poate intrebare stupida.

 

Primul test pe zapada/gheata

La plecare pe zapada/gheata cu ASR/ESP on, masina taie pedala cand simte ca derapeaza - banuiesc ca e normal. E o limitare a sistemului masinii ca sa nu derapezi in gol..

La plecare pe zapada/gheata cu ASR off, aceeasi problema o intanlesc.

 

Precizezc ca nu am incercat sa plec cu pedala la maxim, dar a fost o plecare mai 'fortata', nu din inertie. Mai degraba din prostie. Cutia a fost in S.

 

Are cineva idee daca e normal sau e o problema acest lucru. Nu vad cum ar functiona in vreun fel astfel de sistem intr-o situatie in care ai fi in urcare pe zapada si iti taie pedala constant. Nu ai mai prinde aderenta..

 

L.E. - Am aflat ca daca tii mai mult apasat, trece in modul ESC Sport si atunci e totul ok.

 

Multumesc.

Modificat de MTeiu
Link către comentariu

Aparent, tocmai am aflat ca haldex-ul meu nu-si mai face treaba, spatele nefiind actionat deloc la plecari bruste, intervenind foarte mult ESP-ul si dardaind toata masina.

 

Am luat legatura cu @EEXCALADEsi urmeaza ca saptamana asta sa merg la el sa-i facem o resuscitare, sperand sa scap doar cu o revizie.

 

Precizez ca masina a avut revizia facut la 204k km, in 07.2021. Acum are cu 43k mai mult.

 

Sa speram ca scap fara pompa. VCDS-ul arata curat.

Adresa 22: AWD  4x4 (J492)       Etichete:* 0CQ-907-554.clb
   Numar VAG SW: 0CQ 907 554 D    HW: 0CQ 525 130 
   Component: Haldex4Motion H52 7082  
   Numar serial: HA1-00019.02.15
   Codare: 0301
   Atelier: WSC 00028 028 00023
   Pachet ASAM: EV_AllWheelContrHA1VW37X 002013
   ROD: EV_AllWheelContrHA1VW37X.rod
   VCID: 46D55605582413EBB53-8012

Nu a gasit coduri.

 

Revin cu update de indata ce @EEXCALADE termina lucrarea.

 

Seara frumaosa.

Link către comentariu

Salutare, operatiune realizata cu succes.

 

In urma logului facut ieri, am realizat ca pompa functioneaza, dar era obturata cel mai probabil si nu facea debit. Astazi de dimineata am plecat la Bacau la @EEXCALADE si am realizat operatiunea pe loc. In 2 ore eram deja la drum.

 

Before:

815844697_jS6RQux0tVC8xYJC0U3zWPKwFrCBP1xaDZ-Gqpm7Bzo_plaintext_638380652891948989.thumb.jpg.d961ada3561226cd7bbcb0effc1aed05.jpg1591815130_XKaYlPU9S_zpfej5U9QnXdsCqeWHJAg04dkotM3hjD0_plaintext_638380652888481914.thumb.jpg.d00d8322710aec9054b7ef465b058e65.jpgIMG-20231213-WA0080.thumb.jpg.6976afc591c656bf7b217d448e3cab1e.jpg

 

After:

2057883999_2iWbujaqbRXcafiRVxlA9NArlVxeeJpIsgeOpTKnEU4_plaintext_638380652922144443.thumb.jpg.b71ebdd14dfd8701ce9eb7372c4fcd6f.jpg1248472776_JeAApTJxW1OmslyMQ8tFvIShmXLQq1qRC6lpjutRH4w_plaintext_638380652912235757.thumb.jpg.9c9d34e11192549f33b52d48c880d096.jpg407436086_NCrMd-si1fuGlh7tc8vNOQrRC2ou4RTd-LC_6ksC5k8_plaintext_638380652932520845.thumb.jpg.808edb88cf01a4c54483524ef0640feb.jpg

 

In urma procedurii, totul functioneaza perfect, nu mai am un ESP care se aprinde complet aleatoriu la kickdown/plecari mai fortate.

 

Totodata, s-a constatat ca flansa de la cardan (spate) este distrusa si necesita inlocuire. Cel mai probabil si cea din fata de la cutie necesita inlocuire asa ca acum ma pun sa caut un service care sa realizeze operatiunea asta + o eventuala verificare a rulmentului intermediar de la mijlocul axului cardanic (la recomandarea lui @EEXCALADE).

 

Ma declar multumit si recomand cu toata inima sa mergeti la el. Un om onest, curat si care explica pe intelesul tuturor operatiunile facute.

 

Urmeaza sa schimb flansa/flansele si sa vedem ce-o mai fi.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!