Jump to content

Oprire motor in mers (Tiguan AD1)


cascadoru
 Share

Postare recomandată

Confirm: Engine speed sensor (G28), service-ul unde am făcut din nou testul. Deci senzor vibrochem e de vină. Din curiozitate, trebuie demontată cutia de viteze? Pentru schimbarea senzorului..

Modificat de A.Deak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@A.Deak nu, nu trebuie. Maxim se da jos filtrul de ulei ca să ai mai mult spatiu, dar merge și fără demontarea lui (ceva mai greu și cu ajutorul unei oglinzi ca să vezi unde e surubul, dar merge). Pune doar senzor original VW, chiar daca e mai scump.

De curiozitate, la câți km a picat? Pare că au o durata de viață mult mai scurtă decât la modelele anterioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fosta mea masina Passat BITDI, cred ca sare momentan de 210k km, si nu a avut problema asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Dutzu.20 said:

@A.Deak nu, nu trebuie. Maxim se da jos filtrul de ulei ca să ai mai mult spatiu, dar merge și fără demontarea lui (ceva mai greu și cu ajutorul unei oglinzi ca să vezi unde e surubul, dar merge). Pune doar senzor original VW, chiar daca e mai scump.

De curiozitate, la câți km a picat? Pare că au o durata de viață mult mai scurtă decât la modelele anterioare.

Fix 335.769 km… și confirm că merge în continuare “de rupe asfaltul”. În rest am schimbat consumabile și telescoape față. La acesti km..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat senzorul de mai sus, se pare că și cablajul era crăpat, reparația cu totul: 950 de lei. După 600+ km mașina merge perfect. Mulțumesc mult pentru ajutor și răspuns rapid, în special @Dutzu.20

On 2/5/2024 at 3:59 PM, Dutzu.20 said:

@A.Deak nu, nu trebuie. Maxim se da jos filtrul de ulei ca să ai mai mult spatiu, dar merge și fără demontarea lui (ceva mai greu și cu ajutorul unei oglinzi ca să vezi unde e surubul, dar merge). Pune doar senzor original VW, chiar daca e mai scump.

De curiozitate, la câți km a picat? Pare că au o durata de viață mult mai scurtă decât la 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mă întreb dacă nu ar fi utilă o secțiune în care să notăm piese sau senzori care are trebui înlocuite după un anumit număr de km, de exemplu acesta din discuția de mai sus, cică ar fi indicat de înlocuit cam la 200.000km. Astfel mai primim informații despre ce ar trebui făcut pe parcurs fără să apară surprize.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/10/2024 at 3:28 PM, A.Deak said:

se pare că și cablajul era crăpat

Pai, la tine, nu prea putem fi siguri ca era senzorul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daniel1989-GL
On 15.01.2024 at 10:26, Dutzu.20 a scris:

Succes! Poate nu are nimic grav si o fi doar un senzor (pare ca mai nou sunt sensibile pe partea asta). Sa ne tii la curent cu rezolvarea problemei. Zi buna!

Salutare! Intr-un final s-au dat jos injectoarele, s-au verificat pe banc, doua sunt busite, pompa de injectie e de vina, s-a gandit sa faca "un pic" de span. Cost reparatie 16.400 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Daniel1989-GLcredeam că problema asta a dispărut pe modelul AD1, dar pare încă de actualitate. Ți-au zis cumva ce anume a cauzat problema (de ce a început pompa să producă șpan) sau cum se poate preveni? De exemplu știu că este foarte important ca atunci când se schimba filtrul de motorina sa se amorseze din tester (ca pompa de înalte sa nu meargă în gol deloc) și apoi să se pornească motorul...ceea ce din păcate nu toți mecanicii o fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dutzu.20 problema e cauzata de lipsa lubrifierii in CP4.1. 

Probabil apa in motorina (desi e greu) sau, cel mai probabil, benzina in motorina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, Daniel1989-GL said:

Salutare! Intr-un final s-au dat jos injectoarele, s-au verificat pe banc, doua sunt busite, pompa de injectie e de vina, s-a gandit sa faca "un pic" de span. Cost reparatie 16.400 lei.

Cati km are masina? La cati km ii faceai reviziile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 23 ore, Daniel1989-GL a scris:

Salutare! Intr-un final s-au dat jos injectoarele, s-au verificat pe banc, doua sunt busite, pompa de injectie e de vina, s-a gandit sa faca "un pic" de span. Cost reparatie 16.400 lei.

Poate ar fi mai bine sa cauti sa cumperi nou de la fabricant,pretul ala eu il vad doar pe forumuri,in viata reala nu am vazut asa ceva.O pompa noua poate costa 800....1000 eur iar un injector sa zicem 300 eur,in total 2200 eur piese noi.La ce preturi vi se cer in RO,mie mi se pare ceva iesit din comun,poate ar trebui sa revin in tara si sa pornesc o afacere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daniel1989-GL
On 26.02.2024 at 10:09, vp44 a scris:

Poate ar fi mai bine sa cauti sa cumperi nou de la fabricant,pretul ala eu il vad doar pe forumuri,in viata reala nu am vazut asa ceva.O pompa noua poate costa 800....1000 eur iar un injector sa zicem 300 eur,in total 2200 eur piese noi.La ce preturi vi se cer in RO,mie mi se pare ceva iesit din comun,poate ar trebui sa revin in tara si sa pornesc o afacere.

Verificat, impreuna cu un apropiat care munceste la un distribuitor cunoscut de piese auto, cele mai mici preturi scoase au fost: pompa 6000 lei, injector 2000 lei bucata... 

On 26.02.2024 at 9:40, acidone77 a scris:

Cati km are masina? La cati km ii faceai reviziile?

173.000 km, reviziile facute la 15.000 ...

On 26.02.2024 at 9:31, zidanne a scris:

@Dutzu.20 problema e cauzata de lipsa lubrifierii in CP4.1. 

Probabil apa in motorina (desi e greu) sau, cel mai probabil, benzina in motorina. 

Motorina de rompetrol, acum, nu stiu ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daniel1989-GL
On 26.02.2024 at 9:28, Dutzu.20 a scris:

@Daniel1989-GLcredeam că problema asta a dispărut pe modelul AD1, dar pare încă de actualitate. Ți-au zis cumva ce anume a cauzat problema (de ce a început pompa să producă șpan) sau cum se poate preveni? De exemplu știu că este foarte important ca atunci când se schimba filtrul de motorina sa se amorseze din tester (ca pompa de înalte sa nu meargă în gol deloc) și apoi să se pornească motorul...ceea ce din păcate nu toți mecanicii o fac.

Din ce am inteles, e cunoscuta cu "probleme" modelul de pompa pe care-l am pe masina, ca preventie, din ce am inteles, verificarea atenta a filtrului de motorina la schimbarea lui, acum nu stiu cat se poate vedea pilitura fina rezultata din pompa... Probabil lipsa amorsarii circuitului dupa schimbarea filtrului poate fi o cauza... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la fiecare 15k s-a schimbat si filtrul de motorina?

BITDI-urile in acest sens duc lejer 300k km fara probleme majore la motoare, inca nu am auzit de astfel de probleme... cunosc bitdiuri si cu 400k+ km fara nicio interventie la motoare ( turbo, injectoare, pompe, etc ) si cu DPF de fabrica... dar nu sunt masini care sunt omorate prin oras :)

Motorina Rompetrol e foarte ok, mai ales aia EfixS, dar sa fie de la statie Rompetrol, nu de la ceva PARTENER ROMPETROL...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Daniel1989-GL said:

Motorina de rompetrol, acum, nu stiu ...

Mai dau si ei chix ( cc @tetea )si da motorina de 55 e in general foarte buna. Desi, cum am zis, este foarte greu. Dar nu imposibil.

 

Daca nu ti-a scapat benzina in loc de motorina (stiu vreo doua cazuri de pompe conti - CAYC - distruse asa) singura explicatie e pornitul pe uscat (fara amorsare din diagnoza). Cu toate ca al meu CAYC a trecut de 300.000 si n-a vazut in viata lui amorsare din diagnoza.  

 

LE: Esti sigur de km/orele de functionare?

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daniel1989-GL
în urmă cu 2 ore, acidone77 a scris:

la fiecare 15k s-a schimbat si filtrul de motorina?

BITDI-urile in acest sens duc lejer 300k km fara probleme majore la motoare, inca nu am auzit de astfel de probleme... cunosc bitdiuri si cu 400k+ km fara nicio interventie la motoare ( turbo, injectoare, pompe, etc ) si cu DPF de fabrica... dar nu sunt masini care sunt omorate prin oras :)

Motorina Rompetrol e foarte ok, mai ales aia EfixS, dar sa fie de la statie Rompetrol, nu de la ceva PARTENER ROMPETROL...

Or fi, unele, din ce am mai cautat am vazut ca tipul asta de pompa a facut multe "victime" la kilometri mai putini... Cand mi-a facut prima data figura de mi s-a oprit in drum, acum aprox o luna, i-am schimbat filtrul de motorina, am zis ca poate... erau ceva impuritati acolo, ce-i drept foarte putin, am pastrat tot ce-a iesit intr-un borcan, banuian de atunci treaba asta, o sa ajung cu ea la un microscop, si eu sunt curios sa vad ce e pe acolo...

în urmă cu 2 ore, zidanne a scris:

Mai dau si ei chix ( cc @tetea )si da motorina de 55 e in general foarte buna. Desi, cum am zis, este foarte greu. Dar nu imposibil.

 

Daca nu ti-a scapat benzina in loc de motorina (stiu vreo doua cazuri de pompe conti - CAYC - distruse asa) singura explicatie e pornitul pe uscat (fara amorsare din diagnoza). Cu toate ca al meu CAYC a trecut de 300.000 si n-a vazut in viata lui amorsare din diagnoza.  

 

LE: Esti sigur de km/orele de functionare?

Da, kilometrii sunt reali 100%.

Modificat de Daniel1989-GL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daniel1989-GL

In caz de vrea cineva sa vada cum arata la microscop 😁 "Fasiile"care se vad sunt din aluminiu o parte si din fier, pe scara de 20 micrometri.

WhatsApp Image 2024-02-29 at 11.12.27.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vreti sa aflati cita pilitura aveti in sistem,trebuie sa va uitati la regulatoarele rampa-pompa si senzorul de presiune,nu in filtru.Apoi,ca sa evitati umplerea rezervorului cu pilitura,se pune un filtru magnetic pe retur,si altul pe tur inainte de sau dupa filtrul normal.In comert exista filtre magnetice transparente,astea ofera posibilitatea sa vedeti si ce trece prin sistem,si de asemenea pot fi curatate,sint desmontabile.

image.thumb.png.1c66fa5c433a9aa7af39decd39411508.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

NU CITA POSTAREA PRECEDENTA!

 

Salut , pentru senzor ai mers pe original sau alt producator? Intreb pentru ca am simptome asemanatoare si as incepe cu schimbul acestui senzor.(mecanicul meu da din umeri deocamdata)

La tiguanul meu ( proprietar de 2 luni) , 2016 , motor 2.0 dfga 150cp , imi intrerupe de maxim 2-3 ori cand sunt intre temperatura de 70-90 grade pe bord ,in rest merge perfect. Intreruperile le simt in functie de turatie , cu cat mai mare cu atat mai violent. Daca sunt in coloana la turatie mica (sub 1800-2000 ture) nu sesizez , sau nu se manifesta .

Nu am erori pe diagnoza . Singura coincidenta ar fi ca pe navigatie start stop-ul imi zice  "Engine must be running" (cu toate ca motorul este pornit) si nu functioneaza  iar din mometul in care dispare atentionarea (de obicei dupa ce a smucit sau a trecut de 90 grade pe display) start-stop-ul functioneaza si pot alerga oricat si orice regim de turatii si nu mai are nici o intrerupere. Bateria este noua.

Daca ai mers pe original ai si un cod al piesei? 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dannyxx Salut. Da, pe original am pus pentru că așa mi-a recomandat mecanicul pentru a evita să îl schimb din nou daca cumva trimite date eronate către ECU. Codul la mine a fost 04l906433b dar recomand să îl cauți după serie exact pt motorizarea ta.

Mesajul ăla de informare cu "Engine must be running" e de obicei când este DPF-ul in regenerare și nu are legătură cu problema ta. Nici mie nu mi-a dat nimic inițial pe tester, dar la un moment dat s-a făcut pom de Crăciun cu probleme care n-aveau legătură cu senzorul, dar pe tester se vedea clar că e de la el (Implausible signal). Chestia cu opritul mai poate avea și alte cauze (senzorul de impulsuri de la axa cu came, senzor regulator de presiune etc), dar la câți am auzit în ultima vreme cu problema la senzorul de la arborele cotit, cel mai probabil și la tine tot asta e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU CITA POSTAREA PRECEDENTA

 

Mesajul apare chiar daca nu face regenerare,(urmaresc regenerarile si stiu cand le face) . dupa ce dispare acea atentionare nu mai "da in nas" nici masina , start-stop-ul il tin pe off de obicei , dar acum il tin on ca sa imi dau seama cand pot face depasiri fara emotii.(probabil atunci ajunge la temperatura optima)

Masina nu se opreste de tot ..doar "ineaca" odata sau 2-3 ori maxim"  si merge in continuare . Azi am facut un log in mers si am prins o smucitura dar pe grafic Camshaft si Crankshat RPM nu a aparut nici o fluctuatie majora. Ele merg in paralel perfect.Problema e ca pot sa fac asta o data sau de 2 ori pe zi ca daca nu se raceste masina de tot nu se mai manifesta.

Ce am schimbat cand am luat-o , a fost distributia si valva de presiune ulei + senzorul de presiune ulei dar nu cred ca ar fi probleme de acolo. masina mergea la fel si inainte.

Am comandat senzorul si vedem.

 

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!