Jump to content

Oprire motor in mers (Tiguan AD1)


cascadoru
 Share

Postare recomandată

Buna seara.

De ceva vreme ma sacaie o chestie:

aleator, mi se opreste motorul in timp ce ruleaza masina, de cele mai multe ori

pe decelerare, cand se apropie de ralanti. Acum 2 zile mi s a oprit imediat dupa ce a pornit, adica la cateva secune 

dupa ce am dat drumul la cheia din contact - initial am crezut ca l a oprit SS dar cand am incercat sa accelerez, mi a dat mesaj de : porneste manual".ca

Oprirea motorului se face uneori extrem de lin de nici nu ti dai seama ca s a oprit alteori, daca oprirea se face dupa o franare mai sanatoasa se simte cand se opreste motorul.

Nu sunt erori stocate.

Va multumesc pentru eventuale opinii despre ce ar putea determina acest comportament.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Doomy changed the title to Oprire motor in mers 2.0tsi (Tiguan AD1)

Problema semnalata de tine a facut parte dintr-un proces in masa impotriva VW legata de motorul 2.0 tsi care nu are rezolvare oficiala postata  de producator pana acum : 

image.thumb.png.814ae3e238168761785ef8fcfd3ad077.png

 

Cazurile au avut rezolvari diferite , altele nu au fost rezolvate .  Eu am cunostinta care traieste cu asta pe 2.0 tsi de peste 3 ani si se manifesta 90% in sezonul rece. 

 

De verificat sunt

- Senzor presiune joasa combustibil , posibil sa fie cu impuritati si sa dea valori proaste in anumite conditii . 

- Clapeta de acceleratie cu depuneri  -> curatare + galerie    ->  pe frana de motor masina se inneaca cu propiile noxe 

- Senzorul MAF -> verificat valori 

- Verificat daca filtrul de aer este densitate corecta si daca carcasa este inchisa corect , aerul "fals" tras pe langa filtru arunca valori incorecte in MAF

- Distributie uzata , senzor G28 citeste pozitie incorecta pe camshaft  sau chiar senzorul murdar sau defect 

 

Cam astea au fost rezolvari comune . 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- Distributie uzata , senzor G28 citeste pozitie incorecta pe camshaft  sau crankshaft  ..... chiar senzorul murdar sau defect 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

coresct si scuzele mele.

Am nlocuit senzor arbore cotit,  crankshaft, cred ca e G28 ....pana acum pare ca s ar fi rezolvat problema.

Multumesc de recomandari !

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut. Nu o sa fac un topic separat, cu toate ca probabil ar trebui avand in vedere ca difera motorizarea, dar mai bine il las pe @Doomy sa decida (Mersi!!).

Pare ca a intrat boala asta in Tiguanuri, pentru ca de vreo 3 zile mi se intampla si mie la fel la Tiguanul cu motorizarea CUAA (240 CP diesel). Miercurea asta plec cu masina dupa vreo 4 ore de stationare (la prima pornire pana la destinatie n-a avut nicio problema) si dupa vreo 10 min o simt ca fluctueaza putin ralantiul, dar nu ceva notabil, acul turometrului abia se vedea ca se misca. Plec de la un semafor si in accelerare usoara a avut o smucitura ca si cum s-a oprit si a pornit la loc. Dupa 3 minute la alt semafor, tot in accelerare usoara, masina s-a oprit. Am tras-o unde s-a putut, pus in Parking si motorul a pornit fara nicio problema, nu a ramas niciun martor aprins si pana acasa (5 km) a fost ok. Ajung acasa, pun testerul si observ niste erori mai vechi - am atasat fisierul ca sa fac postul mai citibil). Dupa salvare, am sters toate erorile.

Joi - fac vreo 10 km, nicio problema.

Sambata - plec din nou pt vreo 10 km si mi se intampla din nou ca joi (m-a smucit in accelerare dupa un cedeaza si apoi mi s-a oprit motorul cand am oprit sa dau cu spatele sa parchez. La fel, pus in P si masina porneste ca si cum nu s-a intamplat nimic).

Tin sa mentionez ca in toate zilele astea Start-Stop era off.

Pun iar testerul ca sa vad daca s-a logat ceva nou de data asta. Am doar 2 erori din cele vechi, dar care la prima vedere nu par sa aiba legatura directa cu problema mea:

 

-------------------------------------------------------------------------------
Address 05: Acc/Start Auth. (J518)       Labels:| 5Q0-959-435.clb
   Part No SW: 3Q0 959 435 E    HW: 3Q0 959 435 E
   Component: VWKESSYMQB    036 0811  
   Revision: 00036000    Serial number: 0428198977
   Coding: 032C2C070F
   Shop #: WSC 01357 011 00200
   ASAM Dataset: EV_KessyHellaMQBAB 004039
   ROD: EV_KessyHellaMQBAB.rod
   VCID: 3C2134ED16E8593B93B-8068

   Rear lid opener control module: 
   Subsystem 1 - Part No SW: 3G0 962 243 A    HW: 3G0 962 243 A
   Component: GEB.F.Heckoef  H17 0903 
   Serial number: 98130539            

1 Fault Found 
65794 - Function Restricted due to Insufficient Voltage 
          U1400 00 [008] - -
          [Function restriction due to temp low voltage]
          Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 84
                    Mileage: 163109 km
                    Date: 2023.12.16
                    Time: 17:00:49

                    Terminal_15_Kessy_specified_value: On
                    Terminal_15_Kessy_actual_value: On
                    Terminal_15_central electric_actual_value: On
                    Terminal_15red_Kessy_specified_value: On
                    Terminal_15red_Kessy_actual_value: On
                    Terminal_S_Kessy_specified_value: On
                    Terminal_S_Kessy_actual_value: On
                    Terminal_S_central electric_actual_value: On
                    Terminal_50_Kessy_specified_value: OFF
                    Terminal_50_Kessy_actual_value: OFF
                    ZAT_pressed: OFF
                    Park selector lever position: Not engaged and not locked
                    Request active: Condition not met
                    Enabling Steering Column Lock: Condition not met
                    Enabling immobilizer: Condition met
                    No active error mode: Condition met
                    Key signature validity: Condition met
                    Control Module Voltage: 8.872 V
                    Driver information key position copy workshop: not active
                    Driver information: roll warning: not active
                    Driver information: emergency shutdown: not active
                    Internal_key_position: no_message
                    Driver information comfort switching: not active
                    Vehicle speed: 0.0 km/h
                    Engine RPM: 120.5 /min
                    Status of vehicle locking: Vehicle unlocked
                    Approach to the inside: not active
                    Actuation to the inside: not active
                    Approach to the outside: not active
                    Actuation to the outside: not active
                    Pulling actuation: outside door handle: not active
                    Coding information: coded
                    Approach to the inside: not active
                    Actuation to the inside: not active
                    Approach to the outside: not active
                    Actuation to the outside: not active
                    Pulling actuation: outside door handle: not active
                    Coding information: coded
                    Approach to the inside: not active
                    Actuation to the inside: not active
                    Approach to the outside: not active
                    Actuation to the outside: not active
                    Pulling actuation: outside door handle: not active
                    Coding information: Not coded
                    Approach to the inside: not active
                    Actuation to the inside: not active
                    Approach to the outside: not active
                    Actuation to the outside: not active
                    Pulling actuation: outside door handle: not active
                    Coding information: Not coded
                    Driver door: closed
                    Front Passenger Door: closed
                    Left rear door: closed
                    Right rear door: closed
                    Active_LF_scans: Init
                    ID-sensor 1 authentication: status: No response
                    ID-sensor 2 authentication: status: No response
                    ID-sensor 3 authentication: status: No response
                    ID-sensor 4 authentication: status: No response
                    SPN_Byte 0: 00
                    SPN_Byte 1: 00
                    SPN_Byte 2: 00


-------------------------------------------------------------------------------
Address A5: Frt Sens. Drv. Assist (R242)       Labels:| 3Q0-980-65X-A5.clb
   Part No SW: 3Q0 980 654 G    HW: 3Q0 980 654 
   Component: MQB_B_MFK     H06 0231  
   Serial number: 17011712K12500
   Coding: 000307060000040100222347C050890098000E200040
   Shop #: WSC 01357 011 00200
   ASAM Dataset: EV_MFKBoschMQBB 001001
   ROD: EV_MFKBoschMQBB_001_VW36.rod
   VCID: 3B2337F113E65E039A1-806E

1 Fault Found 
1275 - Unknown Error Code 
          B182E F0 [024] - Unknown Error Elaboration
          [Frontsensorik_for_driver_assistance_systems_functinal_constraints_due_to_enviromental_influences]
          Intermittent - Confirmed - Not Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 4
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 45
                    Mileage: 163100 km
                    Date: 2023.12.14
                    Time: 21:35:53

                    Control Module temperature: 21 °C
                    Outside temperature: 9.0 °C
                    Vehicle speed: 51.66 km/h
                    System run time: 393.3 s
                    Voltage terminal 15: 14.3 V
                    mid: 01 62
                    Status of camera: operational
                    Engine_Running_Info: 1
                    Software_Info_4: 1
                    Software_Info_3: 3
                    Software_Info_2: 2
                    Software_Info_1: 0


-------------------------------------------------------------------------------

 

A mai intampinat cineva problema la motorizarea aceasta (sau orice motor diesel) si poate sa impartaseasca rezolvarea?

Avand in vedere erorile mele, oare sa fie bateria? Sau sa fie pe duca bujiile? (cu toate ca la a doua scanare nu a mai aparut nimic legat de ele)

 

Multumesc pt rabdarea de a citi toata povestea asta si sper sa-i dau de cap.

Coduri_eroare_dupa_prima_aparitie_a_problemei.txt

Modificat de Dutzu.20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dutzu.20 daca start/stop era off (vezi pe forum care sunt toate conditiile pentru S/S ON) as incepe cu verificarea acumulatorului si a alternatorului. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dutzu.20 primul lucru care trebuie sa il faci este sa pui bateria pe un tester de baterie dedicat (nu multimetru) apoi vezi ce iese , dupa voltajele de la scanare asta e suspectul nr 1 . Odata cu testul asta vezi fix si ce incarca alternatorul , poate s-a dus releul .... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zidanne @Doomy mulțumesc pt sfaturi. O sa verific bateria și încărcarea. Pe langa asta mă gândesc să schimb și filtrul de motorina preventiv și să mă uit și după urme de șpan (sper sa nu fie totuși, parca problema asta era rezolvată pt modelele de după 2010).

Am mai citit și pe un forum din afară și o persoana care avea aproape aceleași simptome ca mine a rezolvat prin schimbarea senzorului de la arborele cotit (cunoscut ca senzorul de viteza G28) care poate trimite informații eronate și nu mai calculează bine injectia, dar mă gândesc că aș fi avut eroare stocata sau MIL in bord daca era asta.

Oricum, mă gândesc să fac un log in mers mai ales pe partea de senzorul de la arborele cotit și cel de la axele cu came (daca e posibil) și când se reproduce problema sper sa am mai multe detalii. Daca mai aveți alte idei, va rog să îmi ziceți. Daca nu, revin cu ce a fost după ce rezolv.

Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am apucat sa fac azi logul in mers unde am pus sub monitorizare Engine RPM, Crankshaft RPM si Camshaft RPM. Bineinteles ca n-am putut reproduce si opritul motorului in mers (pt ca asa se intampla..iti face altadata cand ti-e lumea mai draga), dar am reprodus smucitura in accelerare usoara care pare ca se reproduce mereu cand motorul se apropie de temperatura optima.

Am atasat partea de log cand s-a reprodus problema si putin inainte/dupa. Ce am observat este ca inafara de momentul smuciturii, crankshaft RPM urmeaza indeaproape engine RPM, dar in acel moment scade cu ~300 rpm. La camshaft diferenta e ceva mai mica.

Altceva de mentionat ar fi ca dupa ce am vazut ca altii au avut problema cu releul Terminal 15 J329 avand in mare aceleasi simptome, am pus mana pe el dupa ceva timp de mers cu masina si am vazut ca este mai fierbinte decat celelalte relee din jur...dar nu stiu cat de cald ar trebui sa fie de fapt...

image.thumb.png.672b8d40240f06910d07a09c10725955.png

Modificat de Dutzu.20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Daniel1989-GL

Salutare Dutzu.20, ai reusit cumva sa rezolvi problema cu opritul motorului in mers, am vazut ca ai aceeasi motorizare ca si tiguanul meu CUUA 240 cp. Al meu vineri a luat-o razna, mi-a aparut EPC in bord si mesajul ,,porniti manual motorul,, , diferenta e ca al meu n-a mai pornit, a doua zi mi-a pornit la sfert, iar la cateva ore iar nu mai porneste. Ciudat este ca motorul invarte, dar are oprita alimentarea cu motorina (am incercat din VCDS sa-i pornesc pompa din rezervor, da eroare), mai ciudat este ca pornesc electroventilatoarele pe treapta maxima cand pun contactul, cu motorul rece.

Ca eroare pe VCDS apare P0087 - presiune prea mica in rampa/sistem de alimentare, eroare aparuta dupa ce EPC mi-a oprit motorul.

Daca a mai avut cineva problema asta, va rog sa spuneti cum ati rezolvat-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Daniel1989-GL salut. Da, la cateva zile dupa ce am postat aici s-a gandit sa dea eroare si in bord si pe tester. La fel ca la tine mi s-a aprins martorul EPC, doar ca pe tester a aparut eroarea de Implausible signal si apoi No signal (cand nu mai pornea pana nu se racea un pic) pe Engine speed sensor (G28), adica senzorul de viteza de la arborele cotit.

La tine pare alta problema, din pacate. Daca zici ca ai incercat sa ii pornesti din VCDS un FP test si da eroare, poate e pompa de combustibil (cu toate ca m-as fi asteptat sa apara cod de eroare de la ea in cazul asta)? Doar ca sa te asiguri ca VCDS-ul pe care il ai sigur stie sa faca asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daniel1989-GL

Multumesc pentru raspuns. O sa ajunga saptamana asta la "doctor". Zi faina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Succes! Poate nu are nimic grav si o fi doar un senzor (pare ca mai nou sunt sensibile pe partea asta). Sa ne tii la curent cu rezolvarea problemei. Zi buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificati regulatorul de presiune rampa... ala se mai infunda cu mizerie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Andrei_72 changed the title to Oprire motor in mers (Tiguan AD1)
  • 3 weeks later...

Aceleași simptome pe 240cp ca și cele de mai sus. Eu am schimbat butonul de start engine, m-am gândit că el e de vină, insă nici o schimbare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@A.Deak a apucat sa ți se aprindă vreun martor in bord? Daca da, pune tester...pot fi mai multe cauze din păcate.

@Daniel1989-GL ai rezolvat problema între timp? Poți să scrii aici rezolvarea pls?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveti ceva erori la o scanare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

44 minutes ago, Dutzu.20 said:

@A.Deak a apucat sa ți se aprindă vreun martor in bord? Daca da, pune tester...pot fi mai multe cauze din păcate.

@Daniel1989-GL ai rezolvat problema între timp? Poți să scrii aici rezolvarea pls?

Da, la fel ca și în postările de mai sus, hill hold, start-stop… vreo 6 în total. Ei după ce am oprit și repornit, toate au dispărut. La un tester competent înca nu am ajuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se întâmplă mai ales cand motorul aproape ajunge la temperatura optima, atunci probabil e aceeași problema ca la mine, adică senzorul de viteza de la vilbrochen. Dar nu îl schimba până nu pui testerul și vezi exact eroarea. Atenție că dacă e asta și pica de tot (nu mai trimite deloc date la ECU), nu mai pornește și te lasă în drum.

Modificat de Dutzu.20
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde, uneori se întâmplă cand e motorul rece, sau chiar stând parcată cu motorul pornit, alteori (de 3-4 ori) s-a întâmplat la o accelerare mai hardcore, efectiv întrerupe. Îi fac programare la un test și revin. Mulțumesc mult pentru info.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am ajuns la tester, nici o eroare pe motor. Deși azi s-a oprit de 5 ori din mers, și acum că e conectat VDCS, s-a oprit de 2 ori in 5minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, fix ca la mine la început, doar că nu făcea așa de des. Când a început să facă des au și apărut erorile (martorul de EPC in principal, a rămas turata la 1100-1200 rpm și bineînțeles toată suita după..start-stop, senzori parcare, ACC etc).

Încearcă să faci un log in mers cu Crankshaft RPM și Camshaft RPM (vezi poza mea de mai sus) și urmărește daca pica vreo unul (arata valoare 0) când celălalt are o valoare pozitivă, în timp ce se oprește în mers. Nu știu exact daca va reuși testerul să logheze momentul, dar merita incercat. Sau poate reușește mecanicul să meargă din aproape în aproape pe partea de alimentare și să verifice dacă toți senzorii trimit date corecte către ECU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da… din păcate nu e disponibil omul cu VCDS..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta pe cineva care are Vcds sau Odis si e disponibil sa te ajute, in zona ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!