Jump to content

Prima mea mașină (Jetmobilul).


andrei97_

Postare recomandată

Salutare tuturor! Numele meu este Andrei. Mi-am achiziționat pe la sfârșitul lunii Martie prima mașină, aceasta fiind o Jetta Mk5, 2.0TDI, BKD. Doresc să vă împărtășesc aceste gânduri deoarece această mașină este una specială pentru mine și cred că cu greu mi-aș lua adio de la ea iar aici mi-aș aduce aminte de ea, daca intr-o bună zi nu va mai fi pe mâinile mele (oricum se va duce pe mâna familiei mele, tot e bine). 

 

Cum face orice fel de samsar „mașina trage domle, este bună, km absolut reali” într-adevăr pe carvertical apăruse doar o eroare la kilometraj. Am deschis cartea mașinii iar acolo erau trecuți km făcuți și intrările în service și am negociat mașina la 3800E de la 4500E ... Cel puțin așa justific acei km dați înapoi. :D 

 

Am reușit să fac actele pe numele meu ca să am de unde să încep cu asigurările și cu acea clasă în funcție de vechime ... Și dacă tot am plătit asigurarea la această mașină pe 1 an aproximativ 3000 lei să merite acei bănuți plătiți. :) 

 

Am trecut cu ea prin service, am schimbat toată articulația la ea (brațe, bucșe, capete de bară și bielete, 2 arcuri pe spate), am recondiționat turbina și am schimbat EGR-ul cu un altul nou. Am schimbat distribuția și uleiul vechi din ea cu toate filtrele posibile. 

 

În primii 5000 km după primul schimb de ulei, a reușit să pape ulei aproximativ 1,5l. Am fost în service și ne-am uitat pe dedesubt (nu prezintă absolut nicio scurgere pe la vreo garnitură chiuloasă sau baia de ulei) m-a șocat faptul că mașina este mâncătoare de ulei dacă mă dau la ea (mergând cu 160-170km/h pe autostradă).

 

Acum câteva zile am schimbat și uleiul iar înainte de această etapă am adăugat în motori și un engine flush să-i mai dau o șansă la viață. A ieșit mai fluid ca înainte uleiul 🥰 deci cred că și-a făcut acel flush treaba. 

 

Urmează ca de luna viitoare să-i dau un luciu la interior (să-i fac un detailing auto interior) și să-i adaug un sistem de boxe mai bunicel, ea având doar boxe pe față după ce am cules câteva informații de pe internet și verificând dând o parte din mânerul ușii din spate jos. 

 

Întrebarea mea este: cablurile de la boxele din spate sunt trase din fabrică iar eu doar să pun și conectez boxele sau trebuie să trag și cablurile?

 190780493_WhatsAppImage2023-08-21at12_22_55.thumb.jpeg.68a32be6663aba83cb5edb01e9156c76.jpeg932210125_WhatsAppImage2023-08-21at12_22_46.thumb.jpeg.4f2a31a5e4c33b8bfcb6cee9509ed8e8.jpeg

 

Până atunci mă pun să caut soluții foarte bune de întreținere a plasticelor din interiorul mașinii, ceva care să mă ajute să elimin mai ușor acel strat subțire de cauciuc de pe bordul mașinii care uneori este șters și se vede negrul lucios al plasticului și ar atrage mai ușor praful pe bord.

 

Sunt în căutarea unei navigații destul de bunicică (până în 600 lei ar fi bugetul pt navigație) și în căutarea unei soluții de a elimina acel suport de telefon mobil (fără a lăsa o gaură ciudată în bord).

Am aplicat soluție de întretinere bord de la Koch Chemie (mie unul mi se pare foarte bună) diluată în apă și am pulverizat bordul doar că fiind destul de puternică mi-a mâncat acele simboluri de pe butoane și am rămas oarecum fără acele însemne (vezi poza alături) :( 918724686_WhatsAppImage2023-08-15at12_27_12.thumb.jpeg.0ada2557d1b95b93c217e0244fa6336d.jpeg

 

Revin cu alte poze cu ce mai schimb la mașină (în bine).

WhatsApp Image 2023-08-21 at 11.19.41.jpeg

WhatsApp Image 2023-08-21 at 11.19.42.jpeg

WhatsApp Image 2023-08-21 at 12.23.06.jpeg

WhatsApp Image 2023-08-21 at 12.23.13.jpeg

Link către comentariu

Salut,

 

Desfa un furtun care ajunge din turbo in IC si daca ai urme sau ulei strans pe acolo ai aflat unde ti se duce.

 

In alta ordine de idei, esti începător si mergi cu 160 170 kmh (pe autostrada)?

 

Am avut una relativ asemanatoare, am investit mult timp si mai multi bani in ea (de care imi pare rau sincer) dar inca o mai vad pe strada si intorc capul. 

 

Daca tot esti "pe alergat", nu ti-ar strica franele de gti (312 cu 288).

 

In rest, spor la cheltuit bani si la km.

 

 

 

 

Link către comentariu

Uneori la viteză mai mare de 80km/h se aude un fâsâit pe partea stânga a șoferului... M-am uitat mai de aproape pe partea soferului, la motor, pe la furtunașe dar nu am văzut vreun furtun crăpat/fisurat care să producă acel fâsâit în timp ce cresc turația motorului.

 

M-am dat la ea doar odată cu 160-170km/h dar după aceea am văzut că rămăsesem fără nivel optim la motor, se aprinse și lampa de ulei în bord pe galben. În cele din urmă rulez cu maximul de 130-140km/h și nu ar mai consuma atât de mult ulei și e mai safe și pentru viața mea. Am descoperit că furtunul acela de la capacul culbutori era crăpat iar de la viteza aceea prea mare (mă gândesc eu) ar fi pocnit și rupt de tot și am pierdut pe acolo destul ulei..

Update:

Încă nu m-am decis să schimb ceva pe partea de frâne.. Am acasă un set de discuri+plăcuțe achiziționate în prealabil de la TRW dar încă în cutiile lor și aștept momentul să le schimb când va veni vremea. (mai merg cu ăstea în jur 20k km și pe urmă).

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunță la QUOTE pt mesajul anterior!
Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!