Jump to content

VW Passat B6 Limousine 1.9TDI


BlackAngel25

Postare recomandată

După 3 ani alături de dragul meu Passat B5.5, un adevărat tanc a venit vremea să fac un upgrade și să încerc verișorul mai tânăr și anume Passat B6. După lungi căutări, mașini 2007 care de fapt erau 2006 și un BXE care m-a învăluit în fum albastru am dat de unul chiar în orașul meu cu motor tot de 1.9 tdi, singura problemă fiind că e cod motor BLS adică cu DPF. Mașina are pe bord 249.000km care cred cu tărie că sunt reali, atât din verificările la RAR cât și din starea propriu zisă a mașinii care se prezintă chiar ok la anii ei. Venit, văzut, vândut. Cam așa a decurs tranzacția. Mașina are pilot automat, volan multifunctional, scaune încălzite, auto-hold, coming/leaving home și probabil și altele pe care încă nu le-am descoperit. Per total, mașina merge ca o adevărată limuzină în comparație cu tractorașul meu de B5.5, deci upgrade-ul este chiar notabil din punctul meu de vedere. 

 

Am planuri mari pentru mașina asta, adica niște Interlagos de CC pe 18, stage 1 clar, retrofit volan mai nou, retrofit RNS 510 (acum am RNS300), nucă schimbător de Passat b8, plafon retapițat în alcantara, posibil scaune de CC, cornering neapărat și multe altele.

 

Momentan aștept să îmi revin financiar și vreau să mă asigur că mecanic e totul așa cum pare adică perfect după care vreau să rezolv un început de rugină la ușa stânga spate până nu devine mai rău, urmat de o decontaminare a caroseriei, polish și posibil o protecție ceramică sau ceva asemănător. 

 

Știu că e o mașină comună dar știind cât am muncit pentru banii pe care i-am dat pe ea eu mă bucur că am reușit să o cumpăr!

 

EjQvGO1.jpg

 

3WcKLqm.jpg

 

WpLYE0Y.jpg

 

 

Link către comentariu

Felicitari pt achizitie. Ma bucur sa mai vedem pe aici si modele din generatii mai vechi, care inca se cumpara. Si nu atat ca se cumpara ci se mai si prezinta si pt care exista deja planuri de intretinut si upgradat intr-un mod corect.

 

Faptul ca ai o oarecare liniste in masina, fata de vechiul B5.5 se datoreaza strict antifonarii mai bune probabil pe care B6-le ar avea-o. Pt ca acel 1.9 tot PD este. Iar faptul ca este BLS-ul si ca are DPF, sa nu te dezumfle prea tare. Este un motor foarte bun. Adica despre ce vorbim pana la urma ? Despre clasicul 1.9. Faptul ca este varianta Euro 4, prin prezenta DPF-ului, nu il face deloc mai problematic decat celelalte versiuni. Cat timp a fost, este si va fi intretinut asa cum se cuvine, o sa te duca mult si bine.

 

Acelasi motor l-am avut pe Golf-ul meu 5 cu niste multi ani in urma. Si a fost pt mine cea mai buna masina, din toate punctele de vedere. Luasem masina aia cu 175000 de km (masina de 4 ani la vremea respectiva), am tinut-o 5 ani, in care facusem usor peste 100000 de km. O vandusem pe la 280 si ceva de mii de km. Inca tin legatura cu cel care a luat masina de la mine. Dupa 6 ani la actualul proprietar, masina se apropie de 350000 de km, fara probleme la motor, cu dpf-ul ei original in toate mintile. Si asta pt ca si cel care a luat masina de la mine, a continuat sa aiba grija de ea si sa o exploateze asa cum trebuie exploatat un diesel.

 

Asteptam extra poze cu masina si din interior si sa nu uiti de acest topic deschis de tine. Mai treci din cand in cand cu noutatile legate de masina.

Link către comentariu

Te salut si iti multumesc pentru reply. Da, intr-adevar e acelasi 1.9 PD lucru care se cunoaste de la o posta cand e deschisa capota. Chiar ieri i-am verificat toate lichidele si am fost incantat de muzica de PD cu care eram obisnuit de la vehciul Passat. Initial am vrut un Euro 5 Common Rail dar pana la urma bugetul nu m-a ajutat astfel ca am optat pentru un 1.9 PD in favoarea 2.0 PD care are destule probleme in care nu am vrut sa intru. Am avut planuri mari si cu vechea masina, dar pana la urma am ajuns sa ma concentrez doar pe mecanica si mici upgrade-uri pentru comfortul meu (boxe spate B6). Ei bine cu masina asta mi-am promis ca va fi mereu perfecta din punct de vedere tehnic si ca toate mofturile si retrofit-urile pe care mi le doresc le voi face.

 

Deja m-am documentat pentru Donut style si US Style si urmeaza sa verific CAN-ul daca e de 30 biti si pot sa activez functia de cornering pe care mi-o doresc foarte tare. Am asteptat ieri sa fie seara sa pot sa ies sa vad luminile daca sunt mai bune ca la B5.5-ul meu care era teroare, mai ales pe ploaie la modul ca erau ca niste lumanari.

 

Interiorul arata foarte bine, urmeaza un upgrade la grilele de aerisire cu cele de pe passat B7 cromate pentru ca cea din mijloc imi este rupta si nu pot schimba orientarea sus-jos. Un prilej bun pentru upgrade.

 

eJLPqM1.jpg

 

6tUzfEP.jpg

 

srSAy4q.jpg

 

 

Un alt lucru de care am fost placut surprins si de care m-am bucurat enorm este ca dupa ce am citit tot manualul de utilizare am observat ca masina are in torpedo inca un loc de depozitare unde de obicei se afla Service Manual cu toata documentatia. Ei bine eu eram trist ca eu nu il am deoarece fostul propietar nu mi l-a dat dar am zis totusi sa ma uit ce e acolo. Zis si facut, am tras cu incredere de strap-ul acela portocaliu si ce sa vezi, inauntru se afla tot manualul original cu aceasta coperta superba cu Passat si sigla VW pe cotor. Masina a fost cumparata de la dealer partener VW din Germania din cate am vazut aici, are stampile si tot original de la data cumpararii adica 06.2007 daca tin bine minte precum si tot istoricul de Service de la cumparare pana cand s-au umplut rubricile toate efectuate in service autorizat in Germania.

 

o7cQKoL.jpg

67hOEEq.jpg

 

 

In final, va las un video in care am testat functionalitatea Leaving Home care merge perfect. Probabil voi ajusta durata la 20 de secunde in loc de 10 dar ma bucur ca merge perfect si e o functie de care ma voi  bucura de fiecare data cand ies noaptea.

 

 

Link către comentariu

Tot azi am facut prima vizita la mecanicul meu pentru a schimba filtrul de combustibil pentru ca cel de la care am luat masina a spus ca ar trebui schimbat. Cu ocazia asta am zis ca voi vedea daca lucrarile de care mi-a spus vanzatorul ca s-au efectuat se adeveresc si voi pune masina pe tester sa verific statusul filtrului de particule, ocazie cu care ma pot convinge de km daca sunt reali sau nu. Intr-adevar, mecanicul mi-a spus ca filtrul vechi de combustibil a fost destul de murdar asa ca am facut un lucru bun ca l-am schimbat. Am vorbit si de un eventual schimb de cuzineti de biela, problema comuna la acest motor (BXE, BKC, BLS) si cam de cat m-ar costa operatiunea. Tot acum mi-a adaugat acele garnituri de cauciuc la capacul de la motor ca sa nu mai vibreze fiinda eu nu le aveam pe ale mele, asa ca acum nu imi mai ”clănțăne” capacul fiind mai silentios motorul. 

 

Dupa schimbarea filtrului am trecut la tester. A intrat sa verifice injectoarele si acolo mare surpriza pentru mine si pentru el, valorile fiind absolut perfecte adica 0.00. Am fost foarte bucuros sa vad asta pentru ca la vechiul passat aveam unele care incet incet isi dadeau duhul. Aici toate sunt fie 0.00 fie -0.01. Dupa asta din nou un moment mai culminant, filtrul de particule. Din nou, placut surprins de faptul ca filtrul e activ si in el erau doar 9g de carbon ultima regenerare fiind facuta in urma cu 180km (poate chiar de mine si nu am simtit). Asa ca pot spune cu tarie ca masina are KM reali adica 250.000km. Apropo, atasez poza cu momentul fericit care s-a intamplat la mine.

 

4lxUD4G.jpg

 

dX2BAGI.jpg

 

Tot ce mai pot sa spun e ca imi doresc sa am noroc la masina, cat mai multi km parcursi fara incidente si fara probleme de orice natura! O iubesc si deja incep sa o simt ca fiind a mea chiar daca nu am inca numerele mele preferentiale.

Link către comentariu
  • Administrator

@BlackAngel25nu ți-am aprobat postul.

DiscuțiIle despre activități ilegale (interfețe clone) nu sunt permise.

Link către comentariu

Ok, scuza-ma.

 

Long story short, incerc sa rezolv unele erori pe care le mai are masina pe tester chiar daca nu apare nici un martor in bord. 

 

Am cumparat un capac la roata deoarece aveam 3 la fel si unul era din alta parte, acum am un set complet. Masina merge ok, ma lupt cu G83 de la care imi fluctueaza acul la temp apa. L-am inlocuit cu Febi pret 40 de lei, cel care il aveam era cel OEM si acum fluctueaza si mai rau si tot am eroarea. In rest totul e ok, masina merge cum trebuie si toate dotarile functioneaza.

 

In viitorul apropiat urmeaza demontare V158 pt ca imi da eroare si la el si inlocuit potentiometrul sau motorasul cu totul. Vedem. 

 

M-am interesat de stopuri urmeaza reparatia si skyline, dublu ceata si dublu marsarier. Abia astept, o sa revin cu poze cand e gata treaba. O sa fie undeva prin Septembrie spre final probabil, cadou de ziua mea :)) .

 

Va las cu o poza cu masina din dimineata asta dupa un drum de 50km, consum 4.9. 

 

l3XeqJE.jpg

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Revin cu un update la acest minunat topic despre masinuta mea.

 

Concluzia cu Exhaust pressure sensor - schimbat cu Bosch, adaptat si tot am check-ul aprins de la el. Urmeaza electrician sa verifice firele de la el la ECU. 

 

In alta ordine de idei, umplusem vasul cu lichid de parbriz, am spalat parbrizul sa zic de maxim 2 ori iar dupa cateva zile bec aprins iar. Si uite asa am descoperit ca pe la aripa drepta respectiv carenaj picura lichidul meu din vas. 

Am dat sa ma apuc de operatiune, dat roata jos, carenaj sa verific care e problema si daca e posibil sa o remediez pe loc asa cum stiu romanii. Cand ma uit in portbagaj gasesc cric dar cheie de roti pauza. Aveam una in cealalta masina dar care nu era acasa asa ca am dat o fuga pana la Carrefour de unde am luat una ca sa imi fac treaba fara sa astept cealalta cheie. 

 

Rezultatul:

ATlCM7f.jpg

Calitate 0, eu ma temusem ca s-au rotunjit prezoanele fiind exagerat de stranse dar cand colo cheia mea minune s-a rupt in primele 2 minute de utilizare. 

 

Am abandonat pe moment si am asteptat sa ajunga acasa cealalta cheie. Cand a ajuns merg iar la masina, iar scot scule cric tot echipamentul sa ma apuc de lucrare. Surpriza, prezoanele stranse la pistol cel mai probabil de unul care a uitat sa ia degetul de pe buton. Chiar si cu cheia ok, nu am reusit sa destrang doar 2 prezoane. Solutia: am mers la vulcanizarea unde merg mereu si i-am rugat pe baieti sa imi desfaca ei cu pistolul daca e cazul sa ma pot apuca de treaba. Ei bine ei avand o cheie mai calumea au desfacut prezoanele in 2 minute si le-au strans in asa fel incat sa pot si eu sa le destrang. Am mers acasa, masina sus pe cric si roata jos. Carenajul jos si el, in 5 minute totul era demontat. Am pus niste apa in vas sa vad unde pierdea si surpriza. 

PBJqW1p.jpg

Vasul meu suferise deja o interventie "romaneasca" cu niste mastic de parbriz din cate se pare iar in partea inferioara a inceput sa picure iar fiindca s-a uscat si imbatranit acel silicon. Cum nu aveam la indemana mai nimic, am zis sa incerc cu poxipol dar din pacate nu prea am reusit nici cu el. 

 

In concluzie: voi achizitiona fie un vas nou fie unul SH din dezmembrari pentru ca nu stiu daca mai merita sa incerc sa il repar pe al meu. Problema e ca si demontarea lui e o bataie de cap asa ca ma tenteaza sa il repar pe asta. Daca nu ma asteapta bara jos, far jos, suport bara jos etc. 

 

Lz9l9sL.jpg

 

La final, am montat totul la loc fara sa fi rezolvat mare lucru, dar macar data viitoare cand desfac o sa dureze mai putin sper.

 

 

Ah si intre timp am transcris masina si acum am numerele mele preferentiale. Asigurare am facut la Allianz-Tiriac undeva la 820 de lei parca fara decontare directa.

Modificat de BlackAngel25
Link către comentariu
  • 2 months later...

N-am uitat de acest topic, așa că revin cu un update legat de ce am mai făcut la mașină.

 

Am mai făcut o vizită la mecanic pentru problema cu senzorul de presiune gaze evacuare pentru DPF, ocazie cu care am constatat că problema mea nu era una mecanică, deoarece eu am înlocuit senzorul și eroarea a rămas chiar și după adaptare, ci una electrică problema fiind probabil undeva la fire, un contact imperfect. Tot acum am urcat mașina pe elevator unde am descoperit că ar fi bine să schimb garnitura de la pompa tandem, cea de la capacul culbutori, placuțe discuri spate și bieleta de direcție stânga. Mi se pare foarte rezonabil având în vedere vârsta mașinii așa că urmează să schimb aceste piese la următoarea vizită.

 

Pe partea estetică am cumpărat un set de semnalizări dinamice fumurii pentru oglinzi care se potrivesc și funcționează surprinzător de bine pentru prețul lor de numai 30 de lei. Tot în categoria asta, am cumpărat chiar acum la Black Friday un set de becuri cu LED la numărul de înmatriculare care în ciuda așteptărilor mele luminează foarte bine și nu dau eroare de bec ars. 

 

erGzbxo.jpg

 

Tot zilele astea am rezolvat într-un final problema butonului de la frâna de mână care mergea doar când avea el chef, în rest lăsându-mă cu frumoasa eroare Parking Brake Fault. Norocul meu că mașina are auto-hold așa că am putut să plec fără să folosesc butonul, la fel și când ajungeam undeva așteptam să opresc și dădeam centura jos ca să pun frâna de mână. Clar, era puțin aiurea pentru că și dacă mergeam 10 metri trebuia să îmi pun centura să pot porni de pe loc respectiv să opresc mașina când staționam. Butonul nou a costat 95 de lei marca Febi și merge perfect fără nici o adaptare. Cel vechi era original VW din câte am văzut așa ca pot spune că a mers mult și bine din 2007 și până acum.

 

În rest, motorină și talpă pentru că mașina merge foarte bine.

Link către comentariu

Între timp, cu ocazia zilei de Black Friday și clar odată cu schimbarea vremii de la soare la ploaie și noroaie am comandat un set de covorașe pentru al meu B6 deoarece nu aveam doar de mochetă iar cele de la B5.5 nu cred că potrivesc perfect așa cum mi-ar placea mie. Prețul de achiziție a fost de 135 de lei, rezonabil față de ce se mai găsește prin piață având în vedere calitatea acestora de care până acum mă declar plăcut surprins. Rămâne de văzut cum se vor comporta pe termen lung. Plănuiesc să le țin doar pe timp de iarnă deoarece le am pe cele de mochetă care mi se pare că arată mai bine vara.

vm9xwPL.jpg mEX4tSH.jpg KmAC0Jz.jpg 

 

 

Revenind la postul anterior unde spuneam că am schimbat butonul de la frâna de mână, vă las aici o poză cu codul poate are cineva nevoie cine știe. Am optat pentru Febi în defavoarea Topran care era la 50 de lei deoarece am mai pățit ca o parte electrică de la contactul unui Vento de la topran să se defecteze în 1-2 zile. Las și o poză cu butonul nou gata instalat.

 

MS1wDYv.jpg  j6Vglbl.jpg

Link către comentariu
  • 1 month later...

Si uite că a venit și iarna. Cel puțin pe hârtie pentru că aici a nins doar o zi, maxim două. Cu toate acestea, pregătirile pentru iarnă au decurs cum se cuvine și anume:

  • Am cumpărat 2 cauciucuri pe față noi Taurus Winter dot 2023 pret 600 de lei ambele.
  • Pentru că știam de problemă și am vrut să evit distrugerea în timp a cauciucurilor, am schimbat bieleta de direcție stânga.
  • După schimbarea bieletei, clar a urmat reglajul geometriei care a costat 220 de ron și din fericire a fost făcut ca la carte.
  • Odată cu bieleta, am schimbat și garnitura de la capac și cea de la pompa tandem. Pret schimb bieletă direcție stanga FAG, garnitura capac Elring, garnitura pompa tandem Elring + manopera a fost cam 330 de lei parcă.

Cu ocazia asta, pot spune că sunt și eu pregătit de iarnă și am rezolvat și problemele de la direcție pe care le aveam. Cauciucuri noi, direcție ok, reglaj corespunzător = mașină fericită. Cel puțin momentan deoarece iarna vine și cu o grămadă de gropi noi de care dau inevitabil eu fiind nevoit să fac naveta la munca 30km.

 

Vă las și niște poze cu operațiunea care a fost făcută în 31 Noiembrie.

 

 UHCct6s.jpg  I1K9IaM.jpg  m6s6DEU.jpg TZS2uwx.jpg

 

 

Pe lângă această mentenanță înainte de iarnă, astăzi am făcut un upgrade de estetică la interior prin schimbarea nucii de la schimbător cu tot cu acel manșon și ramă cromată. Cea veche era posibil cea originală și extrem de uzată, așa că acum arată foarte bine. Singurul lucru cu care încă mă obișnuiesc este înălțimea de la cel nou care este puțin mai înalt față de cel vechi. M-am gândit și să scurtez acea tijă dar nu cred că e necesar, cel puțin momentan. Cred că e o chestie de obișnuință sincer.

 

0jIajKz.jpg   3QFY6Nz.jpg

 

 

 

Modificat de BlackAngel25
Link către comentariu
  • 1 month later...
BlackAngel25

Va salut, revin cu un mic update.

 

Astazi am facut schimbul de ulei si filtre la 256.200KM. Ulei Motul 5W30 Specific 507.00, filtre Valeo, Febi, Wix.

 

Din pacate nu am facut poze, dar asta este. In rest nu am mai avut probleme cu masina, am facut un drum de aprox 400km la care am avut consum 4.9 mers normal spre sportiv, deci nota 10.

 

Am patit desigur de la ultima postare sa nu mi se inchida usa de vreo 2-3 ori la temperaturi de -6 dar asta este, se mai intampla. Sa vina vara!

 

Motorină și talpă.

Link către comentariu

Felicitari pentru ca ai atata grija de frumusetea asta de Passat.Si eu am unul la fel,adica tot B6 si tot negru.Sunt fericit de ea,chiar daca am bagat o groaza de bani in ea pana acum,mai ales ca am facut km putini cu ea de cand o am.Dar parca atunci cand o conduc,ma rasplateste de minune!Cu siguranta ca in cei 4 ani de cand o am si vreo 20 000 km am mai bagat inca odata pretul ei de achizitie,dar nu imi pare rau,nu as vinde-o pentru nimic in lume.Asta pentru ca am visat la Passat B6 multi ani.Sincer,chiar ma bucur sa vad ca mai sunt si alti oameni pasionati de acest model!

 

Link către comentariu
BlackAngel25
On 02.02.2024 at 20:07, Dan Cristi a scris:

Felicitari pentru ca ai atata grija de frumusetea asta de Passat.Si eu am unul la fel,adica tot B6 si tot negru.Sunt fericit de ea,chiar daca am bagat o groaza de bani in ea pana acum,mai ales ca am facut km putini cu ea de cand o am.Dar parca atunci cand o conduc,ma rasplateste de minune!Cu siguranta ca in cei 4 ani de cand o am si vreo 20 000 km am mai bagat inca odata pretul ei de achizitie,dar nu imi pare rau,nu as vinde-o pentru nimic in lume.Asta pentru ca am visat la Passat B6 multi ani.Sincer,chiar ma bucur sa vad ca mai sunt si alti oameni pasionati de acest model!

 

 

Eu am masina din August si am facut pot zice ferm un upgrade de la Passat B5.5. Pana acum nu am avut probleme aproape deloc pot spune, sunt foarte multumit de masina. Merge foarte bine, dotarile sunt superbe si mai mult decat suficiente iar experienta de condus e clar peste B5.5 pe care desi l-am avut 3 ani si l-am iubit enorm, se simte totusi ca era din 2002. Eu investesc in masina mea in primul rand pentru ca pot spune ca depind de ea, dar si pentru ca imi place si ma bucura cand altii o apreciaza pentru cat de bine merge si cum arata. Momentan sunt la inceput cu ea, dar usor usor urmeaza si alte modificari. Prioritar este ca mecanic sa fie ce trebuie dupa care vor veni si alte lucruri gen prelungire bara fata r line, tips-urile de la evacuare altele, volan de b7 posibil, etc.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...
On 11/12/2023 at 3:31 PM, BlackAngel25 said:

Între timp, cu ocazia zilei de Black Friday și clar odată cu schimbarea vremii de la soare la ploaie și noroaie am comandat un set de covorașe pentru al meu B6 deoarece nu aveam doar de mochetă iar cele de la B5.5 nu cred că potrivesc perfect așa cum mi-ar placea mie. Prețul de achiziție a fost de 135 de lei, rezonabil față de ce se mai găsește prin piață având în vedere calitatea acestora de care până acum mă declar plăcut surprins. Rămâne de văzut cum se vor comporta pe termen lung. Plănuiesc să le țin doar pe timp de iarnă deoarece le am pe cele de mochetă care mi se pare că arată mai bine vara.

vm9xwPL.jpg mEX4tSH.jpg KmAC0Jz.jpg 

 

 

 

 

 

Cele tip "tavita" dupa parerea mea dau mai bine

 

20220413-124326.jpg
20220413-124542.jpg
20220413-124545.jpg
20220413-124548.jpg
20220413-124551.jpg
20220413-124820.jpg

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!