Jump to content

Porsche Macan S diesel - 2016


B_490_RZV

Postare recomandată

Salutare! Am revenit recent in grupul posesorilor VAG, de data aceasta cu un Macan S diesel. Nu mi-am dorit neaparat acest model, dar intamplarea a facut ca in timpul verificarii acestei masini sa imi dau seama ca stiu fostul proprietar, prin urmare decizia a fost mult simplificata. Anterior achizitiei vazusem deja 5-6 masini de la dealeri destul de mari (plus auto, tiriac etc) si deja eram "obosit" de atata vrajeala, total neasteptata dpmdv de la astfel de dealeri si la preturi peste media pietei (ceea ce eu speram sa fie de bine pt mine).

Revenind la masina, este un Porsche Macan S diesel, MY2016, 3.0d 258cp/580nm, cca 85.000km astazi, ca dotari avand cam tot ce este necesar: scaunele comfort incalzite si ventilate, volan reglabil electric si incalzit, navigatie, trapa panoramica, ACC, sistem audio Bose + restul dotarilor normale.

Scopul principal al topicul doresc sa fie prezentarea informatiilor de ordin tehnic, necesare pentru un eventual doritor al acestui model, prin urmare nu o sa insist cu multe poze :)

 

Imediat dupa achizitie au urmat asigurarile, RCA si Casco. Pentru cei interesati, RCA-ul a fost 1950lei la Asirom, iar Casco aproape 2000euro/an la Tiriac, suma asigurata 40.000euro. Restul ofertelor de casco au fost putin penibile, exemplul 1: prima 1600euro, suma asigurata 24000euro sau exemplul 2, Generali: prima 6400euro, suma asigurata 16000euro..asta a doua nu stiu ce se vrea a fi, dar a fost primita de la 2 brokeri, prin urmare nu e greseala, Generali chiar asa considera ca este in regula.

 

La momentul achizitiei masina nu avea nici o problema de ordin tehnic, dar ca sa stiu mai linistit am programat o revizie generala, constand in urmatoarele:

1. ulei + filtre (ulei, aer, polen, combustibil) - cost 1100lei

2. revizie cutie viteze PDK, necesar: 7l ulei, 2 filtre, garnitura, 15 suruburi baie, 4 suruburi cadru + ceva o-ring (cost piese OE 1300lei)

3. schimb ulei cutie transfer, necesar: 850ml ulei, 2xbuson, valva aerisire (cost piese OE 650lei)

4. schimb ulei diferential spate, necesar: 2l ulei, 2xbuson (cost piese OE 680lei)

5. schimb ulei transmisie (diferit de revizia normala PDK), necesar: 4l ulei, o garnitura (cost piese OE 600lei)

6. placute spate + senzori, OE 700lei

7. lichid frana, antigel (75lei/l OE), adblue (150lei/bidon 10l), o verificare AC, stergatoare parbriz+luneta ...si cam atat!

Mentionez ca astea sunt preturile platite de mine, e posibil sa gasiti piesele mai scump sau mai ieftin, fiecare cum poate! 

Acum, mentiuni:

1. schimbul de ulei in cutia de transfer nu se efectueaza la reprezentanta, am cerut deviz pentru acest lucru alaturi de revizia normala si revizia cutiei PDK, iar refuzul de a efectua schimbul in cutia de transfer m-a facut sa renunt la continuarea istoricului la Porsche Pipera, unde fusese efectuat pana in prezent. Altfel spus, acest ulei este considerat "lifetime", dar la 85.000km era cam negru. Eu il voi schimba din 2 in 2 ani, alaturi de lichid de frana si antigel, fiind patit la un Bmw cu cutia de transfer picata de 2 ori din cauza neschimbarii uleiului.

2. schimbul de ulei diferential spate are un interval de service recomandat de 16 ani sau 250.000km..din nou, la 7 ani si 85.000km era inca ok, dar totusi uzat, trebuia schimbat.

3. schimbul de ulei transmisie, cel diferit de PDK (all-wheel final drive), din nou interval de service 16 ani sau 250.000km. Asta era ok, curat, dar a fost pe lista.

 

Planuri de viitor:

1. soft stage 1, ma intereseaza mai degraba pentru partea de soft cutie, masina e disperata sa ajunga cat mai repede in treapta a 7-a. Ca putere ma declar multumit, mai exact prietena mea se declara multumita, ea o sa mearga cu masina in principal.

2. un detailing complet prin septembrie.

3. reconditionat jante (buzele atinse decent, dar atinse)

4. ceva pe partea de media, as vrea Android Auto daca e posibil.

5. sa fim sanatosi!

 

P.s. vreau sa ii multumesc colegului @EEXCALADE pentru sfaturi, ii urmaresc topicul si este o sursa de inspiratie pentru mine!

 

phpJ5ClRuAM.jpg

phps2MxQCAM.jpg

phpWaN9ObAM.jpg

phpPIdpGoAM.jpg

Link către comentariu

Bine ai venit in club ,felicitari !!!

Nu o sa-ti para rau dupa nici un cent cheltuit cu aceasta masina :icon_thumleft:

Porsche Pipera....niste escroci ....cea mai proasta experienta avuta vreodata cu o reprezentanta .

Dupa inlocuirea uleiului de la diferential trebuie facuta o resetare din piwis.

Stage 1 ....documenteaza-te foarte bine ,desi are unele componente VAG capitoulul soft ecu  e  diferit,fa-i un downgrade de soft dieselgate (ecm+tcu)

Link către comentariu

exista interfete AA/Carplay pentru PCM 3.1, cum vad ca ai tu 

Link către comentariu

@EEXCALADE din cate stiu nu era inclusa resetarea in procedura de schimb ulei diferential, daca ai mai multe amanunte as ramane recunoscator.

@andrei_221 am vazut, nu stiu ce sa aleg, sunt vreo 10 variante disponibile. As astepta ceva OE, am vazut ca Porsche tot vine cu astfel de solutii pentru modelele mai vechi.

Link către comentariu
19 hours ago, EEXCALADE said:

uleiului de la diferential

Scuze ,greseala mea ,cutie de transfer am vrut sa spun.

Link către comentariu
8 hours ago, B_490_RZV said:

@andrei_221 am vazut, nu stiu ce sa aleg, sunt vreo 10 variante disponibile. As astepta ceva OE, am vazut ca Porsche tot vine cu astfel de solutii pentru modelele mai vechi.

 

da, la PCM 3.5 am vazut, la un Cayenne, dar a trebuit inlocuita toata unitatea + blocul de manete de sub volan, pentru ca butonul de comanda vocala era pe maneta de semnalizare si fara acel buton, nu se activau functiile... deci poate fi foarte scump

Link către comentariu

Ai vreo recomandare pentru o unitate aftermarket? Eu sincer sunt debusolat total, am urmarit 2-3 DIY cu variante diferite, nu prea m-am dumerit care/daca merita. Multumesc!

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
  • 3 months later...

Salutare! Update, 97000km, detailing int+ext cu protectie ceramica samd, reconditionat/revopsit jante si tipsuri evacuare si trecut la anvelope de iarna, Hankook. Probabil acest set o sa ramana de iarna, vedem ce apare pana la primavara. Noul look a venit la dorinta prietenei, si-a dorit sa aiba doar negru si rosu pe masina. 

Am abandonat ideea de unitate android auto, nu am gasit nimic care sa nu imi lase impresia de "improvizatie".

Am amanat pana la primavara resoftarea, nu stiu din ce motiv..pur si simplu nu m-am decis unde sa o duc.

Toate cele bune! :)

 

phpuuWhJ1PM.jpg

phptZzVihPM.jpg

phpYsZqDJPM.jpg

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

A doua revizie, mica, facuta astazi. 

La 98000km am vrut sa fac un schimb de ulei+filtru, o mica revizie intermediara pana in august 2024, am folosit din nou Mobil 1 esp 5w30.

La o verificare generala mecanicul a observat pe conducta de adblue o crusta, aceasta simpatica piesa are o mica buba si plange putin, deci urmeaza sa fie inlocuita, cod 95B131984H. 

Link către comentariu

20231213_100013.thumb.jpg.71d677bedf058a40338f87219fd3ce3f.jpgConducta inlocuita, pierdea pe la un oring obosit din mufa de deasupra capacului motor, pentru o piesa de 10centi (maxim), schimbi o piesa de 250euro. Noi sa fim sanatosi!

P.s. ce bine ii sta cu noroi pe roti, nu degeaba am buton de off road pe consola :))

Modificat de B_490_RZV
Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Salutare si la multi ani! 2024 a inceput cu o vizita la MRC tuning, am vorbit cu Cezar in decembrie si am facut programarea pentru 3 ianuarie.

Asa cum am scris in topicul initial, principala "problema" a masinii era delay-ul considerabil la acceleratie, chiar si cu selectarea modului sport.

Dupa stage 1 problema pot spune ca a disparut, raspunde semnificativ mai bine la pedala. Nu strica nici plusul de putere, de la 248cp/580nm stock la 310cp/680nm stage 1. Sa aveti un an senzational! :)

Imagine WhatsApp 2024-01-06 la 17.38.23_d65cda47.jpg

Imagine WhatsApp 2024-01-06 la 17.38.23_d2834ace.jpg

Modificat de B_490_RZV
Link către comentariu
  • 4 months later...
B_490_RZV

Salutare! Saptamana trecuta butonul de comanda geam sofer a decis sa ma paraseasca, practic a ramas fara picioare si eu fara comanda geam :))

Daca este cineva pe forum dispus sa ma ajute, contra-cost evident, cu montajul unui nou panou, va rog PM.

Pana una alta, jalnica calitate la aceste butoane..

20240530_183434.jpg

Link către comentariu

Problema rezolvata, multumesc frumos @F l o r i n

Solutia: comutatorul de geamuri inlocuit.

Link către comentariu
F l o r i n

Cu drag! Eu mulțumesc! 

Link către comentariu
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Salut! La service-ul unui prieten din Ciolpani, merg la el de peste 15 ani. 

Intre timp masina a ajuns la 116.000km, in august avand o revizie la 106.000km, ulei+filtre si discuri+placute fata.

Sunt aproape 35.000km facuti intr-un an si 3luni cu masina, 10.000 facuti doar in septembrie in concedii. Masina ne-a depasit asteptarile, este foarte comfortabila chiar si cu jantele de 21", consumul excelent, fiabilitatea exemplara. Ce-i drept, masina este folosita intr-un regim mixt, mai degraba extraurban, aproape deloc pe distante scurte in oras.

Ca scurt rezumat al cheltuielilor de pana acum, exceptand asigurari: revizii/piese: 14.500lei, anvelope vara/iarna 21: 9400lei, soft: 4800lei, detailing+jante/tipsuri: 8000lei.

In scurt timp masina o sa fie disponibila la vanzare, o sa fie inlocuita de un model similar, mult mai nou.

Zi faina tuturor!

Link către comentariu

Ref confort cu roti pe '21. Eu vreau sa trec de la '19 iarna la '21 vara. 

Masina ta are suspensie normala sau pneumatica?

Oare se poate monta pneumatica after market?

Link către comentariu

Normala, mai exact varianta cu amortizoare adaptive. Cred ca mai rau o strici cu pneumatica aftermarket, cel putin daca ai de gand sa treci la jante de 19 iarna. Eu am pastrat jantele de 21 atat pt iarna, cat si pentru vara, este foarte ok in configuratia asta, nu am simtit nevoia sa trec la jante mai mici.

Link către comentariu

'21 sa fie atunci, mai ales ca o sa i pun ceva usor, jorjat...

Cu '19 a venit de vara si i am pus iarna pe ele

Ma gandeam la suspensie(nu neaparat pneumatica), pt ca vreau sa o aduc la linie, mai ales ca o sa merg pe 9,5 cu 10,5, et uri mai mici fata de cele OE...dar ma documentez si o sa vad intai cum o sa se vada cu suspensia stock.

Link către comentariu

Ai grija la ce jante folosesti, cutia de transfer este destul de sensibila la Macan. Iti recomand sa ramai la jante OE sau macar la jante AM cu specificatii identice cu cele OE.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

A venit momentul sa ne luam la revedere de la Macan, daca e cineva interesat va stau la dispozitie.

 

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!