Jump to content

Problema deschidere / pornire motor / functionare bord la temperaturi caniculare skoda superb 3


CezarC
 Share

Postare recomandată

Buna ziua,

Am cumparat acum cativa ani o skoda superb 3 (model an 2016) ,diesel (1968 cmc), cod motor CRLB, cutie manuala 6 trepte, berlina, care a mers exceptional. De anul trecut insa, exista o problema cu ea si anume, cand temperatura de afara depaseste 35 grade la umbra, masina parca nu are baterie. Nu se poate deschide din telecomanda (este fara cheie fizica). Daca totusi se deschide, nu primeste nici o comanda de pornire (buton de pornire). Daca se tin usile deschise (sa scada temperatura din habitaclu) motorul porneste dar ceasurile nu indica nimic (turometru, vitezometru si max dot-ul). Dupa ce porneste motorul, masina incepe deplasarea fara indicatiile bordului dar in circa 10-15 minute de mers (cu aerul conditionat la maxim) incep sa apara aceste informatii.

Bordul se reseteaza ca si cum cineva decupleaza bateria (gen cand scoti borna si o repui).

Am observat ca inainte de a se incinge si a nu porni motorul (probabil cat inca n-a atins limita de temperatura inalta), apare informatia pe max dot ca portbagajul este deschis ca apoi sa para ca este inchis. Face acest lucru de multe ori, portbagajul fiind inchis. Masina are portbagaj cu deschidere electrica.

Alte informatii

Navigatia functioneaza dar unitatea din torpedou comanda acel ventilator pentru racire (asta cand masina nu poate porni se aude ventilatorul din torpedou).

Daca cineva a intalnit aceasta situatie si stie ce poate avea masina, il rog sa ma ajute (contra cost)

O alta rugaminte

Daca cineva are schema electrica / electronica a acestei masini, si o poate pune la dispozitie, ar fi minunat.

Deci, ca si o concluzie

Se pare ca este o problema numai in habitaclu. Ceva nu functioneaza cum trebuie cand se ajunge la o temperatura mare in interior, dupa ce masina sta in soare cateva ore. Dupa ce se tin usile deschise, masina incepe sa functioneze. Primul care incepe este motorul. Apoi, datorita aerului conditionat, incepe si bordul.

 

La o scanare apare ca este o problema de alimentare. A fost schimbat, din interior, un releu dar nimic.

 

Atasez un log facut anul trecut la primul semn

New Text Document (2).txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avand in vedere ca este vorba de alimentarea unui calculator sau mai multe, revin cu rugămintea de a ma ajuta cu o schema electrica de alimentare. Poate cumva reusesc sa-mi dau seama de unde nu vine alimentarea cand creste temperatura in masina (canicula). 

 

Sau daca stiti un service care ma poate ajuta ? Zona Bucuresti - ilfov.

 

Multumesc anticipat.

 

Cezar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica alimentarea terminalului 15 - sigurante , relee , contact etc

cauta in aria prestari servicii un coleg care sa te ajute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la Florin (https://vwforum.ro/profile/30007-f-l-o-r-i-n/) anul trecut dar n-a avut timp sa isi dea seama de problema. A pus testerul pe ea, dar nu si-a dat seama ce-ar putea fi. El a schimbat acel releu. (cred ca terminalul 15).

 

Am facut mai multe incercari cu ajutorul lui Florin dar inca nimic. Acel fenomen apare numai in canicula si n-am reusit sa ajung la el pentru a testa masina pe canicula. Atunci este ideal sa fie verificată.

 

Mi-a aratat cum sa scot ceasurile (bordul) cand nu porneste (stat in soare) dar n-am reusit decat o data sa scot bordul (ceasurile) si sa le racesc rapid. Masina a pornit dupa asta dar a fost o singura data, deci neconcludenta solutia (daca sunt sau nu ceasurile defecte). N-am reusit apoi sa gasesc soarele acela canicular, sa repet figura.

 

L-am sunat azi pe Florin dar este in vacanta pana in 7 august. 

 

Am cateva filmulete facute de fata dar nu stiu cum sa le postez, sa le vedeti.

 

Deci daca imi poate spune cineva ce piesa este comuna  pentru pornire motor / ceasuri / poate ca se mai rezolva cate ceva pana apare Florin, care este chiar foarte ok si-l recomand oricand. Am rezolvat multe cu el atat la masina mea cat si a fetelor.

 

Multumesc pentru ajutor si implicare.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cezar, mai ramane sa probam cu alt modul (am pe stoc) si sa verificam cablajul, cand ma intorc eu si ai si tu timp.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt chat va rog sa vorbiti in privat/telefon, etc :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua

Joi, vineri si sambata (13-15 iulie 2023) au fost temperaturi cu peste 40 grade la umbra.

Am gasit masina cu ceasul si km trip resetat. Masina a stat numai la umbra. NU IN SOARE. 

Stie cineva de ce isi da restart bordul? Ceasul isi revine in cateva minute de la navigatie, dar nu este normal ce se intampla.

 

Practic, rectific ceea ce am afirmat la inceputul topicului si anume ca nu trebuie ca masina sa stea in soare direct. Acest defect se intampla cand temperatura (la umbra) depeseste 40-41 grade Celsius.

Am atasat o poza cu bordul masinii.

Poate ma ajuta cineva sa inteleg. Exista un anume soft care dupa 41 grade blocheaza ceva? sau este o componenta defecta care la peste 41 grade se defecteaza temporar? Scoate alimentarea generala a ceasurilor? Navigatia functioneaza cand motorul si ceasurile nu au alimentare, deci este o alimentare pe partea de ceasuri/cheie, etc....

Vreau sa inteleg.

Am cautat manual de reparatie si am cumparat, dar nu are schema alimentarii modulelor pentru a intelege asa ceva. Am gasit totusi pe un site dar este in limba rusa si nu ajuta deloc.

 

Daca puteti sa ma ajutati sa inteleg ...........

 

Imagine WhatsApp 2023-07-15 la 17.43.49.jpg

Modificat de CezarC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

bateria iti face figuri

 

in rest nu exista ce spui tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 30.07.2023 at 12:28, andrei_221 a scris:

in rest nu exista ce spui tu

Andrei, cred ca ai ales o exprimare nepotrivita. Nu fac glume proaste pe banii, timpul si nervii mei. Tot ceea ce-am afirmat este adevărat si din pacate exista. 

Bateria masinii este in parametrii. A fost înlocuita acum ceva timp (2-3 ani). Masina funcționează tot timpul pe start-stop. Si crede-ma, in Bucuresti este o circulatie infernala.

 

Revin totusi cu cateva informații

Au fost zile caniculare dar fata mea a cumparat un parasolar tip umbrela pe care il folosește permanent pe masina. Surpriza placuta este ca masina se comporta absolut normal, desi a fost atins pragul de +42 grade Celsius, prag de la care masina face figuri.

 

Doua observații intre timp:

- daca scot releul (645 - vezi tablou atasat) care alimentează (prin terminalul 15) bordul, masina are același comportament ca atunci cand nu funcționează. Concluzia? releul a fost schimbat dar ..... este probabil comanda releului. Este echivalentul scoaterii bornei de pe acumulator (cand face figuri). Cu toate erorile aferente (!!!!); in plus, fata de scoaterea bornei, motorul porneste dar ceasurile si maxidot-ul nu functioneaza imediat (decat atunci cand probabil ceva se raceste). Din pacate am si multe filmulete care arata masina in miscare fara: turometru/ vitezometru/ maxidot. Intr-un filmuleț, am observat ca ceasurile primesc alimentare daca se pune semmnalizarea (nu conteaza care - in film este vb de semnal stanga).

- comanda de pornire motor (atasez poza) a inceput sa plece de la a doua apasare. Indiferent de temperatura. Nu insa tot timpul. Cheia langa buton, in buzunar sau in locasul ei (in masina).

 

Am inteles ca instalatia electrica se afla undeva pe un soft, nu in pdf. Daca cineva are rabdarea necesara si poate sa-mi trimita un pdf cu alimentarea din acel terminal 15 .... ar fi un lucru bun. Sa inteleg cum se alimenteaza imobilizatorul, butornul de pornire motor si ceasurile. Posibil sa am un singur defect sau mai multe. Adica butonul de pornire (un defect), imobilizatorul (alt defect)  apoi ceasurile (alt defect), si asa mai departe ..

 

Multumesc anticipat pentru sfaturi .........

 

 

 

 

buton pornire motor.JPG

IMG_0323.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/16/2023 at 1:36 PM, CezarC said:

Poate ma ajuta cineva sa inteleg. Exista un anume soft care dupa 41 grade blocheaza ceva? 

 

 

nu e nicio exprimare nefericita, ma refeream ca nu exista ce zici tu aici....

 

sterge erorile, las-o sa se manifeste

si faci o scanare ulterior. vedem daca apar ceva erori de comunicare intre calculatoare.

banuiesc ceasuri defecte

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înțeles acum la ce te-ai referit. Te gandesti absolut la orice, in lipsa de schema electronica ... Stiu ca in alte domenii (nu auto) sunt anumite elemente de protectie...  Si nu are logica in domeniul auto sa opreasca comanda alimentarii motorului (evident de ce!!), dar m-am gandit ca poate fi o problema de bug a softului din imobilizator ......

 

Posibil ca ceasurile sa fie defecte, dar acest lucru nu trebuie sa afecteze pornirea motorului. Numai daca ceasurile dau comanda pornirii motorului (sa fie cumva in serie cu imobilizatorul , etc). Nu stiu ce anume are. 

 

Legat de erori, s-au sters cu ceva timp in urma. 

 

Multumesc

 

 

O alta informatie care mi-a scapat. Am analizat cateva filmulete si mi-am amintit ceva. Inainte de a aparea defectul, apare ca portbagajul este deschis. Ca apoi imediat sa apara ca fiind inchis. Se repeta de foarte multe ori acest lucru (inchis/deschis). Daca apare acest fenomen, masina este ok. Porneste. Insa am avut si o alta problema. Masina a deschis hayonul (numai o singura data, care insa nu s-a ridicat, el fiind pe motor). L-am ridicat manual fiind descuiat.

La scanare apare nu stiu ce senzor hall de la motor ........... 

Modificat de CezarC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are legatura partea cu deschiderea hayonului si pornirea masinii, din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 30.07.2023 at 12:28, andrei_221 a scris:

bateria iti face figuri

Din pacate ai avut dreptate. O problema rezolvata.

 

O alta problema rezolvata a fost schimbarea contactului de pornire motor. Incepuse sa plece pe la  a 3-a apasare. 

 

Din fericire masina a fost protejata la interior cu o umbrela (parasolar) si totul a fost ok. Nici macar reset-ul clasic nu a aparut.

 

O alta problema era ca masina incepuse sa deschida usa de la portbagaj. Asa singura. Nu stiu daca s-a rezolvat odata cu bateria, dar n-am mai dat nici un semn. Mentionez ca la usa portbagajului (hayon) exista niste elemente de cauciuc (2 buc) pe care le-am strans la maxim. Acestea functioneaza ca niste distantiere reglabile (sa nu joace usa). Dupa aceasta manevra nu s-a  mai deschis si nici  afisajul din bord n-a indicat nimic. Problema aparea si deveneam constient de ea IN MERS. Adica nu era din cauza bateriei. 

 

On 31.07.2023 at 18:05, andrei_221 a scris:

banuiesc ceasuri defecte

Acum nu esti singurul care banuieste ceasurile defecte .......... Se aproprie de certitudine acesta banuiala. 

 

Stiu ca nu este voie sa dau nume, dar toate acestea le-am rezolvat cu un specialist din lista de mai sus (postarea 3 - lista ...). Si el incepe sa aiba aceeasi certitudine cu ceasurile..... Tot el a zis si de acumulator ........ Eu fiind convins ca este bun ........

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!