Jump to content

Se opreste la ralanti si la rece si la cald


Alex Pascu
 Share

Postare recomandată

Va salut! De cateva zile ma lovesc de o problema la AJM-ul meu. Total random, fie ca abia am pornit masina sau ma opresc la un semafor dupa 200 de km de autostrada, dupa cateva momente de stat la ralanti motorul se opreste sau are o fractiune de secunda in care scade turatia ca si cand ar muri de tot (moment in care se stinge si bordul) dar apoi revine la ralanti-ul ei. De exemplu ieri m-am intors de la Bran (masina a mers ceas dus-intors) si la prima bariera de cale ferata la care m-am oprit, a stat cateva secunde la ralanti si apoi m-am trezit cu motorul oprit, fara vreo eroare sau ceva. Alteori ma urc in ea, o pornesc si nici nu apuc sa inchid usa ca da sa moara dar isi revine (scade destul de mult, cam pana pe la 500-600 rpm).

 

Nu stiu daca are legatura, dar tot de cand a inceput sa faca asa, cam la 7 din 10 porniri imi tot da in bord mesajul "oil sensor workshop" si cu martorul galben de nivel ulei licarind de cateva ori. Nivelul la ulei este ok, deci tind sa cred ca e senzorul dus sau e problema pe electric. 

 

Stiu ca s-a mai discutat pe alt topic despre asta dar acolo s-a vorbit de apa in filtrul de motorina, iar eu cred ca nu prea are cum sa fie asta pentru ca ma gandesc ca aveam problema asta iarna, nu acum in plina vara..de la ce credeti ca ar putea fi?

 

Multumesc anticipat!

Modificat de Alex Pascu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa mai întâi o scanare de erori. Poate da niste indicii. Tind sa cred că problema este electrica din moment ce se stinge și bordul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe scanare nu da absolut nimic, pe niciun modul. Atunci cand se opreste de tot raman aprinse martorul de baterie si spira galbena (dar doar pt o secunda) fara sa se stinga bordul.

 

Atunci cand doar da sa moara motorul se vede cum se stinge tot si isi revine in nici jumatate de secunda.

 

Ieri dimineata inainte sa plec spre Bran am curatat bornele de la baterie cu spray wd pt contacte, inclusiv sigurantele din compartimentul de deasupra bateriei.

 

Culmea, cand vreau sa filmez ca sa pun proba, nu mai face😅

Modificat de Alex Pascu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea cea mai curioasă este că se opreşte numai la ralanti. Dacă ar fi o problemă de conectică mă gîndesc că, aleator, ar trebui să se oprească şi în mers.

Dacă este să fie pe parte electrică poate fi şi contactul de vină sau o legătură la masă. Verifică legăturile la masă, aia de lângă baterie şi mai este una importantă pe motor (aici sunt legate masa ECU, senzorul de nivel ulei şi senzorul de viteză din cutie). Desfă-le şi curăţă-le bine cu spray de contacte. Din păcate secvenţa de oprire este foarte scurtă ca să poţi verifica ceva şi dacă nici erori nu are....

12 hours ago, Alex Pascu said:

Culmea, cand vreau sa filmez ca sa pun proba, nu mai face😅

Ca atunci când vrei să mergi la dentist...nu te mai doare măseaua:)) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiam de celalalt punct de masa. Unde mai exact spui ca se afla?

 

Eu din cand in cand mai curat motorul cu spray degresant si ma gandesc sa nu se fi scurs murdarie fix pe punctul ala de masa unde sunt legati senzorii de care ai spus mai sus...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu să îți zic unde este. Da o căutare pe Google după AJM engine ground point sau ceva de genul ăsta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In regula, o sa caut. Crezi ca ar putea avea vreo legatura faptul ca am avut acum aproximativ o luna masina la tinichigiu pentru reparatul pragurilor? Eu cand am lasat masina am scos bornele de la baterie dar ma gandesc ca de la aparatul de sudura sa se fi prajit vreun senzor...sau fix astia doi care aparent imi fac probleme :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că este vreo legătură 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Revin cu update. Am lăsat mașina fără baterie vreo ora, timp în care am încercat să curăț toate punctele de masă la care am avut acces iar problema a dispărut. Cel mai probabil s-a resetat ecu. Acum ma confrunt cu alta....oscileaza destul de mult ralanti-ul cu ac-ul pornit dar nu mereu, ci din cand in cand🤦‍♂️

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!