Jump to content

Problema temperatura motor


floreastefan1979
 Share

Postare recomandată

floreastefan1979

Salutare
Detin masina din descriere si am o problema de cand am cumparat-o(ghinion in viata se numeste).
Precizez ca masina este cu cutie DSG si cand am cumparat-o am avut nesansa sa nu gasesc un neamt cinstit,asa cum se spune sunt in general(glumesc binenteles),am luar-o gata stricata,pistonul 4 a sapat un pic in cilindru. Am schimbat motorul,inlocuit filtre,distributie,oringuri de peste tot si am plecat la drum. Dupa nici 30km eram pe autostrada,pe o vreme urata,cu 18 grade afar si rulam cu 80km/h,in treapta a 6 a,aveam cam 1400-1500 rot/min si urcam un mic deal,in secunda urmatoare fara intenti am aruncat ochii pe bord si indicatorul de apa era cam pe la 100-105 grade. Am marit temperatura la caldura si am decelerat si apa a revenit la normal. Am tras pe dreapta,am ridicat capota ca tot romanul m-am uitat la motor,el la mine,am sunat mecanicul care a facut lucrarea si a zis ca nu stie ce se intampla,dar hai sa punem termostatul vechi ca poate asta nou nu este bun. Am schimbat termostatul,am plecat de la mecanic,am rupt fasul in ea,4000-5500 rot/min si totul parea in regula,pana la prima serpentina unde eram in drive si apa aplecat pe campie iar. Dupa multe calcule si ipoteze,socoteli cu fractii si radicali am ajuns la concluzia ca daca o tin in sport pe urcari,sau pur si simplu turata peste 1800 rot/min,apa este cuminte si nu mai face figuri.
Am intrebat in stanga si in dreapta si am aflat doua pareri importante,radiatorul de racire sau garn de chiulasa arsa. Cum varianta radiator era cea mai ieftina,am schimbat radiatorul si problema parea rezolvata,pana ieri,cand aprope ca uitasem de problema mea cu apa,dar se pare ca ea statea neactivata undeva si a reaparut. Am facut test chimic de chiulasa si a a iesit negativ,sistemul de racire a fost aerisit cu scula dedicata,nu mai stiu ce sa ii fac. Nu am nici o eroare,regenerare isi face normal,porneste la sfert de cheie,ar mai fi ceva in neregula,un injector cam cloncane si in relanti are o mica vibratie,parca nu merge rotund. Nu stiu daca cutia lucreaza in parametri optimi cu motorul,nu am erori pe cutie si functioneaza destul de ok,schimba bine ,fara smucituri.
Stiu ca o masina nu se repara pe forum,dar va rog sa imi dati idei pt ca eu am ramas fara. 
Daca am deschis un topic aiurea,va rog sa ma scuzati,dar dupa 2 ore pe forum nu am gasit pe nimeni cu o problema similara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un senzor temperatura s-a schimbat? Pompa de apa verificata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floreastefan1979
On 6/7/2023 at 5:23 AM, spido said:

Un senzor temperatura s-a schimbat? Pompa de apa verificata?

Senzorul, nu l-am schimbat, pompa de apa este noua

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As pune un senzor nou si as verifica cablajele senzorului. Am gasit fire oxidate in interior,care dadeau asa manifestari..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut, voi lasa un reply aici la acest topic deoarece nu pot deschide altul si functia search nu m-a prea ajutat din pacate pentru problema mea.

 

Masina in cauza este un Passat B6 1.9TDI BLS cu DPF. 

 

Problema este in felul urmator:

In mers acul de la temperatura lichid racire fluctueaza odata cu accelerarea si decelerarea si nu sta fix la 90 de grade. Cand accelerez urca pana la 80 si cand las acceleratia scade la 50 si tot asa, temperatura nu ramane constanta. Atasez si un video pentru a vedea mai clar cum se manifesta. 

 

 https://www.youtube.com/shorts/fng1aTrKiyQ

 

 

 

Ca sa vad daca am eroare am facut o scanare si am avut urmatoarea eroare:

008581 - Engine Coolant Temp Sensor on Radiator Outlet (G83) 
               P2185 - 000 - Signal too High - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 18
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 250324 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2023.08.15
                    Time: 06:20:27

             Freeze Frame:
                    RPM: 1218 /min
                    Speed: 18.0 km/h
                    Load: 7.8 %
                    Voltage: 14.52 V
                    Bin. Bits: 00001000
                    Temperature: 37.8 C
                    Temperature: 31.5 C

 

Avand in vedere eroarea de mai sus, am procedat la inlocuirea senzorului respectiv, cel de langa corpul termostatului unde am constat ca cel pe care il aveam eu era cel OEM. Am sperat ca dupa schimbarea senzorului totul sa fie ok si sa isi revina iar acul sa ramana constant. Dupa inlocuire masina tot asa face apa urca la 90 cand accelerez si cand las piciorul de pe acceleratie scade pe la 70 sau chiar mai jos. Eroare pe G83 nu mai da pe tester sau altceva legat de racire asa ca nu stiu care ar fi problema sper sa ma ajutati. Am facut si output test ca sa calibrez acul si totul pare sa fie ok, altceva nu am idee ce sa ii fac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul este la iesirea din radiator. On outlet radiator....

Dar banuiesc ceva fire oxidate.

 

Modificat de spido
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G83 se poate urmări cum funcționează și pe canalul parca 62 din blocuri măsură/motor,posibil termostat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Odata ce lasa eroare,nu te ajuta valoarea raportata. Oricum este eronata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 9 ore, spido a scris:

Odata ce lasa eroare,nu te ajuta valoarea raportata. Oricum este eronata.

Atunci acesta care este oare? Înseamnă ca aia e problema mea, am înlocuit oare senzorul greșit? Acum nu mai da eroare pe tester totusi dar mașina tot așa face 

 

este aproape de carcasa termostatului pe acel furtun 

 

IMG-4957.jpg

Modificat de BlackAngel25
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica te rog pe furtunul de iesire din radiator. Acolo nu ai senzor?

Sau fa un test: scoate conectorul din asta de pe termostat si vezi ce eroare ai. Pe ce senzor. E tot outlet? Ai prins ideea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

19 minute în urmă, spido a scris:

Verifica te rog pe furtunul de iesire din radiator. Acolo nu ai senzor?

Sau fa un test: scoate conectorul din asta de pe termostat si vezi ce eroare ai. Pe ce senzor. E tot outlet? Ai prins ideea?

Dada încerc faza cu mufa, o voi scoate sa văd dacă tot pe G83 da eroare. Mersi revin mâine cu update azi sunt la munca 24h 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana atunci reciteste regulamentul. Este interzis quote postarii anterioare. Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel din poza este G83,se află lângă carcasa termostat,în mod atipic nu se afla lângă sau aproape de  radiator/ ca la alte modele din grupul Vag ,iar celălalt senzor de temperatura este G62 sub pompa tandem in cadrul flansei. Ca formă si specificații sunt identice. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
blaster_bh

La motor 2.0 de 170CP CBBB are momente cand se ridica apa la 120-130 Grade.  Nu sta mult si coboara inapoi pe 90. Este cand fac 50 km si nu are nimic. Sa schimbat radiator racire in prima faza ca curgea celalalt. Apoi de cand incalzeste apa sa facut distributie cu pompa apa, schimbat termostat si senzor temperatura. Mai poate fi ceva in afara de garnitura chiulasa sau chiulasa. De ce nu incalzeste tot timpul mi se pare ciudat.

Nu baga nici caldura in masina cand ii dau drumul.

Modificat de blaster_bh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!