Jump to content

Vibratii volan - Audi A4 (B9.5) Allroad 2.0TFSI Quattro


acidone77
 Share

Postare recomandată

Salutare,
Recent in firma am achizitionat din Germania un A4 Allroad Quattro 2.0TFSI Stronic, modelul cu facelift, B9.5 parca e. Masina e fabricatie 2019 dar model MY2020. 59500km la bord la achizitie.

Este foarte bine dotata.

Problema este urmatoare, are niste vibratii in volan, aleator de viteza, acceleratie, frana, coasting, etc... apar din ce am observat la viteze mai mici, gen pana in 80-100kmh, fara vreo legatura cu ceva anume.

Vibratia dureaza 3-5secunde si se simte ca si cum ar vibra volanul de la line assist/side assist.

Problema e ca face la fel si cu toate sistemele dezactivate. 

Cand e lane assist activ, si treci peste banda, volanul totusi nu vibreaza, ci doar tine contra cumva, ciudat de explicat. Deci teoretic vibratia nu e de aici.

Am mers cu sistemele active, oprite, face la fel.

Martori in bord nu se aprind cand vibreaza, erori nu are masina.

Jantele sunt verificate, echilibrate, anvelope noi Michelin Pilot Alpin 5. ( la fe facea si cu anvelopele vechi de vara Michelin Primacy 4 )

Problema e ca nu face tot timpul, si nu face la intervale regulate de timp, adica e total aleator. Poate vibra de 3 ori in 1km, sau poate sa nu vibreze deloc in 10km.

Daca a intalnit careva o problema similara, sau vreun sfat, orice informatie e binevenita.

O vom programa si la reprezentanta Audi, dar cunoscand personanul nu imi fac mari sperante.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, face la fel cu el activat sau dezactivat. Am incercat in toate variantele, cu toate sistemele on/off.

Mi-am bagat nasul si prin forumurile de germania, unde multi din aria Audi A4 B9/B9.5 acuza 2 simptome: zgomote sau/sau vibratii.

Majoritatea au rezolvat cu o noua coloana de directie - 8W0419501F din ce am gasit pe net ( aprox 3000eur ) sau din ce am mai dedus din germana mea de balta ar putea fi de la motorasul electric aferent directiei dinamice ( dynamic steering ). Mai sap...

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am mai sapat in subiect, dar fara un rezultat.

S-a verificat cap coada tot ce e pe sub masina, suspensie, brate, bucse, amortizoare, roti, echilibrat din nou, facut directia, unghi fuge, etc.

S-au schimbat si 2 hidrolagarele de la brate spate - 8K0407183G, care erau uzate/crapate. In rest totul e perfect.

Cred ca e mai mult placebo, dar parca vibratiile s-au mai diminuat in intensitate, durata, dar sunt 100% tot acolo, deci clar ceva nu e in regula in continuare.

S-a verificat cu diagnoza tot ce este posibil pe partea de reglaje, unghiuri, volan, tolerante, etc... totul pare a fi in parametri. S-a diagnosticat masina is in mers, cand vibreaza volanul si nimic nu pare a fi problematic, pe VCDS.

Nu stiu ce sa-i mai fac. Pana si in Germania probleme similare sunt tratate cu "asa face toate" sau "e normal sa faca asa", unii chiar au intentat procese pe tema asta ( nu stiu cu ce finalitate ). O sa incerc sa o programez la o reprezentanta Audi in Ungaria, cei din zona de vest fiind destul de slab pregatiti la noi in tara.

@EEXCALADE @F l o r i n sau alti colegi cu experienta, ati mai intalnit probleme similare pe modele mai noi din gama Audi cu directie dinamica?

Orice sfat e binevenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general nu am treaba cu nimic din trenul de rulare .

Imposibil de spus de la distanta daca ce se petrece acolo e normal sau nu .

Bitdi-urile aste sunt rare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa cateva luni, mai multe opinii si service-uri zonale ca nu s-au bagat la avioane, am dus masina la o reprezentanta Audi din Ungaria.

Primul lucru observat a fost ca amortizoarele fata erau duse complet ( s-au schimbat si astea, avand suspensie reglabila electronic, n-au fost ieftine ) dar problema tot nu s-a rezolvat... masina a mai stat o vreme la ei, schimburi de emailuri cu Audi AG, diagnoze, pana la urma s-a ajuns la concluzia ca problema e de la coloana de directie ( cam ce suspectam de la bun inceput ). Initial s-a pus problema unei culante, 50% Audi AG cu Reprezentanta Audi Ungaria, si 50% noi, dar au sapat mai bine si si-au dat seama ca masina merge prea tare, si au constatat ca masina este resoftata... well what do you know... :lol: culanta a zburat din discutie, dar totusi reprezentanta din Ungaria a fost amabila si a lasat un 15% din totalul facturii pentru totate lucrarile, diagnoze, teste, schimb amortizoare fata, rulmenti, flanse, etc + tot ce tine de inlocuit coloana directie. Avantaj pe firma, factura fara TVA, per total distractia a fost undeva la aprox 18.000 lei.

Momentan totul functioneaza perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!