Jump to content

Motor smuceste la relanti. Passat 2.0 TDI CBBB


raduletz
 Share

Postare recomandată

Buna ziua.

 

De cateva zile am inceput sa am o problema cu masina, un Passat b6, 2.0 TDI CBBB.

 

La relanti motorul "smuceste" periodic destul de tare. Nu e constant, pot trece minute bune fara sa faca, iar apoi incepe sa faca de cateva ori si tot asa. Aceste smuciri sunt parca mai puternice imediat dupa pornire, cand motorul e rece. Ele nu dispar cand motorul se incalzeste, dar parca nu mai sunt asa de brutale. In mers nu am simtit nimic.

 

Am observat că la fiecare șoc pe care il manifesta, motorasul de la clapeta de admisie inchide pentru o fractiune de secunda. Inițial am crezut ca acel motoras e problema, pentru ca cele doua lucruri sunt perfect sincronizate (smucirea motorului cu inchisul clapetei de admisie). Insa am scos mufa de la el, iar motorul se comporta la fel - smuceste in continuare. Așadar este undeva o problema care pe langa socul transmis in motor, determina si acel motoras sa inchida.

 

In VCDS valorile injectoarelor sunt bune si nu se modifica in momentele descrise mai sus. EGR-ul in schimb e foarte murdar...poate de la el sa fie buba. Sau poate e ceva mencanic in motor care 's-a dus'. Aveti vreo idee ce/cum sa mai verific?

 

las 2 linkuri catre video-uri in care puteti observa problema descrisa:

 

1. Se pot observa acele socuri de care vorbesc si cum clapeta de admisie e actionata sincron cu socurile

 

2. Aici scot mufa de la motorasul clapetei de admisie, dar motorul continua sa funcționeze in socuri 

 

PXL_20230116_080304593_exported_1663_1673859816281.jpg

PXL_20230116_080823973.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut o problema asemanatoare.

Dupa ce am verificat injectoarele (asa spuneau toti mecanicii la care am fost) s-a dovedit a fi regulatorul de presiune din rampa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Revin cu update. @emilul are dreptate, si la mine s-a dovedit a fi regulatorul de presiune din rampa.

 

Se gasesc aici mai multe detalii:

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut intreg forumul.

Pentru ca ma confrunt si eu cu aceasta problema de balbaire : acum ca e frig , motorul tremura foarte tare, dupa ce se incalzeste peste 35-40 grade, dispare tremuratul de tot. Mi-ar prinde bine ceva sugestii... In caz ca e regulatorul de presiune din rampa : ma puteti ajuta cu vreo fotografie sau schita pt a inlocui piesa?

Mai precizez ca nu sunt coduri de eroare iar injectoarele sunt in parametri conform VCDS si Topdon.

Sunt un DIY-er electrician civil-industrial cu putina manualitate mecanica...

Multumesc anticipat. In caz ca e cineva din Fagaras sa ma ajute m-as bucura foarte mult.

Modificat de giulius
precizari uitate...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Observ ca nu se inghesuie nimeni pe aici. Cum reiese de mai sus, incerc sa rezolv problema singur pentru ca de la 2 mecanici am primit doar informatii aproximative dorind ca ei sa-mi repare masina din semnatura. Ca o fi injectoare ca o fi pompa de injectie dar nici 1 nu a pus diagnoza sau sa faca vreo masuratoare. Asa deci eu as incepe cu:

- ce presiune trebuie sa fie in rampa?

- 1 test de compresie e plauzibil? daca da: care ar fi valoarea aproximativa la care sa ma astept pt 1 motor de 284 k km?

- acel regulator de presiune cum se poate verifica? Seamana cu o electrobobina si e deasupra pe pompa de injectie?

Las subiectul deschis si la alte sugestii.  In caz ca cineva doreste sa ma ajute din apropiere, pot sa ma deplasez pentru diagnosticare si reparare. Platesc.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 minutes ago, giulius said:

- 1 test de compresie e plauzibil? daca da: care ar fi valoarea aproximativa la care sa ma astept pt 1 motor de 284 k km?

Conform manual:

Compression pressures: 
New: 25...31 bar 
Wear limit: 19 bar 
Maximum permissible difference between all cylinders: 5 bar 

 

22 minutes ago, giulius said:

- ce presiune trebuie sa fie in rampa?

Nu ştiu la motorul ăsta, dar orientativ la CP1 trebuie să fie aşa

1264077652_1-28-202410-44-48PM.jpg.0578f523cb34faa4d0d6531855fdf266.jpg

 

Îţi sugerez să faci un log în mers cu vcds (porneşti logul de când stai pe loc, rulezi puţin apoi salvezi logul), în condiţiile în care se manifestă problema, pe grupurile care indică: turaţia, presiunea specificată, presiunea măsurată şi Duty Cycle pentru regulatorul de presiune.

 

26 minutes ago, giulius said:

- acel regulator de presiune cum se poate verifica?

Cred că tu nu poţi să-i verifici decât rezistenţa internă, ceva de genul 2-4 ohmi

Vezi dacă în vcds la Output Test ai ceva legat de acest regulator.
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20230328_191535.thumb.jpg.40579c820d45009c122006d07b922fdf.jpg

Daca e modelul asta,te uiti la el sa nu fie plin de mizerie sau de pilitura,ce vezi in imagine este de fapt un filtru metalic.Prin el trece combustibil spre retur,si este posibil ca tija din interior sa nu mai faca cursa completa din cauza acumularilor de rugina,mizerie,etc.

Daca ai observat pilitura metalica pe suprafata acestui filtru,indiferent cit de putina ar fi,trebuie sa revizuiesti pompa de injectie,si probabil si injectoarele.

Din punct de vedere electric sigur nu ai vreo problema cu regulatorul,este o bobina,ori merge,ori sa ars si masina nu mai porneste deloc.

Cind pui contactul,regulatorul inchide trecerea combustibilului spre retur,nu la 100% doar cit sa se formeze presiunea minima de vreo 250 bar necesara pornirii,apoi in functie de cit apesi pe acceleratie,regulatorul inchide,sau deschide,in asa fel incit sa mentina presiunea necesara.

Cea mai buna forma de a proba este cumparind alt regulator,in caz contrar,trebuie sa mergi cu el la cineva care poate sa ti-l probeze intr-un banc de teste.Economic vorbind,chiar daca il cumperi degeaba,iti ramine ca piesa de rezerva,si pe de alta parte,intre drumuri,si mina de lucru care trebuie sa o platesti unui mecanic,este mai convenabil sa cumperi un regulator nou.

O alta varianta economica de data aceasta,daca ai un prieten cu o masina identica,sau cunosti un mecanic care are in atelier o astfel de masina la reparat,sa incercati sa puneti regulatorul de la cealalta masina ca sa probati daca este sau nu din cauza lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult  lupo_bv si vp44 ! Sfaturile dv sunt excelent de bine venite la fel si informatiile.

Pt dl : lupo_bv

Diminiata , la pornire , se balbaie destul de bine ca si cum ar merge in 3 pistoane. dupa ce se incalzeste , dispare complet. De nu astept suficient sa se incalzeasca  bine ceea ce nu se intampla nici o data , se simte si in mers. Deci cred ca e ok sa fac logul in mers. Cam cate minute ma sfatuiti sa fac logul? Apoi daca postez aici deranjeaza? Asa poate oameni specializati ca dv elucideaza misterul

Pt. dl. vp44 :

Din pacate nu am nici 1 "cotet" unde sa ma bag cu masina... Imediat ce conditiile atmosferice si timp liber , voi verifica de eventuala pilitura.

Multumesc inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru puţin!

39 minutes ago, giulius said:

Cam cate minute ma sfatuiti sa fac logul? Apoi daca postez aici deranjeaza?

Nu are importanţă, important este ca logul să fie făcut în timpul manifestării problemei. Apoi postezi logul aici în formatul în care îl salvează vcds (*.csv)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai deranjez cu inca o intrebare: ce group-uri sa selectez pt 1 log pertinent ? 

multumesc inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/28/2024 at 10:50 PM, lupo_bv said:

turaţia, presiunea specificată, presiunea măsurată şi Duty Cycle pentru regulatorul de presiune.

Nu știu ce număr au grupurile respective, trebuie sa le cauți.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 02.02.2024 at 19:09, giulius a scris:

Mai deranjez cu inca o intrebare: ce group-uri sa selectez pt 1 log pertinent ? 

multumesc inca o data.

Grupurile:19,20 si 21.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna tuturor.

Doresc sa actualizez.

Dupa cateva diagnosticari cu vcds la diferite ateliere, am hotarat sa fac de capul meu:

desfacut rampa , si apoi regulatorul de presiune pe care l-am dat la curatat cu ultrasunete.

Surpriza? mergea si mai prost si asta doar la relantiu. Am cumparat pe nou de la Bosch cu 605 lei si treaba sa rezolvat optim. multumesc celor care s-au obosit sa-mi raspunda la mesajele mele si de ne intalnim, ofer cel putin o cafea. 

Stima si respect si multa sanatate tuturor!

 

a: inca ceva: 

si ce aveam pe masina si  ce am cumparat , nu are acea sitica pe care am vazut-o in poza din postul de mai sus. Sa fie o probema? 

Atentionez pe oricine va face ce am facut eu sa verifice existenta garnituri de cauciuc caci eu nu am fost atent si a trebuit sa desfac din nou si sa o pun pe cea veche caci nu am avut alta solutie. Pierdea mult carburant...

Bafta tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumim pentru info.In legatura cu sita,filtrul,ar trebui sa contina asa ceva,altfel toata mizeria va intra in regulator.Cauta cu numarul de referinta dupa regulator,poate ca este vreun model nou si nu stiu eu,dar inca nu am vazut asa ceva pina acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!