Jump to content

CURATIREA injectoarelor diesel


vp44
 Share

Postare recomandată

Injector CR piezo Bosch CR/IFL19/ZEREAK50S numar de referinta 0445115024
echivalent cu 0445115078 -0445115004-0445115034-pentru Q7-Touareg Phaeton-OEM 059130277S Volkswagen.

 

In realitate,toate injectoarele cu numar de referinta de tipul 0445115xxx cele cu 0445116xxx si cele cu referinta 0445117xxx urmaresc acelasi proces de

demontare,asamblare si curatire fara nicio exceptie.

Verificare rezistentei electrice a injectorului trebuie facuta cu un aparat de masura care poate asigura o lectura a rezistentei la 125v cc.

Rezistenta acestor injectoare trebuie sa fie minim 170 kohmi maxim 200kohmi,in masuratorile reale de fiecare zi facute de mine toate au 178 kohmi.

 

Nu stiu cit va poate ajuta informatia,dar poate sint interesati printre forumisti.

Direct la subiect:
DOAR PE RASPUNDEREA VOASTRA.
Curatirea interioara si montaj,UNUL dintre multele modele PIEZO.
Puteti cere info aici pe forum,pentru toate celelalte modele,electromagnetice,mecanice,piezo,
Bosch,Denso,Delphi,Siemens-VDO-Continental,pentru toate tipurile de motor,indiferent
de grupul din care fac parte,VAG,PSA,etc,
si in limita timpului liber,desfac din fiecare cite un model,si va explic ce aveti nevoie.
Aveti nevoie de masina de curatat cu ultrasunete,fie ea si una din acelea micute de la chinezi
 de 20 eur una si de 0,6L capacitate,fara ea,nu merita sa va apucati de treaba,
nu exista nimic care sa suplineasca aceasta metoda de lucru,doar curatirea laser,inaccesibila
ca pret inclusiv pentru ateliere dedicate.

Cheie dinamometrica,mai importanta la strins decit la desfacut injectorul.
O presa,cum vreti sa o numiti,un dispozitiv, pentru comprimarea amplificatorului hidraulic.


Ulei ISO 4113 special pentru bancuri de probe,dar merge si motorina,exclus ulei de motor,
mai bine ulei de masina de cusut.

Inainte de toate,faceti un semn vizibil,cu ceva metalic,care sa lase urma intre piulita duzei,
cum e corect in RO duza sau duza?,ca vad multe chestii pe internet,si corpul injectorului,
asta va ajuta cind veti stringe la final piulita,sa o puneti in aceeasi pozitie in care a fost.
Nu este modul cel mai corect,trebuie strins la un par de forta,torque,dar cum nu veti monta
piese noi,se poate folosi si aceasta metoda.
Demontati complet injectorul,piesa cu piesa,atentie la foto,nu incercati sa scoateti partea
electrica,aia nu se poate atinge.
Dezarmati amplificatorul hidraulic,si mare atentie la valva de control sa nu pierdeti arculetul
si piesa aferenta.

INTERZISA FOLOSIREA DE MATERIALE ABRAZIVE,SMIRGHER,PERII DE SIRMA,ETC pentru curatirea
oricarei piese din interiorul injectorului,nici macar cirpa de bumbac,sau vata medicinala.

Interzisa de asemenea curatare virfului duzei cu materiale abrazive,si orice altceva care presupune
atingerea virfului duzei,exceptie ultrasunete,dizolventi,laser,etc.

Pentru lustruirea unora dintre piese,se poate folosi daca nu exista remediu,pasta de lustruit,
folosita de ceasornicari,si bijutieri,cu sculele corespondente.

Multe din reglajele unui injector,sint de ordinul a 0,040mm-0,060mm

Odata curatat in masina de ultrasunete,uscati cu aer toate piesele,apoi ungetile cu ISO 4113
si montati totul in ordinea inversa demontarii.
ATENTIE-pentru montarea pieselor amplificatorului hidraulic,aveti nevoie de o presa,se umple
cilindrului pistonului cu ulei ISO 4113 si se preseaza pina la atingerea cilindrului,apoi se mai
stringe inca  35 grade in plus,aici este dupa mina si ochiul fiecaruia.
Amorsarea amplificatorului hidraulic este obligatorie,in caz contrar injectorul nu va functiona.

Partea cea mai importanta la care din pacate nu are acces decit pompangiul de serviciu,este probarea
in bancul de probe,pentru verificarea cantitatilor de injectie stabiliti de fabricant pentru toate regimurile de
lucru ale injectorului.
Daca totusi ati facut totul corect,ar trebui ca injectorul sa fie cel putin 50% mai bine decit era inainte,
exceptie facind bineinteles cind injectorul are o problema mecanica,electrica,caz in care nu se poate
rezolva doar cu o curatire.
Anumite piese pot fi ,,reparate" unele insa,cum este duza,nu,doar inlocuirea ei cu una noua poate rezolva
problema,si din pacate este piesa cea mai solicitata si care se uzeaza cel mai mult.

 

presa piezo.jpg

0445115024 editata.jpg

hioki2.jpg

liquido-iso-4113-brugarolas.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injector piezo Siemens/VDO/Continental numar de referinta 03L130277B/S

Inainte sa slabiti piulita duzei,dati un semn cu ceva metalic,vopseaua se spala in ultrasunete,intre piulita si corpul injectorului.
Demontati cu atentie,ca sa nu pierdeti vreunul dintre componente.
Scoateti acul din duza,arcul,saiba de calibrare,valva de control cu piesa aferenta,si cum spuneam,curatare cu ultrasunete.

NU SLABITI PIULITA DE LA PARTEA ELECTRICA.
Comparat cu injectorul de mai sus,Bosch piezo,in marca Siemens,daca veti slabi piulita ,,bobinei" nu veti mai putea calibra injectorul,
decit daca aveti sculele necesare,cunostintele si banc de probe.

Verificari:
Cu un instrument de masura,masurati bobina,trebuie sa dea intre 170 kohmi...200kohmi si capacitatea intre 2,5 microfarazi si 5,5 microfarazi.
Acest test nu garanteaza starea de functionare,ar trebui sa testati la 120v si sa obtineti acelasi rezultat,dar nici asa nu
este sigur ca este in stare perfecta de functionare,uneori,in bancul de probe,la presiune,bobina intra in scurt circuit,caz in care trebuie
inlocuita cu alta.

Toate injectoarele Siemens,cu forma exterioara a bobinei, identica cu cea a 03L130277B,indiferent de marca de masina in care se monteaza,
tipul de motor,etc,au caracteristici identice intre ele,prin urmare,se pot folosi bobine provenite de la alte injectoare cu
numar de referinta diferit.

Extrageti toate piesele din injector,tija valvei de control,arc,saiba de calibrare,ac duza,si spalatile cu ultrasunete,apoi
uscatile cu aer,ungetile cu ulei ISO 4113,montati totul in injector,stringeti la semnul facut inainte sa slabiti piulita,si montati injectorul
in motor.

Dupa spalare,puteti face o verificare vizuala a duzei,lasind citeva picaturi de ulei in interior,si suflind cu aer ca sa observati daca toate
orificiile duzei sint functionale,adica sa nu fie vreuna astupata.
Acul duzei,verificare vizuala...acesta cind tineti duza inclinata cu virful in sus,acul,trebuie sa iasa foarte lent din duza,fara a fi ajutat
in niciun fel,si la fel cind intoarceti duza cu virful in jos,acul trebuie sa coboare in locasul lui foarte lent,fara a fi ajutat prin impingere
sau socuri mecanice.
In caz contrar,se poate slefui cu pasta de slefuit,foarte putin,atit cit sa atenueze zgirieturile sau sa scoata resturile de mizerie
care nu au putut fi scoase cu ultrasunete.

RISCURI:
Cel mai important lucru in orice tip de injector este sa nu ramina duza deschisa,caz in care riscati sa topiti pistoanele.

Curatarea injectorului in partea superioara,unde este ,,bobina" nu o recomand daca nu aveti aparatura necesara,piese de schimb,si cel mai
important,un banc de probe.
In caz ca din greseala ati slabit piulita ,,bobinei" si ati desfacut injectorul,va recomand sa mergeti la un pompangiu ca sa il calibreze.

Injectoarele Siemens,in multe cazuri,necesita coduri noi,apoi codificare in masina,si ,,acomodarea-invatarea" calculatorului
masinii cu noii parametri,in timpul mersului.
Oricum ar fi,dupa spalare se poate monta,si masina trebuie sa porneasca,fara a fi nevoie de codificari si restul.
In viata reala,in ciuda recomandarilor,majoritatea merg bine fara sa mai fie nevoie de nimic,nici coduri noi,nici codificari.
Stiu ca pe forum exista buni specialisti,chiar foarte buni,si care sustin contrariul,dar imi rezerv dreptul de a nu fi de acord cu ei.
Am montat inclusiv injectoare noi,de fabrica,si in urma codificarii masina mergea mai prost decit inainte sa le schimb.
Daca insa se face codificarea,cu siguranta masina ar trebui in teorie,se mearga mai suav,sa consume mai putin,etc,deci nu
se intimpla nimic,pentru ca in cel mai rau caz,se poate reveni la vechile coduri.

20230109_074818.jpg

20230109_074831.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificarea unei duze (duza?) se poate face cel putin ,,experimental",cu toate ca mie mi se pare a fi un mod excelent si totusi neprofesional,dar care da rezultate foarte bune,si de ce zic asta,pentru ca odata montate si probate in bancul de proba,presiunea acestuia fiind destul de mare,nu permite vizualizarea decit peste 50...100bar dar utilizind un spray,se poate vedea cum pulverizeaza o duza la 2...3bar de presiune.

Atasez si poza acului dintr-o duza a unui injector bosch,sper sa se poata aprecia mizeria,daca nu imi cer scuze pentru calitatea pozei.

 

20230112_070706.jpg

20230112_073610.jpg

Modificat de vp44
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!