Jump to content

2016 VW Golf Sportsvan Comfortline - 1.4 TSI 150CP DSG


Vidar

Postare recomandată

Salutare.

 

Ca membru la primul pas, o sa incep prin a-mi prezenta masina, urmand ca pe parcurs sa vad ce mai pot afla despre model/motorizare si eventual, sa mai fac mici upgrade-uri.

Masina in cauza e un Golf Sportsvan pe care l-am achizitionat de vreo saptamana, cumva ca un capriciu al sortii. Nu eram chitit pe marca sau model, pur si simplu am dat de oferta pe mobile.de, am sunat, am rezervat-o, am fost sa o vad si am luat-o in aceeasi zi. Cautam sa imi inlocuiesc fosta masina diesel cu una pe benzina iar cerintele erau urmatoarele:

- 2016 sau mai noua

- intre 150 CP si 220 CP

- benzinar si cutie automata

- 5 usi (hatch/fastback/tourer)

- plafon panoramic

- incalzire in scaune

- android auto pentru mirroring

- buget 16-25.000 Euro

- de la dealer nu de la privat

- SH

Marca, modelul, culoarea erau factori secundari, indiferent ca era o Kia alba, un Renault albastru, o Skoda gri sau o Mazda rosie :)

 

Am gasit masina la un dealer de langa Fulda, am vorbit la telefon, mi s-a spus ca pretul de 16.900 Euro e fix, insa imi dau in banii aia un service complet, TÜV nou, un set de covorase de caucuiuc OE nou pe langa cel textil OE deja montat pe masina, plinul facut si imi platesc si trenul pana la ei. Bombonelele astea s-ar aduna undeva pe la 800 Euro, asa ca am zis bogdaproste si tuamneajută, să fie primit. In pozele de vanzare masina avea cauciucuri de vara, chestiune care nu ma incanta foarte tare fiindca asta ar fi insemnat ca mai era nevoie de inca un rand de jante, posibil de tabla, inca un rand de anvelope, adica minim un 600 Euro in plus. Drept urmare am comandat un set de Vredestein Quatrac Pro pe 225/45 R17 fiindca am vazut ca Autobild testase mai multe marci iar asta a iesit pe locul 2 dupa Michelinurile CrossClimate (care, IMHO, sunt mult supraapreciate, chestiune care se reflecta si in pret...) si au primit calificativul de "exemplar". Cu livrare direct la dealer care mi le-a si montat si a dat jos gumele de vara (treaba lui ce a facut cu ele, asta ar mai fi fost un 100-120 Euro la un atelier, cu tot cu echilibrare). Da, stiu, all-seasonurile sunt un no-no, insa nu mai conduc la fel de mult ca inainte (acum 3-4 ani faceam 25-30.000 pe an cu ochii inchisi, insa de cand cu pandemia nu am trecut de 3.000 km/an) asta fiind si motivul pentru care am renuntat la diesel, asa ca un set de cauciucuri all-season a parut cea mai rationala decizie.

 

Am ajuns la dealer pe la ora 11, la ora 11:30 deja plecam cu masina spre casa. Da, stiu, se face drive test, se mai negociaza un 50 Euro, etc. N-avea sens, fiindca masina era deja incaltata cu gumele comandate de mine, actele erau facute pe numele meu, numerele negre de Berlin deja erau in rucsac, nu mai aveam ce negocia. Daca masina avea vicii ascunse, ne-am fi vazut in instanta, insa arata si se comporta ca una noua, consumul pana la Berlin cu o medie de 109 km/h a iesit un onorabil 6,8%, DCC setat pe Comfort e (aproape) ca AirMatic de la MB asa ca n-am regretat si nu o fac nici acum ca am luat-o pe asta in defavoarea altora. Am mai decartat inca 250 Euro garantie completa de la VW pe 2 ani (conform celor scrise, garantia e acordata de VW nu de dealer si e 100% similara cu cea de care se bucura o masina noua) si cam asta a fost.

 

Ca dotari, pe langa cele cunoscute si specifice modelului si echiparii, ar mai fi asa:

- Dynaudio si Discover Pro

- ACC cu Front Assist si City Braking

- ALS

- Blind Spot sensor Plus

- DCC inclusiv driver profile select

- Park Assist inclusiv ParkPilot

- Pachet Business Premium

- carlig rabatabil

- Pachet Top

- Pachet asistenta sofer

- RWC

- recunoasterea semnelor de circulatie

- volan incalzit

- parbriz incalzit

 

Din cate mi-am dat eu seama, cu calculatorul intr-o mana si lista de optionale in alta, fostul proprietar a mai bagat optionale de aprox. 10K Euro pe masina asta :huh: n-as putea spune ca imi pare rau, doar nu inteleg de ce. In fine...

 

Niste 4 poze, ca doar atat imi permite sistemul. Restul, autre jour.

 

01.thumb.jpg.ae09a8bdad0febd07c1a7c9ef71fc66e.jpg

 

08.thumb.jpg.95fd9adf4ba4cfd1b13dceb0ae55802c.jpg

 

04.thumb.jpg.c7e74502afd34f29720169368d823d05.jpg

 

15.thumb.jpg.128819fe7895e8162e5ef052b69a3bf7.jpg

 

Acum are 90.050 km., i-am mai cumparat un bandou protector din brushed aluminium pentru bara de protectie, ca sa o feresc de zgarieturi cand sunt mai neatent la incarcare si un set de perdelute din plasa pentru toate geamurile spate si luneta. I-as fi pus folie, insa astept sa ajung in Romania ca sa ii pun Llumar si ma costa 200 Euro, spre deosebire de aici, unde as da 300 pe ceva brand de care n-o auzit nici ma-sa lu' ta-su.

 

Ce-mi place pana acum:

- DCC e neasteptat de bun.

- spatiul interior e spectacol.

- consumul. E de diesel, la bani si impozit de benzina. So far, so good.

- claritatea si stabilitatea semnalului la telefonarea prin bluetooth.

 

Ce m-a dezamagit pana acum (sper sa fie doar atat):

- Dynaudio. Credeam ca o sa fie ceva de gen Burmester, cand colo e doar muzica nitel mai tare. Nu stiu cum e Fender, insa Dynaudio e hotie la banii aia.

- RWC. Calitatea imaginii e mizerabila, e ca si cum te-ai uita la un film in 360p. Trist. In plus, cand treci din R in D, dupa putin timp se aude clar cum se rabateaza camera. 

 

Planuri de viitor:

- hayon operat electric cu kick-open. La asta o sa renunt, cel mai probabil, fiindca aparent nu gasesc nicaieri un kit la un pret rezonabil. Am primit doua oferte loco, una de 1.800 si alta de 2.200 Euro, asa ca am zis binedăipace.

- scaune incalzite spate.

- folie Llumar; bun, asta am mai zis deja...

- un portbagaj Thule si niste bare originale VW. Cand gasesc SH la un pret si calitate OK, ca 150-200 Euro nu dau pe un set nou.

- un set de pedale de alu de pe aliexpress. Nu, nu de pe AHW Shop, fiindca e fix aceeasi branza, doar ca ala de pe AHW are stantata seria din 9 caractere. Big whoop.

- inca mai rumeg daca sa fac sau nu un Stage 1 la TCM care sa o duca la 175CP. Asta mai am timp sa decid pana ajung in Romania la anul.

 

Sper ca masina asta sa ma tina fara probleme 3-4 ani pana om trece pe ceva mai mare cu motor mai vanjos. Asa, la nivel de idee, gasisem pe autovit la cineva din Bucuresti un Volvo S80 din 2007 la 10.000 Euro cu 88.000 km si 315CP, benzinar automat, insa pana sa o conving eu pe nevasta-mea sa luam o masina din Romania, s-a dat... :( 

Pana una-alta, pentru doi adulti si un pitic de doi ani e suficienta.

Link către comentariu

Salut, e frumoasa si dotata, sa o stapanesti sanatos!

 

Legat de ce ai spus de Airmatic...conduc un Superb 2021 cu DCC(cu km putini evident si cumparata de noua) si un W221 2007 cu Airmatic (cu destui km)... Difenta mi se pare mare si in favoarea Mercedesului, dar poate este parerea mea deformata. In orice caz, trebuie tie sa iti placa.

Link către comentariu

Cu W221 n-am fost, in schimb am condus W211, W212 si C5 lll cu Hydractive si nu mi s-a parut ecartul de confort atat de mare pe cat as fi crezut. E limpede, pe de alta parte, ca o masina de volum cum e Golful n-are cum sa stea umar la umar cu S Klasse...

 

Oricum, Sportsvan-ul ma surprinde pozitiv prin tinuta de drum, ma asteptam sa amortizeze mai dur denivelarile.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!