Jump to content

Problema Vacuum


milica2009
 Share

Postare recomandată

Salut, detin un VW BORA 1.9 TDi, 131HP, ASZ.

Si am urmatoarele probleme, imi intra turbina dupa 2000RPm+, pana la turatia respectiva efectiv e "Moarta", chiar si cu treapta 1-a respectiv 2-a, dupa 2000RPm masina trage, dar tot nu cum o stiam inainte si are un sunet ciudat, atunci cand incepe sa traga (zici ca merge pe baterii), pe langa toate acestea consuma exagerat de mult, consumul in Bucuresti la un trafic moderat nu scade sub 11%, precizez ca si consumul la relanti sta pe 0.9% cu compresorul oprit, iar cu el pornit, 1,1%/1,2%

Am facut o verificare cu VCDS-ul, si am urmatoarea eroare:

17965 - Control de supra-incarcare

P1557 - 35 - 10 - deviatie pozitiva - intermitent

Atasez o poza mai jos (PRIMA POZA):

 

Am fost la un prieten la service sa imi spuna o parere, si am descoperit ca "Actuatorul de la turbina"  piesa incercuita mai jos ( A DOUA POZA ) este rupta/sparta membrana acestuia ( in capul acestuia intra un furtunas ) 

Pe langa toate aceste lucruri mai am problema la pedala de frana care este foarte tare, respectiv spunandu-mi ca este din cauza Pompei Tandem sau Vacuum ( piesa argintie din poza de mai jos ) ( A TREIA POZA) .

Intrebarile mele sunt, legat de actuator, din cauza acestei piese am sunetul ciudat si nu am puterea necesara si la momentul necesar? si daca da, se schimba greu, cum se regleaza?

Legat de pompa tandem/vacuum, din cauza acestei piese nu am vacuum? poate afecta atat puterea masinii, consumul cat si franele?

 

Multumesc...astept pareri despre cum se inlocuies aceste piese, unde, daca sa le achizitionez noi sau SH.

Eroare VCDS.jpeg

Actuator.jpeg

pompa-tandem-vw-bora-1.9tdi-asz.jpg

Modificat de milica2009
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Salutare...

Daca ai membrana sparta,actuatorul nu functioneaza....deci turbo nu functioneaza.

Pe acolo se pierde vacuum si iti afecteaza restul componentelor din circuit,respectiv franele.

Pompa tandem este cea care genereaza vacuum-ul.

Ca si ordine de reparatii,in primul rand as rezolva actuatorul.Schimbat/reglat ca la carte.

Dup ce ai facut actuatorul vezi mai departe daca mai ai probleme cu vacuum-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Văd că ai vcds. N-ar strica să faci nişte loguri să vedem exact situaţia. Pentru asta citeşte topicul ăsta

https://vwforum.ro/topic/125018-metode-de-diagnoza-pentru-turbina-egr-debitmetru

Apoi postează logurile în topicul dedicat

https://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/page/663/#comment-3123088

Pentru reglaj citeşte topicul ăsta

https://vwforum.ro/topic/113892-reglarea-surubului-limitator-si-a-tijei-ghid-valabil-pentru-turbocompresoarele-garrett

Ordinea intervenţiilor este cea descrisă de Laurenţiu mai sus cu menţiunea că ar trebui să verifici prima dată vacuum-ul şi după aia să faci reglajul actuatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, milica2009 said:

Am facut o verificare cu VCDS-ul, si am urmatoarea eroare:

17965 - Control de supra-incarcare

P1557 - 35 - 10 - deviatie pozitiva - intermitent

S-ar putea să ai şi geometria blocată. Eroarea asta cam în situaţia asta apare. Când sunt scăpări de vacuum presiunea este prea mică şi apare altă eroare. Dacă faci logurile o să vedem mai bine

9 hours ago, milica2009 said:

Pe langa toate aceste lucruri mai am problema la pedala de frana care este foarte tare, respectiv spunandu-mi ca este din cauza Pompei Tandem sau Vacuum ( piesa argintie din poza de mai jos ) ( A TREIA POZA) .

Amplificatorul forţei de frânare din tulumbă (pompa de frână) funcţionează pe bază de vacuum. Dacă instalaţia pierde pe undeva vacuum....bingo.

9 hours ago, milica2009 said:

Intrebarile mele sunt, legat de actuator, din cauza acestei piese am sunetul ciudat si nu am puterea necesara si la momentul necesar?

Da, este posibil. Dar pot fi mai multe cauze în acelaşi timp. De exemplu o membrană de actuator spartă sau alte scăpări de vacuum poate duce la ancrasarea geometriei turbinei. În postarea de mai jos vezi că este un pdf unde am descris cum funcţionează geometria turbinei ca să înţelegi mai bine cum vine treaba

https://vwforum.ro/topic/125018-metode-de-diagnoza-pentru-turbina-egr-debitmetru/?do=findComment&comment=2898342

9 hours ago, milica2009 said:

Legat de pompa tandem/vacuum, din cauza acestei piese nu am vacuum?

Nu neapărat. Trebuie verificată toată instalaţia cu un manometru de vacuum începând de la pompa tandem până la elementele de execuţie (actuatorii, vezi schema de mai jos

asz vacuum.pdf

Depresiunea trebuie să fie cam de -600-700mbari la pompa tandem şi cam tot atât la intrarea în electrovalve. La actuatorii turbinei şi EGR se poate verifica vacuum-ul pe timpul testului BS011 respectiv BS003 (vezi ce şi cum în topicul pe care ţi l-am indicat mai sus)

Actuatorii (să verifici şi rezervorul de vacuum, bila aia, tot aşa pentru că mai are prostul obicei să crape) îi poţi testa tu dacă sunt sparţi cu o bucată de furtunaş de combustibil, nou astfel: pui furtunaşul (să fie tăiat perfect drept la capătul de unde tragi aer cu gura) la actuator şi tragi aer cu gura din partea cealaltă, dacă nu rămâne limba lipită de furtunaş atunci membrana este spartă

 

Deci având în vedere complexitatea situaţiei eu zic să faci prima dată cele trei loguri şi apoi vedem

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!