Jump to content

Cruise Control (tempomat)


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

nu e in regula ce ti se intampla. ceva nu e montat bine nu ai bagat vre-un fir unde trebuia, cand e tempomatul activat acceleratia trebuie sa fie la fel ca si cum ar fi dezactivat , adica cand apesi pe pedala de acceleratie sa accelereze fara sa apesi pe nici o alta pedala, cred ca tie ti se manifesta asa fiindca masina crede ca e activat tempomatul adica setat pe o viteza anume si atunci cand tu apesi pe frana/ambreiaj atunci il decuplezi...interesant asta e parerea mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred.... eu cred ca ai un pic de cursa moarta, dupa care treci de ea - accelerezi mai departe si incepe sa se accelereze. Daca apesi ambreiaj sau frana, se decupleaza CC-ul.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, sper sa fie cum spui tu, sa se accelereze doar dupa ce pedala de acceleratie "a trecut" de pozitia care ar corespunde vitezei setate pe tempomat. Totusi, exista posibilitatea ca ceva sa nu fie montat corect ? Cu VCDS s-ar vedea ceva la o scanare ? In alta ordine de idei, ar functiona tempomatu daca ceva nu ar fi fost montat corect ?

LE:

Deci sa descriu cum functioneaza la mine...

-accelerez din pedala pana la viteza dorita, apas set si masina isi mentine viteza respectiva cand iau piciorul de pe acceleratie

-ifranez/ncetinesc sub viteza setata, apoi cand apas res masina se accelereaza singura pana la viteza setata anterior

Asa trebuie sa functioneze, nu ?

Mai trebuie sa faca si altceva ?

Semnele alea "+" si "-" de pe butoanele din capatul manetei ce reprezinta ?

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa trebuie sa functioneze. Da, se poate verifica si cu VCDS-ul, pe Engine - dar nu e cazul.

plus si minus, in afara de SET si RES - au rostul de a creste sau scadea viteza. Ori prin cate un impuls ori tii apasat pe ele si astepti sa accelereze/decelereze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm... cred ca, chestia cu + si - (accelerare si decelerare) nu functioneaza... :(

LE: Florin, merci mult, esti tata tempomatelor :)

Am iesit chiar acum cu masina, si functioneaza, se si accelereaza din pedala cand tempomatul e in functiune, doar ca pedala are intradevar un pic de cursa moarta, merge si accelerarea si decelerarea din plus si minus de pe capetele manetei.

Concluzie: sunt fericitul posesor al unui tempomat 100% functional

:offtopic: mai ramane doar de reparat bratul stergatorului din dreapta care s-a rupt la scoaterea lui de pe masina (la cativa cm de piulita de prindere, e profil "U" acolo), Sper sa se poata suda in aluminiu. END :offtopic:

Inca o intrebare: are ceva daca las butonul de la tempomat tot timpul pe pozitia ON ?

Modificat de MariusAP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU , nu are nimic. Si legat de brat, ala e antimoniu, nu aluminiu, asa ca trebuie altul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare forumistilor..ma poate ajuta un coleg din piatra neamt pentru un montaj CC??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare.

Vreau sa iau maneta de tempomat si cablul de pe o Bora unui prieten (dezmembreaza masina) si sa o montez la mine. La demontare am constat existenta celor 4 cabluri care intra in mufa de sub stergatoare (totul este foarte clar din descrierile voastre) si un cablu mai lung (albastru/negru) care ajunge la mufa pentru tester. Intrebarea, nelamurirea mea este legata de acest ultim cablu care ar fi trebuit sa ajunga in blocul de sigurante si de ce este tras la acea mufa?

Tempomatul este montat din fabrica pe masina, fiind vorba de TDI de 110 CP cod ASV, iar masina mea pe care vreau sa montez este TDI 90 CP ALH.

Ma poate ajuta cineva cu cateva sfaturi, poate ati mai intalnit situatia asta, este ok sa-l montez la fel pe masina mea?

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PEntru ca nu a fost montat din fabrica si cel care l-a montat i-a fost lene sa-l lege la panoul de sigurante si l-a legat pe 12V din mufa de diagnoza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru explicatie. O sa-l trag la blocul de sigurante.

Modificat de DanielH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Ce prostie....

Da, trage-l pe blocul de sigurante, la siguranta nr.5.

La kit-uri, ca sa fie mai usor la montaj - vine cu o mufa intermediara, in care se scoate pin-ul 2 de la switch-ul de frana - care e tot alimentare - si se baga in mufa... dupa care, mai departe merge in switch-ul de frana..... si astfel se alimenteaza si CC-ul si switch-ul de frana.... dar tot mai curat e direct in blocul de sigurante.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea mufa intermediara se poate pune si in panoul de sigurante. Si este cel mai bine asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Sa-i scoti conectorul din tablou, si sa lasi mufa in carcasa tabloului ? Nu exista riscul ca datorita vibratiilor, carcasa acelei mufe sa deterioreze in timp izolatia unuor cabluri din manunchiul existent in tablou ?

Eventual, imbracata in banda Tesa, nu cred ca ar mai fi o problema.....

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Curios este faptul ca firul acela face parte din istalatia originala a masinii si este dus la mufa de diagnoza. Este prins si izolat cu manunchiul de cabluri pe sub bordul masinii si este clar din fabrica asa. Daca era montat de cineva, ma gandesc ca ar fi trebuit sa gasesc un alt tip de "lucrare" (banda izolatoare, coliere din plastic din loc in loc, etc).

Pe mine asta m-a pus pe ganduri, ca din descrirea de pe forum cablul acela trebuia sa ajunga la blocul de sigurante si la dezmembrare l-am gasit in alta parte.

Acum e clar, o sa duc cablul la blocul de sigurante si sper sa revin la urmatorul post cu "am tempomat functional".

Modificat de DanielH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Nu are cum sa se alimenteze CC-ul de la mufa OBD, din fabrica.....

asteptam sa-l montezi - daca sunt intrebari, ne poti suna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lorenssound

salut, de 10 zile sunt foarte fericit ca am reusit sa-mi montez singur CC-ul, si sa-l si activez se aprinde chiar si martorul din bord:) dar nu reuseam asta fara ajutorul lui Florin si a lui Al Bundy, multumesc mult pentru schema si pentru celelalte informatii:) o sa mai adaug ceva poze in zilele urmatoare. E adevarat ca pana m-am apucat de treaba a durat ceva, dar tinand cont ca era si frig afara n-am prea avut chef, oricum sfat pentru altii: am scos dopurile alea mici albe din mufa de ECU si le-am dat o mica gaura, prin care am bagat cablurile care urmau sa intre in mufa de la ECU, am facut asta pentru a etansa totusi mufa, daca nu puneam si acele chestii mici de silcon pe cabluri riscam ca la o spalare de motor sa intre apa in mufa, asa e ca si original. De pini am facut rost de la dezmembrari, cu altecuvinte am taiat o mufa de ECU de pe o masina si am luat pinii din ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare colegi tocmaim-am pricopsit si eu cu un G4 variant si vreau sa ii pun CC. in primul rand ma intereseaza cum aflu exact daca e drive-by-wire sau nu. mai exact unde tre sa ma uit dupa cablul de acceleratie

Si in al 2-a rand este cineva in Iasi care face montaj si sa aiba si piesele necesare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Foarte simplu - posteaza codul motorului si anul de fabricatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

An 2001

Cod motor AZD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu AZD e drive by wire, deci se poate pune tempomat, dar asteapta si confirmarea de la Florin pentru siguranta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Merge - 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus si eu de curand pe AZD, deci..merge!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va multumesc pentru confirmare

dar e cineva din iasi sau aproape de iasi(100 km) care ma poate ajuta cu montajul?

ideea e ca de montat reusesc sa il montez si singur dar ma intereseaza activarea cu vag-com-ul (nu am nici soft-ul nici cablul-chiar daca le vreau inca nu am reusit sa le procur) dar as prefera sa fiu impreuna cu cineva care are habar despre ce e vorba de la inceput pana la sfarsit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi in lista de oferte diagnoze VCDS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti! Mi-am luat si eu un G4 1.4 16V 2001 motor AXP. Din cate am inteles se poate monta tempomat. E prima mea masina (am adus-o personal din DE) si nu prea stiu foarte multe "de-ale tehnicii/mecaniicii" etc. Din ce am vb. cu mai multi prieteni de ai mei, mi-au recomandat sa intru sa-mi fac cont pe VW Forum ca aici gasesc multi oameni de buna credinta. M-ar interesa daca poate sa ma ajute cineva cu montarea/softarea tempomatului (am mai gasit si la altii dar nu se incadrau in bugetul meu de student). Am gasit sa cumpar de la cineva maneta, deci decat manopera ar mai ramane. Am de facut o gramada la masina (inchidere, geamuri el) dar cred ca o sa incep cu tempomatul.

Astept un raspuns! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!