Jump to content

Cruise Control (tempomat)


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

Nu cred sa fie calculatorul 1K0 953 549 BC cu bug, deoarece:

- pozele atasate sunt facut cu 1K0 953 549 AH instalat pe masina, care nu are bug.

- cu 1K0 953 549 BC, masina se comporta la fel, identic (tempomatul functioneaza defectuos)

- din ce spui tu (de pe ross-tech) inteleg ca in cazul calculatoarelor 1K0 953 549 BC cu bug, tempomatul nu ar functiona deloc, probail ca nu au pinii necesari pentru maneta de tempomat.

Poti detalia un pic parte cu legatul firelor? Ce sa leg intre ele? Mentionez ca firele sunt cositorite de placuta cu bouanele pentru tempomat.

Am verificat si ordinea culorilor firelor si este aceeasi cu inca 2 manete de tempomat care functioneaza normal.

Mersi

Modificat de RaulE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

astea .....

post-30007-0-43390600-1304868403_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, stiu la care fire va referiti, ce nu inteleg, e cum sa le leg...sa le schimb ordinea? Precizez ca sunt cositorite pe placuta, nu sunt prinse cu mufa ca-n poza.

Modificat de RaulE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Te descurci tu. Masori inainte, vezi pe care fir se duce comanda respectivului buton. Dupa aia tai sau dezlipesti firul si procedezi cum ti-a zis Cristi - le inversezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, stiu la care fire va referiti, ce nu inteleg, e cum sa le leg...sa le schimb ordinea? Precizez ca sunt cositorite pe placuta, nu sunt prinse cu mufa ca-n poza.

Inseamna ca acolo e problema, pe original firele nu sunt cositorite, cred ca au fost puse gresit. LE notezi cum sunt acum, masori la o masina care functioneaza ce contacte se fac la baza placutei cand se actioneaza butoanele, si legi firele de pe masina ta intre ele ca sa obtii acea combinatie, sau cu VCDS in facat te joci la fire pana obtii ceea ce trebuie. Si ca sa fie cat mai corect, te uiti in bloc de masura de la engine ca sa vezi ce biti se schimba din 0 in 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care este diferenta intre cele douasau mai bine zis care este mai buna?

245576717119063700700.th.jpg

manetatempomatgolf4.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

Prima - ca este cea cu + si - pe lateral...si nu se gaseste AM, la noi.

A doua are doar - pe lateral, si + prin actionarea butonului on/off.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima imagine este al 2-lea model de maneta cu tempomat, scos de VW. Ca idee este mai practic acesta, model "saniuta" ii spun unii, tocmai datorita butonului din capatul manetei, se poate ajunge la viteza dorita fara a lua mana de pe volan. In a doua imagine este tempomatul clasic, care inca se mai face ca si componenta originala, dar a fost preluat si de Febi etc, pretul fiind undeva la 150 ron. Modelul din prima poza l-am gasit la dealer-ul VW din orasul meu la 280 ron sau kit complet(cu cabluri cu tot)la 420 ron. Daca ai bani, opteaza ptr prima "imagine", cel din a doua fiind mai greu de utilizat, avand farurile aprinse risti la actionarea +-ului sa schimbi si faza de mers(faza lunga). Cam asta e parerea mea, poate iti este de folos.... :icon_thumright:

Modificat de ionuteljul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca acolo e problema, pe original firele nu sunt cositorite, cred ca au fost puse gresit.

Apreciez raspunsurile voastre, dar trebuie sa va anunt ca maneta (care apartine acum userului nrobert13 - bun prieten de-al meu) din poza atasata de Florin am utilizat-o pe masina aproximativ 6 luni. Am schimbat-o cu maneta actuala - codul dat de ETKA, deoarece cu maneta veche, tempomatul functiona anormal ca si acum. Deci maneta iese din discutie...

In schimb, cand voi ajunge la VagCom, am sa incerc sa ma uit in blocul de masura de la engine. Poti detalia un pic, unde trebuie sa intru?

Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In blocul 6 de masura in unul din campuri se vede apasarea butoanelor de pe maneta.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

parca in campul 3. Iti apar bitii pe 0. Cand apesi butoanele, se transforma in 1. Ultimii doi biti, se fac 11 cand pornesti tempomatul.

parca in campul 3. Iti apar bitii pe 0. Cand apesi butoanele, se transforma in 1. Ultimii doi biti, se fac 11 cand pornesti tempomatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
djdolphins07

salut am si eu un golf 4 din 2000 cod motor aqy vreau si eu sa imi montez cc si am inteles ca tre` neaparat sa fie dbw, drive by wire nu? sau se poate si la cele cu cablu la acceleratie? multam` mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul tau suporta CCS.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

djdolphins07

ai putea sa imi dai mai multe detalii ce reprezinta ccs pls nu te supara ca iti spun. thx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este ceea ce ai intrebat tu Cruise Control System.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In seara asta m-am apucat si eu de montat CC-ul pe Golf (aveam maneta+cablul cumparate inca din 2005...)

A mai ramas de legat doar firul albastru la blocul de sigurante.

Am pornit motorul si, surpriza, NU merge faza lunga (pe pozitia fixa) si nici nu se aprinde martorul in bord pe aceasta pozitie. In schimb merge faza lunga pe pozitia de "flash" (cea in care maneta revine la loc) si se aprinde si martorul albastru.

Intrebarea mea este:

- se poate spune daca e maneta de vina (contactele din interior) sau daca am reusit sa ard vreo siguranta in timpul montajului?

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAneta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Naspa. Noroc ca n-am montat volanul definitiv.

Intrebare de baraj: maneta se poate repara?

merci

PS: "sa traiasca" userul SEV de la care am luat maneta (in 2005...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In principiu se poate, daca ai rabdare, si putin alcool tehnic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am luat ambele manete (cu si fara CC) cu mine la munca, pentru a le testa. Neavand schema pinilor din mufa mare (semnalizare/faza lunga), am luat-o "babeste" cu un aparat de masura si am observat ca faza lunga aprinsa (pozitia fixa) echivaleaza cu contact intre pinii 56a si 56 din mufa mare - vezi poza:

post-753-0-44679500-1307423689_thumb.jpg

Pe pozitia "flash", cei 2 pini NU au contact.

Am testat pe ambele manete -> acelasi rezultat.

Spuneti-mi si mie ce pini se leaga

- la faza lunga fixa

- la faza lunga "flash"

merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu montezi doar "batul" cu CC, pe maneta OEM fara CC. De obicei merge facuta mutarea, restul manetei fiind identice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O idee buna, doar ca n-as vrea sa ma apuc de surubarit la ea pana nu ma lamuresc daca e sau nu defecta.

Vad ca maneta OEM nu are clema de prindere a mufei mici, dar probabil poate fi lasata "in aer".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desfa maneta. O sa gasesti niste lamele, nu e prea complicat. Sigur una dintre e indoita sau murdara. Daca e ceva rupt poti lua din cealalta fara cc. Iti trebuie putin timp, si rabdare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi;

Imi cer scuze, nu vreau sa par incapatanat, dar as vrea s-o lamuresc intai la nivel logic... Ambele manete se comporta similar cand actionez faza lunga fixa (dpdv al contactelor): pinii 56 si 56a sunt pusi in legatura si doar ei (am testat toate combinatiile de contacte).

Ceea ce ma face sa cred ca ambele manete sunt ok dpdv al "fazei lungi fixe".

Ce ma surprinde este ca, la ambele manete, pe pozitia "flash" NU sunt pusi in legatura pinii 56 si 56a (o sa caut cu aparatul de masura care pini sunt pusi in legatura, se pare ca flash-ul e mapat pe alti pini comparativ cu faza lunga fixa).

E posibil oare ca faza lunga fixa (high beam) sa aiba siguranta diferita de faza lunga "flash"? In mod sigur cele 2 faze lungi au asignati pini diferiti in maneta de semnalizare (concluzie trasa din "experimentul" cu pinii 56 si 56a care sunt legati numai cand maneta e in pozitia "faza lunga fixa").

Dupa amiaza o sa pun maneta veche sa vad daca cu ea am faza lunga fixa (ar trebui sa NU am, ceea ce ar insemna ca s-a busit altceva, ce afecteaza doar "faza lunga fixa", de ex. sigurante/relee).

merci

LE: am mai verificat ceva, la ambele manete: cu maneta in pozitia implicita, pinii de faza scurta 56 si 56b sunt conectati. In pozitia "faza lunga fixa" sunt intrerupti (se dezactiveaza faza scurta cat timp faza lunga fixa e activa).

Pe pozitia flash pinii 56 si 56b raman conectati, deci ar trebui ca in timp ce dai flash sa ai si faza scurta - ciudat, nu? :blink:

In orice caz, ambele manete se comporta absolut identic dpdv al contactelor.

Pareri? :scratch:

Modificat de tlc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Contactele sunt urmatoarele:

Poz fixa: 56 cu 56a

Flash: 30 cu 56a

Pinii: 30 - intrare 12V perm

56 - intrare 12V de la blocul de lumini poz faza scurta

56a - iesire spre sigurantele 18,19 si apoi becuri lunga

56b - iesire faza scurta la Bora spre sigurante

56b este faza scurta si care se stinge la BORA cand dai lunga pe poz fix.

Un lucru este cert. Ai o singura iesire pentru lunga, si din moment ce iti lucreaza pe o pozitie si pe cealalta nu, atunci problema este din interiorul manetei.

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!