Jump to content

Cruise Control (tempomat)


alexrosiu
 Share

Postare recomandată

@hremus

Atat la Golf 4 cat si la Passat 3BG se conecteaza 5 fire in mufele de sub stergatoare(din cele 6 fire ce pleaca din maneta, 2 sunt conectate impreuna si mai departe merg 5: 4+7, 2 3,5,6).

Maneta din poza user-ului passat19tdi este modelul vechi cod 8L0 953 513 pe cand noile manete au codul 1J0 953 513. Manetele se pot pune atata pe Vw Passat 3BG, Golf 4, Bora, Skoda Octavia 1 dar difera conexiunile la Ecu si masinile trebuie sa fie cu acceleratie electronica.

Modificat de dragos2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum se vede va pricepeti..atunci sa va prezint problema mea in alti termeni

Tempomatul care echipeaza masina mea are urmatoarele 3 functii

1 stabilire viteza

2 crestere viteza

3 revenire la viteza prestabilita

masinile mai noi ca a mea, au tempomat de doua tipuri (dar cu acelas numar de butoane SET ,RES, ON-OFF) :

1 cele care au maneta de tip vechi prezentata mai sus si au aceleasi functii ca la mine

2 cele care au maneta de tip nou care au in plus functia de scadere a vitezei

Eram curios daca aceasta functie in plus e data de pozitionarea in shema a intrerupatoarelor.

M-am lamurit, acea functie e data de ECU, cele vechi au trei fire de la ECU, cele noi au 4 fire de la ECU

Maneta noua pe model vechi merge, dar va avea tot aceleasi functii,maneta veche pe model nou merge dar pierde cea dea 4-a functie.

O sa incerc sa concep un montaj electronic care sa-mi permita sa scad viteza.Daca reusesc va anunt.

Daca ma insel corectati-ma ,dar intr-un mod constructiv,poate inventam ceva si castigam un premiu ca Andreea Marin.

Numai bine la toata lumea

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in montajul respectiv trebuie sa inseriezi cu contactul de la ambreiaj un contact al unui releu de timp. Cand ii dai impuls releul deschide contactul pentru un timp prestabilit cam 1 sec si apoi il inchide la loc simuland astfel apasarea ambreiajului de sofer si apoi masina intra in frana de motor . Cred ca asta doresti sa faci tu. corecteaza-ma daca nu am dreptate.

Iti urezspor la treaba si cand termini montajul si il probezi sa ne anunti si pe noi sa stim daca functioneaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca simulezi contactul ambreiajului tempomatul se decupleaza.

@passat19tdi Ia incearca pe maneta de tip vechi cu un singur buton pe laterala sa tii mai mult timp apasat, dupa ce setezi o viteza, butonul de SET, cel din capatul manetei, scade viteza?

Ambele tipuri de manete au acelasi numar de fire.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

functionarea la mine e in felul urmator

impuls pe SET, stabileste viteza

impuls pe RES, revine la viteza prestabilita

SET mai mult de 1 sec ,creste viteza

daca am vit stabilita si accelerez iar apoi eliberez pedala,revine la vit prestabilita

daca franez iar apoi apas RES revine la vit prestabilita

M-am gandit ca RES are doar o functie ,doar impuls ,daca tin mai mult nu se intampla nimic si aici trebuie sa lucrez....adica daca voi tine mai mult de 1 sec RES un releu sa-mi taie circuitul de la ambreiaj (deci sa decupleze temp ) iar la revenire sa dea un impuls pe set si asa va avea cea dea 4 functie.Am gasit undeva cu un al 3-lea buton normal inchis in serie cu intrrupatorul de la ambreiaj dar nu e prea eleganta metoda.

S-ar putea sa fie mai simplu

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SET mai mult de 1 sec ,creste viteza

Ciudat, deoarece langa SET e desenat - si la RES + deci, la apasare lunga pe SET ar trebui sa scada viteza si la RES sa creasca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce am descris mai sus e valabil la G3 passat B4 si probabil primele variante de G4 si B5 care au maneta de mai sus

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA g4 si B5 nu se aplica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce?

Vrei sa spui ca daca motezi maneta cu + si - pe G4 sau B5 cu motor ca al meu (AFN) va avea functia de scadere a vitezei,daca e asa toate problemele mele cu tempomatul au luat sfarsit.

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AlBundy, cred ca este vorba de motor care nu are DBW, unde cablajul are 6 fire. Uite pun so o schema de la un Passat.

post-8948-1272695412_thumb.jpg

Modificat de hremus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AlBundy, cred ca este vorba de motor care nu are DBW, unde cablajul are 6 fire. Uite pun so o schema de la un Passat.

Toate TDI-urile sunt DriveByWire.

Problema care o are passat19tdi e ciudata, ECU ar fi trebuit sa decelereze la apasare mai lunga pe SET. Pe B5-ul meu am ECU de Vento si am functia asta.

Modificat de Claus_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi

Ce cod are motorul ?

Si accelerarea o faci din RES lung ?

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce cod are motorul ?

Si accelerarea o faci din RES lung ?

AFN. Da, accelereaza din RES lung.

Cred ca este mai putin important codul de motor la faza asta. Am vazut AFN-uri si cu alte tipuri de ECU. Al meu e BOSH EDC 1.3.3/1.4 si are doar un conector de 68 de pini. Pini legati la maneta de CC: 35,34,58 si 66.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi

probabil eu am ECU de mai jos.Cupla ce vine la CC are 4 fire ,unul + de la siguranta 14 si 3 fire de la pini 34,35 si 66

Iar pinul 58 e in aer

index.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil eu am ECU de mai jos.Cupla ce vine la CC are 4 fire ,unul + de la siguranta 14 si 3 fire de la pini 34,35 si 66

Iar pinul 58 e in aer

OK, 58 nu are voie sa fie in aer, leaga-l impreuna cu 68. Daca deschizi Engine 01, measurement 06, ai sa vezi ca lipseste un bit de ENable !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi

Doar din explicatia asta nu pricep nimic...68 66 enable ???

De ce nu au adus din fabrica cele 4 fire si doar 3 ?

Explica-mi daca ai timp.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar din explicatia asta nu pricep nimic...68 66 enable ???

De ce nu au adus din fabrica cele 4 fire si doar 3 ?

Explica-mi daca ai timp.

Multumesc

ECU trebuie sa "priceapa"! :lol:

Unul e EN (enable) si unul e ON. Leaga-le asa si ne povestesti dupa.

Modificat de Claus_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, 58 nu are voie sa fie in aer, leaga-l impreuna cu 68. Daca deschizi Engine 01, measurement 06, ai sa vezi ca lipseste un bit de ENable !

Nu se leaga cu 68, ci cu un fir de la tempomat. Uite schema de mai jos.

Sau e valabila schema 2? Si atunci nu ecu e vinovat ci maneta de CC.

post-1788-1272916510_thumb.jpg

post-1788-1272916815_thumb.jpg

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se leaga cu 68, ci cu un fir de la tempomat.

Ok, am scris la primul post :34,35,58 si 66 (nu 68, am copiat in graba ce a zis passat19tdi )

ECU asteapta pe pinii 58 si 66, +12volti in momentul in care vrei sa folosesti functia de tempomat ! In mod normal acesti pini sunt conectai la 12v prin maneta de CC asa cum spui. Eu sugeram sa conecteze 66, care este conectat deja, la 58 care in mod normal tot prin maneta se inchide la 12v. In momentul in care actioneaza pozitia ON, vor fi conectati ambii pini la 12v si asta e ideea, indiferent de conectica sau cablajul manetei.

Modificat de Claus_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passat19tdi

eu cred ca nu e gresit nimic la mine ,dupa cum sugerati voi,asa functioneaza un tempomat de G3 si B4

Am folosit instructiunile de aici

si de aici

Am crezut ca va pricepeti atat de tare incat i-mi veti spune cum sa-l fac sa functioneze ca la G4 si B5

Au fost probabil variante de B5 1996-1997 care aveau aceleasi functii ca la mine si foloseau maneta model vechi

Multumesc pentru interes ,dar cred ca-l las asa cum este , si probabil o sa ma bucur de cea de-a 4 functie cand o sa-mi iau un B5.5 cat de curand.

Numai bine la toata lumea

Modificat de passat19tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cine imi poate monta si mie un tempomat la masina din semnatura, bineanteles CONTRACOST! Maneta si toate cablurile le am dar nu vreau sa fac vreo stricaciune umbland eu. De adaptat dupa aceea am eu vagcomul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 1 august am drium la Suceva si .... trec prin Roman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut e cineva prin olt sau dolj care poate monta tempomatul?

cam cat ar costa piese+manopera

dati un pm cu datele de contact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Si eu ieri am instalat tempomatul nemteste, am avut cablu de la maneta la cutia de sub parbriz si cablu de la cutie la ECU toate cu mufele si pinii aferenti. Am facut legaturile si merge super. Ce nu am reusit sa fac ca la carte a fost legatura firului de la siguranta nr. 5 la firul de alimentare de tempomat pentru ca nu am reusit sa scot pinul din cutia de sigurante. Dar l-am adaptat cu o clema de legatura si merge super.

Se lucreaza usor si in 4 ore l-am montat. Puteam sa-l montez si mai repede dar am preferat sa nu ma grabesc sa iasa bine.

Ca si costuri 290 Ron maneta cu cablu (cablul ce leaga ECU de cutia de sub parbriz), 50 de Ron cablul de la maneta la cutia de sub parbriz, manopera 5 ron un suc si 10 Ron un pachet de tigari :icon_thumright: ca a fost cald si nu puteam fara lichide si fum.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Montat si eu la Bora 1,4 benzina tempomat si dupa ce m-am obisnuit cu el deja il folosesc si in oras pe portiuni de drum mai lungi si fara trafic intens.Eu sunt multumit de el.Costuri 350 lei tempomat nou cu cele 2 tipuri de fire , montaj 60 lei , timp de lucru cca. 2 ore.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Aerofan locked şi pinned this topic
  • Aerofan unpinned this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!