Jump to content

Remap 1.4FSI 101CP


NetFlow
 Share

Postare recomandată

Azi am facut si eu chiptuning la golf, evident tcm, si din ce am vazut pana acum masina se comporta mult mai bine. 0-100km/h inca nu am masurat insa 80-120 a scazut cam cu 3s, de la 11.5-12 la 8.9 (in tr IVcu 2 insi in masina). Am fost surprins sa vad ca am exact acelasi timp cu un prieten de al meu care are 101CP TDI pe un golf4 variant. Masa celor 2 masini este aproape identica. Din teoria ca diesel are reprize mai bune.. unde e problema? Accelereaza masina mea prea repede sau a lui prea incet? Cineva cu un golf 4 variant de 101CP imi poate comfirma timpul de 8.9s?

Acum am benzina de 95 de la rompetrol in masina iar rezervorul e full... cand o consum o sa bag de 98 de cateva ori sa vad daca se "simte". Fara remapare eu scoteam timpi mai mari cu benzina de 98. (cu 100 masina avea cea mai proasta repriza, cam de 13s).

Pt cei care cunosc.. merita sa schimb filtru cu unul sport in conditiile in care evacuarea va ramane originala cat timp e in garantie? Trebuie facuta alta remapare pt filtru sport?

Despre consum nu stiu sa va zic. Oricum motorul e super ok la consum pt o benzina... si chiar poate rivaliza cu multe diesel (stiu ca unii o sa zica ca am inebunit.. insa voinea poate comfirma.. :icon_cheesygrin: ) Am observat insa ca la WOT in tr IV am consum pe bord 17% de la 14% pana acum. Probabil media de consum va fi ceva mai mare.. insa asta nu are prea mare importanta.

PS cred ca sunt primul daca nu singurul din RO cu remap la 1.4fsi. Recomand remaparea la acest motor cam micut pt masa unui golf 5. Pana si prietena mea, defapt ea conduce golful 99% din timp, e incantata de "noul" motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

felicitari, suna foarte bine din ce zici tu, practic cat a fost cresterea? consumul cum a fost afectat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari pt noul tau motor :icon_cheesygrin:

Referitor la filtru sport, m-a batut si pe mine gandul sa-mi pun la Golful meu, dar m-am razgandit si am renuntat la idee.

Sporul de performanta nu este prea mare. Se obtine un spor de putere in turatii joase unde un benzinar sufera, dar nu asa spectaculos. Sound-ul motorului va face toti banii. Dezavantajul care m-a facut sa ma razgandesc a fost ca trebuia sa renunt la capacul de plastic care acopera motorul ceea ce nu mi-a convenit pt ca motorul este mult mai expus la praf si mizerii. Banuiesc ca si la tine trebuie facuta aceasta operatiune. Pune in balanta si alege tu hotararea cea mai buna pt tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul inca nu stiu.. insa chiar daca creste cu 10% nu ma deranjeaza. Daca vroiam consum mic luam diesel ;) Din ce am inteles masina trebuie sa aibe 101CP acum. Cutia este insa extrem de scurta... ( eu am viteza maxima destul de mica.. cutia e foarte "sport) asa ca cei 101CP se simt destul de bine in treptele 3 4. Daca trebuie sa dau capacul la motor jos ma las... e pacat de el. As schimba filtru si doar pt sunet...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu ceva detalii pt cei interesati. Sub nici o forma nu mai reusesc sa scot acel timp de 8.9s. Dupa 2 zile de teste cel mai "bun" timp a fost 12s, insa cel mai des scot 13s. Am scos si 15s. Toate inregistrate in acelasi loc cu acceasi greutate in masina. Ciudat este faptul ca inainte sa scot acel timp de 15s am mers f mult prin oras. Am incercat imediat sa merg cu masina foarte turat pt a "curata" (daca se poate numi asa catalizatorul) si imediat apoi am scos 12s. Lucru destul de ciudat.. sa scada de la 15s la 12s in doar 5 minute. Eu cred ca remaparea produce mai multe noxe, care "infunda" catalizatorul, care nu mai face fata la noxe si care astfel reduce puterea motorului. Acum inca am in masina benzina de 95 (rompetrol).. revin cu detalii cand alimentez cu 98..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu ce sa se infunde catalizatorul? Si in cati km??!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca catalizatorul e cel care se "infunda" Am citit pe net ca FSI ar avea "ceva" care reduce emiisile de noxe, iar in momentul in care ala e "full" motorul trece in mod MPI. Am mai inteles ca el se curata cand se ajunge la temp de minim 650 grade C, peste 3000rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele fsi nu trebuie alimentat cu minim 98??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Toate in afara de motorul de 90CP si 1.4L. La mine cu 98 nu este ( nu era inainte de remap ) nici o diferenta ca si "putere".. ci doar consum ( mai mare cu 98 )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@NetFlow Eu cred ca ai gresit cand ai alimentat cu Petrom 95. Motorul tau mai mult ca sigur ca e EURO 4 si prin urmare iti trebuie o benzina EURO 4. Chiar daca cifra octanica care se impune este 95, eu stiu ca in Romania nu sunt inca benzine EURO 4 cu cifra octanica 95. Eu zic sa incerci cu Top 99 sau Super 100 sa o folosesti ceva timp ca sa se curate catalizatorul si pe urma sa repeti testele. Daca iti poti permite incearca sa folosesti numai Super 100 ca sa eviti problemele la motorul tau, pt ca FSI-urile sunt tare mofturoase la benzina de calitate indoielnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Eu pun benzina de 95 doar de la MOL si Rompetrol. Din ce am inteles este ok pt motoare cu EURO4. Am incercat si 99+ si 100. Prima produce o vibratie ciudata in schimbator.. n-am mai pus, iar a 2-a am pus de 2-3 ori insa mereu consumul a fost, mult, mai mare fara nici un motiv aparent. Masina era chiar mai puturoasa.

In rest am alimentat cu MOL98, insa ultima data de test am alimentat cu Rompetrol 95.. si sincer a mers mult mai bine.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am alimentat cu benzina de 98 de la mol. (40L mai erau 10L de 95 in rezervor) si am mers cam 300km (buzau - galati si retur). Azi am facut iar 80-120.. iar rezultatul, din pacate, fix 12s. Dupa 2-3 incercari si acelasi timp "scos" am renuntat. Are cineva idee ce se intampla? Practic e exact acelasi timp ca inainte de remapare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

vin si eu cu o intrebare: fara sa te iei de ce iese pe cronometru se simte diferit fata de original cand mergi cu masina (acceleratii, depasiri etc).

2. hai sa ma cautam un alt FSI 1.4 sa cronometram 80-120kmh si eventual un test cu accelerometrul. Apoi facem si la tine test cu accelerometrul. Putem pune si originalul inapoi sa vedem ce iese. Cand mai ai drum la Bucuresti vreau sa ne vedem sa verific ceva la masina ta. Ma suni cand o sa ai drum (cu o zi inainte sa fiu pregatit)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva se simte. E ... altfel :) Pare mai "sensibila" peala (cum e si normal) insa daca timpul e acelasi... e doar diferenta de cat de sensibila e.. adica apas 30% motorula accelereaza mai repede ca inainte la 30%.. la WOT nu accelereaza mai repede. Cel putin din cronometru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa multe multe multe teste cu multe tipuri de benzina am ajuns la concluzia ca "remaparea" defapt nu face nimic la acest motor. Nu recomand celor cu FSI (sau TFSI din ce am inteles) sa incerce remaparea. Also Dragos pls cand ai alt soft pt FSI care chiar mere pls as dori un "upgrade" :offtopic:.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai facut remap...direct prin mufa? sau cu scos flashul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

NetFlow> am un alt 1.4 FSI la craiova tunat, cu modificari identice cu cele din softul tau. El nu se plange de nimic. Poate nici nu a facut atatea masuratori ca tine sau poate chiar e ceva in neregula la masina ta. Cand ai drum in Bucuresti oricum anunta-ma si pe mine si treci pe la mine. Verific niste lucruri cu VAG-COMul si sunt tentat sa facem niste masuratori cu FX2ul.

vladpo> FSI se face prin OBD la TCM (eu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu recomand celor cu FSI (sau TFSI din ce am inteles) sa incerce remaparea.

Nu cred ca e corect sa faci o afirmatie statistica bazandu-te pe o singura masina, o singura versiune de soft de la o singura firma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kisslorand m-am referit remapare cu softul lui dragos. E doar un sfat de la cineva care a incercat. Daca altii vor sa mai incerce e treaba lor.

@dragos. Am testat masina cu VAS si inainte si dupa remapare (dupa cum stii). In afara de eroarea gasita de tine care a disparut (nimeni nu stie cum) n-am mai gasit nici o eroare la motor (nici aia nici alta) in timpul asta. O sa ma duc iar zilele astea sa mai puna o data VAS pe ea sa vedem.

Din ce am observat eu. Masina accelereaza mai repede in primele 2-3 secunde dupa WOT ca inainte insa apoi accelereaza mult mai greu.. una peste asta nu e nici o diferenta la timpi.. sau daca WOT dureaza mult timp masina tinde sa nu mai traga deloc. Eu cred ca a 2-lea sensor de oxigen detecteaza ca "ceva" nu e bine si taie alimentarea din motive ecologice.. e tot ce pot sa ma gandesc...

Nu ma pricep f toare la motoare ce e drept... deci nu dati cu piatra :)

O sa incerc sa ajung la tine sa facem niste teste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Nu ma pricep f toare la motoare ce e drept... deci nu dati cu piatra :)

O sa incerc sa ajung la tine sa facem niste teste.

nici tu nu da cu piatra in noi direct...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorry.. doar incerc sa zic ceea ce am vazut/teste/incercat. Sunt sigur ca undeva exista o problema. Fie la mine, fie la soft, fie la masina.. insa vreau sa o gasesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Update.. poate intereseaza pe cineva.. :icon_redface: Am facut test la motor cu vas si aveam o problema mai veche intermitenta cu knok sensor 1 signal too low la cilindrul 1. Problema s-a rezolvat prin desfacerea lui si strangerea la loc cu o forta de 20Nm. Dupa o retestare totul pare ok, eroarea nu mai apare.

La masina insa nu pare nimic schimbat. Timpii sunt identici, consumul e la fel.. poate facea foarte rar problema si nu imi dadeam seama cand e "defect".

Am fost la Voinea si am testat din nou cu softul original si softul TCM pt acest motor. Concluzia? Nici o diferenta de timpi. Desi cand apesi pe pedala se simte "ceva" cu TCM, in realitate la testele de 80-120km/h nu e nici o diferenta. Urmeaza sa mai testam cu alte softuri.. sau sa vad cam care ar fi cauza.

Desi ma pricep f putin la motoare parerea mea ca problema nu e din remapare in sine.. ci din alte cauze.. cum ar fi un flux insuficient de air la intake, sau o evacuare care nu ar face fata. Tinand insa cont ca "marirea" de putere e de aprox 10% imi vine greu sa cred ca una din cele 2 a fost calculata la "fix" si nu au nici o toleranta.

Cei care sunt mai priceputi ca mine.. ce parere au? De unde ar putea fi problema? Am inteles ca remaparea la 1.6fsi si 2L fsi merge foarte bine. Sunt alte evacuari? Banuiesc ca intake e la fel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asa este un motor fortat deci nu prea permite spatiu de invarteala..daca era un 2l era altceva.Sincer nici daca avea un efect nu as fi facut remapar deoarece creste uzura,consumul..nu vad rostul.Merita sa faci la motoare mari dar pe unul de 1.4 sigur nu l-ai ales pt putere ci pt consum redus asa ca o remapare si o crestere implicita a consumului de carburant nu isi are locul in opinia mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

singura diferenta buna intre tunat si netunat e consumul. Din cate am inteles iese ceva mai bune pe versiunea tunata. In rest nu se mai simte cum a fost prima data pus softul. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asa este un motor fortat deci nu prea permite spatiu de invarteala..daca era un 2l era altceva.Sincer nici daca avea un efect nu as fi facut remapar deoarece creste uzura,consumul..nu vad rostul.Merita sa faci la motoare mari dar pe unul de 1.4 sigur nu l-ai ales pt putere ci pt consum redus asa ca o remapare si o crestere implicita a consumului de carburant nu isi are locul in opinia mea

1.4 90CP e un motor fortat? La skoda exista 1.4 100CP si la altii 1.4 95CP si nu se plange nimeni ca ar fi "fortat". Defapt.. atata timp cat motorul e aspirat, nu inteleg cum poate fi fortat.

Am cumparat motorul asta si sunt multumit de el. Defapt nici nu merg eu cu aceasta masina, merge o fata care prea putin ii pasa daca are 100 sau 90CP, remparea o fac ca un hobby, pe langa alte modificari la masina, in timp. Eu prefer alte motoare, in nici un caz aspirate.

O sa fii suprins insa consumul de carburant a scazut dupa remapare. Asta cel putin cu benzina de 98, unde CLAR masina consuma mai mult. Sau intre timp benzina de 98 e "mai buna", insa imi e greu sa cred. Cu benzina de 95 nu se simte diferenta la consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!