Jump to content

Fum la 1.6 TD


jmf
 Share

Postare recomandată

Astazi urcandu-se altcineva in masina si dand cateva pedale pe loc am observat ca iese ceva fum negru. Nu excesiv, dar oricum, fum. Faza e ca, din cate am vazut eu pana acum, n-am mai vazut :D sa-mi scoata fum. E drept, nu m-am uitat in spate accelerand pe loc. In mers vad fum in spate doar daca e in forja maxima si turatie maxima, la acceleratii bruste nu vad nimic, desi acceleratii bruste la diesel e un termen relativ ;) Tot accelerata pe loc, dar progresiv, nu scoate fum, chiar tinuta la turatie mare, dar accelerata brusc pe loc, pac, baga ceva.

Acuma intrebarea e, e normal comportamentul? Eu m-as gandi oarecum ca da, dar as vrea sa cer parerea celor care au acelasi motor, si nu numai. Mentionez ca filtrul de aer e nou (alaltaieri l-am luat), si tot alaltaieri am pus o toba finala sport (din aia mai micuta), deci aici n-ar trebui sa fie probleme. Am de ce sa ma ingrijorez sau nu?

Mersi

ps: imi aduc aminte ca acum vreun an si ceva am fost la cineva sa vad daca merge turbina si mi-a desfacut furtunul de admisie de aer pe turbina si a accelerat-o tinand mana pe admise. Atunci chiar a scos un nor de fum, dar, din cate-mi aduc aminte, zicea nenea ca e normal, debitul fiind mai mare la motoarele td.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine e la fel..acuma nush cat de normal e, dar si mie mi-a spus mkecanicul ca nu este nici o problema. Si alta chestie, mie imi scotea fum cand acceleram grav, chiar si la o saptamana dupa ce refacusem complet motorul..Normal ar fi sa fie vorba de devitul din pompa, mie mi-a reglat mecanicul pompa atunci cand am rewfacut motorul, pe un mod economic, adica acuma chiar si in timpu zilei tre sa trag socul ca sa plec..desi inainte de a strica masina, si in toiul iernii pleca la sfert, niciodata nu trageam socul..dar, este adevarat, ca se umplea strada de fum negru, dar si fugea pe masura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Heh, asta cu socul e alta poveste. Si eu am mers doua ierni fara sa stiu ca ar trebui sa am soc :D. Cum zici tu, pornea la sfert de cheie, dar pana se incalzea baga un fum de camion. Iarna asta cu soc a fost o revelatie, fum deloc, nu mai mergea chinuit etc.

Mersi pt raspuns, mai asteptam si alti td-isti.

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chestia cu fumul e in felul urmator:

ce culoare are fumul? daca e negru e normal...debitul mare...acceleratii puternice succesive....

daca fumul e gri albastrui atunci e combinatia motorina+ulei in camera de ardere...

fum negru scoate si passatu din 2006 si asta o pot demonstra la orice ora.

solutii: reglarea pompei de injectie la un debit mai mic si o turatie la relanti mai mica de 1000ture...si ce am observat eu ca dupa schimbarea filtrului de motorina nu mai scoate atat de mult fum negru.

la benzinare e acelasi lucru...se aduna gazele care nu au timp sa arda...in teava de esapament..si la urmatoarea acceleratie ies toate...ideea e ca la benzinare cu modificari la toba poti face ca gazele nearse in motor sa arda la iesirea din toba :D

la diesel nu mai are cum sa arda nimik...dar in schimb face nori de fum negru...

....am vazut si pe X5 fum negru cand a intrat in depasire....este perfect normal...

incercati sa schimbati filtrele...se simte o oarecare diferenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iertati-ma pt offtopic, da n-am putut sa ma abtin, bmw seria 7..nush ce naiba i-a facut omul ala..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iertati-ma pt offtopic, da n-am putut sa ma abtin, bmw seria 7..nush ce naiba i-a facut omul ala..

auuu mammaaa...e praf motoru ala. al meu e bugatti pe langa motoru lu ala...nu stiu nici eu dar nici nu vreau sa ma intalnesc cu asa ceva! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca e fum din cauciucuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu era din cauciucuri, ca bmwu mergea in fata mea, asa scotea constant :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci o fi facut ceva nasol la saracu bimmer :icon_cheesygrin:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe linga fumul negru nu a mai aparut nici o alta problema ?

Daca nu, eu zic ca nu-i bai daca apare la modul cum ai descris. Chiar si TDI-urile moderne scot fum cind sunt in demaraj - mergind in spatele lor am vazut destule facind treaba asta.

Din cite stiu e normal sa apara fum negru daca dupa mers constant subturat accelerezi la peste 3000rot sau daca te apuci sa dai spritzuri.

Una peste alta n-ar trebui sa te ingrijoreze, decit daca vezi ca o face constant la turatii mici, iar la accelerare devine un mic autobuz IRTA ;) Atunci te poti gindi la debitul pompei, avans sau poate doar calitatea motorinei (?)...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cite stiu e normal sa apara fum negru daca dupa mers constant subturat accelerezi la peste 3000rot sau daca te apuci sa dai spritzuri.

Confirm ce spune Viorel.

1. In cazul in care mergi mai mult timp turat slab / sarcina slaba se acumuleaza funingine pe traseul de evacuare si la accelerare o "scuipi" afara.

2. E normal inclusiv la TDI-urile moderne ca in varfuri de acceleratie sa scoata niste fum negru pentru ca altfel ar insemna ca nu e utilizata toata cantitatea de aer din cilindru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi cred ca am vazut exemplul cel mai elocvent..era la stop un audi Q7..si mi se scurgeau balele..pana cand am vazut ca totusi si aceasta masina este umana ;) Cand a plecat de la stop a dat fum negru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai dupa cum am zis, in mers nu am vazut fum in spate decat la turatii mari spre maxime :). Pe mine m-a deranjat un pic ca pe loc, la pedala calcata brusc, scotea ceva, iar la calcat progresiv, nimic. Voi ruga pe cineva sa mearga in spatele meu sa vada in mers mai bine ce si cum scoate :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu are de ce sa te deranjeze..este absolut normal sa scoata mai mult la acceleratie brusca..Fumul negru denota motorina nu? Motorina se consuma prin acceleratie, accelerand mai mult, se consuma mai multa motorina, nu?

Modificat de ambro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Comportamentul pe care l-ai descris este perfect normal. Eu am segmentat motorul, am reglat pompa pe stand , am inlocuit chiulasa cu una adusa in vara aceasta de un prieten din Germania cu tot cu injectoare pe ea intrucat cea veche era cam dusa si acum scoate un fum - nu exagerat de mult - oricum e cam anormal dupa cunostintele mele in domeniu, alburiu si intepator la miros. Poate cineva sa-mi spuna care e cauza, pentru ca motorul e refacut dupa cum spuneam acum aproximativ 500 km. Oare asa se comporta motorul pana se mai lasa sau sa fie injectoarele pe care le-am pus fara o verificare prealabila dupa ce au stat atata timp degeaba in Germania? Astept parerile cunoscatorilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica nivelul de ulei si antigel.

1. fie sunt uzate semeringurile de supapa si uleiul intra in camera de ardere .

2. garnitura de chiulasa ciupita, intra apa in camera de ardere (foarte putin probabil, este acompaniat de un tzac-tzac puternic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fumul este alb sau albastrui ? Scoate tot timpul sau numai cind motorul e rece / cald ?

Poate fi si motorina nearsa si atunci poti suspecta reglajul avansului.

Pacat ca n-ai verificat si injectoarele cind ai facut atitea. Mai ales daca sunt de pe o chiulasa adusa (cine stie cit a stat pe dreapta si in ce conditii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i tarziu sa verifici injectoarele. Un curatat/verificat ar trebui sa fie undeva la 200-250k.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ceva vreme ma bate un gand, sa pun pe Golful meu 2 un motor de 1.9TD. Spuneti-mi si mie cati cai dezvolta 1.9TD si daca este mai fiabil decat 1.6TD. Din cate am auzit pana acum 1.6 e mai reusit, in primul rand la taxe.

La ce pret se vinde un motor 1.9TD in Bucuresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Exista si 1,9TD ?? Pe ce golf este pus ? Eu unul nu cunosc TD decit la 1,6.

Daca te referi la 1,9TDI, un ALH cit de cit bun poti gasi de la 1000E in sus. Motorul asta este considerat si de colegii nostri (sunt discutii cu subiectul asta pe forum) cel mai fiabil din seria respectiva.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista 1.9 TD si se numeste AAZ, este cu injectie indirecta exact ca JR-ul si are 75CP in loc de 70CP cit are JR-ul .

Acest motor a fost montat pe Golf 3

Modificat de Bogdan_G
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Am mers la mecanic sa vad de ce motorul segmentat acum 1000km. scotea fum albastrui ca la balamuc, si a gasit turbosuflanta varza. A inlocuit-o, iar acum mai scoate un fum alburiu, mult mai putin cantitativ. E normal cand motorul e segmentat proaspat, are cuzinetii schimbati tot atunci - am aproximativ 1000 km. de la reparatie - sa scoata fum o perioada pana se pasuiesc? Mie asa mi s-a spus.

Astept pareri. Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa verifici neaparat injectoarele.

Vara trecuta am luat si eu o chiulasa de pe la Ploiesti, am pus-o pe masina, a pornit dupa ceva timp dar mergea ca dracu, si scuipa furtunasele de retur afara.

Pana nu le-am inlocuit cu vechile injectoare nu s-a rezolvat problema.

Asa ca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau avansul :) ...iti merge bine? trage? sta cum trebuie in relantiu? daca da...atunci verifica injectoarele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!