Jump to content

DIY Discuri frana fata de la 288mm upgrade la 312mm


AndreiZi
 Share

Postare recomandată

Salut,

Retrofitul nu include date specifice stufoase, in principiu fiind vorba de inlocuire discuri si placute de frana la modelele ce au din fabrica discuri de frana fata cu diametrul exterior 288mm, scopul retrofitului fiinde de a aduce un plus de performanta al sistemului de franare fata ... dupa parerea mea fiind destul de slab cel de fabrica in echipare standard cu etriere fata prezentand pistonase cu diametrul de 57mm.

 

Retrofitul este valabil si se adreseaza doar echiparilor cu etriere fata avand piston de 57mm!!!, tot ce este sub aceasta valoare sau peste nu are treaba cu piesele destinate acestei schimbari. Urmati instructiunile corect de inlocuire a pieselor , nu se sta la cafele sau pe naveta de bere, vb. strict de frana implicit de viata ta sau a altui coleg din trafic implicit.

 

Piese necesare :

 - Calaret etrier fata cod: BDA1182 fata stanga culoare rosie ~240 lei 5 zile lucratoare de la Autonet (cuplu strangere suruburi port-fuzeta 200N)

 -                                        BDA1183 fata dreapta culoare rosie (preferate raport calitate)

 -        sau                          BDA1180 fata stanga argintiu (scump la bani) ~ 365 lei 5 zile lucratoare de la Autonet

 -        sau                          BDA1181 fata dreapta argintiu (scump si asta)

calareti pot fi comandati si doar un singur cod de doua ori singura diferenta fiind boltul inferior care trebuie inversat jos la unul dintre ele... asta se aplica doar daca magazinul cere preturi diferite intre acelasi model de piesa.

 

Disc frana fata, am preferat sa fie cele produse in echiparea originala la GTI sau GTD pentru ca retrofitul sa respecte la maxim exact cerintele impuse de producator, se pot pune diverse marci sau aspecte, personal am ales firma Textar fiind echiparea originala de discuri si placute de frana din grupul VAG cod discuri : 92120505 ~285 lei x2.

 

Placute de frana fata normal ca am ales produse tot Textar cod: 2568301 ~230 lei

 

In plus am achizitionat un spray de culoare argintie pentru etriere marca K2 ~30 lei (nici cel mai scump dar nici cel mai wow... am folosit in trecut si sunt ok produsele)... spray degripant/curatare  frane, vaselina speciala, lichid frana ~40 lei. 

 

In final am executat si codare in controler 03 cod acces 25004 >>> adaptation >>> brake booster 4 (de fabrica, pedala fiind usor moale pana agata placutele) modificat la >>> 2 (frana fiind ferma la simpla apasare... este doar preferinta mea, nu codati nimic in rest)

Atentie!!! recomandat dupa retrofit sa nu abuzati folosirea franei decat in caz de urgenta stricta... primi 100-300 km sunt esentiali in formarea corecta a suprafetelor perfect plane atat a discurilor cat si a placutelor , de asemenea evitati drumurile ''offroad'', orice pietricica va distruge ireparabil ''oglinda'' creata pe discuri de placute.

IMG-20220408-WA0000.jpg

IMG-20220408-WA0006.jpg

IMG-20220408-WA0007.jpg

IMG-20220408-WA0008.jpg

IMG-20220408-WA0009.jpg

IMG-20220408-WA0010.jpg

IMG-20220408-WA0011.jpg

a13c7a1490bf7c10eeb1b7d9f0da418a.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am revenit, a trecut ceva timp si in sfarsit mi-am facut timp sa probez si rotile de iarna cu jantele de tabla R16 daca vor fi probleme la inlocuire.. totul functioneaza perfect cu jante de tabla originale R16 6.5j et42 :Driver:

20220430_111129.jpg

20220430_111134.jpg

20220430_111153.jpg

20220430_111303.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
  • 1 year later...
On 11/16/2022 at 11:11 PM, stoianrt said:

Salut. Ai pastrat etrierii originali?

da, se pastrea aceeasi etrieri..doar port-etrierul se schimba. Placutele si etrierul sunt aceleasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In penultipa poza se vede ca raman cativa milimetrii pe zona de frecare a discului catre mijlocul lui care o sa se transforme intr-un umar destul de lat.
E din cauza ca ai pastrat aceleasi placute sau era la fel si cu altele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!