Jump to content

Eliminare răcitor motorină AVF


Executron
 Share

Postare recomandată

Buna Ziua!

 

În scopul meu general de a îmbunătăți rularea motorului prin simplificarea sa cât mai mult (intenționez să elimin EGR, răcitorul de gaze, valva N18, să mut în alt loc N75, rezervorul de vacuum), am eliminat și valva aceea care făcea legătura dintre traseul care ducea spre vasul de expansiune și filtrul de motorină (notat 1 în desenul de mai jos). 

 

Apoi studiind traseul am descoperit că mașina are și un răcitor de motorină atașat în stânga față jos (cum te uiți din față) - (notat 2 în desenul de mai jos). 

 

Modele AVF tot de pe Passat după 2003-2004 care au filtrul de motorină tip nou nu mai au acel răcitor care in esență preia antigel și îl bagă după ce îl răcește prin ansamblul filtrului de motorină probabil pentru a răcit motorina. 

 

Este cu adevărat nevoie de acest răcitor având în vedere că după 2003-2004 traseul s-a simplificat CONSIDERABIL?

 

Aș vrea să schimb și furtunurile de antigel să fac un refresh general și am observat că furtunul care duce la radiator la vasul de expansiune nu e prevăzut pentru acel T care să conducă antigelul și spre filtrul de motorină... De aceea m-a dus cu gândul că VW a considerat inutil răcitor în noile modele și aș putea să-l elimin și de pe al meu. 

195203000.png

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate aceste eliminari vor afecta negativ functionalitatea motorului .

Fiecare piesa joaca un rol important.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desigur, dacă mergem pe principiul ”producătorul a știut ce a făcut” atunci înțeleg. Pe de altă parte producătorul a poziționat valva N75 fix unde e extrem de cald, în fața motorului, într-un loc inaccesibil, plin de ulei. De asemenea, producătorul în loc să poziționeze N18 undeva lângă EGR a preferat să utilizeze LUNGI conducte de vacuum care, cu timpul, îmbătrânesc și pierzi vacuum.

 

Cred că exemplele vor fi multiple. EGR în timp, de la turbina uzată, ajunge să arunce ulei peste tot, mai ales peste răcitorul de gaze încins dând niște ”arome” deosebit în habitaclu SAU peste racordul flexibil de la evacuare. De asemenea, răcitorul e cunoscut a se sparge și de a introduce antigel în motor prin intermediul EGR. Răcitorul, de asemenea, crește foarte mult temperatura în compartimentul motor căci mereu frige deosebit cauzând afectarea componentelor de plastic. 

 

Deci nu știu cât de utile au fost în ansamblu toate aceste piese privind PE TERMEN LUNG. Când erau toate noi, poate. 

Acum la peste de 20 de ani de la construcția mașinii cred că simplificarea traseelor (furtunelor, conductelor).

este un deziderat util. 

 

ONTOPIC, mai concret?

Eu întrebam despre acest răcitor aferent filtrului de motorină care NU a mai fost montat pe modele AVF din anii indicați. 

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Daca mai este de interes ... 

Racitorul nu a fost eliminat. S-a optat pentru o solutie ieftina.

Racitor.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Ai dreptate! După ce am mai studiat situația și câteva forumuri am menținut în funcțiune răcitorul de motorină. DEȘI aș fi fost curios să văd dacă răcitorul are vreun efect concret asupra temperaturii motorinei (pe forumurile străine spuneau că nu, tocmai de aceea a fost înlocuit cu o variantă mai ”ieftină”). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Prin cate passat-uri mi-au trecut prin mana, am tras concluzia ca cele care au acest radiator racitor cu lichid de racire separat au consum cu mult mai mic decat cel de radiator de metal sub masina. Clar ca are o eficienta in plus cu racire mai buna a combustibilului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!