Jump to content

Soft Stage 1 & 2 - Discutii & probleme (Tiguan AD1)


cascadoru
 Share

Postare recomandată

Actualizare:

Am facut o actualizare de soft pentru ca aveam cam multa funingine pe evacuare cu softul de 290HP.

Acum este pe la 250HP - cred ca nu i am mai facut Dyno dar s a curatat esapamentul si nu mai miroase a benzina nearsa.

Am totusi o mica chichita care nu este foarte deranjanta dar daca se poate, as vrea s o rezolv: la mers constant la cca  1500rot/min

la accelerare am o usoara lipsa de putere. Tunerul zice ca este de la turbina mai mare si evacuarea originala.

Eu nu observ acest lag la accelerare constanta, chiar si 3500rot am pedala buna de acceleratie daca o calc mai mult.

Problema este doar in jurul celor 1500 rot. 

Oare exista vreo modalitate de imbunatatire a acestei situatii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci încarcă turbina și fiind la turații mai mici îi ia ceva mai mult fata de ex 3000 rpm, pana și la diesel dacă o iei la 1500 rpm tot sta pe ganduri pana sa tragă...

A benzina nearsa mirosea la pornire când era motorul rece sau când era cald ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai la rece cam toate TSI urile miros a benzina. La cald mirosea binisor.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci probabil mergea cu amestec bogat de benzina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai ce sa ii faci, la 1500 rpm e lesinata oricum. Si nici nu e bine sa o calci la 1500 rpm, pui stres mare pe componente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Corect si era si afumata teava de esapament (eu n am GPF).

Am vazut si alt Tiguan cu motorizarea mea, motor standard cu stg 1 la cca 250-260Hp si avea deja

funingine pe evacuare.

Parerea mea este ca se trage cam mult de motoarele astea pe stg 1 cel putin.

N ai cum sa scoti cu cca 80Hp mai mult de la un motor standard doar prin tuning soft fara sa afume cel putin.- parerea mea.

13 minutes ago, Bebeee said:

Nu ai ce sa ii faci, la 1500 rpm e lesinata oricum. Si nici nu e bine sa o calci la 1500 rpm, pui stres mare pe componente.

La cati bani am bagat in masina asta pentru diverse mofturi, e cazul sa mai si livreze 🙃

Chiar nu ma intereseaza stresul diverselor componente comparativ cu stresul meu

atunci cand ceva nu functioneaza asa cum trebuie. :) dar, iti multumesc pentru recomandare.

Eu cred ca problema este la livrarea de Boost. Am contactat Forgemotorsport sa vad daca au vreo solutie ptr asta.

 

Scuze pentru "Quote".

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum se simte la 1500rpm, dar nu mai bine ajustezi softul la cutie sa tina motorul ceva mai turat? Are de unde alege avand 7 trepte :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Nu stiu sa ti raspund la ntrebarea asta, nu ma pricep la asta.

As prefera sa o fac sa traga de jos - o sa vad ce solutii exista/daca exista.

 

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cascadoru VTG sauuuu MGU-H

Sau compresor, mecanic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

49 minute în urmă, Adi_vw a scris:

Nu stiu cum se simte la 1500rpm, dar nu mai bine ajustezi softul la cutie sa tina motorul ceva mai turat? Are de unde alege avand 7 trepte :D

Asa am eu pe dq250 și pe dq500 @cascadoru mergi la Dop sa îți modifice Up și Downshift la cutie.

Evacuarea afumata mai poate fi și de la consumul de ulei, nu e musai de la combustibil.

Tu când ai schimbat turbina, ai schimbat și amperajul la actuatorul turbo ? Acest lucru se face când se trece de la is20 la is38 și mai mult ca sigur și la tine când ai pus is20 trebuia.

Modificat de ~LauR~
completare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

La DOP am facut tot ce tine de soft...si ei sunt un pic depasiti de situatie - vedem ce si cum, investigam, gasim o solutie.

Am rezolvat eu altele si mai si. :)

13 minutes ago, zidanne said:

@cascadoru VTG sauuuu MGU-H

Sau compresor, mecanic

Mai pe "limba mea", poti? Merci

Modificat de cascadoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turbina ca la diesel cu geometrie variabla (parca Prosche are asa ceva pe benzinare) sau tehnologie din F1 in care turbina e ajutata de un motor electric. Pe scurt ... complicat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cascadoru Motoarele turbo au lag. Cu cat turbina e mai mare, cu atat lagul e mai mare.

VTG e turbina cu geometrie variabila -  cam toate turbodieselurile au asta, la benzinare e mai greu datorita EGT-ului mare.

MGU-H e o tehnologie misto, am auzit de ea acum vreo 15 ani, baga un motor electric in turbina. Cand ii dai talpa suge curent dintr-o baterie dedicata si roteste axul mai repede - reduce lag-ul, cand o lasi incarca bateria. E folosita in F1 si pe anumite motoare (SQ8 parca).

Compresorul mecanic (superchargeru) e antrenat direct de motor si nu are lag (aproape deloc). 

 

In cazul tau, cel mai simplu e sa te duci la tuner sa iti optimizeze si cutia. 

 

@adrian001 1.4 TSI 130 si 1.5 TSI 130 (ish) au VTG.

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai dreptate ... uitasem. Timpul trece repede, Porsche avea asa ceva acum vreo 15-20 de ani. La VAG, VTG-ul e pus pe motoarele mai cuminti dpdv al puterii. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina mai mare, motor mic, lag sub 2000/2500rpm e normal. doar daca te mai joci cu cutia sa o tina mai turata, in rest rezolvarea nu merita investitia, mai bine iei alta masina :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@zidanne cred ca pentru soft la TCU trebuie sa caut alt tuner.

DOP este focusat "sa scoata" maxim de performanta si nu si prea bate capul cu detalii d astea (opinie personala

derivata din colaborarea mea cu ei).

La acceleratie de la <1000rot/min, lagul ala este imperceptibil. Problema apare cand accelerezi de la turatii cuprinse intre 1000-2000rot/min.

Cu softul de la TCU schimba intre 2200-3200 in treptele 1-4, in functie de pedala dar dupa ce schimba o ia tot de jos, cca 1500rot/min si tot am lagul ala.

Nu mi place sa o faca sa stea in ture numai >2000rot/min.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine e cam asa (am sa incerc sa filmez, cand imi vine suportul):

  • daca merg constant si o ating usor ca de la 40 la 50km/h ramane in treapta, sta pe la 1500... ish
  • daca apas putin mai tare, cealalta cutie deja are selectata o treapta sau trei in jos si schimba instant si se duce pe la 3000+ sau 4500+ si automat pleaca de sub mine.

 

cc @cascadoru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca după ce schimba sa pice la 1500 rpm la un mers normal, pt ca e setata spre confort, în sport ai văzut cum sta turata...

Cum au mai spus și alți colegi, tot ce are turbina are și lag, ca să scapi de treaba asta, pisco mai tare ca să retrogradeze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 minutes ago, zidanne said:

La mine e cam asa (am sa incerc sa filmez, cand imi vine suportul)

  • daca apas putin mai tare, cealalta cutie deja are selectata o treapta sau trei in jos si schimba instant si se duce pe la 3000+ sau 4500+ si automat pleaca de sub mine.

 

La mine cred ca nu selecteaza nimic ca retrogradeaza foarte greu...trebuie sa calc acceleratia spre kick si atunci schimba zvacnind.

Am ambreiaje noi pe cutie....ramane softul sau meka 🙉.

Ideea este ca toti exclud mekatronic ptr ca am 0 erori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am VTG pe 1.5tsi cu stage 1 si tot de la 2000rpm se simte bine cuplul. Chiar si cu softul stock era la fel, deci nu e chiar ca in reclame, cuplu maxim de la 1400rpm.

Din cate stiu au pus VGT pe noile motoare de 1.5tsi 150cp evo2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut! Am un tiguan 2019 TDI 150cp. Voiam sa ma interesez puțin despre acest stage 1. Din ce am înțeles ar duce motorul al 200cp, dar îmi poate explica cineva mai bine ce reprezintă? Și in iasi, este cineva sau știți pe cineva care face?

si care ar fi problemele, dacă exista vreuna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine este sa iei legatura cu @voinea, administratorul forumului, care in acelasi timp tuneaza motoare in cadrul firmei TCM. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 30.05.2023 at 7:20, doriangh a scris:

Salut! Am un tiguan 2019 TDI 150cp. Voiam sa ma interesez puțin despre acest stage 1. Din ce am înțeles ar duce motorul al 200cp, dar îmi poate explica cineva mai bine ce reprezintă? Și in iasi, este cineva sau știți pe cineva care face?

si care ar fi problemele, dacă exista vreuna

Eu am scos din același motor 185 cp la Completechip, este din oraș tau iar omul stie ce face,  fara sa îți afecteze motorul/cutia, cine ți-a zis de 200 cp sunt basme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@doriangh eu am scos 198cp (cod motor DFGA) la TCM (testat pe dyno) si de atunci au trecut vreo 2 ani fara nicio problema. Ia legatura cu @voinea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!