Jump to content

arunca antigelul afara din borcan, Passat Variant B6, 2009, 2.0, 81 kw, Common rail


supghio
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor si scuze daca aceasta problema a mai fost discutata si in alta postare (eu nu am reusit sa gasesc o alta discutie despre aceasta problema aici la B6). Ma confrunt cu aceasta probema din primavara anului trecut, la inceput nu stiam pe unde pierd antigelul, vedeam doar ca vasul era ud si am schimbat vasul pentru antigel. Ulterior am observat ca arunca antigelul afara din vas pe la supraplin. La inceput mai rar, apoi pe la inceputul verii mai des. M-am prezentat la mecanic si am schimbat termostatul si a fost spalat radiatorul. Dupa acestea nici o modificare, facea la fel. Am mers la alt mecanic care a constatat ca nu vine antigel pe retur si ar fi de vina pompa. Am schimbat distributia si  binenteles pompa de apa. Am mers asa o saptamana si a inceput din nou sa arunce antigelul din borcan. Mentionez ca atunci cand arunca apa afara din borcan temperatura nu trece de 90 de grade. Am mers la alt mecanic care a gasit niste duze infundate pe circuitul de racire si dupa ce le-a curatat nu am mai avut probleme cateva saptamani pana cand am tras un pic mai tare de masina, in sensul ca a trebuit sa fac o depasire in panta, foarte repede si la finalul depasirii am ramas din nou fara antigel in borcan. Am mai cerut pareri la mai multi mecanici, inclusiv cei care lucreaza la reprezentanta  VW si majoritatea au zis ca e devina chiulasa, iar la intrebarea mea ca de ce nu arunca tot timpul mi s-a raspuns ca ar putea fi o fisura mica in chiulasa care nu se deschide decat la temperaturi mari. Mentionez ca am facut drumuri de 250 de km atat in toamna cat si iarna asta si, daca nu tin motorul peste 2000-2200 de turatii timp indelungat, nu arunca apa din borcan, de unde si nedumerirea mea cu privire la ipoteza privind chiulasa.  In momentul de fata de mai bine de o luna nu am mai avut problema asta pana acum trei zile cand eram la mecanic pentru a testa daca nu cumva ajung gaze in vasul cu antigel. A fost testat si nu ajung gaze, dar in timp ce eram la testare a crescut nivelul antigelului in vas si avea si spuma, iar pe retur venea antigel foarte putin, nu curgea continuu si venea si ceva aer (sau nu stiu ce si nici de unde), deoarece gaze nu erau. Mai nou a inceput si EGR sa se supere, a fost dat jos si curatat si tot asa suparat a ramas, in sensul ca se aprinde spirala in mers si nu mai trage motorul si a doua zi cand pornesc masina spirala e stinsa si motorul merge normal.

Daca a mai patit cineva ceva similar in privinta problemei cu antigelul va rog sa imi spuneti ce solutii ati gasit pentru rezolvarea problemei.

Va rog de asemenea pe cei care aveti o intelegere mai buna a acestei probleme sa ma sfatuiti ce sa fac.

Iar cu privire la EGR, din ce am vazut si in alte posturi, ar fi indicata schimbarea? Intreb deoarece nu a reactionat dupa curatare, iar la testarea de dinaintea curatarii arata ca functioneaza la 50% din capacitate, iar mecanicul era mirat de ce era aprins martorul in situatia asta, el motivand ca si daca era noua nu functiona la 100%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai testat gazele in antigel?
Si eu am avut probleme asa si pana la urma am avut blocul motor fisurat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, supghio said:

Salutare tuturor si scuze daca aceasta problema a mai fost discutata si in alta postare (eu nu am reusit sa gasesc o alta discutie despre aceasta problema aici la B6). Ma confrunt cu aceasta probema din primavara anului trecut, la inceput nu stiam pe unde pierd antigelul, vedeam doar ca vasul era ud si am schimbat vasul pentru antigel. Ulterior am observat ca arunca antigelul afara din vas pe la supraplin. La inceput mai rar, apoi pe la inceputul verii mai des. M-am prezentat la mecanic si am schimbat termostatul si a fost spalat radiatorul. Dupa acestea nici o modificare, facea la fel. Am mers la alt mecanic care a constatat ca nu vine antigel pe retur si ar fi de vina pompa. Am schimbat distributia si  binenteles pompa de apa. Am mers asa o saptamana si a inceput din nou sa arunce antigelul din borcan. Mentionez ca atunci cand arunca apa afara din borcan temperatura nu trece de 90 de grade. Am mers la alt mecanic care a gasit niste duze infundate pe circuitul de racire si dupa ce le-a curatat nu am mai avut probleme cateva saptamani pana cand am tras un pic mai tare de masina, in sensul ca a trebuit sa fac o depasire in panta, foarte repede si la finalul depasirii am ramas din nou fara antigel in borcan. Am mai cerut pareri la mai multi mecanici, inclusiv cei care lucreaza la reprezentanta  VW si majoritatea au zis ca e devina chiulasa, iar la intrebarea mea ca de ce nu arunca tot timpul mi s-a raspuns ca ar putea fi o fisura mica in chiulasa care nu se deschide decat la temperaturi mari. Mentionez ca am facut drumuri de 250 de km atat in toamna cat si iarna asta si, daca nu tin motorul peste 2000-2200 de turatii timp indelungat, nu arunca apa din borcan, de unde si nedumerirea mea cu privire la ipoteza privind chiulasa.  In momentul de fata de mai bine de o luna nu am mai avut problema asta pana acum trei zile cand eram la mecanic pentru a testa daca nu cumva ajung gaze in vasul cu antigel. A fost testat si nu ajung gaze, dar in timp ce eram la testare a crescut nivelul antigelului in vas si avea si spuma, iar pe retur venea antigel foarte putin, nu curgea continuu si venea si ceva aer (sau nu stiu ce si nici de unde), deoarece gaze nu erau. Mai nou a inceput si EGR sa se supere, a fost dat jos si curatat si tot asa suparat a ramas, in sensul ca se aprinde spirala in mers si nu mai trage motorul si a doua zi cand pornesc masina spirala e stinsa si motorul merge normal.

Daca a mai patit cineva ceva similar in privinta problemei cu antigelul va rog sa imi spuneti ce solutii ati gasit pentru rezolvarea problemei.

Va rog de asemenea pe cei care aveti o intelegere mai buna a acestei probleme sa ma sfatuiti ce sa fac.

Iar cu privire la EGR, din ce am vazut si in alte posturi, ar fi indicata schimbarea? Intreb deoarece nu a reactionat dupa curatare, iar la testarea de dinaintea curatarii arata ca functioneaza la 50% din capacitate, iar mecanicul era mirat de ce era aprins martorul in situatia asta, el motivand ca si daca era noua nu functiona la 100%.

 

Poti incerca sa verifici pompa secundara de apa, dar aia da check egine.

Stiu prea multe cazuri similare exact cum ai descris, unde s-au tot schimbat mici componente si teste, s-a mers x km,apa statea tot la 90%, etc cu scopul da a fi altceva decat garnitura/chiulasa.

 

Sunt mici exceptii cand a fost radiator/compartiment sau racord furtune (ai un racord in Y in dreapta, trebuie sa dai bateria jos sa il vezi sau sa ai acces, acolo se mai scapa presiune daca e fisurat), cat despre racitor EGR poti sa il cureti, e chiar recomandat (daca il inlocuiesti mergi pe OEM) dar tu nu acolo ai problema.

 

Passat-ul B6 e renumit pt aruncat apa din borcan.(mai ales CR euro5). Trebuie sa iei in considerare ca daca e garnitura/chiulasa si continui sa circuli asa pana iei vreo decizie de reparatie sunt sanse ca pistoanele sa "zgarie" putin peretii, in functie de uzura si pe viitor iti va consuma si ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

22 hours ago, UNHleaSHD said:

Cum ai testat gazele in antigel?
Si eu am avut probleme asa si pana la urma am avut blocul motor fisurat. 

Gazele  le-a testat  mecanicul, avea o trusă specială cu o pompita și ceva lichid în ea care ar fi trebuit  să își schimbe culoarea  dacă ar fi fost gaze în borcan (50 lei costă procedura). Am primit  sfat de la un alt mecanic să merg la o stație ITP și sa îi  rog sa îmi testeze prezența  gazelor cu sonda sau ce o fi, pe care o baga în teava de eșapament. Nu am ajuns sa testez varianta  a doua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, cxr2test said:

 

Poti incerca sa verifici pompa secundara de apa, dar aia da check egine.

Stiu prea multe cazuri similare exact cum ai descris, unde s-au tot schimbat mici componente si teste, s-a mers x km,apa statea tot la 90%, etc cu scopul da a fi altceva decat garnitura/chiulasa.

 

Sunt mici exceptii cand a fost radiator/compartiment sau racord furtune (ai un racord in Y in dreapta, trebuie sa dai bateria jos sa il vezi sau sa ai acces, acolo se mai scapa presiune daca e fisurat), cat despre racitor EGR poti sa il cureti, e chiar recomandat (daca il inlocuiesti mergi pe OEM) dar tu nu acolo ai problema.

 

Passat-ul B6 e renumit pt aruncat apa din borcan.(mai ales CR euro5). Trebuie sa iei in considerare ca daca e garnitura/chiulasa si continui sa circuli asa pana iei vreo decizie de reparatie sunt sanse ca pistoanele sa "zgarie" putin peretii, in functie de uzura si pe viitor iti va consuma si ulei.

Să înțeleg că mai bine ar fi să verific chiulasa și să nu mai pierd bani aiurea.  Tot nu înțeleg, dacă e o problemă  cu chiulasa,  de ce nu aruncă apa tot timpul când e cald? 

 

O dată mi-a apărut martorul în bord pentru apă, am oprit ca să completez,  borcanul era gol și când l-am  deschis s-a umplut, asta era în vara cândva, înainte sa fie schimbată distribuția.  Iar dacă  e problema cu chiulasa, ce anume poate fi cu ea, se fisureaza. Adică la cazursimilare pe care le-ați  întâlnit ce problemă  a avut chiulasa?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Caz intalnit la un Audi ,tot cu piese schimbate degeaba, problema asemănătoare, pierdea apa/antigelul doar cand circula cu turatii peste 2000rot/min,problema s a dovedit a fi chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, supghio said:

Să înțeleg că mai bine ar fi să verific chiulasa și să nu mai pierd bani aiurea.  Tot nu înțeleg, dacă e o problemă  cu chiulasa,  de ce nu aruncă apa tot timpul când e cald? 

 

O dată mi-a apărut martorul în bord pentru apă, am oprit ca să completez,  borcanul era gol și când l-am  deschis s-a umplut, asta era în vara cândva, înainte sa fie schimbată distribuția.  Iar dacă  e problema cu chiulasa, ce anume poate fi cu ea, se fisureaza. Adică la cazursimilare pe care le-ați  întâlnit ce problemă  a avut chiulasa?

 

 

 

Exact acela e simptomul, daca nu mergi foarte turat cu masina nu iti face, face poate peste 2-3 zile, poti urmari lichidul din vas, ai sa vezi ca e uneori sub minim alteori peste maxim,etc in functie de rulaj si timp de functionare, se face presiune si impinge antigelul, cand desfaci borcanul el revine.

 

Totodata nu ar trebui sa ai acel "fasait" puternic la deschidere borcan, cat despre testul acela la vasul antigel cu lichidul ce isi schimba culoarea la detectarea gazelor, nu e nimic concret, am facut si eu testul acela la o Skoda Superb 2016 si a fost ok testul, dupa 1 luna clientul si-a schimbat garnitura de chiulasa, se stia ca masina pierde antigel cu simptome similare de cele descrise de mine sau in cazul tau.

 

Garnitura de chiulasa/chiulasa in proportie de 95%, acolo iti este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
On 1/19/2022 at 11:09 AM, cxr2test said:

 

Exact acela e simptomul, daca nu mergi foarte turat cu masina nu iti face, face poate peste 2-3 zile, poti urmari lichidul din vas, ai sa vezi ca e uneori sub minim alteori peste maxim,etc in functie de rulaj si timp de functionare, se face presiune si impinge antigelul, cand desfaci borcanul el revine.

 

Totodata nu ar trebui sa ai acel "fasait" puternic la deschidere borcan, cat despre testul acela la vasul antigel cu lichidul ce isi schimba culoarea la detectarea gazelor, nu e nimic concret, am facut si eu testul acela la o Skoda Superb 2016 si a fost ok testul, dupa 1 luna clientul si-a schimbat garnitura de chiulasa, se stia ca masina pierde antigel cu simptome similare de cele descrise de mine sau in cazul tau.

 

Garnitura de chiulasa/chiulasa in proportie de 95%, acolo iti este problema.

Chiulasa a fost, nu știu care a fost problema cu ea. A fost dusă la verificat,  a fost rectificata și  acum nu mai sunt probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!