Jump to content

Eticheta de incarcare la statiile publice


Sparkyson
 Share

Postare recomandată

As vrea sa deschid acest topic pentru a discuta reguli si recomandari de folosire a statiilor publice.

 

Din experienta mea, si din ce am mai citit pe internet, as vrea sa deschid eu cu cateva lucruri care mi se par esentiale:

  1. locurile de incarcare nu sunt de parcare, nici pentru masini electrice si, cu siguranta, nici pentru cele termice
  2. incarca atat cat ai nevoie, pentru prezervare sanatatii bateriei, mai ales daca asteapta cineva dupa tine; dupa 80% multe masini isi scad dramatic puterea de incarcare si ai putea sa incarci pe Type 2 (curent alternativ, mai incet)
  3. nu lasa masina la incarcat mai mult de o ora; gen, daca esti la cumparaturi, nu lasa masina 2 ore la incarcat doar pentru ca ai "platit" locul de parcare
  4. mai ales daca incarci la Kaufland si alte statii gratuite si, deci, aglomerate, dar, as zice, si la cele platite, este frumos sa dai check-in pe PlugShare cu "incarc", "astept", ca sa poata si altii sa planifice si sa nu se trezeasca ca au ajuns la statie si e coada
  5. incearca sa pozitionezi masina optim, ca sa nu blochezi si alte porturi; incearca sa te asezi astfel cablurile ramase disponibil sa ajunga la locurile de parcare libere
  6. check-in pe PlugShare este util si pentru cei care au nevoie urgenta de incarcare ca sa te poata contacta

 

Lista nu este exhaustiva, ci doar ce mi-a venit acum in minte.

Modificat de Sparkyson
topic title
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Sparkyson changed the title to Eticheta de incarcare la statiile publice

Eu sunt mai "nebun". 

Mi-am tiparit numarul de telefon pe o foaie A4, laminata (plasticata) sa nu se sifoneze, o tin in torpedou.

De fiecare data cand am pus la incarcat la o statie publica am lasat numarul de telefon vizibil in geamul lateral unde este portul de incarcare.

 

Daca va grabiti (poate sunteti doar in tranzit) si vedeti masina mea la incarcat, sunati cu incredere, sunt convins ca gasim o solutie sa impacam pe toata lumea.

 

Dar acum aflu pentru prima data ca pe PlugShare se pot da mesaje ... nu stiam acest lucru.

Poate ca o sa inlocuiesc numarul de telefon cu un mesaj scris "In caz de urgenta, contactati-ma pe PlugShare".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F buna intiatiava si de bun simt.

Din pacate nu cei care sunt prezenti pe forum nu respecta.

Din propria experienta cei care nu-si pun problema unor reguli de bun simt sunt cei trecuti de 50 de ani si posesorii de Tesla in mare parte a lor, am intalnit si exceptii.

Mai exista 3 categorii aparte: soferii de ridesharing, posesorii de BMW I3 si posesorii de Spring pe care ii intelegem ca sunt la inceput.

 

Ca idee de fiecare data cand intalnesc pe cineva care incarca masina si nu apare pe Plugshare, abordez o atitudine prietenoasa, consultativa si daca am cu cine discuta ajut la configurarea si utilizarea aplicatiei cat si sfaturi despre ce inseamna un incarcat sanatos pt baterie. In cele mai multe dintre situatii am cu cine discuta.

 

La punctul 2 dezastru sunt urmatoarele modele identificate de mine (adica viteza mica de incarcare dincolo de 80%, care se pot muta linistit pe Type2):

Nissan Leaf si E-up/Citigo.

La Leaf problema este ca masina vine cu Type1 si posesorii nu stiu sau nu vor sa dea 5-600 de RON pe un cablu adaptor, iar la E-up/Citigo nu si-au pus problema ca dureaza la fel de mult DC/AC dincolo de 80%. Mare mi-a fost mirarea sa testez cu un posesor, masina afisa aceelasi timp ramas pana la 100% si pe DC si pe AC, 60 de minute.

 

Personal mai incarc pana la 90% cand nu e coada. Am constatat ca la E-golf la 90% inca mai incarca cu 22 kW (verificat cu interfata). De la punctul acesta incolo scade pana la 9kWh inainte sa opreasca incarcarea.

In principiu se pot face calcule de viteza medie de incarcare cum ar fi: cantitate de energie / 10 sau 15 min. se inmulteste cu 6 sau cu 4 si rezulta o viteza medie. Se poate face si pe segmente, a.i. sa ai o idee cu cat incarca masina pe o anumita buctaa de baterie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe cupoane majoritatea nu o să oprească sesiunea să treacă de pe DC la AC peste 80%. Pierzi alt cupon cu altă sesiune. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe colegii cu electrice care nu pot incarca regulat acasa sau la serviciu ii consider cutezatori, asa ca nu ma duc (aproape) niciodata la statii gratuite, ii las pe cei care se descurca mai greu.

 

De foarte putine ori cand am nevoie de statii in timp ce sunt in tranzit le aleg pe cele contra cost ca sa nu am de asteptat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 1/13/2022 at 10:38 AM, Sparkyson said:

nu lasa masina la incarcat mai mult de o ora; gen, daca esti la cumparaturi, nu lasa masina 2 ore la incarcat doar pentru ca ai "platit" locul de parcare

In contextul in care apar tot mai multe masini electrice ar trebui reglementat cumva asta la statiile DC. Dupa 40-60 min de utilizare sa creasca automat tariful per kwh cu 0.50 bani/1 leu. La fel si cu cupoanele de la Kaufland, daca se continua gratuitatea, sa fie limitate la o ora de utilizare pe DC. Ca de-aia e fast charge, nu sa stai cu orele.

 

Personal am vazut zilele astea un Zoe care era de 1h 45 min la statie DC de 50 kwh si cand am ajuns la statie inca nu terminase de incarcat. Am crezut ca e o greseala pe Plugshare, ce sa faci 2 ore pe DC. M-am si mirat, pentru ca stiam ca Zoe incarca decent pe DC, dar o fi avut bateria rece…Acum 2 zile la fel, un E-2008 care la 67% baterie afisata in bord mai avea inca 1h 20 min de stat pe DC. Bine ca eu ma simteam prost sa tin statia ocupata mai mult de 40-50 min.

 

Daca in viitorul apropiat nu vor aparea mai multe statii DC cu restrictie de utilizare de 40-60 min va fi greu cu o electrica in tranzit.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred că se bazează nimeni pe stațiile Mkaufland în tranzit, iar dacă se bazează este o abordare total greșită și îți asumi așteptarea extra dacă dorești încărcare gratuită. Și când zicem gratuită este cu nuanță deoarece acele cupoane sunt acordate în cadrul unei campanii a cărei reguli le respecți, așadar cuponul respectiv vine în baza unui cost. Cuponul trebuie privit exact ca și o încărcare normală pe bani dar la o stație foarte aglomerată. 

Situația de la Kaufland apare din cauza subdimensionarii, foarte mulți utilizatori ai programului pentru un singur punct de încărcare, aglomerare de aici apare nu din faptul că se dă sau nu check in pe plug share. Kaufland dacă tot mențin programul de fidelizare atunci ar trebui să extindă punctele de încărcare conform creșterii numărului de de utilizatori în cadrul campaniei. 

Legat de etica de a da check-in, nu sunt de acord cu "obligativitatea". Este o etică care a apărut din cauza aplicațiilor proaste a rețelelor de încărcare, se poate implementa foarte ușor în aplicația rețelei să poată vedea oricine timpul rămas de încărcare conform puterii și setării mașinii legate la cablu decât să te bazezi pe informația manual și facultativă introdusa de utilizator.

Nu mai vorbesc de expunere, mulți nu doresc să vadă cineva unde și când încarcă. Ne zbatem cu privire la intimitate în multe domenii dar în unele situații considerăm benefic și recomandăm expunerea benevola. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt situatii in care singura statie functionala DC din localitate e cea de la Kaufland si nu ai alternativa contracost. Sau risti sa te deplasezi spre alta locatie care sa se ocupe pana ajungi la ea. Si decat sa astepti la statia aia unde nu ai alte servicii, mai bine astepti la Kaufland unde mai ai un magazin/restaurant/cafenea, etc. Nu din cauza ca e gratis, ci pt ca ai ce face si nu stai doar ca sa incarci.
 

Personal prefer sa incarc la Kaufland in tranzit daca e liber decat sa stau in parcarea vreunei reprezentante VW/Seat/Skoda. Si as alege la fel chiar daca nu as avea gratuitate.

 

Ideal ar fi sa creasca numarul de statii DC in acelasi ritm cu numarul masinilor electrice, caz in care nu ar fi nevoie de nici o restrictie de timp/pret. Dar cum asta nu se intampla din pacate, daca nu va fi reglementat timpul petrecut la statie vor aparea tot mai des situatii in care poate tu ai nevoie de 20 de minute de incarcat ca sa ajungi la destinatie, in timp ce Gicu se incapataneaza sa incarce de la 97% la 100% in alea 20 de minute doar ca sa aiba el 100% baterie.

 

Modificat de cj.Paul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ai alternative contracost situatia e clara, infrastructura este deficitara si cauza principala nu este etica de a da check-in. Ce vreau sa subliniez este ca noi posesorii incercam sa gasim metode de a atenua efectele, cauza tot acolo ramane, lipsa statiilor.

Cat timp incarca, are dreptul sa stea legat, ca este de la 10 la 50 sau 97 la 100 este total irelevant, tranzitul cuiva nu devine obligativitate pentru altcineva. Plus ca este un caz extrem, pentru cei 3% ma indoiesc sa fie asa "taran" sa nu te lase cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 1/13/2022 at 10:38 AM, Sparkyson said:

nu lasa masina la incarcat mai mult de o ora

 

2 hours ago, cj.Paul said:

In contextul in care apar tot mai multe masini electrice ar trebui reglementat cumva asta la statiile DC. Dupa 40-60 min de utilizare sa creasca automat tariful per kwh


Eu nu sunt de acord cu chestia asta... Asa ar fi discriminate masinile care incarca greu si favorizate masinile care incarca repede. Daca sunt -5 grade afara si am 15% baterie, eu trebuie sa stau cu Golf-ul peste o ora ca sa pot sa ajung la 80%. La fel si alte masini care nu au sisteme de incalzire a bateriei si/sau incarca greu. Adica toate masinile vechi sau ieftine... La fel cum nu eram de acord cu modul de incarcare care era folosit in benzinariile Mol, cand au trecut de la tarif fix la incarcare la un tarif fix pe ora. Masinile "ieftine" erau dezavantajate, o Tesla incarca de vreo 3 ori mai mult, in kWh, decat un Golf/e-Up!-ul meu in aceeasi perioada de timp dar platea la fel.

 

Da, ar fi de preferat ca aceste incarcari sa nu se faca in statiile de "tranzit", dar daca statia este in mijlocul orasului, la un mall, nu se prea poate considera "de tranzit". Sunt destule orase cu statii de incarcare in benzinarii aflate la periferie, Sibiu este cel mai bun exemplu, si la fel si in Bucuresti, Ploiesti, Buzau etc. Asta lasand la o parte faptul ca in unele orase nu ai de ales.

 

Din punctul meu de vedere, costul incarcarii nu ar trebui sa fie doar in lei/kWh ci si in lei/kW. Vrei sa incarci la o statie de 200kW?! Platesti mai mult decat la una de 50kW! Statia costa mai mult si, in felul asta, si-ar amortiza costul mai repede si, astfel, ar fi stimulati mai multi sa monteze statii mai puternice, pentru ca ar face mai multi bani cu ele. In acelasi timp, masinile care incarca doar cu 50kW nu s-ar duce la o statie de genul asta pentru ca ar costa mai mult fara sa primeasca ceva in schimb.

 

Daca tot vorbim de niste reguli de bun simt la statiile de incarcare, eu zic ca fix asta este cea mai importanta... sa ai bun simt! Bun simt in a alege cat stai la incarcat, adica nu mai mult de 80% in 90% din cazuri... bun simt in a nu pune masina ta care poate incarca doar cu 40kW la statia de 150kW... bun simt in a nu face din parcarea magazinului un circuit de curse, cand vezi o alta masina in fata, ca sa ajungi cu 2 secunde mai devreme la statie doar ca sa poti sa zici "Am ajuns primul! Imi pare rau!"... bun simt in a lasa masinile sa incarce si sa nu opresti statia din butonul de urgenta doar ca sa pui tu masina la incarcat apoi... bun simt in a lasa un Spring sa incarce chiar daca in aceeasi perioada de timp ar fi incarcat 3 masini ca a ta... bun simt in general!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@RaveTi-as da like dar nu pot din pacate. Eu ma tem doar ca bunul simt o sa dispara pe masura ce resursele devin limitate - Masini multe, statii putine. Tocmai vazusem o postare cu un posesor de ID3 caruia i-a fost deconectata incarcarea de catre o alta persoana. 
 

Intr-o lume ideala ar trebui sa fie suficiente statii, la toate statiile sa poti plati cu cardul, sa poti verifica in timp real daca e ocupata sau nu conectandu-te la o singura aplicatie care sa centralizeze statusul si timpul ramas. Abia atunci ne va fi mult mai usor. Pana atunci ne descurcam cu ce avem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descoperit ca, daca ai dat check-in pe PlugShare si altcineva se pune "waiting" la aceeasi statie, iti apare o notificare ca este cineva la rand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da si in aceelasi timp te anunta daca erai in waiting is cineva care era inaintea ta a terminat a dat check out

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!