Jump to content

Sisteme de asistenta la conducere - Probleme & Discuții (Golf VIII)


rrobertt
 Share

Postare recomandată

On 5/6/2022 at 3:18 PM, Appolon said:

De exemplu situatia cand masina din fata iese de pe drum; eu ca sofer stiu asta si continui sa ma apropii, dar sistemul poate considera ca masina din fata va ramane acolo si e riscul sa intru in ea.

Este caz real

Am patit ca masina din fata care iese de pe drum , din motive necunoscute ( a dat de o groapa , de un catel / pisica , etc ) sa franeze brusc si sa ramana cu spatele in drum fortandu-ma sa franez brusc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

 

am gasit asta intamplator. in esenta traducand ce scrie zice asa:

To be honest: we had never heard of the "target course shift" in Travel Assist! A Volkswagen engineer who works in the development of the assistance systems drew our attention to this. This function should always be there and not only with the new ID. give software 3.1. With the target course shift, you can have the Travel Assist drive further to the left or right in the lane. To do this, you slightly overcome the steering wheel resistance (as when leaving the lane) and hold the steering wheel until the active lane departure warning system moves to the left or right accordingly.

practic iti permite sa obligi sistemul de travel assist sa aiba alt centru al benzii decat vede el. chiar utila.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine intinial statea pe mijlocul benzii dar acum zici ca are pe stana in el si merge foaaaarte spre stanga. Oricum nu gasesc functionalitatea atat de activa in Romania,dar mi-ar placea sa-l "resetez" cumva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai fa ca in video si il ajustezi cum vrei. dar vrea soft 3.1 vad.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu m-am hotarat sa-mi activez Navigatia si sa-mi fac retrofit la Side Assist si RTA.  Kit-ul costa cam 850 iepuroi (2 senzori, 2 suporti, fire, capace oglinzi), dongle de codare si manual de instalare. Navigatia e 3250 ron in SHOP.

 

Modificat de aroganta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tzuicomicina

E aceeasi instalatie atat pentru Rear Traffic Alert cat si pentru Side Assist?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca bifezi side assist ai si rear traffic alert daca cauti prin specificatii. din ce am inteles, cu senzorii aia face rear traffic. eu credeam ca e cu aia de parcare, dar se pare ca nu. deci raspunsul la ce intrebi pare ca e DA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RTA (Rear Trafic Alert - cand iesti din parcare), cu side/lane/blind spot  sunt pe aceeasi senzori si "bife" in sistem.

Coding-ul necesita SFD unlock dar obd11 o face :) sau ma adresez unui "baiat" care stie pe cineva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 5/27/2022 at 1:01 PM, mandelu said:

[...] practic iti permite sa obligi sistemul de travel assist sa aiba alt centru al benzii decat vede el. chiar utila.

 

Eu folosesc treaba asta de la inceputul anului. Am ridicat masina prin decembrie 2021, iar de atunci nu m-am dus la dealer cu ea pentru nicio actualizare. Am gasit utila de cateva ori functionalitatea asta pe autostrada.

 

Am observat un lucru de cand am masina: daca intervine de prea multe ori Lane Assist, atunci iti va interveni si Emergency Assist (sau cum ii zice, ca nu mai stiu) si incepe sa franeze automat masina. Imi tot intervenea acea franare automata prin pustietate, fara nicio masina/om/animal/obiect in jurul meu si nu intelegeam de ce. Dar toate acele franari au fost precedate de cateva interventii ale Lane Assist.

 

 

Cand drumul nu permite pastrarea benzii ar trebui dezactivat complet Lane Assist, pentru a nu avea surpriza de a te trezi lovit din spate dupa o franare automata. Franarea automata e destul de violenta si ii poate lua prin surprindere pe cei din spate. Eu dezactivam temporar Lane Assist prin mentinerea directiei cu forta, dar lucrul asta pare sa functioneze doar de putine ori fara a avea consecinte.

 

Poate spun prostii, dar asta am observat eu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar nu ai in capatul manetei din stanga un buton? apesi pe ala si apoi dezactivezi lane assist de acolo. 2 clickuri si gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin asupra ideilor mele de mai sus. Navigatia o sa o iau pana la urma, dar renunt la retrofit-uri. Discutand cu unii si cu altii (mai ales cei de pe OBD11 Forum) am aflat cu stupoare ca anumite centre VW (si nu vad de ce PBN, PBV nu ar face-o) vor dezactiva automat toate "features" care nu sunt imperecheate cu VIN.


Asadar degeaba pun eu acum si codes faruri matrix, douajde senzori  ca la prima vizita in service s-ar putea sa mi le dezactiveze. Si dup'aia sa vezi erori prin gateway si pierdere de garantie si discutii si scandal.

 

Pe romaneste: daca esti "tantalau" sau "sarak" si nu ai dat 250 euro din fabrica, degeaba esti dispus acum sa dai 1500 euro ca nu vei rezolva nimic.

 

Cica este valabila situatia si la Golf 8, si la ID.X  - ba cica de la noua editie de ID.3 sunt 2 ECU ce-si fac update OTA!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@mandelu ba da, am buton pe maneta de la semnalizare. Mai pot dezactiva asistentii si din butoanele de pe volan. Dar credeam ca rezolv "problema" si dezactivand temporar (prin mentinerea cu forta a directiei) Lane Assist. Se pare ca exista consecinte daca intervine asistentul de mai multe ori intr-un interval mai scurt de timp. Am mai invatat chestii noi despre masina.

 

@aroganta ai incercat varianta gratuita a navigatiei? S-ar putea sa nu iti placa. La mine mai da rateuri. Cand am de facut un drum pe care nu il stiu pe de rost fac o simulare pe telefon, sa vad pe unde ma baga, apoi adaptez ruta cu puncte intermediare, sa ma duca pe drumul bun. Dar in general e ok. Nu imi pare rau de cei aproximativ 200 euro pe care i-am dat pe ea (atat a costat impreuna cu pachetul Utility, care nu apare in configuratorul online, dar care apare in configuratorul dealer-ului).

 

Un avantaj al navigatiei este ca iti activeaza recunoasterea semnelor de circulatie. Si te avertizeaza masina cand ai limitare de viteza in fata si te pune sa ridici piciorul de pe acceleratie pentru a-ti pregati coastingul (in cazul DSG). Apoi, cand vede ca ai ajuns in dreptul limitarii de viteza sau ai intrat in localitate, iti face frana de motor pana ajunge la o viteza asemanatoare cu limita, dupa care iar face coasting. Insa acest feature nu functioneaza atunci cand utilizezi ACC/Travel Assist.

 

Si iti mai poti crea traseul pe telefon, apoi sa-l trimiti la masina. Te urci dimineata in masina si stie unde vrei sa ajungi. Pacat ca sistemul software e la pamant si nu am putut folosi deloc acest feature. Isi da seama de traseul ales de mine cu o seara inainte dupa ore bune de condus.

 

Modificat de rrobertt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tzuicomicina

Nu cred ca activarea navigatiei activeaza si recunoasterea semnelor de circulatie. Din ce am observat acele avertizari sa ridici piciorul de pe acceleratie sunt bazate pe GPS. Si zic asta pentru ca avertizarile apar cu destul de mult timp inainte iar multe semne de circulatie nici macar nu erau vizibile ca sa poata fi recunoscute de camera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix pentru frana regenerativa la intersectii si la giratorii  as vrea navigatia. In rest este inutila (comparata cu Waze). Nu a stiu sa duca din Snagov la Manastirea Sitaru,  Nu a fost capabila ca de la birou sa ma duca la Snagov deci nu prea o sa o folosesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Pai te va obliga sa ti le pui. Oricum, daca mai exista pachetul Utility, la care cumperi navigatia si recunoasterea semnelor la aproximativ 300 euro, atunci chiar merita sa le pui. Mai ales in combinatie cu DSG, care stie sa faca coasting. Se obtin niste consumuri foarte mici.

 

Modificat de rrobertt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma obliga nimeni la nimic ca e comandata de mult data, iar alea oricum costa. nu merita deloc daca vede semne laterale si pune frana si te pupa unul in spate cum au povestit colegi pe aici. sunt suficient de responsabil sa ma tin si singur de vitezele legale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in UK se plang multi ca Golf-ul mai "incurca" mph cu kmh si camera vede un semn pe margine cu limita de 35mph si masina franeaza brusc la 35kmh (20mph)

In Romania nu cred ca vor functiona vreodata corect. Tocmai ce-am fost ieri pana la Galati si pe A2 este o bucata unde apare un semn de 70, unul de 50 si unul de 30. Atat au avut ca sa semnalizeze lucrarile ....lucrari ce NU mai exista, dar nu s-au mai obosit sa ridice semnele. Ce-ar fi fost sa inceapa masina sa franeze singura de la 130 la 30 in doar 50m cat au semnele ?

Modificat de aroganta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica tu ce vrei, firmele de reparatii sa stea degeaba? :D nu trebuie sa manance si gura lor o paine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate dezactiva functia de franare automata cand intalneste limitari de viteza. E inutila si periculoasa pentru Romania.

 

Eu ma refeream la faptul ca masina vede in navigatie ca peste 1 km urmeaza o limitare de viteza si iti spune sa ridici piciorul de pe pedala de acceleratie. Atunci incepe sa faca coasting pana inainte de limitarea de viteza, dupa care face frana de motor. Nu e vorba de tinut limitele de viteza, ci de faptul ca poti obtine consumuri mai mici datorita informatiilor pe care masina si le ia din navigatie. La fel e si in cazul intersectiilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un stil preventiv de a conduce mai mult pt siguranta decat pt orice altceva. Insa si acest lucru din pacate contravine cu felul in care se circula la noi. Sa zicem ca incepe sa faca coasting de la 100 spre o limita de 70, iar pana la limita de 70kmh se va urca toata coloana din spate pe tine pt ca ei vor sa mearga cu 100. Nu mai zic ca pot exista si depasiri in scurt si apoi franat brusc ca deh, vad si ei limita de viteza apoi. 

Reducerea consumului mi se pare absolut irelevanta ca nu vad sa scoata mai mult de 0,2-0,3% fata de cum ar merge un sofer atent la consum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

consumuri mai mici si timpi mai mari pe drum, si motor mai subturat eventual si etc. daca eu iau picioru cu 1km inainte ca sa ajung cu 10 la ora in giratoriul ala, ma injura toti soferii de ma spurca si pierd si timp o groaza. stiu si eu ca castig la consum asa, nu e nevoie sa imi spuna ala.

asa, hai sa mergem cu maxim 80 la drum lung sa vezi consumuri ce scoti. oricum ridic piciorul cand stiu ca urmeaza sa franez complet, dar nu poti nici sa o faci de la distanta prea mare. 1km e HUGE!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt functii care se bat cap in cap.  Spre exemplu  te pune sa ridici piciorul de pe acceleratie ca urmeaza o intersectie/giratoriu  si face coasting, dar tu ai ACC setat pe sport si cand ii dai resume urca pana la viteza setata cum poate de repede.  Asta cu consumul eu o vad mai mult in marketing ca in realitate cat economisesti ? 10 lei la plin ?

Cat despre conducerea preventiva si defensiva sa nu-mi spuneti ca nu ati patit ca atunci cand mergeti cu ACC activ si setat pe distanta MINIMA  sa nu vi se bage un meltean in fata ca el considera ca mergeti prea departe de cel din fata.  Moment in care masina pune o mama de frana si iti ala din spate iti umple frigiderul.

Sincer va spun mie unul imi este frica de comportamentul acesta pe cele 2 glume de autostrazi din Romania. Prefer sa nu-l folosesc pentru ca era din cauza lui sa ne facem muci vreo 3 masini cand mi s-a bagat unul in fata si asta s-a urcat singura pe frane.

 

"hai sa mergem cu maxim 80 la drum lung sa vezi consumuri ce scot"  va spun eu,  Bucuresti - Constanta  la 2am  singur pe drum: 3.6 l /100

Modificat de aroganta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e vina sistemului ca lasa distanta minima de siguranta, dar meltenii de la noi vad ca o oportunitate. Nu autostrazile de la noi sunt problema, ci soferii care circula pe ele. Nici nu sunt marcaje pe benzi care sa reaminteasca constant distanta de siguranta.
ACC nu inseamna ca nu trebuie noi sa prevenim in primul rand. Au fost destule instante cand am vazut ca se baga cineva in acea distanta pastrata si doar am dat un impuls de cancel ACC-ul ca sa se dezactiveze, iar apoi resume cand au permis conditiile. 

Sa nu uitam ca toate sistemele astea sunt de asistenta.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!