Jump to content

Posibil overboost?


Alex Pascu
 Share

Postare recomandată

Salutare si imi cer scuze daca s-a mai vorbit pe undeva, dar functia search nu mi-a returnat nimic asemanator!

 

Am instalat de curand pe Bora mea AJM un ceas de boost de 3 bari de la Depo. Ce ma pune pe ganduri e urmatoarea chestie: in treptele mai mici (1-2-3) la accelerari puternice, in momentul in care incepe turbina sa faca boost, acul sare pana la 1.5 bari apoi coboara repede in ~0.8/1.0bar si ramane acolo pana la decelerare, acceleratia ramanand constanta.

 

Pe diagnoza in mers observ acelasi lucru. In treapta a 3a cu acceleratia aproape de podea (bineinteles, dupa 1800 ture) imi arata pentru o secunda ~2.4 bari, apoi scade pe la ~1.9bari si indica constant (in obdeleven probabil se adauga si presiunea atmosferica si de aia afiseaza valorile astea).

 

Iar facand o comparatie cu valoarea pe care o cere ecu, cea livrata este cat de cat p-acolo. Am sa las si un screenshot din obdeleven.

 

In treptele mari nu are acest comportament. Acul urca tot pana in 1.5bari dar inregistreaza drop doar de 0.1-02bari.

Masina are uneori momente in care se balbaie la accelerari mai agresive in treptele mici (pana trece de 2k rpm), dar doar la rece si destul de rar.

 

Inca un lucru, nu stiu daca ar avea legatura: tot la rece, dar la fel de rar (in dimineti mai reci de -2/-3 grade), la ralanti dupa pornire, dupa cateva momente incepe si are momente cand scade turatia pt un sfert de secunda de am impresia ca moare. Face asa o data la cateva secunde, si cu drop tot mai mare al turatiei,  pana pisc putin acceleratia o data. Dupa aia, nu mai face indiferent daca o las tot la ralanti juma de ora sau plec cu ea. 

 

In afara de un filtru de aer conic de la Ramair, motorul e stock (intentionez in viitor sa ii fac un stage 1). Turbina a fost reconditionata acum 3 ani si n-am avut probleme sau vreun simptom de limp-mode nici pana in ziua de azi. 

 

Asa e normal sa se manifeste? Pentru ca vad ca si ecu citeste la fel, dar si ceasul montat direct pe admisie are acelasi comportament..

 

In pozele 1 si 3 sunt valorile de dupa spike, iar in 2 si 4 sunt valorile din prima secunda in care calc acceleratia.

Screenshot_20220101_225950.jpg

Screenshot_20220101_225936.jpg

Screenshot_20220101_230229.jpg

Screenshot_20220101_230209.jpg

Modificat de Alex Pascu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Alex Pascu said:

Pe diagnoza in mers observ acelasi lucru. In treapta a 3a cu acceleratia aproape de podea (bineinteles, dupa 1800 ture) imi arata pentru o secunda ~2.4 bari, apoi scade pe la ~1.9bari si indica constant (in obdeleven probabil se adauga si presiunea atmosferica si de aia afiseaza valorile astea).

Corect...ceasul arata strict presiunea furnizata de turbo pe cand la VCDS/OBDeleven se adauga si atmosferica.

Presiunea pe ceas poate varia deoarece este un ansamblu mecanic care dpmdv are o reactie mult mai rapida ca un senzor.

Avand in vedere ca masina are o varsta de foarte multe ori masina nu reactioneaza instant , asa apar valori avion pe ceas.

In primul rand trebuie sa calculezi din VCDS vaoarea cu care ar trebui sa mearga masina ta...Din presiunea ceruta scazi atmosferica si ajungi la o valoare de referinta si urmaresti pe ceas daca se stabilizeaza la acea presiune dupa acel spike.

Ti-am dat special quote la acest scenariu pentru ca este unul horror la masina ta...

Ca idee...eu cu stage 1+ adica 170cai merg cu 1.5Bar presiune deci este foarte mult 1.9bar pt o turbina stock.

Avantajul ceasului este ca vezi mereu cu ce presiune mergi.

Daca vezi valori mai mari decat ar trebui evita sa continui accelerarea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Nu știu dacă am fost informat corect, dar din câți bari îmi arată pe diagnoză, ar trebui să scad undeva la 0.9bar (atmosferica) ca să aflu cât face turbina. Deci ar însemna un 1.2/1.3bari în peak și 0.9/1.0bar după ce se "stabilizează". Adică, cam cât arată și ceasul.

 

Valoare mai mare decât cred eu că trebuie arată doar la acel spike, în rest stă între 0.8 si 1.2 pe tot parcursul accelerării, în funcție de treaptă. Uneori în a 5a sau a 6a când accelerez urcă și ceva mai sus, dar asta cred că e normal.

 

Acum nu știu exact cât ar trebui să facă ajm-ul stock...dar cum am zis mai sus, dupa spike se stabilizează instant în jurul la 1bar, oricât de agresiv sau lung aș accelera.

Modificat de Alex Pascu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut , la bora mea alh aceeasi problema o am , overboost cu P1557 . Ea cere 1 bar aproximativ si turbina face 1,5 bari ,lucruri facute la ea:furtunasele de vacuum schimbate toate , masurat vacuum ,la n75 imi ajunge 0.95 aprox. iar dupa n75 spre turbo 0.60  , n75 nou probat si cu altul de pe un atd functional ,debitmetru schimbat cu 2 ,egr nou , turbina reconditionata in 2020 dar de atunci nu a mers niciodata cum trebuie din cauza mai multor lucruri enumerate mai sus rezolvate recent , din cauza ca turbo n a functionat cum trebuie atat timp este posibil sa fie geometria murdara ? Actuatorul arata ok , se misca zic eu ok la mana , am facut si un log dar acceleratia nu a fost chiar 100% , ce pareri aveti ?LOG-01-011-002-003.CSV

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pare geometrie blocata .

Da actuatorul jos si verifica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi inapoi la cine ti-a facut turbina,ai garantie la lucrare.

Sigur nu ti-a reglat si echilibrat turbo deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai am garanție, însă tind sa cred ca e ok turbina, doar geometria murdara. Mulțumesc de sfaturi! 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se face pe genunchi o turbina fara a fi reglata și echilibrata pe stand. Ma îndoiesc ca ți-a făcut tie astea. Ciao. 

Modificat de georgstelsib
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate ca turbina sa fi fost in regula dupa reparatie, asa ca idee pt colegul @georgstelsibechilibrarea miezului nu are nici o legatura cu overboost. Tubina poate face overboost din mai multe motive( geometria blocata, intecooler infundat, galerie de admisie infundata), toate cele enumerate pot apare daca motorul este folosit fregvent in regim subturat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu iti reglează turbo pe banc implicit și tija de la wastegate, face presiune cat vrea ea. Pentru @xmisterx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca era asa, facea overboost de cand a fost montata pe masina, nu dupa ce iese din garantie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un sfat pentru suruburile partii calde ale turbinei sa se desfaca fara sa se rupa ? sper sa n am probleme fiind desfacuta in 2020 dar nu strica un sfat , incalzirea cu o lampa cu quartz ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie incalzite bine si inlocuite cu altele noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!