Jump to content

VW Touareg 7P vs Lexus RX450H


andrei_lungu
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Nu pot posta in sectiunea Versus, poate la moderare o sa fie mutat.

 

Doresc sa achizitionez un suv de talie mare pentru pentru deplasari extra urbane cu familia in siguranta si confort dupa urmatoarele criterii:

- sa aiba cel putin 2 tone.

- sa aiba cel putin 8 airbag-uri, in special cortine.

- sa fie confortabil pe drumuri proaste.

- sa fie fiabil.

 

Deci am creat urmatoarea lista de optiuni:

1. VW Touareg 7P 3.0 diesel din 2010-2014.

2. Lexus RX450H 3.5 hibrid din 2010-2013.

3. Audi Q7 4L 3.0 diesel din 2010-2015, o masina urata si lunga.

4. Porsche Cayenne 958 3.0 diesel din 2010-2014, o masina superba dar scumpa la intretinere.

5. Volvo XC90 2.4 diesel din 2007-2014, o masina cam invechita dar in care nu a murit nimeni.

6. BMW X5 E70 3.0 diesel din 2010-2013, o masina pentru status cu intretinere pe masura.

7. Mercedes ML W166 3.0 diesel din 2011-2015, o masina pentru status dar scumpa la intretinere.

8. Toyota Highlander III 3.5 hibrid din 2013-2016, o masina care s-a vandut doar in america.

9. Hyundai Sante FE III 2.2 diesel din 2013-2015, o masina putin mai mica si usoara decat celelalte.

10. Kia Sorento III 2.2 diesel din 2014-2018, o masina facuta pe aceeasi platforma cu Santa FE.

 

Deci am selectat touareg-ul si rx-ul pentru comparatia finala:

1.  Design exterior

Touaregul este simplu si elegant, in special cu elementele cromate si barele longitudinale.

RXul este simplu si elegant, insa ceva mai exotic.

 

2. Design-ul interior

Touaregul mi se pare anost si cam prea de golf, dar placut.

RXul este mai unic si placut, in special cu insertiile de lemn.

 

3. Siguranta

Touregul, din ce stiu eu are 6 airbaguri standard, cantareste 2150kg (fara pachetul de teren), tractiune permanenta, esp, plus cateva optionale.

RXul are 8 airbaguri standard (inclusiv 2 genunchi), cantareste 2200kg, tractiune 4x4 la nevoie, esp, plus cateva optionale (ex. precolision system).

Singura optiune care lipseste de pe ambele modelele si mi-o doresc este AEB (emergency breaking).

 

4. Confort

Touregul mi s-a parut o masina foarte confortabila pe drumurile proaste, in special varianta cu perne nici nu simti gropile.

RXul insa mi s-a parut ca zdruncina pe drumurile proaste si nu amorseaza calumea gropile. Din pacate nici varianta cu perne nu e mai confortabila.

Touaregul are niste scaune exceptionale cu tot felul de ajustari electrice (inclusiv lombar).

RXul are niste scaune exceptionale cu tot felul de reglaje electrice (inclusiv lombar si coapse).

Touaregul are o izolatie fonica buna, nu simti viteza, nu simti gropile, doar zgomotul de diesel.

RXul are o izolatie fonica buna, nu simti viteza dar simti gropile, iar benzinarul se aude doar in acceleratii in rest e liniste ca intr-o electrica.

 

5. Conducere

Touaregul are o acceleratie 0-100kmph de 7 secunde si 0-150kmph de 15 secunde, motorul diesel ofera un cuplu fenomenal care ajuta in depasiri.

RXul are o acceleratie 0-100kmph de 8 secunde si 0-150kmph de 15 secunde, motoarele electrice ofera cuplu instant iar benzinarul ofera viteza, dar depasirile sunt ceva mai lente deoarece terbuie turat la 6000rpm.

Touaregul are o cutie automata cu convertizor Aisin in 8 trepte, schimba superb dar tine motorul putin subturat.

RXul are o cutie automata ecvt care tine motorul la o turatie constanta in functie de puterea necesara.

Touaregul consuma 7-8litri la un mers economic sub 90kmph, 8-9.5litri la un mers normal 100-120kmph, si peste 9litri la un mers agresiv sau peste 130kmph.

RXul consuma 7-8litri la un mers economic sub 90kmph, 8-10litri la un mers normal 100-120kmph, si peste 10litri la un mers agresiv sau peste 130kmph.

 

6. Offroad

Touaregul are tractiune permanenta Torsen si este capabila in offroad chiar si fara pachetul terrain-tech.

RXul are tractiune fata, iar tractiune 4x4 a fost contra cost si furnizata de un motor electric plasat pe puntea spate, per total o masina incapabila.

Touaregul are garda la sol de 19cm pe arcuri, sau variabila intre 16 si 30cm pe perne.

RXul are garda la sol de 18cm pe arcuri, sa variabila intre 17 si 21cm pe perne.

 

7. Dotari (relevante)

Touareg: suspensie pneumatica, tractiune permanenta, scaune electrice cu memorie,  scaune incalzite sau ventilate, clima 4 zone, tapiterie piele neagra/cafenie, incalzire webasto, audio harman kardon, hayon electric, senzori parcare, faruri xenon adaptive.

RX: hibrid, suspensie pneumatica, tractiune 4x4, scaune electrice cu memorie, scaune incalzite sau ventilate, clima 2 zone, tapiterie piele bej/alba/neagra, access keyless, pornire keyless, hayon electric, audio mark levinson, faruri xenon adaptive, senzori parcare.

 

8. Fiabiliate

Touaregul are probleme cu lantul de distributie si o scurgere intre motor si cutie, ambele operatiuni necesita scoaterea motorului afara. In functie de kilometraj si exploatare mai pot aparea probleme la perne, EGR, DPF si turbina.

RXul a fost cotat drep cel mai fiabil suv, dar odata cu varsta si kilometrii pot aparea probleme la perne, rugina, tapiterie rupta, EGR, catalizator si bateria hibrida.

 

9. Intretinere

Piesele pentru touareg sunt mai ieftine, in special aftermarket, usor de gasit in dezmembrari sau online.

Piesele pentru RX sunt extrem de scumpe si se gasesc doar la dealeri toyota, nu exista piese aftermarket, nu exista dezmembrari (cel putin in Romania).

Ateliere si mecanici pentru Vw sunt accesibile, iar probleme sunt cunoscute si rezolvabile.

Ateliere si mecanici pentru Lexus doar reprezentantele oficiale, probleme sunt necunoscute si greu rezolvabile (in special la sistemul hibrid).

Suport extensiv pe forum si youtube pentru Touareg.

Suport inexistent pe forum si putin pe youtube pentru RX.

 

10. Concluzie
Touaregul este o masina sigura, confortabila, performanta, accesibila, dar are probleme cu distributia si un impozit pe masura.

RXul este o masina mai deosebita, sigura, relativ confortabila, performanta, hibrida, dar are probleme cu piesele scumpe si inaccesibile, nu exista dezmembrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun si ieftin nu exista. Ambele masini, si cam toate din lista ta, au avut un pret mare de noi. Asa ca costul cu intretinerea si impozitul (cu exceptia hybrid) este direct proportional.

Cu cat masina este mai dotata, pot aparea probleme mai scumpe de rezolvat. (gen pernele de aer, exista si alternative SH sau China, dar calitatea este 0). Daca bugetul este limitat, recomand varianta cu suspensie clasica. Cand am avut Audi A7, in planul de service, la 180.000 km era trecut momentul pentru inlocuire DPF, iarasi o suma frumisca de bani.

 

Referitor la AEB (emergency breaking), probabil gasesti ambele modele cu Adapative Cruise Control si atunci cred ca au si franarea de urgenta.  

Mie cel putin, RX-ul din 2010, mi se pare ca arata a anii 2000. Si interior si exterior, infotaiment, etc. 

 

De ce la Cayenne intretinerea este mai scumpa? Uleiul, filtrele sunt ca si la VW. Daca nu e pe perne de aer, iarasi nu ai costuri ridicate.

 

Nu stim ce buget ai si la ce nivel de pret/km te-ai gandit. Oricum sa iei in considere sa ai tot timpul 3-4.000 Euro pentru reparatii si buget pentru Casco. Spargi un far, un senzor ACC si iarasi s-au dus o gramada de bani.

 

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tii la confort si calitatea finisajelor poti uita de Lexus sau alte asiatice.

 

Un prieten are ultimul model de Lexus , 2020 ,interiorul e oribil ,muzica se aude jalnic si peste 100 km/h bate efectiv vantul prin ea .

Are doar avantajul impozitului ,atat.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bugetul meu este de maxim 16000euro (tva inclus) pentru masina, si 2000euro pentru revizia post-cumparare (anvelope, frane, uleiuri, taxe).

Deocamdata preturile la masini sunt in plop, dar cred ca anul asta vw si toyota o sa-si rezolve problemele, si deja foarte multe firme au parcuri invechite.

de asemenea anul asta o sa apara noul model de rx (generatie 5) si faceliftul la ultimul touareg, asa ca e posibil ca preturile la amandoua sa cada substantial.

 

La touareg ma ingrijoreaza cel mai mult distributia, pe langa faptul ca este inevitabila, costa o caruta de bani (peste 2000euro),  e foarte delicata, trebuie demontat tot de pe motor si scos afara, apoi bineinteles pus totul exact la loc, operatie pe cord. Si chiar daca totul decurge perfect n-am nici o garantie ca noua distributie o sa tina mai mult.

 

Celelalte probleme la touareg sunt ieftine, pernele se gasesc in dezmembrari 1500lei, filtrul de particule se poate curata, anula sau inlocui cu unul sh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia touareg cu max 100.000 km si ai sa mergi lejer inca pe atat, fara probleme la distributie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7P 2010-2014, sub 100.000km, fara probleme si cu ceva dotari, sub 22-23k eur nicio sansa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai ce am luat eu Touareg 7P 2016 Rline - 136000 km, pret - 28000 EUR cu TVA.

Dotari: suspensie pneumatica, tractiune permanenta, scaune electrice cu memorie,  scaune incalzite, volan incalzit, clima 4 zone, tapiterie piele neagra Rline, incalzire webasto, hayon electric, senzori parcare, faruri xenon adaptive, plafon negru...etc

 

Ca idee, este masina nr 3 din familie si probabil va fi foarte folosita atat extra urban cat si urban.

Am schimbat ce era necesar: controler de presiune roti, placute fata, cauciucuri Michelin noi, revizie filtre si ulei.

La 210K trebuie schimbata distributia, operatiune pe care o fac doar la dealer si probabil va costa peste 2500 EUR.

In bugetele de mai sus nu gasesti 7P in mintile lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar trebuie sa tii cont si de faptul ca momentan preturile masinilor rulate este considerabil mai mare decat era in urma cu ceva luni. Toti profita de faptul ca sunt probleme cu livrarile masinilor noi si cresc preturile. 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si asta, da. Si cred ca o sa mai tina un an, cel putin, deoarece termenul de livrare la o masina noua este de minim 8-12 luni.

Ca si termen de comparatie, te poti uita pe mobile.de, unde te doare capul la ce scoruri se solicita pe o masina.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@raekwon1, cat te-a tinut noua distributie (adica cea pe care ai schimbat-o la 210K) ?

Modelul facelift, mai are problemele cu distributia si garnitura dintre motor si cutie ?

 

Eu nu as luat niciodata o masina veche cu kilometrii putini deoarece:

- la 100k iese din garantie si atunci incep problemele

- daca in 5-8 ani a facut doar 100k, inseamna ca a circulat mult prin oras.

 

D.p.d.v cel mai bun kilometraj este 150k - 180K kilometri:

- pentru ca toate probleme post garantie au fost rezolvate de fostul proprietar

- masina inca mai are 100k-150k kilometri de viata

- preturi sensibil mai mici.

 

Eu asa sper ca pana in toamna lui 2022 sa se reia vanzarile de masini noi, daca nu o sa cumpar modelul 7L facelift, cu motorul de 2.5 diesel si imi raman destui bani de reparatii, scap de grija lanturilor de distributie, si nici nu-i umplu pe politruci de bani.

Modificat de Rave
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, andrei_lungu said:

Modelul facelift, mai are problemele cu distributia

Da, toate au. Mai devreme sau mai tarziu....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, andrei_lungu said:

@raekwon1, cat te-a tinut noua distributie (adica cea pe care ai schimbat-o la 210K) ?

Modelul facelift, mai are problemele cu distributia si garnitura dintre motor si cutie ?

 

La 210K urmeaza sa o schimb. Am luat masina la 136K.

Spuneam, datorita complexitatii lucrarii (motor dat jos...etc), ca o sa o fac la dealer.

Sunt masini care trebuie intretinute, costa putinel sa le tii up to date cu ceea ce cer ele, insa nu este ceva deosebit.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!