Jump to content

Vas de expansiune cu silicat


Danny
 Share

Postare recomandată

Salutare.

 

Am cautat mai multe despre acest subiect pe forum, insa n am gasit absolut nimic ... asa ca am zis sa creez un topic. Daca nu e bun locul, rog a fi mutat unde trebuie.

 

Mi-a spus cineva cum ca vasul de expansiune de la masina abia achizitionata (am observat ca pe vas scrie "mit silikat" - "cu silicat") ar trebui sa-l inlocuiesc cu altul fara silicat si totodata sa schimb si antigelul G13 cu altul G12. Motivul? In vasul de expansiune se afla un pliculet cu silicat (folosit cica pentru a impiedica coroziunea pieselor). Insa, problema apare cu timpul, cand respectivul pliculet cica se poate deteriora si respectivele cristale din silicat ajung prin sistemul de racire, provocand daune la schimbatorul de caldura, pompa de apa, etc.

 

D8C57676-9217-4BAE-A400-5A7BE2311080.thumb.JPG.7f87e01d7e62ae4dc9575c1ea9e6ccb8.JPG

 

Are cineva mai multe informatii referitoare la treaba asta? A inlocuit careva vasul din acest motiv? Am inteles ca la unele vase de expansiune, cu pereti simpli, acel pliculet poate fi scos cumva... insa problema e la vasele cu pereti dubli.

 

IMG_1359.thumb.JPG.0fbc561317f8f9161f9785c75e7d573d.JPG

 

Atasez si niste poze "informative".

(informatiile si pozele le am de pe alt forum gasit la o cautare pe google, nu stiu daca am voie sa-i spun numele). Sunt insa mai multe forumuri de pe afara in care se vorbeste despre acest aspect.

 

 

IMG_1362.thumb.JPG.b10a0d110e14276de871f03d76ce0715.JPG

Modificat de Danny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la Golf 7 am ales sa scot saculetul pt mai multa siguranta. Nu stiu sa existe vas de expansiune cu perete dublu. Daca schimbi o parte din lichidul de racire uneori, cred ca esti protejat de pierderea silicatilor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai reusit sa-l scoti din vas? La asta ma gandeam si eu.. sa incerc sa-l scot. Perete dublu ma refer la vasul cum e cel din poze.. cu lichidul/pliculetul intre 2 pereti .. fiind mai greu de scos

Modificat de Danny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, candva postasem si pe topicul masinii mele. Nu e mare inginerie sa il extragi de acolo...mai bine incerci cu degetele sa il aduci intr-o pozitie usor de tras afara cu ceva gen cleste subtire, cu varf lung. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, am vas cu forma sferica, precum cel din poza, disecat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Golf 7 au fost puse doua tipuri de vase de expansiune. Unul la care este vizibil și se scoate destul de ușor punguta cu silicat și altul cu pereți dubli. La acesta din urma nu se poate scoate punguta respectiva decât prin distrugerea vasului. 

Eu am schimbat vasul din alte motive și anume, mufa sondei de nivel se oxidase iar în bord îmi afișa Check coolant, martorul fiind rosu, dar temperatura din bord era Ok la fel și nivelul. Am schimbat vasul cu unul nou care nu mai are punguta respectiva 5G0121407M. Acesta nu mai are inscripția Mit Silikat. 

De curiozitate am tăiat cu o freză vechiul vas (acesta fiind cu pereți dubli) ca să vad în ce stare era punguta cu silicat. Era Ok, mașină fiind din 2015 Februarie. A fratelui meu din Iunie sau Iulie 2015 a fost echipata cu vas de expansiune la care punguta se scoate ușor. 

Hnet.com-image (2).jpg

Hnet.com-image (1).jpg

Hnet.com-image.jpg

img_20211219_213358.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Da asa este. La modelele de mașini, 2015- 2020 s-au montat vase de expansiune cu perete  dublu, nu se poate scoate săculețul de silikat. În schimb au scos vas nou, cu, codul 5Q0 121 407 M. Acest cod  nu are săculeț în interior. Am cumpărat eu, vas nou cu acest cod, 143 de lei Made în Germani. Acele vase cu acest cod, dar cu litera G la urma au săculeț, și perete dublu. Am pus antigel nou, G 13 hepu. Da, Eliminați acel săculeț de silikat. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vlahdacoroman

exista informare de fabrica cu privire la renuntarea de g13 dupa inlocuirea vasului....ai nevoie de g12evo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea mai exista G13

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
SHARANMAN2018

Salut,

 

Are cineva idee dacă din vasul cu codul 3Q0121407 (ca cel din poză) se poate scoate săculețul / punguța de SILIKAT ?

912195789_3Q0121407MITSILIKAT.jpg.d276268f5e37a34f13c62bed7c84c171.jpg

Sau trebuie înlocuit vasul cu totul ?

 

Mulțumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

@giogu_mihaicand ai pus vas nou 5G0121407M ai luat si capacul cu supapa?sau s-a potrivit cel vechi?pare ca si capacul are varianta revizuita cu A la sfarsit.

Modificat de aysmen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Nu am cumpărat capac nou. L-am refolosit pe cel vechi. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Va salut,

 

Detin de curand o skoda O3FL 1.4 CZDA 2018 si m am uitat la vasul de expansiune dar nu am gasit specificatia "mit silikat" . Vasul "pare" cu pereti dubli pe el fiind specificat doar G13.

Antigelul e roz.

E nevoie sa schimb vasul sau nu are saculetul respectiv?

 

Multumesc

Modificat de cikyu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cikyu Păi dacă nu scrie MIT SILIKAT înseamnă că nu are acel săculeț cu silicat în interior .

Ar trebui ca cu prima ocazie să schimbi complet antigelul ăla G13 cu unul G12 EVO, asta dacă nu vrei să ai probleme cu căldura pe viitor și să fii obligat să înlocuiești caloriferul !!!

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mtumesc pentru raspuns SHARANMAN2018, am sunat la avia pantelimon si au confirmat problema cu vasul inscriptionat cu "mit silikat", mai exact problema cu pliculetul. de asemenea au verificat masina dupa seria vin si se pare ca nu e nevoie de interventie la antigel.

Le am precizat ca as vrea sa schimb antigelul g13 cu g12 evo, au spus ca nu au nicio informare in acest sens pentru seria mea de caroserie.

La avia militari deja se oferisera sa mi schimbe caloriferul de caldura... cum ca as avea probleme.

Precizez ca antigelul este curat , fara probleme cu incalzirea.

O sa tin sub supraveghere situatia.

 

Multumesc 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cikyu antigelul oricum va rămâne curat și când se va înfunda parțial radiatorul de căldură .

Problema cu acest antigel G13 este că el ar face nu știu ce fel reacție cu componentele de aluminiu și astfel duce la înfundarea radiatorului .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G13 nu este recomandat in cazul componentelor de cupru, bronz, alama sau lipiturilor cu aliaje cu plumb (instalatiile la masinile mai vechi) - reactioneaza si infunda instalatia. In cazul aluminiului, G13 il protejeaza mai bine decat G12 la coroziune. E bine sa se puna antigel conform cerintelor producatorului (el stie mai bine ce aliaje foloseste). 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!